Přejít na výpis diskuzí

„Přístupnost her a tvůrčí vize nejsou v rozporu,“ tvrdí autor God of War

10.4.2019 8:42
Šárka Tmějová 40 příspěvků

Hry od From Software nikdy nebyly pro žádná ořezávátka, jak Dark Souls, tak i Bloodborne ale měly pár berliček, s nimiž šly plůtky obtížnosti přeskočit snáz. Jejich nejnovější Sekiro: Shadows Die Twice vás už ovšem nenechá přivolat na pomoc ostatní hráče a momentálně platí zřejmě za nejtěžší titul japonských...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Mám rád těžké souboje, Sekira mám rozehraneho, ale vrátit se mi k tomu nechce, protože po cca 5 hodinách hraní je to naprostá nuda, a kromě nudneho gameplaye to nenabízí nic, co by mě táhlo zpátky. Zlakalo mě zasazení, lokace atd, ale vizuálně je to meh. Snad Ghost of Tsushima nezklame. 

  • iSpirit

    God of War s tou přístupnosti zašlo tak daleko, že  finální boss fight obsahuje více cutscen než gamaplaye.

    • Na story obtížnost jo, ale od toho taky to tam je, užít si story bez jakékoliv výzvy. Pokud chceš dlouhé fighty, můžeš obtížnost zvýšit, a rozdíl mezi těma 4ma je hodně znát, a tak by to podle mě mělo být, možnost volby.

      • iSpirit

        To nemá nic společného se zvolenou obtížnosti. Finální souboj je tragický na jakékoliv obtížnosti.

  • iSpirit

    Pritom Sekiro není nějak zvlášť  těžký a nevybočuje oproti jejich minule tvorbě. Já tu hru dojedu pod tři hodiny.

    • Vidíš, já třeba dostával ze začátku strašně přes dršťku. Jednak proto, že jsem všechny Dark Souls hrál hodně defensivně a dělalo mi celkem problém si zvyknout na Sekiro, kde si člověk timhle způsobem ani neškrtne. No a pak je tam poměrně velkej skok v obtížnosti mezi tutoriálovou lokací a prvníma "opravdickejma". U Genichira se to zlomilo a od tý doby s většinou bossů nemam zvláštní problémy (čti dvakrát až pětkrát zhebnu a i při úspěšnym pokusu sežeru všechno léčení). Ale fakt bych se nedivil, kdyby to pro hodně lidí bylo prostě moc těžký. Ovšem to je jejich problém, easy mode by tu hru úplně zničil.

    • urcite hned napoprvy


      smesnej prispevek do diskuze, kde se bavime o normalnich lidech a nikoliv o blaznech, co zabijou stovky hodin (je treba tam zapocitat i ty ze souls+born), aby pak mohli nekam napsat, ze to je snadny a na tri hodiny

      • iSpirit

        Hra napoprvé tak 40 hodin, ng+ je pak už lehoucke. 

  • Daver

    Ale jo, já lidi chápu. Zvykly si že vše je trapně jednoduché nebo je zkratka přes paywall. Mate je že tam je skill-wall :D

    • Někomu jdou lépe hry, někomu zase čeština.

  • Maxianimal

    Zajímalo by mě, kolik "casual" hráču, co dohráli GOW ( v jádru dost jednoduchá hra), porazili všechny Valkýry - protože Valkýry jsou zrovna věc, u který se Santa Monica silně inspirovala u From Software. 

    • Nejde o to, kdo to dohrál, ale o to na jakou obtížnost. Valkyry ve story módu sou prd, ale viděl sem pár lidí co měli problém i tak, ale podařilo se jim to. Já sem před pár dny dojel 2. NG+ na god of war obtížnost, a krome dvou valkyr sem se u nich pěkně zapotil. Hry by měly mít možnost výběru obtížnosti, ne každý vydrží hodinu u jednoho souboje jen aby se naučil rotace. 

      • Zaho

        Možnost výběru obtížnosti je berle/rakovina herního průmyslu.
        Samozřejmě záleží jak rozdílnou obtížnost zpracují tvůrci a bohužel si většina myslí, že větší obtížnost znamená víc HP a DMG. (špatný příklad dizajnu obtížnosti je Zaklínač 3)

        • U her jako sekiro bo souls možná, protože tam není příběh kterej by bavil, nebo něco jiného, ale někdo si rád koupi hru jen aby si mohl v klidu zahrát když přijde z práce, a užít si u toho i story, nebo zvýšit obtížnost a užít si story i souboje. Ale to je jedno, někomu zase staci ošklivej paskvil s těžkými souboji, které by možná byly o něco zábavnější kdyby hra měla aspoň  solidní hitboxy. 

          • iSpirit

            Ty vůbec nevíš, co mluvíš. Ty jen papouškuješ nějakou kritiku, co jsi někde zaslechl a dáváš to do né moc podařených vět, které absolutně nedávají smysl. 

            • Ale prosimte, bez si radši dohrát tenhle "skvost" za ty tvoje 3 hodinky, a mlč. 

    • Já se považuji za casual hráče a porazil jsem je všechny, v GOW mám platinovou trofej, stejně jako v Bloodborne (bez jakékoliv online pomoci). Dark Souls mi nikdy moc nešlo, ani mě to nebavilo, skončil jsem po pár hodinách. Sekiro je v pohodě, zatím jsem ale teprve v půlce.

  • Daver

    Pathetic.

  • uher

    Už předem bylo jasné, že to nebude nic lehkého. Že si to koupí hráči, kteří si pak neumí s takovou výzvou poradit je jejich problém. Doufám že v tomhle From Software neustoupí a nepošlapou to co si vybudovali.

    Třeba poslední DMC je taková typická oběť těchto ústupků. Na nejtěžší odemknutou obtížnost hrou projdete jak nůž máslem a pokud chcete aby to skutečně bylo to pravé DMC, tak ho musíte nejdřív dohrát aby se vám odemkly těžší obtížnosti. Jenže pak už je motivace do dalšího hraní o dost nižší, protože už se pak nemáte čím překvapit...

  • Toto je jejich jedina (soulborne-like) hra, u ktere bych rekl, ze by si pristupnejsi mod zaslouzila, protoze nema multiplayer a celkove ma mnohem vic pribehovych prvku, kdy obtiznost v ni neni zdaleka to jedine lakadlo. Nicmene ted uz je pozde, hra mela s timto modem vyjit a komunita by to prijala snadneji. Pokud se rozhodnou jej teprve pridat, je dost mozne, ze nakrknou hardcore fanousky (rad bych ovsem, aby v tomto pripade svou pychu zahodili) a to je rozhodne pro From Software horsi, nez kdyz si casual hraci budou dal stezovat.

    • Mě to zase díky pořádnému tutoriálu a absenci staminy přijde jako nejpřístupnější jejich hra.

      Jako jo - některé souboje jsou těžké a člověk třeba nestihne reagovat. Ale vždycky je víceméně jasné, co měl člověk udělat a co po něm hra chtěla.

      V minulých dílech jsem měl pocit, že je člověk vhozen do hry, která se hraje úplně jinak a musí si na mnohé přijít pokusem a omylem nebo to za sebe v coopu nechat projít někoho jiného. Tady jsou proti tomu všechna pravidla naprosto jasně vysvětlena aby člověk věděl přesně na jaký útok jak reagovat.

      • Mam to taky tak, celkove mi hra prijde jednodussi nez jejich predchozi vytvory az na posledniho bosse. Je to hlavne tim, ze styl boje je v podstate jenom jeden a porad se v nem zlepsujes, kdezto predtim jsem si tak nejak mohl delat, co chtel a ono to casto nefungovalo. Taktez postup lokacemi je diky stealthu trivialni, coz mi u jejich predchozich her davalo zabrat vic, nez bossove.

        Nicmene tady se bavim o tom, ze hra ma natolik silne ostatni stranky, ze bych byl rad, aby to dokazal dohrat i clovek, ktery ma desetinovy skill ceiling. To, ze mi ta obtiznost sedi jak je, je v celku irelevantni. Ale zase pokud by nad novou obtiznosti museli travit spoustu devtime, tak za mne osobne radsi budu, at jej investuji do dalsich her.

      • tos asi nepotkal owl (father), kterej se naprahuje stejne, ale v pulce to jeste umi zmenit na tri ruzny zakonceni


        nebo vybuch jeho prskavky dva metry za tebou, co te upece, i kdyz te nezasahla ani jiskricka

        • iSpirit

          Bože. Midir z DS3 je několikrát těžší a nikdo protesty nepodaval. 

          • boze, teprve uvidime, co prinesou dlc do sekira

            • iSpirit

              Pokud mas problém s Fatherem, tak je jiste, ze u toho nebudeš😉

              • Reakce na příspěvek:

                nebudu


                problem jsem mel, protoze kdyz nestacilo 50 ran, aby fotr lehnul, tak je to stupidni design


                chvili pred nim jsem dal jeho starsi verzi na vezi a ta byla teda vyrazne poddajnejsi (tak na urovni, kterou jsem jeste ochotnej akceptovat jako normalni)

                • iSpirit

                  Reakce na příspěvek:

                   a co kdybys to jel na posture/vitality? Když se naučíš tu rytmiku, tak ho máš za chvíli dole. Sekiro ti dává x možností, jak daného bosse sejmout. 

                  • Reakce na příspěvek:

                    to by musel delat porad to samy, ale to nedelal, stacilo stat o centimetr vedle a udelal neco jinyho nebo jsem se mu seknul pri uskoku o pravou nohu, kterou ma trosku predsunutou nebo me chytnul prskavkou, kterou me nemel ani skrabnout


                    a nebudu to fetovat buhvikolik dalsich hodin, abych ho dal elegantneji


                    to by fungovalo, kdyby clovek nemusel vytvaret neustale tlak/odrazet, jenze to jsme zas u toho fetovani


                    takhle jsem ho do pulky zivota proste musel pomalinku ustipat, az potom to zacne fungovat i pro normalni lidi

                    • Reakce na příspěvek:

                      no a pak jeste nastoupi druha faze, ktera je skoro stejna, takze uz to sice neni takovej porod natrenovat, ale je to dalsi otrava zase s rychlou obnovou posture a sovim unikem = debilni design

                      • iSpirit

                        Reakce na příspěvek:

                        zvažoval jsi možnost, že je třeba problém v sobě, že nejsi schopen sejmout bosse, který má asi pět útoků, které pořád opakuje?  Víš, že jsou i hráči, kteří ho zá pár minut sejmou bez nějakého vylepšení postavy? Třeba to není debilní design, třeba jsi debilní ty. Taky možnost, ne? 
                        • Reakce na příspěvek:

                          nezajimaj me blazni, co stravi v tech hrach stovky hodin, to jsou jenom cviceny opice

                          • iSpirit

                            Reakce na příspěvek:

                            popravdě já koupím tak pět her ročně, jinak herní scénu ignoruji. Tak mi vysvětli, proč pro mě není problém hru dohrát, i když hraji tak minimálně? Argument že jsem cvičená opice, blázen si nech pro spolužáky ze základky.  Osobně si myslím, že je to tím, že ta hra tě naučí hrát, čili postupem času jsi lepší a lepší, souboje jsou rytmičtější a ty se citíš lépe a lépe. Já tomu říkám dobrý design, že tě hra učí. Pokud jsi špatný žák, pak samozřejmě můžeš mrskat nesmysly o špatném designu, brečet, vypisovat si dušičku, ve finále ztrapníš jenom sebe, protože jsi nezvládl bosse s pěti útoky :). Chtěl bych tyhle casuály vidět v minulosti na hard instancích ve wowku, kde jsi musel svoje schopnosti koordinovat se čtyřiceti dalšími hráči. 

                            • Reakce na příspěvek:

                              asi jsi nepochopil, vcema spociva nejvetsi nesmysl zminenych bossfightu

                              vice fazi, reset health baru a regenerace posture

                              neni to zajimavy, neni to originalni, neni to zabavny, je to jen a pouze debilni herni mechanika

                              kupujes 5 her do roka, protoze je hrajes porad dokola, to ma bejt argument, ze je moc nehrajes? to ti nejak nevyslo, navic to hrajes okamzite znova, kolik tech ng+ hodlas projit?

                              k tomu to wowko :D takze s fetakem jsem se trefil naprosto presne, kdo jinej to hral?

                              ja jsem bosse "zvladl", presto nebudu jako ty tvrdit, ze je to snadny a kdo to nezvladne, ze je neco mene, znova to hrat nebudu, jiny konce me nezajimaj, ani honeni trika, ze to podruhy projdu rychleji

                              • iSpirit

                                Reakce na příspěvek:

                                když řekneš, že je to debilní mechanika, tak to znamená tak howno. To je názor jen člověka, který není svůj názor schopný podpořit kloudnou větou. I předešlé hry měly fáze, jen hp měly na jednom baru. Ty dva hp bary ti to jen ulehčuji, jelikož když mu sebereš jeden bar, máš další oživení, čili kdybys měl jeden bar, tak je to těžší. Midir, Kos, Ludvig měli x fázi bez oživení a s velkým hp, proto je Sekiro jedna z lehčích her od FS. Popravdě já bych tam dal jen jedno oživení. Ty tři tu hru hodně zlehčují.

                                Ani nevíš, že si protiřečíš, jelikož kritizuješ přehnanou obtižnost, pak v dalším příspvěku kritizuješ mechaniku, která ti to kurrevsky zlehčuje. Nejen že jsi nešikovný ve hraní her, jsi také ne moc šikovný v myšlení :).

                                Wowko hráli u nás v guildě převážně pracující lidi, progressovali jsme jednou týdně přes noc. Normální lidi s rodinami i samozřejmě bez rodin. Převážně + 30. V současnosti ti nepovím, kdo to hraje, už jsem dlouho mimo dění. Tvoje předsudky jsou hodně úsměvné.

                                Mám platinu, takže jsem se Sekirem na nějakou dobu skončil. Vrátím se až s DLC.

                                • Reakce na příspěvek:

                                  vubec si neprotirecim


                                  nic to neulehcuje, porad jsi nepochopil, ze se to komplet zresetuje a pridaj naky utoky navic, nikdo pricetnej doufam nebude tvrdit, ze tohle je ta mechanika, na kterou tu vsichni cekali a ze je to soucast designu, bez kteryho by se hra rozpadla (neco takovyho tvrdil vcera ales smutny ve fight clubu)


                                  mohla bejt rovnou druha faze a vynechat tyhle nesmysly, ktery maj jen a pouze otravovat


                                  ani s jednim healthbarem a zmenou chovani bych to nevidel idealne, ale jak to je ted, je nadbytecna podpasovka, ktere to produluzuje a otravuje


                                  wowko a normalni lidi :D

                                  • iSpirit

                                    Reakce na příspěvek:

                                    Ty jsi fakt hlupák. Pochop jedno, ty bossove mají méně ho než v minulých hrách, proto kdybys to měl na jednom s jedním oživením, tak je to těžší. Že druhá fáze resetuje posture? To snad nemyslíš vážně,ne? Kdyby nebyl reset, tak druhá fáze nemusí být. Začni používat mozek konečně.

                                    • Reakce na příspěvek:

                                      bavime se snad o sekiru, nezajimaj me minuly hry, ani tvoje "uspechy", který se omezujou jen na hrani WoW a souls-like her neustale dokola


                                      konecne jsi na to prisel, druha faze by ani nemusela byt, stacila by jedna

                                      • iSpirit

                                        Reakce na příspěvek:

                                        Takže mám pravdu, mozek jsi zapomněl doma. Ano, klidně by tam nemusela být ani první fáze, rovnou one hit kill :). Až najdeš validni argument a mozek, tak lez do diskuze.


                                        • Reakce na příspěvek:

                                          ten tvuj hrasek nestaci na vic nez na pokusy o urazky


                                          tys nenapsal pro obhajobu vice fazi nic, protoze to ani obhajit nejde, absolutne zbytecnej a nudnej nesmysl

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit