-
Dobry den,
Potřebuju urychleně pomoct hrál jsem tak hru a najednou jsem zmáčkl špatné tlačítko a zmenčil jsem si všechny kolonky ve hře nevím jak to opravit víte někdo??
-
perfektní hra... až nedávno se došlo na skrýtý 3D Mod hry:
https://www.youtube.com/watch?v=kyfPDXlCI7A *16* -
Podle mě zapnutí gangů udělá ze hry dosti divokou jízdu.
-
Dobrej trolling. Chyba je hned v zakladni premise. Neexistuje sebemensi duvod, aby kolektivni dilo nebylo umenim. Pojmenuj si to treba umeni prace s publikem, kde se publikum stava soucasti umeleckeho procesu. Obecne plati, ze cim ma projekt vice hlav, tim tezsi je ho uridit a dosahnout konzistwntniho a smysluplneho vysledku. Kdyby to bylo tak, jak se to snazis podavat, byl by to fantasticky a ohromujici vysledek.
-
že ty jsi prodejní d*vka a žiješ jen pro prachy ještě neznamená že to tak má nastavený i zbytek světa
-
ani nevim, proč by to mělo vadit, žijeme v době, kdy se díky globálnímu propojení nemusíme spoléhat na individualismus, ale můžeme de fakto ve vteřině využít vědomosti celé planety, to osobně považuji za naprosto úžasné, jeden samotný člověk je chytrý tvor, ale všichni dohromady dokážeme zatřást vesmírem
-
hahaha, to ani nema cenu komentovat ty tvoje blaboly. Co je a co neni umeni je pouze a jen ciste subjektivni nazor a dana doba. Ze ty obdivujes autory, kteri delaji veci a je jim uplne jedno, jestli to bude nekoho zajimat nebo ne, to je tvoje vec. Ale musis si ty trapaku uvedomit, ze i ta Mafia i ty dalsi tituly, ktere tak neskonale obdivujes nejsou primarne zadnou snahou o umeni, ale ciste podnikatelske zamery jejichz prioritou je zisk a nic jineho. Uplne stejne jako drtiva vetsina her, filmu a hudby, obrazu atd. Klidne se muze stat, ze v budoucnu budou ty dnesni totalni kyce lide obdivovat a utracet miliony, protoze se tomu bude v urcite spolecnosti rikat umeni, uplne stejne jako to je i v dnesni dobe a lide utraceji kolikrat zcela nesmyslne castky. Ale co je na tom usmevne v porovnani s tebou je to, ze i dnes se ty veci kupuji v drtive vetsine primarne kvuli budoucimu zhodnoceni, spolecenskemu postaveni atd. a nejake "umeni" je kupujicim sumafuk.
-
Vyvojari Prison architect rozhodne nezacali na zeleny louce kdyz vydali svoji hru mezi lidi v prvnim verejnem buildu a to ze komunita pri vyvoji pomahala je dneska uplne normalni. Podle jakych meritek bys mel tu hru hodnotit? Meli bys udelat recenzi prvniho verejneho buildu? Nebo o te hre nepsat vubec protoze na ni spolupracovala komunita?
Jinak srovnavat tvorbu pocitacove hry s filmem je taky docela komedie :D -
takže udělali hru, tak jak si ji přáli fanoušci a komunita a tobě to přijde neetické?
-
vonTossis: Právě že ty jsi typická internetová tlučhuba příteli, přečti si svůj příspěvěk a řekni mi co jsi vlastně sdělil? Jen si mě napadl, přidal si jednu moji citaci kterou jsi ani nezkritizoval/nenapsal co je na ní špatně. Prostě naprosto zbytečný příspěvěk kterým jsi neřekl naprosto nic - narozdíl ode mně. Nemusím mít vždy pravdu ale teď ji prostě mám, tak buď sklop uši nebo mě nějak kriticky napadni - ale aby to mělo hlavu a patu, už to zkoušel chudák Chim a moc mu to nevyšlo. Tento "komunitní vývoj" je nové odvětví a je to zcela legální ze strany vývojářů to jak zpracovávají cizí nápady, o tom žádná, já se však bavím o etice a morálce tvorby takového "díla" - to už je na zajímavější debatu, bohužel zde na games jsou všichni tak nějak zaprdění, včetně recenzentů, a moc nepřemýšlejí - hlavně že si koupí hru která je zabaví na pár hodin jejich nudných životů, ale přemýšlet trochu hlouběji o tom co vlastně "žerou" a z jakého koryta se napájejí, to už ne.
-
Souhlasím, že absence hlubší vize a konceptu může být průšvih. Každopádně tady žádné dogma neplatí, k cíli vede spousta cest, ať už to je masové přebírání nápadů z fóra nebo cokoliv jiného. Důležité je jak to dopadlo a dle recenzí to na velký průšvih nevypadá.
-
Pro Gerry: Tomu to asi nevysvětlíš. Tvůj názor je natolik revoluční, že to některé hlavy zkrátka neumí nebo nechtějí pochopit. Přitom je to přesně jak říkáš. Když to srovnám, je to něco podobného, jako kdyby si nějaká firma řekla - tak a teď vyrobíme nový typ automobilu. Ale jak se to vlastně dělá? To sice nevíme, ale zeptáme se potenciálních zákazníků. Jak má auto vypadat, jaké má obsahovat součástky, jaké má mít vlastnosti? Lidi by jim dali přesný návod a firma by už jen zadala svým dělníkům, aby to splácali dohromady, bez nutnosti mít své nápady a používat vlastní mozek. A to je přesně případ Prison Architect. Tvůrci této hry rozhodně nejsou žádní géniové, protože pouze vyrobili produkt na zakázku, nic víc. Dan Vávra, John Carmack, Ken Levine a další legendy... toto jsou ti praví géniové, kteří přinesli do her něco víc.
-
Gerry je vidět, že takový proces znáš jenom z rychlíku a jsi klasická internetová tlučhuba. Hlavně vypadat moudře, napsat hodně vět, vymezit se a MÍT PRAVDU. Jeden příklad za všechny: "Ok vývojář má poslední slovo, on rozhodne co ve finální hře bude, ale pořád to není on ani jeho kolega kdo ty nápady generuje :)"
-
Proč jako? Chtěl jsem se ho jen zeptat, jestli by mě taky nevzal...
-
Díky.
-
pěkný brejle, škoda že sis je nesundal když si hrál recenzovanou hru :)
-
OK prosimtě tak to rozseknu hned na začátku - až budeš vědět co to je umění - co to představuje pro tebe, až si utřídíš své názory, potom se můžeme bavit, ano? Pokud budeš jen říkat že ostatní to taky tak dělají, že EA hry vycházejí už roky a že to jde udělat i špatně, díky moc za podnětné info, ale vůbec si nepochopil proč jsem rozpoutal tuto debatu. A já bohužel nemám čas ti vysvětlovat základy filozofie nebo dějiny umění. Podobně s tím filmem co tu plácáš - lidi v titulcích jsou jen "dělníci", píšu to v uvozovkách protože si těch lidí vážím a věřím že dělají záslužná řemesla - ale autoři toho filmu, lidi kteří si sednou a řeknou "teď pojede kamera zleva doprava, zaostří na postavu A, ta řekne tohle a tohle, pak bude střih a blabla", těch je minimum - režisér, scénárista, producent - autoři, autorský tým, tvůrci. Nikoho se neptají, nedělají ankety a výzkumy pro tisíce lidí a pak vyjdou z průměru podle toho co se líbí většině. To není umění, to je komerční produkt. S hudbou je to stejné - ty prostě obecně nechápeš rozdíl mezi koncepcí a produkcí - dělal jsem si srandu ve starším příspěvku v rozdílu mezi architektem vs. stavební dělníkem, ale je to přesně ono s přitažením za vlasy - jeden člověk navrhne budovu, jak bude fungovat a vypadat a pak nastoupí armáda dělníků kteří to musí postavit. O kom se pak bude psát v učebnicích historie? O Pepovi který rychle a obstojně vozil kolečkem maltu? Nebo o týpkovi který navrhl budovu a nakreslil ji na papír? O tom je řeč - že tito borci co "udělali" Prison Arch. posbírají cizí nápady, nechají si za to zaplatit a vy blbci je ještě vynášíte do nebes a dáváte jim v recenzích devítky. Takových vývojářů si nevážím, vážím si borců co udělali Zaklínače nebo Mafii - zavřeli se do sklepa a dřeli, nechali alphu zahrát pět betatesterů, pak zase dřeli, vymýšleli nové a nové věci, oni sami, betastester je od toho aby našel chybu a ne pomáhal navrhovat hru.
Ohledně tvé poslední věty - ne prosím, už se raději více nerozepisuj a zkus něco studovat. Nemyslím to jako urážku, nýbrž jako dobře míněnou radu. Jsi fakt mimo kluku. -
Díky :)
-
Víš co Kamile? Jo, běž přesně tam kde slunce nesvítí *3*
-
nevim jestli je úplně férový recenzovat podle klasických měřítek hru která není klasická; - Co na ní není klasického? Dnes vychází spousta her přes kickstarter, early access atd. Můžeme se bavit jestli je to dobře nebo špatně, ale smiř se s tím, že toto již není nijak neobvyklý způsob vydávání hry.
už v podstatě vyšla několikrát - Vyšla jen jednou. Recenzent recenzuje (pravděpodobně) verzi 1.0 a žádnou jinou.
testovaly ji tisíce lidí a vývojáři ji průběžně dolaďovali a pilovali podle představ hráčů... A to je jako špatně?
je jasný že výsledek by byl na devítku z desíti... To že bude hra dlouho v EA neznamená, že bude automaticky úspěšná. Snad ti tu nemusím psát hry, které si prošli nějakým kickstartrem nebo byli v EA a nakonec to byli jen průměrné nebo prostě špatné hry.
jak tu byl nedávno článek ohledně toho zda jsou hry umění nebo ne - early access hra uměním není a být nikdy nemůže, protože to je kolektivní dílo na kterém pracovala půlka světa, hráči si to v podstatě splácali sami... kvalitní zábavní produkt ano, umění ne - O tom co je umění tu debatovat nechci (sám na to nemám jednoznačný názor) ale proč jako kolektivní dílo nemůže být nikdy i dílem uměleckým? Pokud budeme považovat například film za umělecké dílo, tak doporučuji počkat v kině až do konce, běží tam pak věc, které se říká titulky a možná budeš překvapený, kolik lidí se na takovém "uměleckém" díle účastní. Vydat dnes například CD s hudbou taky není otázka jen jednoho člověka, ale často celého týmu lidí. A hru "nesplácali" hráči, ti maximálně mohli dát tvůrcům nějaké podněty ale to je tak všechno. Žádný hráč do toho nejspíš nenapsal ani řádku žádného kódu. I já jsem si hru koupil v EA a přesto jsem se na té hře nijak (kromě finanční podpory) nepodílel.
Podotek: K***a kdy už lidí pochopí, co znamená EA. Že je to jen předběžný přístup do něčeho, co možná ani nemusí vzniknout nebo to bude mít podobu, která se jim nemusí vůbec líbit. Navíc je to zcela dobrovolné rozhodnutí každého, žádný herní vývojář nedrží žádnému hráči pistol u hlavy a nenutí ho si hru koupit.
Stačí ti tato odpověď nebo se mám rozepsat ještě víc?