Přejít na výpis diskuzí

Proč značka Civilization nikdy neztratila na síle? Úspěšně se brání změnám

26.4.2016 20:08
Ladislav Loukota 46 příspěvků

Letos je tomu už 25 let, co světlo světa spatřil první díl série Civilization. Na únorovém DICE Summit se proto o vzniku značky i důvodech, proč jméno Civilization nikdy nesešlo věkem, rozmluvila trojice vývojářů - zakladatel série Sid Meier, hlavní designér druhého dílu Brian Reynolds i tvůrce třetího...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • civ 5 se vsema datadiskama je pro me jedna z nej civilizaci, jedine co ji kazi, tak nizka uroven umele inteligence pri vedeni valky a dlouhe cekani na tahy souperu, pokud clovek zvoli vetsi mapu s vice oponenty
  • 1 zjeveni, 4 nejlepsi, 5 s podivnou pachuti (packovaci prichuti)

    2 a 3 jsem taky kdysi hral, ale uz si je vubec nevybavuju
  • FattyPillowFan
    noo newim t@hovky mně moc nebavjej ale todle je klasika takže asi gOOd gejm
  • mě se líbilo, že v Civ 5 můžeš oficiálně přejmenovat katolickou církev na Prznitele malých chlapečků
  • Civilizace 5 je asi po dvaceti letech první civilizace, kterou jsem zhnuseně odložil po pár večerech hraní. Podle mě je značka Civilizace momentálně na dně, ti pánové mají zřejmě nějaké halucinace.
  • Civ: moje první PC hra a hraji ji dodnes.
    • moje první PC hra byla nejspíš Sokoban a pak Prince of Persia a Dune 1. A nehraju už žádnou z nich *4*
  • Coffin.Corner
    Několik poznámek k článku:
    Umělá inteligence v pětce mi ze začátku připadla stejně blbá jako ve čtyřce. Nemám sice důkaz, ale tvůrci by byli sami proti sobě kdyby nevyužili algoritmy z předchozích dílů...
    ....
    Umělá inteligence ve vyšších obtížnostech opravdu podvádí, to není žádný výmysl ani paranoia, Side!
    ....
    Katastrofy přece byly už v jedničce a vytratily se až se čtyřkou, ne?
    ....
    Jinak, miluju všechny díly, každý pro něco jiného. Pětku mám rád právě proto, že tak omezuje válčení a když už na něj dojde, je mnohem zábavnější a taktičtější a neomezuje se jen na tupou projekci síly v podobě štosování desítek jednotek.
    Navíc datadisky přinesly zábavu i do pozdějších fází hry.
    Byl jsem poprvé dosti v šoku, když moje pokročilá civilizace s drtivým náskokem na ostatní a jen krůček od vítězství, znenadání upadla do absolutního chaosu, protože se ostatní proti mě spojily a v OSN hlasovaly tak aby mi co nejvíc uškodily. Od té doby dohrávám téměř pokaždé na kulturní, nebo politické vítězství a moc mě to baví... *4*
    • samozrejme ze na vyssich obtiznostech AI podvadi, resp. ma bonusy do produkce, rustu atd...vsak kdyz si najedes mysi na nejakou obtiznost, tak se ti to samo vypise, takze to neni nic prekvapiveho a spis nez podvod tak je to featura, aby uplne blba AI taky mela nejakou sanci proti hraci, na druhou stranu, kdyz si das obtiznost na nejakou nizsi uroven, tak ma pocitac naopak postihy
    • To hlasování OSN byla tvoje chyba.

      Já to pravidelně dohrával s jedním městem za Benátky a bez problémů. Díky prachům budou vždy hlasovat jak chceš ( jako dnes :) ). I boj byl lepší díky prachům. Koupil jsi jednotky a nemusel jsi hloupě vybrat zda výrobu jednotky nebo něco jiného. To je strašné zjednodušení.

      Podvody AI nesnáším a proto jsem nehrál pravidelně proti podvádějící AI. Tohle mohli udělat jinak ale neudělali.
      Jestli něco potřebuje změnu, tak to je odstranit pojistky aby někdo schopnější neměl náhodou o dost lepší pozici. To tam je všude. Je fuk zda máš nejlepší armádu, vždy i nějaký borec s mečem poškodí tvoje jednotky anebo dokonce zabije apod.. Pak ta radost z tvé snahy a náskoku není. A že by to pak bylo lehké? Uděláš lepší AI a nebude to lehké. Nebo uděláš AI které dělá to co hráč a má to co hráč. Jako v Divinity jako v módu pro Knight of Honor a najednou to je obtížné, protože hraješ proti stejnému protivníkovi.

      Ten boj je v C5 strašně nudný a zdlouhavý. Prakticky dobýváš zastaralé město dlouho a vždy máš ztráty které se dlouho léči..Není možné udělat vlnu která to převálcuje a hotovo. Patláš se tam proti všemu a to je na roky.

      Pamatuji jak jsem opravdu roky dobýval města s tanky, pěchotou proti středověku. To nebylo již ani vtipné. No a to zděšení když tam hodíš atomovku a ono to nic moc neudělá? Opět ty hloupé pojistky aby byl každý vyrovnán a měl šanci minimálně škodit. Hlavně, že to stavíš měsíce a pak nic moc z toho.
      • Coffin.Corner
        Jasně že to byla moje chyba :) Trošku jsem se tím snažil poukázat na nedostatek v gamedesingu předchozích dílů, kdy při získání drtivého náskoku před ostatními už nemělo cenu nějak s nimi komunikovat. Pětka to změnila...

        Co se týče bojů, je to asi o vkusu. Mě to vyhovuje protože vždycky hraju na epic, nebo maraton. Nicméně s atomovkama souhlas, navíc mám pocit, že hra tak trochu agituje proti jejich používání... :)
    • XorxoxTalarius
      To mne se jednou stalo ze nejvetsi nepratele Stalin a Cingischan se proti mne spojili a utvorili vojenskou alianci s dalsimi 5 AI aby mne zastavili, dopadlo to tak ze byla velka demarkacni linie na hranicich osazena pevnostmi a tunou ruznych jednotek. Vypady se omezili na posilani zlocincu skrz hranice a delani bordelu za ni. Bohuzel nez jsem mohl sjednotit nas krasny kontinet pod mou vlajkou a tim jedinym a spravnym nabozenstvim znicil jsem si sajvy.
      Skoda mohla to byt krasna bitva, mel jsem nachystano 30 armad pro utok (kazda obsahovala strelce, sekerniky, palcatniky, mecire, kopiniky, delove slony, jezdectvo lehke i tezke, oblehaci stroje, psy a lecitele, bratru 50 kusu jednotek) ...
  • Jako Civ veterán a velký fanoušek už od prvního dílu, jsem na Civ 5 dost nadával. Ale za tu dobu jsem si zvykl.
    Faktem ale zůstává ona nepřehlednost v pozdějších fází, ta nemožnost stackovat jednotky hru velmi prodlužuje.
  • Tedy já vám nevím, ale CiV5 je děsně osekaná oproti takové CiV2, to mi jako bránění se změnám nepřijde. Po pravdě doufám že tvůrci se vzpamatují a CiV6 udělají propracovanější a lepší (a ideálně i s lepším enginem protože to gamebryo je hrozné)
  • hrál jsem civ1 a civ2 a alphu centauri, ty byly skvělé. O 10 let později jsem zkoušel civ4 a nějak jsem se do toho nemohl dostat, nechytlo mě to. Civ2 a AC byly téměř dokonalé hry, pak mám pocit, že už to šlo cestou debilizace těch her, grafika na ukor obsahu atd. (ale možná je to jen můj předsudek).
    Kdybych dnes dostal chuť na nějakou z těchto strategií, nejvíc mne láká asi Endless Legend.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit