Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Dilino-Love-Caluj
  • oktavius66
    Ta grafika ! To jsou orgie pro oči *3*
  • Premium alebo len DLC, všetko je to na hovn*.
    DLC je čisté ťahanie penazí z hráčov. Za tých pár máp, pár zbraní a pár vozidiel a nespočetne veľa bugov sa mi už nechce platiť.
    Keby sa tak radšej vrátili k starým dobrým datadiskom, ktoré boli rozsiahle, prinášali nespočetne veľa noviniek a hlavne stačil 1 alebo 2 za celý rok. A nie 10 za 5 mesiacov...
    • To boli časy - Call of Duty: United Offensive, datáč k jednotke, ktorý priniesol komplet novú kampaň, vozidlá do MP, nový ranking systém do MP, nové zbrane, nové mapy... a predával sa za polovicu ceny pôvodnej hry.
  • Spíš by mě zajímalo jestli oznámí v době předobjednávek Premium, vážně se nechi spálit jako minule ...
  • Spades
    Spíš co si teď říkám... Asi si zruším předobjednávku, a objednám si to někde co nejlevněji BEZ DLC, a pak si koupím Premium. Proč bych měl platit za jedno DLC 2x, to fakt nechápu...
    Buď by měli dávat Premium bez tohoto DLC, nebo by měli dát těm co už to DLC mají slevu.
  • Ještě to ani nevydaj a už tam cpou DLC *facepalm
    • ... a to jeste neni vsechno, oni maji uz v plani i dalsi DLC ve kterych ani nevi co bude, ale 100% znaji cenu.
  • A je to tu opět...hra ještě ani nevyšla ale už se oznámilo DLC....co to kur*a je? Ano, přečetl jsem si komentář czlukase ale pořád mě nejde do hlavy, proč teda to nedají zdarma? Pracovali na tom přece ještě behem vývoje. Nebo proč na DLC opravdu nezačnou dělat AŽ po dokončení hry ? Ať si dělají návrhy a koncepty ale ať se soustředí na hlavní celek. Hra pak bude s minimem bugů, vývážená a třeba vyjde i rychleji. Jenže to by se zase špatně kasírovali hráči. Mě nevadí dlc které vyjde po dělší době (jako například DLC CITADEL k ME3) ale tyhle oznámení Day One-DLC mě hrozně lezou krkem. Ono to je jako kdyby mě říkali: "hele díky že jsi zaplatil přes 1000kč za hru ale víš my jsme jí vlastně nevydali kompletní....no ale neboj za 200kč ti tam ten jeden kousek přihodíme." A pokud to oznámí ve fázi vývoje tak to je ještě mnohem horší: "Hele hru kterou děláme vám NEPRODÁME celou. Ani to neplánujem. Ale nebojte, za 200 korun si můžete dokoupit to na čem tady Lojza s Pepou dělali o pátcích." A samozřejmě, že piráti (i když zrovne né v případě battlefieldu) jsou za vodou protože si to prostě stáhnou zdarma.
    • Spades
      Protože návrháři dostanou zaplaceno za hru, a na DLC by pak už makali zadara. Nějak je zaplatit musí.
      Navíc jak myslíš, že chlap co kreslí artworky pomůže při programování fyzikálního enginu?
      • Dobře tak ať DLC vyjde třeba mesíc nebo měsíc dní po vydání hry. Jenom ať zase na E3 neslyším u každé nový hry (co vyjde třeba za půl roku) jak skvělé DLC budou v den vydání.... Kdysi existovalo něco co se jmenovala "datadisky" hru jsi nějaký čas hrál a pak vyšlo třeba po 4-6 měsících rozšíření které třeba stálo 500 kč (nebo i víc/méně) a to odpovídalo třba dnešním třema DLC. Jenže sloužilo k tomu k čemu DLC má sloužit. K rozšíření herního zážitku, aby jses vrátil nebo u hry zůstal ještě o pár hodin, dní déle. Nikoliv aby jsi dostal rozsekanou verzi.
        Tek grafik třeba může makat delší dobu na tom DLC. DLC může být větší ale sám se koukni na ten graf co jsi posílal a podívej se jak dlouho trval vývoj hry a jak dlouho DLC. Jenom kolik prostoru na testování tam je. Tak by prostě dostali zaplaceno později až by DLC vyšlo. Nebo by je společnost zaplatila a peníze by se jí vrátili zpět až by DLC vydala.
        Já chápu tvoje argumenty, ano jenže existují i vývojáři kteří to dělají tak jak se má nebo třeba zpoplatní až pozdější DLC...
        • Spades
          Jenže to je to. Kdyby to vydání odložili, museli by ty návrháře buď dotovat, nebo jim neplatit, což pro ně není výhodné, a radši DLC vydají hned.

          Jak říkám, kdysi nebylo tak lehké hned dotat spoustu malých přídavků, tak z nich dělali datadisky.
  • Pete.palis
    nechci srovnávat, ale díky bohu za Planetside 2...Od poslednho dílu mám z Battlefieldu kopřivku!
    • Ja ti nevím. Vše, co popisujes, se týka jen rozvržení pracovních sil v čase u konkrétní společnosti.

      Vlastně mi ani tak nevadí Day1-DLCs. Neni to nic jineho než marketingový trik na nalákání co nejvíce kupců už během pre-oder fáze. Proč ne... Pro mě takové DLC představuje zkrátka součást plné hry. Vydání dalších čtyřech DLC také beru. Tak to holt nejsou 1-2 datadisky, ale je to 5 DLC. Výsledek je vlastně stejný.

      Co mě ale neskutečně vytáčí, je to, že (jak tomu bylo u BF3) ti nabídnou rádoby "úžasný kauf", kdy při pre-orderu dostanes zdarma první DLCko, a pak následně vydají BF PREMIUM (nejlépe s pořádným zpožděním, aby si ještě po vydání hry pár chudáků koupilo samotné první DLC). Takže vlastně skončís ve výsledku za debila, protože jsi nucenej buď koupit to první DLC tak jako tak zbytečně znovu jako součást PREMIUM balíčku, anebo si koupit zbylá 4 DLC zvlášť, což tě vyjde ještě drážš. - TO je s prominutím obyčejná zlodějina. Jenže kdyby rovnou přišli s nabídkou "kupte si BF4 rovnou v PREMIUM verzi za 100 euro", tak to nikdo samozřejmě nekoupí.

      Dost pochybuju, že se tyhle věci odvíjí od samotného procesu vývoje hry. Spíš bych řekl, že se samotný proces vývoje řídí již podle dávno naplánované strategie, jak vytěžit z prodeje co nejvíce peněz.

      Jinak doporučuji při koupi DLCček přes digitální distribuci EA nekupovat přímo v Originu, ale proklikat se přes Battlelog web na tu nabídku. Když na to kliknete, tak se Vám to otevře v Originu - částka bude stejná, ale bude v dolarech namísto v eurech :). U BF3 to fungovalo.
    • Proč to dávat jako DLC, když se to může jednoduše dát jako update. At to třeba nevydávaj rovnou s hrou ale pozdějc jako klasický update. Ale co se dá od EA čekat než, že chce zpoplatnit každý kousek hry.
    • Pekne sepsano, ale v tom spravne svete by to bylo tak, ze misto DLC zacnou makat na nove hre. Na uplne nove znacne v tom nejlepsim pripade. A jen takova mala poznamka - pouzivej "tym" misto "team". "Team" v ceskem textu vypada neskutecne blbe.
    • ZvacA
      Takže DLC je tady vlastně proto, protože se kolem her ochomejtá celej barák od bosse po uklízečku. Bomba, nádherná manufaktura. To je tak, když na hře dělaj všichni zvlášť, nevýjimaje další boční věci, a ve výsledku každej ví o tom druhým ho*no, hlavně že se to splácá a vydělá. Ale buď jsem to nepochopil a nebo mi pořád uníká, jakej může být problém v tomto případě zapracovat pár vozítek, pár map a pár zbraní do původní hry s původním návrhem? Nemluvě o tom, proč vlastně? A jestliže je to tedy velkej problém, tak ať to přenechaj nějakýmu johnymu, kterej si z koníčku po práci sedne k modifikačním nástrojům a urobí si pár map z hecu pro fandy. To by ale ztratilo tu pointu, že jo. :)
      • JohnyTheZik
        Mne to radsi nedavejte!
      • Spades
        Nemůžeš mít někomu za zlé, že chce vydělávat.
        Modifikace vznikali, protože firmy neměli čas a peníze dělat další content, a navíc ho nešlo moc dobře rozesílat. Když se ale podíváš, tak sem tam vznikali malé Map Packy do Doom, Duke Nukem, Starcraft a UT, ale prodávali se na CD, takže o nich moc lidí nevědělo. Díky digitální distribuci je to pro ně lehčí, tak radši zablokují tvorbu map, a udělají své vlastní.

        Jak sem říkal, DLC nemůže být přímo s hrou, kvůli schvalovacímu procesu na konzolích. To co je klasifikováno jako HRA má delší proces, než to co je klasifikováno jako DLC, takže to nazvou DLC, a mají to schválené rychleji.

        Jo a taky konzole ti nedovolí dávat uživatelský obsah. PS3 to umožňovalo myslím u UT3, ale to je tak všecko. Prodávat mapy zvlášť je výhodné jak pro vývojáře, tak pro konzolisty, kteří nemusí řešit složité stahování a kopírování souborů z PC do konzole.

        Já neříkám, že módovaní nebylo lepší, je to teď nahouby, ale snažím se vysvětlit PROČ to tak je, a proč to vývojářům nemůžete mít za zlé. Být v jejich pozici, dělám to samé.
        • ZvacA
          Já plně chápu, že chce někdo vydělávat, ale nemůže se divit odezvě, která odráží jen fakt, že způsob, ať už může být všelijak a vším zdůvodněný, jakým se tím dociluje, obyčejně s*re. Placený obsah, dokonce ani ono vyřazení z původního konceptu a jeho objevení se v dalších pokračování, není sice za ty dekády her novinkou, ale to okatý omezování a snaha podřizování hráčů ke svýmu obrazu "syp se osle; hraj jen podle nás" a snad i s tím související otázka o nějakým vztahu k dané věci, je raritou dnešního herního průmyslu. A pokud mohu soudit ze svýho, byť laickýho pohledu, stojí za ho*no. Těžko se momentálně hledá nějaká rovnováha mezi vydělávat-kvalita-hráčská kooperace, boduje jen první kritérium na úkor ostatních. Nevidím smysl v obhajobě takovýho způsobu, ani praktik k tomu nutných, ani reklamy, která se kolem toho točí. Jestli to má nějakou pomocnou funkci během vývoje, respektive aby se zbytek pracujících nenudil, fajn; jestli to slouží k pohodlnosti při vývoji nebo že něco nejde, s tím že se na tom později komunita vydrbe, no dobrý. DLC se dá koneckonců interpretovat všelijak, domnívám se - jednou je to čistý dojení ze smetí, které při vývoji vzniklo; jednou prý náhlá snaha o udržení pozornosti komunity atd. Ovšem i s faktem a objasněním zrodu tohoto prioritně ekonomicky zladěnýho nesmyslu za oponou, znamená to přesto - zvlášť jak se s tím obecně tak nakládá pro koncové zákazníky - něco úžasně krásnýho a dogmaticky prospěšnýho bez čeho by to nějak nešlo? Moje odpověď je jasná...
      • XorxoxTalarius
        Problem je ze tohle lze aplikovat jenom na PC only tituly. U konzoli musis projit schvalovacim procesem kterej je narocnej casove i financne a kazdou vec kterou by jsi pridal do hry znamena bud odsunuti schvalovani, nebo to schvalit znovu, proto se delaji DLC.
        • ZvacA
          Abych tomu dobře rozuměl, DLC je tedy zbytkovým uložištěm nápadů, protože ty měly tu smůlu, že se s nima přišlo pozdě během etapy vývoje, kde už jisté platformy nedovolují velký změny, ale zároveň je možný je tímto způsobem zapracovat paralelně se hrou? V takovém případě opravdu loupák, u kterýho se pekárna poněkud pozapomněla zamyslet nad jeho konceptem dřív než šel do pece a mák si holt člověk dokoupí až k tomu. Něco na ten způsob?
          • life28
            vývoj plného contentu, ktorý je naplánovaný do DLC a aby bol tento content pokope v jednej hre by sa natiahol minimálne o rok, alebo rok a pol. Hra by po roku a pol mohla byť oproti konkurencii zastaralá a dizajnéri, ktorí by robili na hru návrh by počas vývoja prakticky nemali čo robiť. Ak by vyvíjali zatiaľ už novú hru, jej vývoj by sa znova natiahol a znova by mohla byť predbehnutá konkurenciou. Jednoduchá matematika.
            • To, co si napisal ma aj nejaky zmysel alebo si len chcel pouzit nove anglicke slovicko "content" vo vete, vetach, ktore si sa dnes naucil ? Lebo ja nie som blby fanboy ako ty a narozdiel od teba viem, ze ostatne firmy nemaju problem pripravit daleko vacsie expanzie ako nejakych par malych fps map a aj to v takej otrasnej a budgetovej kvalite s chybami, ako to predviedol BF3 so svojimi dlc, ktore boli "pracne" portnute z konzol. Ty cocontent.
            • XorxoxTalarius
              To ZvacA:
              Ber to spis tak ze uz ted naplanovali grafikum praci az bude hra hotova aby se neflakali. No a tohle jim prijde zrovna tem papalasum jako superduper napad :) Par vozidel, zbrani a map. Nic moc narocneho, ale hlavne ze se nebudou zamestnanci flakat :)
            • ZvacA
              Pořád bych rád zůstal v mezích tohoto případu. Chceš mi říct, že pro multiplayerovou hru jako je tato série, s dnes již obstojným počtem lidí k vývoji, se těch několik map, sem tam bojového vozidla, zbraní, dokonce i kdysi tradičních módů a jiných blbinek, může shromáždit takový množství, že to protáhne hru další rok (dejme tomu i s testováním a podobnýma procedurama)? Že může zestárnout koncept, který je pro ni typický? V očích papalášů nepochybně ano. A taky teda k té platformě, kam to primárně směřuje. Máš recht, že to má svůj účel v pokračující práci lidí, kteří můžou dál něco robit, ale jinak mám svý pochybnosti. I přes jisté výhrady-příběhové dlc, nová kampaň s nápady, které se nemusely dostat do finále, cokoliv opravdu komplexního u čehokoliv jinýho co by se dalo srovnat s datadiskem, ano, ano, ano, ano.... Ale tady? Kde se člověku obsah skládá marginálními blbinkami, který doplácíš případně je máš podmíněný různýma obchodníma hovadinama? Nehledě na nevyřešení té hlavní výtky, že tím dochází k omezování možností vlastní komunity, nekontrolování kvality a obecné absence alternativy k oficiální podpoře.
          • defacto ano, ale svým způsobem se to netýká jen her, ale i klasického sw
    • XorxoxTalarius
      Krasa ... hezky vysvetleno :)
  • walltar
    No mě tam určitě nezavede ... nehodlám si BF4 pořizovat. Pokud bych chtěl hrát FPS tak si ještě hodně dlouho vystačím s BF3 a nebo Planetside 2

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit