Přejít na výpis diskuzí
Proč značka Civilization nikdy neztratila na síle? Úspěšně se brání změnám
26.4.2016 | Ladislav Loukota
46 příspěvků
-
Několik poznámek k článku:
Umělá inteligence v pětce mi ze začátku připadla stejně blbá jako ve čtyřce. Nemám sice důkaz, ale tvůrci by byli sami proti sobě kdyby nevyužili algoritmy z předchozích dílů...
....
Umělá inteligence ve vyšších obtížnostech opravdu podvádí, to není žádný výmysl ani paranoia, Side!
....
Katastrofy přece byly už v jedničce a vytratily se až se čtyřkou, ne?
....
Jinak, miluju všechny díly, každý pro něco jiného. Pětku mám rád právě proto, že tak omezuje válčení a když už na něj dojde, je mnohem zábavnější a taktičtější a neomezuje se jen na tupou projekci síly v podobě štosování desítek jednotek.
Navíc datadisky přinesly zábavu i do pozdějších fází hry.
Byl jsem poprvé dosti v šoku, když moje pokročilá civilizace s drtivým náskokem na ostatní a jen krůček od vítězství, znenadání upadla do absolutního chaosu, protože se ostatní proti mě spojily a v OSN hlasovaly tak aby mi co nejvíc uškodily. Od té doby dohrávám téměř pokaždé na kulturní, nebo politické vítězství a moc mě to baví... *4* -
-
samozrejme ze na vyssich obtiznostech AI podvadi, resp. ma bonusy do produkce, rustu atd...vsak kdyz si najedes mysi na nejakou obtiznost, tak se ti to samo vypise, takze to neni nic prekvapiveho a spis nez podvod tak je to featura, aby uplne blba AI taky mela nejakou sanci proti hraci, na druhou stranu, kdyz si das obtiznost na nejakou nizsi uroven, tak ma pocitac naopak postihy
-
To hlasování OSN byla tvoje chyba.
Já to pravidelně dohrával s jedním městem za Benátky a bez problémů. Díky prachům budou vždy hlasovat jak chceš ( jako dnes :) ). I boj byl lepší díky prachům. Koupil jsi jednotky a nemusel jsi hloupě vybrat zda výrobu jednotky nebo něco jiného. To je strašné zjednodušení.
Podvody AI nesnáším a proto jsem nehrál pravidelně proti podvádějící AI. Tohle mohli udělat jinak ale neudělali.
Jestli něco potřebuje změnu, tak to je odstranit pojistky aby někdo schopnější neměl náhodou o dost lepší pozici. To tam je všude. Je fuk zda máš nejlepší armádu, vždy i nějaký borec s mečem poškodí tvoje jednotky anebo dokonce zabije apod.. Pak ta radost z tvé snahy a náskoku není. A že by to pak bylo lehké? Uděláš lepší AI a nebude to lehké. Nebo uděláš AI které dělá to co hráč a má to co hráč. Jako v Divinity jako v módu pro Knight of Honor a najednou to je obtížné, protože hraješ proti stejnému protivníkovi.
Ten boj je v C5 strašně nudný a zdlouhavý. Prakticky dobýváš zastaralé město dlouho a vždy máš ztráty které se dlouho léči..Není možné udělat vlnu která to převálcuje a hotovo. Patláš se tam proti všemu a to je na roky.
Pamatuji jak jsem opravdu roky dobýval města s tanky, pěchotou proti středověku. To nebylo již ani vtipné. No a to zděšení když tam hodíš atomovku a ono to nic moc neudělá? Opět ty hloupé pojistky aby byl každý vyrovnán a měl šanci minimálně škodit. Hlavně, že to stavíš měsíce a pak nic moc z toho. -
-
Jasně že to byla moje chyba :) Trošku jsem se tím snažil poukázat na nedostatek v gamedesingu předchozích dílů, kdy při získání drtivého náskoku před ostatními už nemělo cenu nějak s nimi komunikovat. Pětka to změnila...
Co se týče bojů, je to asi o vkusu. Mě to vyhovuje protože vždycky hraju na epic, nebo maraton. Nicméně s atomovkama souhlas, navíc mám pocit, že hra tak trochu agituje proti jejich používání... :)
-
-
To mne se jednou stalo ze nejvetsi nepratele Stalin a Cingischan se proti mne spojili a utvorili vojenskou alianci s dalsimi 5 AI aby mne zastavili, dopadlo to tak ze byla velka demarkacni linie na hranicich osazena pevnostmi a tunou ruznych jednotek. Vypady se omezili na posilani zlocincu skrz hranice a delani bordelu za ni. Bohuzel nez jsem mohl sjednotit nas krasny kontinet pod mou vlajkou a tim jedinym a spravnym nabozenstvim znicil jsem si sajvy.
Skoda mohla to byt krasna bitva, mel jsem nachystano 30 armad pro utok (kazda obsahovala strelce, sekerniky, palcatniky, mecire, kopiniky, delove slony, jezdectvo lehke i tezke, oblehaci stroje, psy a lecitele, bratru 50 kusu jednotek) ...
-
-
mě se líbilo, že v Civ 5 můžeš oficiálně přejmenovat katolickou církev na Prznitele malých chlapečků
-
Jako Civ veterán a velký fanoušek už od prvního dílu, jsem na Civ 5 dost nadával. Ale za tu dobu jsem si zvykl.
Faktem ale zůstává ona nepřehlednost v pozdějších fází, ta nemožnost stackovat jednotky hru velmi prodlužuje. -
Muj neojoblibenejsi dil je Civ4: Beyond the Sword a na nem bezici modifikace Caveman2Cosmos. Vrele doporucuji, tolik moznosti jsem jeste v zadne 4X hre nezazil. Modifikace upravuje uplne vsechno a bylo by to na dlouhe lokte to popisovat. Dulezita je snad jenom informace ze na modifikaci se porad pracuje a pred par mesici vysla nova verze ktera toho opet dost opravuje a dost pridava.
-
-
Já měl taky asi nejoblíbenější Civ4. Pokud bys porovnal modifikaci Caveman2Cosmos vs Realism invictus, která je lepší? Zajímalo by to z hlediska hratelnosti (na historickou akurátnost kašlu). Jsem si právě nedávno říkal, že bych se k Civ4 zase vrátil, ale nemůžu se rozhodnout v té záplavě modů.
-
-
Ja bych rekl ze zalezi co hledas, pokud opravdu tunu moznosti pak C2C a pokud realnejsi spravu a chovani tve rise, pak RI ... ale zkus oba, ja mam radsi ten prvni, jelikoz zacinat v praveku a vynalezt ohen je zazitek :D
-
-
C2C som hrával dlhé roky, jedna hra mi trvala tak mesiac-dva, s každou novou verziou som začal novú hru. Neskôr som už ani nečakal na nový release ale ťahal rovno vývojarské updaty každý deň. Faktom ale je, že hral som to čisto z dobrého pocitu budovania, keď mi niečo rastie pod rukami, nie z kvality toho módu. Tie tony možností sú trochu na škodu a to hlavne preto, že AI polovicu nových prvkov v hre vôbec nevyužíva a sú tam zo dvaja developeri, ktorí nerobia nič iné len každú chvíľu programujú tucty nových úplne nezmyseľných budov a množstvo úplne zbytočných surovín. Okrem toho, že z toho je človek takmer zúfalý, keď ma 30 miest, na numerických klávesách nabindované rôzne build listy do miest a ešte stále v tom má chaos. A AI to potom zas nezvláda priorizovať. Pred časom sa to aspoň dalo selektívne vyhodiť z konfigov alebo vôbec nespušťať veci od niektorých vývojárov(každý má vlastné adresáre s budovami, konfigmi atď), ale potom to už všetko dali do jadra a človek proste nemá na výber. A ešte kopu z tých budov nemalo zadané ani tagy, žeby sa dali v city menu nejak vyfiltrovať podľa druhu. Proste otras. Ten mód bol suprový tak okolo 20 verzie, potom tam (obzvlášť HydromancerX) narvali kvantum bullshitu. Už to asi rok moc nehrávam, ale dúfam že sa im podarí dorobiť aspoň tie multimapy, Mesiac, Mars a podobne.
-
-
-
-
Pětka se mi líbila snad nejvíc, je to hra stará 6 let, ale graficky nestárne, alespoň jsem si toho nevšiml. DLC jí vylepšili opravdu znatelně a podpora modifikací na tom ještě přidala. Beyond Earth se mi moc nelíbil, ten "feeling" z budování vlastní Civilizace už tam nebyl. Pro mě to byla pouze klasická tahová strategie.
-
-
petka je jediny dil ktery jsem hral a shazovat atomovky byla sranda ale jako 4X strategie to byla hrozna blbost. BE o neco lepší ale chybí mi tam zbrane hromadneho ničení tak jsem s tím seknul
-
-
Chtel jsem neco namitnout (hlavne na nadpis), ale co si budu nalhavat. Peknej clanek. Jen je skoda, ze jich v cechach neni vic. Treba by se i cesti developeri a hraci necemu priucili. Nejsympatictejsi je to v tom, ze si dokazi sypat popel na hlavu a ukazat sve chyby, ze kterych se dobre cerpaji zkusenosti.
Co se tyce hry samotne, petka se mi libila nejvic :-P A ty hodiny u jedne mapy :-D Coz byl nakonec duvod, proc to nehrat. Mozna az bude dovolena... -
civ 5 se vsema datadiskama je pro me jedna z nej civilizaci, jedine co ji kazi, tak nizka uroven umele inteligence pri vedeni valky a dlouhe cekani na tahy souperu, pokud clovek zvoli vetsi mapu s vice oponenty
-
Tedy já vám nevím, ale CiV5 je děsně osekaná oproti takové CiV2, to mi jako bránění se změnám nepřijde. Po pravdě doufám že tvůrci se vzpamatují a CiV6 udělají propracovanější a lepší (a ideálně i s lepším enginem protože to gamebryo je hrozné)
-
Civilization byla dobrá jen první a druhý díl, pak už to šlo z kopce.
pátý díl a další byly příšerné kraviny -
-
No Civ4 s Beyond the Sword pridal do hry opravdu hodne veci, takze doporucuju zkusit.
-
Jednička je nejlepší, nejvíce jsem hrál ale trojku, další díly z mého pohledu tragédie jak herně tak vizuálně. Jinak trojka je dost rozbitá, většina nových mechanik nefunguje a nejvíc to sráží zrychlený výzkum protivníků. Nejde si tak dané období ani trošku užít, hra začíná ve starověku, kde proběhne nějaký pozvolnější rozvoj a pak raketový tempo až do novověku.. škoda.
-
-
Co CivIV a C2C mod na rychlost ethernity, to považuji za vrchol serie já. Docela trvá, než se dostanete z pravěku a založíte 2. osadu.
-
-
A v průběhu hry se také drží pomalé tempo?
-
-
-
-
civ 3 a 4 hlavne 4 byli fakt HC, 5 snizila komplexnost ale byla to zabava a 5 se vsema datadiskama je uz zas pomerne komplexni bohuzel spis pridanim rozmanitnych mechanik kere jen upravuji ruzne bonusy atd...trochu se vtom clovek ztraci