První dojmy z hraní Mass Effect Legendary Edition
-
Ten první díl si pamatuju lepší než jaký ve skutečnosti byl. Na dnešní standardy - příšerná AI, strašný ovládání a UI. Jen ten příběh zůstal pořád stejně dobrý 🙂
Když to člověk porovná s KOTOR tak herníma mechanikama kam se na to ME hrabe, a to je to novější hra.
Ale pamatuju, že jsem z toho byl tenkrát stejně uplně odvařenej.
-
-
vždyť KOTOR měl herní mechaniky (souboje) docela hrozné. To byla doba kdy Bioware opustilo tradiční RPG hry (Baldurs Gate, NWN) a začalo zjednodušovat a experimentovat s jinýma systémama. Celé je to očividně dělané tak, aby se to dalo hrát na konzolích. A toto zjednodušování dál pokračovalo v Mass Effectu, což už je spíš FPS než klasické RPG. Hlavním tahákem těchto her (alespoň pro mne) byl ten svět, postavy, vztahy mezi nimi, příběh. Hratelnost jak v KOTORu tak v ME nebyla moc dobrá.
-
-
Cože? Vždyť BG i KOTOR mají herní mechaniky takřka totožné, síla ovlivňuje melee, obratnost střelné zbraně, postavy útočí automaticky, speciální útoky jsou přímo v menu na nepříteli místo pod hvězdičkou jako v BG. "Magie" funguje jinak, ale taky se nejedná o D&D, máš míň "kouzel" to je ale dané lore SW nedá se to svalovat na zjednodušování, to že máš k dispozici licenci neznamená že si s ní můžeš dělat co se ti zlíbí.
-
kotor mel souboje super
-
-
-
Takže se vlastně potvrdilo to co se očekávalo. Asi by bylo fakt lepší to nazvat spíše reskinem než remasterem.
Dvojka ani trojka remaster nepotřebovaly a hrálo se o jedničku. Tam to očividně vývojáři totálně odflákli a jde jen o lepší reskin, který navázal na módy co už byly. A i toho je oproti módům málo.
A tady souhlasím s Pavlem, že to je prostě jen snaha na vylákání prachů z lidí, kteří svět ME mají rádi. A připojím k tomu, že podle mě je to i facka a plivnutí do tváře těm skalním fandům. Žádné sjednocení HUD, žádné nové questy.. prostě nic.
Velký zklamání, ale opravdu velký. Hra z roku 2007 za 1800 a to ještě skoro v původním stavu.
-
-
HUD v jedničce předělali a mody se tomu fakt nevyrovnají, jak píše sám Jirka.
Zas prostě z UE3 z roku 2006 jde vykřesat jen určité množství než by byl potřeba kompletní remake.
Neříkám, že je to perfektní za 1500 (jsem PC player), to ať si posoudí každý sám, ale tvářit se, ja je vlastně jednička odfláknutá a ne o moc lepší než byly MEUITM a ALOT, které ještě k tomu trvaly pomalu hodiny správně nainstalovat a pak se člověk modlil, aby to fungovalo, fakt není pravda.
-
-
Tak vzhledem k technickému stavu 2 a 3, které jsou v pohodě hratelné i teď ( na podzim jsem dohrál znovu) a vizuálně stále dobré, tak šlo fakt jen o tu 1.
To, že z UE3 z roku 2006 lze vykřesat jen určitě množství nezpochybňuji. Ale to co z toho vyšlo ukazuje na kompletní odfláknutí ze strany vývojářů. Není tam přidané absolutně nic nového (obsahově) a spousta věcí působí fakt vtipně a hloupě dnes. A to, že se to jmenuje "legendárka", tak to je fakt výsměch. To samé byla Trilogie za 300 na originu.
Dokážu si představit, že z kdyby si s tím více vyhráli nebo přidali nějaký dodatečný obsah, tak těch 1700 (respektive 1500) by mohlo být optimální. Ale chtít tolik za hru z roku 2007, která běží na starým enginu a která je otřesná na ovladatelnost? Dobrej výsměch komunitě. :)
-
-
Vůbec to takhle nevnímám a myslím, že jsi skutečně v menšině. Vlastním všechny Mass Effecty, ale nikdy jsem nehrál žádná rozšíření ani z jednoho dílu, takže pro mě tam je obsah navíc a přidaná hodnota. Dále - nemuset se zlobit s modama je obrovská výhoda. Takže za 1550,- za tři hry (ano, jsou to skutečně tři hry, i když tvrdíš, že jde jen o jedničku) na PC je to parádní koupě a nelituji.
-
-
Jak jsem reagoval výše. Já jsem koupil Mass Effect v rámci Trilogie se všema DLC za 300 na originu. Proti tomu je tedy legendárka úplně špatným vtipem. :)
To, že jsi nehrál předtím DLC je argument fakt špatný. Ty DLC vyšly už tenkrát a byly součástí původní hry. To je to samé jako bys řekl, že jsi nehrál 2 a 3 a proto to má smysl. Většina lidí co o Mass Effect měla zájem ho již tenkrát koupila a hrála.
Ti samí lidé by ho určitě koupili i teď, když by je tam něco lákalo, ale prostě není důvod. Nic nového tě neláká, není nový obsah, nejsou nové questy, postavy. Dalo se to uchopit mnohem lépe. Přidat nějaké upoutání na další díl, nastínit nový příběh v rámci DLC třeba.
Za přepálenou částku dostaneš jen to co už dávno máš. :) Tahle sada i když si hraje, že cílí na nové hráče, tak cílí hlavně na ty původní. Vývoj her šel jiným směrem a nové hráče uspokojují jiné hry než tohle. A původní hráči jsou prostě zklamaní... ať už cenou nebo kvalitou. :)
-
-
Ne, DLC rozhodně v při vydání v původních verzích hry nebyli, proč lžeš? Stačí se podívat tady, máš tam i cenovky ;) Musel jsi si to normálně koupit. Což já tehdy neudělal, takže to pro mě hodnotu má.
https://masseffect.fandom.com/wiki/Downloadable_Content
Takže jak říkám, pro mě, jako pro někoho, kdo je nehrál, to tu hodnotu samozřejmě má. 1550,- za 3 hry se všemi DLC, přičemž se navíc nemusím s**t s modama? Why not. Nikdo nesliboval remake, jen remaster. Lidi by si měli pořádně zjistit, co to vlastně znamená ;)
-
-
Reakce na příspěvek:
V rámci celé trilogie vyšly během dílů, pro 3. maličko později. Pořád ale vyšly tenkrát a ne teď a nijak to nemění nic na tom, že to, že jsi nehrál je jen tvoje chyba. A taky to nemění nic na mém předchozím komentáři. Žádnej novej obsah tam není, tak nám tu nelži ty. 🙂 Staré DLC, které se dají do nového balíčku nejsou nový obsah. 😂
Lidí, kteří škudlili prachy na DLC aby si je pak zahráli až je vydají v legendární verzi za 1500-1700 je fakt úplné minimum. A pokud vlastníš všechny 3 hry a dáš to za to tuhle pálku, tak je mi tě upřímně líto.
Přesně takové ovce management hledá. Ty které dají za nedokonalý remaster 1 dílu z roku 2007, který vypadá otřesně 1500-1700. To je cena vyšší než za vývoj úplně nového AAA dílu.
Kdyby tu 1 celou předělali na úroveň 2 a 3 a nevypadala jak z roku 2007, tak bych proti tomu nic neměl. Ale to by musel někdo opravdu pracovat a ne si jen říct o prachy v podstatě za nic. Dvojka a trojka žádné úpravy nepotřebovaly a ta špetka co se na tom udělala rozhodně nemá cenovku, kterou to má teď. Takže ano, je to 1500-1700 za 1 díl a ještě totálně odfláknutej. :)
-
-
Reakce na příspěvek:
Ty máš dost velký problém s pochopením psaného textu, až je mi z tebe stydno. Já psal, že pro mě to tu hodnotu má, ty ovečko, protože jsem ty DLC prostě tehdy nehrál. To není chyba, to tak prostě je. Nikde jsem nepsal, že je to zbrusu nový obsah - vážně, návštěva očního by ti prospěla. A tehdy byly placený, nebyly součástí hry při vydání (co je to vůbec za blábol - "a byly součástí původní hry."). Nebyly. Proto se tomu říká placené DLC. DLC je povětšinou, představ si, obsah, který se distribuuje až po vydání hry. Takže opakuji, pro mě, za cenu jedné hry dostat všechny 3 hry v remasteru + všechny DLC je naprosto v pohodě. To, že ty nevíš, co znamená remaster, a čekal jsi remake, nebo nový obsah, je jen a jen tvoje chyba. Chce si to přečíst propagační materiály, ty chudinko, abys tady pak nemusel brečet na diskuzích, že jsi nedostal remake, nový obsah nebo nedejbože snad nový díl. :)
-
-
Reakce na příspěvek:
To už ti tedy brzy došly argumenty, že jsi to přesunul do roviny urážení. Doufal jsem v delší debatu. :)
Doporučuji vypnout PC a projít se venku. Třeba si tam uvědomíš, že psaný text nechápeš ty. Pak to zkus znovu až se uklidníš. Do té doby radši nepiš nebo se ještě více ztrapníš. :)
-
-
Reakce na příspěvek:
Mass effect trilogy edice neměla rozhodně všechna DLC, na pc dokonce jen dvě DLC z jedničky, jinak nic. Zdroj.
https://www.origin.com/irl/en-us/store/mass-effect/mass-effect-trilogy
a
https://masseffect.fandom.com/wiki/Mass_Effect_Trilogy
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
já si ještě pamatuju, jak vyšel Mass Effect nebo KOTOR1, tak jsme si na to stěžovali, že je to jen další ústupek konzolím a konzolovatění her. Všichni od Bioware čekali na další Baldurs Gate (což bylo opravdu RPG se spoustou možností role-play), a oni místo toho vytvořili jakýsi napůl FPS. Tenkrát jsme se vůbec hádali, jestli je ME vůbec RPG nebo je to FPS adventura. Každopádně hratelnost (souboje) v ME jsou celkem průměrné a to MAKO byl totální úlet (ale dalo se na to zvyknout). To kde ta hra opravda exceluje je svět a příběh. A to bylo dle mého nejlepší v ME1. ME2 a ME3 měly o něco lepší hratelnost oproti ME1, ale ten příběh už byl o trochu slabší
-
-
Ja ako fanatik, ktorý musí vždy všetko pozbierať a preskúmať na 100 percent, som to MAKO musel pretrpieť zas. Ale už som sa nad tým skôr len smial, že ako mohlo vtedy niekoho toto napadnúť a s úplnou vážnosťou to implementovať do hry. Fakt, na niektorých mapách nebol snáď ani jeden cm rovnej plochy :D
-
-
prekvapilo me, jak je prvni dil vlastne kratky
-
-
Je tak. Když neděláš ty vedlejší úkoly a neprozkoumáváš planety, tak je to 10 hodin max :)
-
-
Pavel v podstatě přesně pospal, proč nechápu oblíbenost jedničky. Pravý nářez příšel až v díle druhém.
-
-
Prostě dobrej příběh, kterej byl hlavně i dobře napsanej (v každé misi se něco zajímavého stalo, příběh se posouval a nešlo odhadnout co dál). Dvojka už byla vlastně jen takový checklist companion misí a z hlediska hlavního příběhu se tam téměř nic nestalo.
-
-
Chápu, ale BW evidentně došel ten hlavní lore už po prvním díle, takže zábavné companion mise jsou ta lepší varianta. O lore by vážně žádně vyprávění v žádném médiu nemělo být. Hlavní jsou postavy a to holt 2. a 3. díl splňují lépe.
-
tak to mas jak SW...v druhem dile se taky v podstate nic hlavniho nestalo, ale byl ve vsem lepsi nez jednicka :) (myslim starou trilogii samozrejme)
-
-
Souhlas, dvojka vzala super styl vyprávění jedničky a dala mu obstojnej souboják (nic světobornýho, ale už to neni trochu voser) a přidala asi 5 skvělých companions.
Taky jsem vždycky ten hype kolem jedničky nepochopil (samozřejmě kromě toho, že začala to univerzum).
-
taky jednicku moc nemusim, ale jako uvod pro dvojku je ok
-
-
Uvazoval jsem, ze s uvedenim remasteru bych vystoupil z hrani vsech tri Bioshocku (ten prvni mam rad nejmin a casto ho vynechavam) od zacatku do konce dokola, prokladanych oblibenymi urovnemi Doomu Eternalu (Blood Swamps, Taras Nabad, UAC Atlantica) a zkusil neco dalsiho.
V jine diskusi o tomto ME mi fanousek poradil, ze existuje FPS mod a ze akce je takove taktictejsi Crysis. Tak jsem byl i nalomeny, ze to zkusim ale pokud i nadseny redaktor je schopen napsat "že by mi kompletní absence akce vůbec nevadila. Střílení je neskutečně plytké, bez uspojivých pocitů", tak to ani zkouset nebudu. To je fakt simulator kecani a randeni a ne akcni hra.
-
-
Tak hry s RPG prvky očividně nejsou pro každého. Někdo rád stráví celý rok ježděním v autíčkách, někdo jiný zase hraje celý rok fotbal.
Ale ten kdo má rád RPG, si ME zamiluje, protože tam je ten příběh a to kecání okolo fakt dobře udělané.
-
-
Chci být biotickým bohem ve vyšším rozlišení, proto to koupím až (jestli) dodělají trojce ten skvělý mulťák.
-
Me treba cenovka nezajima, koupeno day one nebo two, hned potom co vysel FOV patch. Moc nahrano nemam, ale ta jednicka me bavi.. puvodni verzi jsem nemohl vystat. Mimochodem, celou trilogii jsem vlastnil pred LE, dvojku mam dokonce oficialne koupenou 3x... a penez nelituju, je to super pack s DLC... a jednicka vylepsena tak, ze ji konecne muzu hrat:-)
-
No Pavel... neviem ako ta legendary edition; ale ak by si sa na to mal vyprdnut, velmi dorazne odporucam skusit aspon 3 diel. Tak na 2 hodky. Nieco mi hovori, ze sa ti bude velmi pacit vratane konca... casto ides proti prudu a nebojis sa robit si nazor sam :)
-
-
Tobě se konec trojky líbil? Nic proti trojce jako celku, je to skvělá hra. Ale u konce ještě ani nezačaly finální titulky, a já už hledal jestli se to Sheppardovi jen zdá nebo je to fakt tak blbý. Podotýkám, že jsem to hrál v době vydání a do tý doby jsem se vyhýbal internetu, abych si nic nevyspoileroval, takže to není tím, že by mě strhla kritika ostatních.
-
-
Neviem ako volby, nevolby ale mne sa koniec velmi pacil. Nehadam sa, urcite by sa dalo vymysliet aj nieco lepsie ale za mna bol super. Mozno bol trocha nasilnejsie vycucany z prstu ale aspon to bolo trocha na zamyslenie. Ked ludia v pohode akceptuju vesmir kde ludia silou hybu s vecami, behaju so svetielkovymi mecmi a nosia plastove kyble na hlave; nemam najmensi problem akceptovat koniec tretieho dielu. V ramci ich nastaveneho ,,vesmiru" bol podlamna super a aspon pre mna daval perfektne zmysel. Jedine co mi chybalo bola nejaka poriadnejsia animacka na rozlucku, tam suhlasim ze to bolo odbyte. A nebudem spoilovat ale klasicky happyending ako vela ludi plače by bol podlamna ultramegatrapny.
-
-
Práveže problém toho konca bol v tom, že v rámci vesmíru a stanoveného loru, zmysel vôbec nedával. Autorov trošku ospravedlňuje, že uprostred série odišiel scenárista, no aj tak to nemusela byť tak veľká katastrofa.
-
Spíše mi na konci vadilo to, co jsem popsal Drizztovi níže. Přišlo mi to hrozně uspěchaný a v lecčem nesmyslný i na poměry jejich nastaveného vesmíru. Nehappyend by mi ani tak nevadil, i když by bylo fajn ho mít pokud by hráč učinil samá dobrá rozhodnutí napříč trilogií nebo jako těžce dosažitelný sectet ending.
Jak se říká 100 lidí, 100 chutí, takže chápu, že ti nemuselo vadit to stejný, co mě. V tomto případě si ale troufám tvrdit, že bylo více těch, kterým nechutnalo.
-
-
ten konec podle mého nebyl tak hrozný. Myslím že tam byl silný hate train, podobně jako teď u Cyberpunku 2077, a negativní reakce byly dost přestřelené. Ono to bylo (podobně jako u toho CP2077) asi tím, že vývojáři naslibovali něco, co později nesplnili. U ME3 to bylo to, že předchozí volby ve hře měly mít vliv na konec hry, a nakonec prakticky žádný neměly, a taky to nebyl úplně happy ending.
-
-
Pro ty, kdo nehráli pozor spoilery:
Přišel mi jako z jiný hry, utlo se to hrozně rychle, jak jsi psal, rozhodnutí v průběhu trilogie neměly téměř žádnou váhu. Bez multiplayeru tehdy ještě nešlo dosáhnout toho lepšího konce. Nesmyslný standoff Andersona a Shepparda s Illusive manem, kteří se náhodou všichni sešli na obrovský citadele. "Hlavní reaper" v dětský podobě a výběr konců už tomu jen nasadil korunu. Nedivím se, že si fanoušci vybájili "indoktrinační teorii".
-
-
Spoilery:
Kopa rozhodnuti v priebehu trilogie sa premietlo už počas hrania tretieho dielu takže ja s tym problem nemam. Uznavam a to som pisal že to bolo utnute rychlo.. poriadna animačka nazaver mi tam chybala. Multyplayer bol oprus za to maju hate aj odomna. A aj s Illusive manom suhlasim to bolo tiež odflaknute. Čo sa ale tyka ,,hlavneho reapra" v detskej podobe to bol podlamna super napad... bola to len vizualizacia ktoru vyvolali postavenim toho artefaktu takže podlamna super. Volba vyberov koncov bola tiež trošku umelejšie našrobovana ale zmysel mi dava. Chapem že človek celu hru zhromaždoval armadu a mohli to trocha odzrkadliť na konci efektivnejšie ale come on... uvedomely človek nemôže čakať že obrovsku entitu; ktora už megadlho vyhlazuje cele galaxie nakope do zadnice jeden tipeček s lodičkou za podpory par dalšich lodi. Ta bezvychodnosť bola podlamna spracovana perfektne. A z toho vyplivajuci horkoťažko happyendingovy zaver. Mne to do celeho kontextu zapadlo velmi dobre. Keby tam dosiel Shepard so svojou družinou nakopal ich do zadku a nakonci si v spomalovačke dal colu by som bol nespokojnejši neumerne viac.
-
-
Je to tak, volby se promítly do třetího dílu průběžně a konec byla srážka s nevyhnutelným kataklyzmatem. Prostě osud je větší než všechny plány světa, tak nějak. Taky jsem jeden z mála, kterýmu se ta myšlenka vlastně líbila. Ale lepší závěrečnou animačku bych teda bral taky. A delší. Mnohem.
-
Jak jsem psal k tvý reakci na můj první komentář. S "Hořkým" koncem bych neměl problém, ale nesměl by působit tak odflákle. Podle tvý reakce sis všimnul stejných nedostatků, mně prostě jen v tý době vadily podstatně víc.
-
-
-
-
-
Já to rozhodně chci projít komplet celý, to byl ostatně důvod, proč jsem si to koupil. A fakt chci zdůraznit, že nekritizuju tu samotnou hru, v roce 2007 bych z ní byl patrně na větvi. Kritizuju úroveň toho, co s tou hrou (ne)udělal remaster.
-
-
Jasne v pohodicke, nemyslim si ze by si kritizoval samotnu hru; alebo aspon som nic take nechcel naznacit. Len myslim ze sa ti bude velmi pacit posledny diel :)
-
-