Přejít na výpis diskuzí
První DLC k Battlefieldu 4 bude zdarma a zavede vás do Číny
22.5.2013 | Aleš Smutný
63 příspěvků
-
achjo nic me nedokaze vic na*rat! nez oznamovani DLCček pred samotnym vydanim hry *12* *12* *12* *12*
-
-
Tak ony DLC vůbec nejsou na principu vydávání až nějakou dobu po tom, co vyjde základní hra, jak tu někteří píšou, ale na principu samostatnýho budgetu. Tzn. základní hra má svůj budget a každý DLC má taky svůj vlastní budget. Je naprosto normální a myslím si i rozumný mít dopředu naplánováno čeho, kolik a za kolik toho vyrobím. Problém teda nevidím v tom, že by DLC vycházely nějak relativně brzo po vydání základní hry, ale v tom, jestli už v základní verzi dostanu dostatečnou hodnotu, která by odpovídala ceně produktu. Jasně, poslední Battlefield byl finančně nepochybně tak úspěšnej, že by si mohli dovolit dát všechny DLC už zdarma, pochopitelně na tom chtěj vydělat. Ale zrovna u BF3 ty DLC fakt nebyly typu "kostýmek za 3 €" a do hry něco přinesly. Z mýho pohledu tu existujou ojebávačky mnohem tvrdšího kalibru a samotnej fakt, že už teď vědí o DLC, mě nechává naprosto chladným. Jak jsem už řekl, mě bude zajímat, kolik toho za svoje peníze dostanu, ne kdy.
-
a rozumies vlastne co to znamena skratka DLC ?
Keby po vydani hru dalej nepodporovali tak by ludia hejtovali, ak ju podporuju tvorbou noveho obsahu tak tiez hejtuju, co by ste akoze chceli ?
prve DLC zdarma pre preobjednavky je vpodstate podakovanie za doveru ktoru ludia maju ak si hru predobjednaju -
-
jenze tady jde o to ze z komletni hry vyzobou obsah jeste nez ji udelaji a ten prodavaji/davaji jako DLC a je uplne jedno jestli je zdarma pro predplatitele objednatele v tomtom obchode nebo jinem nebo placene jde o to ze DLC jak to chteji mit hraci je DODATECNE vytvoreny obsah davno po vydani hry a ne ze pred vydanim neco odeberu abych to prodal zvlast! Proc na Mafii2 nevyslo ZADNE DLC krome tech 14 dni po vydani?(ktery nebyli nic jineho nez vykuchane casti z puvodni hry) Dodnes NEUDELALI ZADNE DLC. proste stal se z toho akorat marketingovej krasozvast a vojebavacka na zakaznika!
-
-
DLC ktera k Mafii vysly neobsahovaly zadny vykuch :) A vyslo jich celkem dost ... to jen tak pro uplnost :)
-
-
tak to tedy byly vsechny DLC vykuchany ze hry a to ze zadne dalsi nez tech par kratce po vydani hry nevyslo mluvi za vse ostatne Mafia2 dala vyznam zkratce 2K = 2 litry za hru *11*
-
Tak mi schvalne vyjmenujte jedine DLC ktere bylo z obsahu vyrezane a jak jste k tomu dosli, rad se zasmeji :)
-
-
Např. dlc Jimmy to je taková volná jízda z M1 presne takhle mela M2 skoncit (ten konec jak je teď bez dlc je jako co? hráč to dohraje a může co? Udělat uninstall to je tak vše) to že se jen hlavní hrdina přeskynoval na plešatce je do očí bijící vždyť ani nemá svůj byt a bydlí ve stejném domě jako hlavní hrdina M2 je to do očí bijící jak volnou jízdu do hry nedali páč se ji rozhodli prodávat zvlášť a ňáký kecy, že tu část dělal někdo jiný než plnou hru no to je snad jasný, že každá část hry má svůj tým to je snad normální. M2 byla skvělá hra ale až jako kompletní edice zabil ji jen marketing
-
No musis na to jit logicky. Jestli ten obsah mel byt v plne hre, tak mi rekni jaky obsah tam mel byt a kde jsi k teto informaci prisel. A pak muzeme rozebrat minimalne procentualni pravdepodobnost toho kdo ma pravdu.
-
A to si vem, jak můžeme věřit člověku z interního? Byla by tendence prásknout fakt, že to mohlo být jinak? Klidný srdce druhýho fakt nestačí...
-
To ZvacA:
Mam Mafii 2 v zivotopise (tolik k tem kontaktum :D ) a tak muzu s klidnym srdcem rict ze vse co bylo v DLC nemelo byt v puvodni hre a DLC se delala kdyz uz byla Mafia 2 byla v podobe jake vysla, tedy se nic navic ani pridavat nemohlo. -
Stejně tak otázka, kde bereš jistotu o "nevykuchaném" směru těch DLC a jak k tomu nedošli? Pokud máš široké a osobní kontakty na 2K Czech, tak to z tebe stejně nepoleze. :)
-
-
-
-
Ty si to asi nepochopil.
-
-
-
Prosím všechny co tu nadávají na First Day DLC, aby se podívali na toto schéma:
http://i.imgur.com/xwqXpw2.png
Hezky vám vysvětlím, proč máme First Day DLC:
Hra se vyvýjí ve 3 základních cyklech. Návrh, Produkce a Testování. Návrh dělají návrháří, kteří kreslí artworky, a prostě nějak ucelují jak hra bude vypadat. Jakmile je návrh hotov, grafici a programátoři ji začnou programovat. Jakmile je hra hotova, začne se testovat a dolaďovat.
Ale pozor! Toto Dělají 3 různé teamy. To znamená, že v každém cyklu vždy pracuje pouze 1 team. Co tedy dělají ostatní? Při návrhu hry produkční team dělá na poslední DLC na předchozí hru a testovací team testuje předposlední DLC. Jakmile je návrh hotov, Produkční team začne hru programovat, Testeři testují poslední DLC, a Návrháři? Ti začnou navrhovat PRVNÍ DLC pro novou hru. Jakmile je hra hotova, začne se programovat První DLC.
Jaktože ale první DLC vyjde zároveň s hrou? Hra je poněkud složitější na produkci a testování, navíc má delší schvalovací proces u konzolí, než DLC. Proto ji testeři stihnou dotestovat tak, že jde do schvalování sice později, než hra, ale hra i DLC jsou schváleny téměř naráz. Proto při prodeji hry mohou přibalit i DLC.
Proč ho tedy nemohou dát dohromady se základní hrou? Protože by muselo projít schvalovacím procesem pro hru, a ne pro DLC, takže by se celá hra musela odložit, než bude DLC schváleno. A to, že to zpoplatní lidem co si hru nepředobjednali už je jen takový pokus donutit co nejvíce lidí, aby si ji předobjednali.
Co sem tím vším tedy chtěl říct? First Day DLC NEMŮŽE být zároveň v původní hře. Starší hry to tak měli, protože na hrách nepracovalo tolik lidí, a 1 team hru navrhoval, programoval i testoval. Toto DLC tím pádem není odštěpek celé hry, protože bylo navrženo až po tom, co byla vůbec navržena původní hra. -
-
Ja ti nevím. Vše, co popisujes, se týka jen rozvržení pracovních sil v čase u konkrétní společnosti.
Vlastně mi ani tak nevadí Day1-DLCs. Neni to nic jineho než marketingový trik na nalákání co nejvíce kupců už během pre-oder fáze. Proč ne... Pro mě takové DLC představuje zkrátka součást plné hry. Vydání dalších čtyřech DLC také beru. Tak to holt nejsou 1-2 datadisky, ale je to 5 DLC. Výsledek je vlastně stejný.
Co mě ale neskutečně vytáčí, je to, že (jak tomu bylo u BF3) ti nabídnou rádoby "úžasný kauf", kdy při pre-orderu dostanes zdarma první DLCko, a pak následně vydají BF PREMIUM (nejlépe s pořádným zpožděním, aby si ještě po vydání hry pár chudáků koupilo samotné první DLC). Takže vlastně skončís ve výsledku za debila, protože jsi nucenej buď koupit to první DLC tak jako tak zbytečně znovu jako součást PREMIUM balíčku, anebo si koupit zbylá 4 DLC zvlášť, což tě vyjde ještě drážš. - TO je s prominutím obyčejná zlodějina. Jenže kdyby rovnou přišli s nabídkou "kupte si BF4 rovnou v PREMIUM verzi za 100 euro", tak to nikdo samozřejmě nekoupí.
Dost pochybuju, že se tyhle věci odvíjí od samotného procesu vývoje hry. Spíš bych řekl, že se samotný proces vývoje řídí již podle dávno naplánované strategie, jak vytěžit z prodeje co nejvíce peněz.
Jinak doporučuji při koupi DLCček přes digitální distribuci EA nekupovat přímo v Originu, ale proklikat se přes Battlelog web na tu nabídku. Když na to kliknete, tak se Vám to otevře v Originu - částka bude stejná, ale bude v dolarech namísto v eurech :). U BF3 to fungovalo. -
Proč to dávat jako DLC, když se to může jednoduše dát jako update. At to třeba nevydávaj rovnou s hrou ale pozdějc jako klasický update. Ale co se dá od EA čekat než, že chce zpoplatnit každý kousek hry.
-
Pekne sepsano, ale v tom spravne svete by to bylo tak, ze misto DLC zacnou makat na nove hre. Na uplne nove znacne v tom nejlepsim pripade. A jen takova mala poznamka - pouzivej "tym" misto "team". "Team" v ceskem textu vypada neskutecne blbe.
-
Takže DLC je tady vlastně proto, protože se kolem her ochomejtá celej barák od bosse po uklízečku. Bomba, nádherná manufaktura. To je tak, když na hře dělaj všichni zvlášť, nevýjimaje další boční věci, a ve výsledku každej ví o tom druhým ho*no, hlavně že se to splácá a vydělá. Ale buď jsem to nepochopil a nebo mi pořád uníká, jakej může být problém v tomto případě zapracovat pár vozítek, pár map a pár zbraní do původní hry s původním návrhem? Nemluvě o tom, proč vlastně? A jestliže je to tedy velkej problém, tak ať to přenechaj nějakýmu johnymu, kterej si z koníčku po práci sedne k modifikačním nástrojům a urobí si pár map z hecu pro fandy. To by ale ztratilo tu pointu, že jo. :)
-
-
Mne to radsi nedavejte!
-
Nemůžeš mít někomu za zlé, že chce vydělávat.
Modifikace vznikali, protože firmy neměli čas a peníze dělat další content, a navíc ho nešlo moc dobře rozesílat. Když se ale podíváš, tak sem tam vznikali malé Map Packy do Doom, Duke Nukem, Starcraft a UT, ale prodávali se na CD, takže o nich moc lidí nevědělo. Díky digitální distribuci je to pro ně lehčí, tak radši zablokují tvorbu map, a udělají své vlastní.
Jak sem říkal, DLC nemůže být přímo s hrou, kvůli schvalovacímu procesu na konzolích. To co je klasifikováno jako HRA má delší proces, než to co je klasifikováno jako DLC, takže to nazvou DLC, a mají to schválené rychleji.
Jo a taky konzole ti nedovolí dávat uživatelský obsah. PS3 to umožňovalo myslím u UT3, ale to je tak všecko. Prodávat mapy zvlášť je výhodné jak pro vývojáře, tak pro konzolisty, kteří nemusí řešit složité stahování a kopírování souborů z PC do konzole.
Já neříkám, že módovaní nebylo lepší, je to teď nahouby, ale snažím se vysvětlit PROČ to tak je, a proč to vývojářům nemůžete mít za zlé. Být v jejich pozici, dělám to samé. -
-
Já plně chápu, že chce někdo vydělávat, ale nemůže se divit odezvě, která odráží jen fakt, že způsob, ať už může být všelijak a vším zdůvodněný, jakým se tím dociluje, obyčejně s*re. Placený obsah, dokonce ani ono vyřazení z původního konceptu a jeho objevení se v dalších pokračování, není sice za ty dekády her novinkou, ale to okatý omezování a snaha podřizování hráčů ke svýmu obrazu "syp se osle; hraj jen podle nás" a snad i s tím související otázka o nějakým vztahu k dané věci, je raritou dnešního herního průmyslu. A pokud mohu soudit ze svýho, byť laickýho pohledu, stojí za ho*no. Těžko se momentálně hledá nějaká rovnováha mezi vydělávat-kvalita-hráčská kooperace, boduje jen první kritérium na úkor ostatních. Nevidím smysl v obhajobě takovýho způsobu, ani praktik k tomu nutných, ani reklamy, která se kolem toho točí. Jestli to má nějakou pomocnou funkci během vývoje, respektive aby se zbytek pracujících nenudil, fajn; jestli to slouží k pohodlnosti při vývoji nebo že něco nejde, s tím že se na tom později komunita vydrbe, no dobrý. DLC se dá koneckonců interpretovat všelijak, domnívám se - jednou je to čistý dojení ze smetí, které při vývoji vzniklo; jednou prý náhlá snaha o udržení pozornosti komunity atd. Ovšem i s faktem a objasněním zrodu tohoto prioritně ekonomicky zladěnýho nesmyslu za oponou, znamená to přesto - zvlášť jak se s tím obecně tak nakládá pro koncové zákazníky - něco úžasně krásnýho a dogmaticky prospěšnýho bez čeho by to nějak nešlo? Moje odpověď je jasná...
-
-
Problem je ze tohle lze aplikovat jenom na PC only tituly. U konzoli musis projit schvalovacim procesem kterej je narocnej casove i financne a kazdou vec kterou by jsi pridal do hry znamena bud odsunuti schvalovani, nebo to schvalit znovu, proto se delaji DLC.
-
-
Abych tomu dobře rozuměl, DLC je tedy zbytkovým uložištěm nápadů, protože ty měly tu smůlu, že se s nima přišlo pozdě během etapy vývoje, kde už jisté platformy nedovolují velký změny, ale zároveň je možný je tímto způsobem zapracovat paralelně se hrou? V takovém případě opravdu loupák, u kterýho se pekárna poněkud pozapomněla zamyslet nad jeho konceptem dřív než šel do pece a mák si holt člověk dokoupí až k tomu. Něco na ten způsob?
-
-
vývoj plného contentu, ktorý je naplánovaný do DLC a aby bol tento content pokope v jednej hre by sa natiahol minimálne o rok, alebo rok a pol. Hra by po roku a pol mohla byť oproti konkurencii zastaralá a dizajnéri, ktorí by robili na hru návrh by počas vývoja prakticky nemali čo robiť. Ak by vyvíjali zatiaľ už novú hru, jej vývoj by sa znova natiahol a znova by mohla byť predbehnutá konkurenciou. Jednoduchá matematika.
-
-
To, co si napisal ma aj nejaky zmysel alebo si len chcel pouzit nove anglicke slovicko "content" vo vete, vetach, ktore si sa dnes naucil ? Lebo ja nie som blby fanboy ako ty a narozdiel od teba viem, ze ostatne firmy nemaju problem pripravit daleko vacsie expanzie ako nejakych par malych fps map a aj to v takej otrasnej a budgetovej kvalite s chybami, ako to predviedol BF3 so svojimi dlc, ktore boli "pracne" portnute z konzol. Ty cocontent.
-
To ZvacA:
Ber to spis tak ze uz ted naplanovali grafikum praci az bude hra hotova aby se neflakali. No a tohle jim prijde zrovna tem papalasum jako superduper napad :) Par vozidel, zbrani a map. Nic moc narocneho, ale hlavne ze se nebudou zamestnanci flakat :) -
Pořád bych rád zůstal v mezích tohoto případu. Chceš mi říct, že pro multiplayerovou hru jako je tato série, s dnes již obstojným počtem lidí k vývoji, se těch několik map, sem tam bojového vozidla, zbraní, dokonce i kdysi tradičních módů a jiných blbinek, může shromáždit takový množství, že to protáhne hru další rok (dejme tomu i s testováním a podobnýma procedurama)? Že může zestárnout koncept, který je pro ni typický? V očích papalášů nepochybně ano. A taky teda k té platformě, kam to primárně směřuje. Máš recht, že to má svůj účel v pokračující práci lidí, kteří můžou dál něco robit, ale jinak mám svý pochybnosti. I přes jisté výhrady-příběhové dlc, nová kampaň s nápady, které se nemusely dostat do finále, cokoliv opravdu komplexního u čehokoliv jinýho co by se dalo srovnat s datadiskem, ano, ano, ano, ano.... Ale tady? Kde se člověku obsah skládá marginálními blbinkami, který doplácíš případně je máš podmíněný různýma obchodníma hovadinama? Nehledě na nevyřešení té hlavní výtky, že tím dochází k omezování možností vlastní komunity, nekontrolování kvality a obecné absence alternativy k oficiální podpoře.
-
-
defacto ano, ale svým způsobem se to netýká jen her, ale i klasického sw
-
-
-
-
Krasa ... hezky vysvetleno :)
-
-
Neuveriteľné :D :D Hra ešte nieje ani z polovice spravená ale BUM a je tu nové DLC :D :D :D Akonáhle vyjde BF4 ohlásia že pracujú na BF5 :D
-
Co takhle dát čtyři nové mapy zasazené do Číny a společně s nimi i nová vozidla, zbraně a výstroj rovnou do plné hry, šulíni!
DLC systém v současné režii a jeho aplikace do her opravdu hraničí se zhovadilostí a nějaká chuť to zapírat "děkováním" nebo "odměnou", natož "staráním se o obsah" prostě chybí. Jistě, ten obsah bude snad exkluzivní pro předplatitele jen chvíli, ale jde o princip. Dřív bylo normální, že se o hru vývojáři dokázali postarat jednak taky, třebas z menší části, ale jednak hlavně nechávali životnost dané hry na komunitě, zvlášť co se týká BF série. Dnes ta má akorát svázaný ruce, páč někdo nemá zájem, aby z toho nevyrejžoval vysíláním do světa pár mapek a dalších magořin.
Zkrátka, tady asi nemá si něco namlouvat, jsou to prostě ekonomicky založený gumy, který jdou po zisku - pochopitelný, logický, ale přesto z hráčskýho hlediska k podělání. -
-
S tímto tedy souhlasím.
-
To je jen proto, aby si dopředu zajistili maximální možný prodej. O nic jiného než o prodeji a penězích to není. Když to dají zadáčo do hry, tak si to můžeme koupit ve slevě, ale tak ve slevě nebude to DLC, které je must have. To dá přece rozum ne?
-
jen vuol by si koupil BF4 v den vydani, po tom co oj**ali sve zakazniky tim, ze plna hra je vlastne premium. Tz. ze si clovek tu hru musel koupit dvakrat. Takze BF4 za tenhle odrb nekupuju. A vlastne celou tu arkadu mam od jisteho casu uplne volnou. A to mam v BF2 vic nez 2300 hodin.
-
Jo proto proti tomu musime bojovat tak, ze nebudeme predobjednavat a kupovat DLC (pokud nebudou mit opravdu nejakou pridanou hodnotu). Jiny system boje nam nezbyva, jelikoz sahnout jim na penize je jedine co je boli :)
-
-
Ehm, nemate preklep v nazve clanku? Ak dobre viem Battlefield 3 uz par dlc ma...
-
A je to tu opět...hra ještě ani nevyšla ale už se oznámilo DLC....co to kur*a je? Ano, přečetl jsem si komentář czlukase ale pořád mě nejde do hlavy, proč teda to nedají zdarma? Pracovali na tom přece ještě behem vývoje. Nebo proč na DLC opravdu nezačnou dělat AŽ po dokončení hry ? Ať si dělají návrhy a koncepty ale ať se soustředí na hlavní celek. Hra pak bude s minimem bugů, vývážená a třeba vyjde i rychleji. Jenže to by se zase špatně kasírovali hráči. Mě nevadí dlc které vyjde po dělší době (jako například DLC CITADEL k ME3) ale tyhle oznámení Day One-DLC mě hrozně lezou krkem. Ono to je jako kdyby mě říkali: "hele díky že jsi zaplatil přes 1000kč za hru ale víš my jsme jí vlastně nevydali kompletní....no ale neboj za 200kč ti tam ten jeden kousek přihodíme." A pokud to oznámí ve fázi vývoje tak to je ještě mnohem horší: "Hele hru kterou děláme vám NEPRODÁME celou. Ani to neplánujem. Ale nebojte, za 200 korun si můžete dokoupit to na čem tady Lojza s Pepou dělali o pátcích." A samozřejmě, že piráti (i když zrovne né v případě battlefieldu) jsou za vodou protože si to prostě stáhnou zdarma.
-
-
Protože návrháři dostanou zaplaceno za hru, a na DLC by pak už makali zadara. Nějak je zaplatit musí.
Navíc jak myslíš, že chlap co kreslí artworky pomůže při programování fyzikálního enginu? -
-
Dobře tak ať DLC vyjde třeba mesíc nebo měsíc dní po vydání hry. Jenom ať zase na E3 neslyším u každé nový hry (co vyjde třeba za půl roku) jak skvělé DLC budou v den vydání.... Kdysi existovalo něco co se jmenovala "datadisky" hru jsi nějaký čas hrál a pak vyšlo třeba po 4-6 měsících rozšíření které třeba stálo 500 kč (nebo i víc/méně) a to odpovídalo třba dnešním třema DLC. Jenže sloužilo k tomu k čemu DLC má sloužit. K rozšíření herního zážitku, aby jses vrátil nebo u hry zůstal ještě o pár hodin, dní déle. Nikoliv aby jsi dostal rozsekanou verzi.
Tek grafik třeba může makat delší dobu na tom DLC. DLC může být větší ale sám se koukni na ten graf co jsi posílal a podívej se jak dlouho trval vývoj hry a jak dlouho DLC. Jenom kolik prostoru na testování tam je. Tak by prostě dostali zaplaceno později až by DLC vyšlo. Nebo by je společnost zaplatila a peníze by se jí vrátili zpět až by DLC vydala.
Já chápu tvoje argumenty, ano jenže existují i vývojáři kteří to dělají tak jak se má nebo třeba zpoplatní až pozdější DLC... -
-
Jenže to je to. Kdyby to vydání odložili, museli by ty návrháře buď dotovat, nebo jim neplatit, což pro ně není výhodné, a radši DLC vydají hned.
Jak říkám, kdysi nebylo tak lehké hned dotat spoustu malých přídavků, tak z nich dělali datadisky.
-
-
-
-
Nemá to být spíš Bubblefield 4? *4*
-
-
Chlapec je trochu mentál *6*
-
-
Premium alebo len DLC, všetko je to na hovn*.
DLC je čisté ťahanie penazí z hráčov. Za tých pár máp, pár zbraní a pár vozidiel a nespočetne veľa bugov sa mi už nechce platiť.
Keby sa tak radšej vrátili k starým dobrým datadiskom, ktoré boli rozsiahle, prinášali nespočetne veľa noviniek a hlavne stačil 1 alebo 2 za celý rok. A nie 10 za 5 mesiacov... -
-
To boli časy - Call of Duty: United Offensive, datáč k jednotke, ktorý priniesol komplet novú kampaň, vozidlá do MP, nový ranking systém do MP, nové zbrane, nové mapy... a predával sa za polovicu ceny pôvodnej hry.
-
-
Jako u BF3 "Limitky", koupíš předobjednávku a pak stejně ty 4 mapy dají do Prémia, ve kterým jim to zaplatíš znovu!!! *16* *16*
-
hmm tak to si v číně nezahrají