Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • U mě zatím nic nepřekonalo Hidden&Dangerous 2.
  • Jooo, asi člověk za ty roky nepoznal tolik ikonickou bitvu, jako v MOH:AA, právě zmiňovanou Omahu.
    Já když to na mě vyprdlo poprvé, tak jsem doopravdy myslel, že tam jsem... a snažil, jsem se přežít.
    Teď s odstupem času, už to je ploché a už člověk nato nahlíží jinak, ale atmosféru to má stále a pokaždé když se rozhvízdají píšťalky, tak ta husí kůže tam prostě je.

    Jak píšete - za zrodem MOHAA a de facto i COD, stál Steven Spielberg, že založil studio (které pak přešlo z EA dělat zmiňovaný COD titul.
    Já bych byl za takové herno-filmové zkušenosti více rád, třeba naposledy když z filmu přišel Del Toro dělat P.T a jak to mohlo dopadnout skvěle :(
  • Přátelé,
    toto je pro mne natolik citlivá záležitost, že se předem omlouvám za sentiment. Prvně chci velmi poděkovat redaktorovi a vůbec člověku, který dostal nápad tento článek napsat. DĚKUJI!

    Jestli bych něco nečekal tak to, že si o vzniku tohoto "DÍLA" přečtu v roce 2016. Mnoho zajímavých informací. Pro mne fantaztické čtení. Osobně jsem vůbec netušil míru zainteresovanosti pana Spielberga. Pamatuji si, že jsem žil v přesvědčení že "pomáhal při vývoji" v Allied Assault pro PC, což korespondovalo s tím, že pro tehdejší hardware již reálné vylodění v Normandii až příliš připomínalo film. Ale to, že studio založil a že se podílel na vývoji obou poetických dílů pro PS jsem netušil. Jen pro připomenutí (pro nepamětníky) díly se jmenovali "Medal of Honor" za vojáka ve známách historických OSS akcích a dále více ve stylu lokálního francouzkého odboje za hrdinku Manon Batiste díl "Medal of Honor Underground". Je vtipné, že to proč mi to přišlo výrazně jiné a pro mne zajímavé - sice být sám v duchu OSS agenta napříč Evropou, pomalost akce, ponurost scény atp. bylo způsobeno právě limitací hardwaru. Zde bych použíl slova klasika: Díky bohu! Pamatuji si, že jsem doslova hltal černobílá historická videa, která předcházela epizodám, ačkoliv jsem tenkrát nerozumněl jedinému slovu. Možná i právě hlas, neskutečný hlas pana Morgana Shepparda mi dodnes způsobuje husí kůži při shlédnutí kteréhokoliv z úvodních videí, například tohoto: https://www.youtube.com/watch?v=71mJLHwrpQo.

    Jak jde čas, člověk si uvědomuje, že láska ke starým hrám je způsobena tím, že mladý člověk má nekonečnou fantazii. Proto si dokáže vypěstovat lásku i k tak na dnešní poměry nadokonalým hrám, jako byla právě tato. Pro mne je hra Medal of Honor pro PS velká vzpomínka na moje herní začátky, krásná a na tolik silná vzpomínka, že pokaždé když někde zahraje jakýkoliv úrývek z pompézního soundtracku, uroním slzu. A právě za toto jsem rád, i když se mi někdo může smát. Navždy je tato hra zapsána do mozku jako něco velkého a silného. Mějme v úctě staré hry a neopovrhujme jimi jen proto, že jsou staré. Nezapomínejte na jejich kvality, které jsou věčné a nepopiratelné! Závěrem video, které si pouštím pokaždé, když se chci vrátit do roku 1999: https://www.youtube.com/watch?v=nHAQ5IrQZmk.
  • Krescz
    tu omaha beach jsem proběhl snad 100x *14*
  • Mart9
    14 let jsem byl na tom, že Allied Assault bylo první MoH *8*
    • Nech mě hádat: PCčkář ?
    • peterka
      Na PC jo.
      • Jack1947
        Už tehdy začlo bejt pc okrajové *7*
        • *1* *1* *1* *1* *1* to máte pravdu u hráčů méně gramotných je to okrajovka do dnes
  • MoH: AA, bol neskutočný zážitok. Vylodenie bolo super na tú dobu. Ostatne, vylodenie v Normandii v Zachráňte vojaka Rayna bol jeden z mojich TOP 5 zážitkov v kine. Pre mňa to bolo niečo neskutočné - veľmi silný zážitok...
  • MickeyMutant
    "Status quo" se skloňuje, má být vůči statu quo a proti statu quo. Tedy něco jako Romani Ite Domum. A "stávající status quo" je pleonasmus*3*

    - praetorian grammar police
  • Ihre Papiere, bitte! MOH je pro mě legendární hra, která přišla s mnoha skvělými nápady, jako když jsem po náckovi hodil granát a on ho bez ostychu hodil po mě nazpět *1*
  • Zrovna nedávno jsem si říkal, jak je aktuálně 2 světová v žánru FPS opomíjená. Třeba zrovna ono vylodění v Normandii při dnešních technologiích by mohlo být neskutečně sugestivní (si vemte jak dodnes dobře vypadá ta verze z MoH Frontline).

    Jinak první dva díly ještě pro stařičkou PSOne jsou srdcovky s parádní atmosférou a do té doby neuvěřitelným pocitem, že jste opravdu osamocení za nepřátelskou linií + vynikající videosekvence doplněné archivními záběry neúspěšných pokusů o start raket V2 apod.

    Až je člověku smutno z toho kam to tahle série dopracovala :(
    • Jenže podle dnešních standardů bys na rádoby otevřené mapě běžel za šipkou, autoheal by tě zachránil z každé těžší situace a za každou blbost co bys ve hře udělal bys dostal další achievement (hodils granát, vystřelils z pušky, přebils zásobník, trefils nepřítele apod.).
      • Jack1947
        Ty jo no jo a vlastně jsem málem zapoměl že tam nebyl Autoheal ten začal až ve COD2. CHudáci fdnešní hráči nebýt her jako WOLF:NWO,OB a DOOM IV by nevěděli o tom že se museli dřív starat krom nábojů i o zdraví.
    • Jack1947
      Nikam to nedopracovala, skončila u moderní srajdy a tam to prozatím zapíchla.
      • Evidentně si tu moji větu vůbec nepochopil :D
        • Jack1947
          Jen jsem reagoval sobě vlastním způsobem *3*
          • Ano, jako tupá pyča.
  • jenda84
    ou.. velké díky za pěknej článek! MoH s vyloděním v normandii patří k mým TOP10 game moments. Co se týká obtížnosti původních Rainbow Six (to plánování mi sakra chybí!) a SpecOps - dnešní hry by se mohly učit - neříkám všechny, ale je zajímavý sledovat, kam se např.Rainbow Six dostalo - od taktického doslova simulátoru speciálních jednotek po dnešní zběsilý lítání po baráku (Siege) pochopitelně v nablejskanym kabátu.. ale doba si to asi žádá. *7*
    • K té obtížnosti, Raven Shield šlo na normální obtīžnost dohrát z taktického režimu s default plány akce stylem:1. zapnu misi a loadnu default plán, 2. dám si kafe a opřu se v křesle, kouknu jak to borci sami vykosí 3.profit.. jedna z nejlehčích single kampaní co jsem kdy hrál *1*

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit