Přejít na výpis diskuzí

První Medal of Honor připomíná, že za výpravnými singleplayer kampaněmi ve střílečkách stojí úcta k dějinám

22.5.2016 11:31
Ladislav Loukota 62 příspěvků

Teze o úbytku vysokorozpočtových her pro jednoho hráče se v posledních letech stala oblíbenou mantrou. Navzdory tomu, že do produkce kampaní ve střílečkách stále proudí horentní sumy, a zájem hráčů o kampaně ve střílečkách je zjevně také, loni v tomto směru došlo na něco bezprecedentního: Black Ops...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • restore
    Tam niekto fakt s vaznou tvarou vyhlasil, ze zachrante vojaka ryana ma nejaku myslienku, a ze nebodaj sa da dokonca este nepochopit? :D
    • Zdravím, Vojín Ryan je mistrovské dílo, které říká mnohem víc, než se na první pohled zdá. Když si odmyslíme ten hlavní a samozřejmě nesmyslný příběh, tak je tu toho mnohem víc, to jak se vojáci chovají a o čem se baví bylo s chirurgickou přesností vymyšleno do posledního detailu a dává to filmu až neuvěřitelnou atmosféru druhé světové války, tak jak to nikdy žádný film nenabídl. To jde ruku v ruce s naprosto reálnou (občas až trochu úmyslně přestřelenou) audiovizuální prezentací filmu. Je to jen můj skromný názor, takže kritice se nebráním. *3*
      • restore
        Ako su tam tie klasicke vojenske myslienky, ale je to pod obrovskou vrstvou odpadu. Nie uplne ako den nezavislosti, ale uz je to aj tak dost hlboko. Vpodstate je to taka americka verzia sovietskych vojenskych filmov, plnych patosu, vlastenectva a podobnych srcek. Cele to ten film dost potapa na uroven akcnych hitov 90 rokov. Podla mna neporovnatelne so starym Stalingradom, pripadne Come and see. Povedal by som, ze to ma dobre spravene momenty - clovek si ich zapameta a nezabudne - ale myslienku ziadnu
        • Myslenky to ma a to velice silne. Ze je tam nevidis a neslysis, to je holt tvuj problem. Film je to vyborny.
  • Díl Medal of honor:Pacific assault je ted na originu zdarma ke stazení
  • MickeyMutant
    "Status quo" se skloňuje, má být vůči statu quo a proti statu quo. Tedy něco jako Romani Ite Domum. A "stávající status quo" je pleonasmus*3*

    - praetorian grammar police
  • frantisek_nejezchleba
    ten článek je výborný. Jen je třeba zmínit, že aby se opakovala situace MoH, tak by to menší studio mělo mít tříáčkový plán. Protože na indie scéně již revoluční projekty vznikají a svět o tom moc neví.

    Uvidíme, co Kingdom Come...
  • Nebyl náhodou NAM build engine od DUKE Nuke 3D ?
    • ano, byl.
  • jenda84
    ou.. velké díky za pěknej článek! MoH s vyloděním v normandii patří k mým TOP10 game moments. Co se týká obtížnosti původních Rainbow Six (to plánování mi sakra chybí!) a SpecOps - dnešní hry by se mohly učit - neříkám všechny, ale je zajímavý sledovat, kam se např.Rainbow Six dostalo - od taktického doslova simulátoru speciálních jednotek po dnešní zběsilý lítání po baráku (Siege) pochopitelně v nablejskanym kabátu.. ale doba si to asi žádá. *7*
    • ja_nic_nevim
      Pro mě je vrcholem SWAT 3 s naprosto úžasnou AI (která se volně pohybovala po celém levelu, dovela se krýt, schovávat, popravit rukojmí....). Ta u dnešních her zamrzí nejvíce. Příjemně překvapila AI v Armě III, FEAR, HL2, Rage, ale jinak docela bída.
      • AI je na nic, důležitá je imerse a filmový zážitek.
    • K té obtížnosti, Raven Shield šlo na normální obtīžnost dohrát z taktického režimu s default plány akce stylem:1. zapnu misi a loadnu default plán, 2. dám si kafe a opřu se v křesle, kouknu jak to borci sami vykosí 3.profit.. jedna z nejlehčích single kampaní co jsem kdy hrál *1*
  • Kdyby někoho zajímal český gameplay z téhle, dnes již legendární hry od pamětníka, kouknětě zde ;) https://www.youtube.com/watch?v=hNQjmxkx8CE
    • To si to snad radsi zahraju sam.Koukat na Pepuv xicht jak hraje strilecku fakt nemusim. A porid si pop filter proboha, nebo zacni delat kardio, dychas jak 70-ti leta baba.
      • A sám si to určitě zkus, za mě doporučuju ePSX emulator, vše tam funguje skvěle, jen je potřeba trošku poladit ovládání.
      • Dobrá tedy, proti gustu.. :)
  • vonTossis
    Já vím, že je to o singleplayeru, ale MoH:AA je hrou, kterou jsem před deseti a více lety hrál multiplayerově v podstatě na "top" úrovni. A jsou to ty nejlepší herní zážitky, co mám. Přijít ze školy, shodit batoh, připojit se na TSko a valit. Den za dnem. V2, Hunt, Bridge.. mohl bych o tom vykládat hodiny. A oblíbený "left lean" bug. Ááách. Tak snad jen "Granate, deckung!".
  • JJ První Medal byl na PSX zjevením . Přece jen až tolik FPS ( o originálních nemluvě) na něm nebylo (Tenka ,Quake2 či pozděj Alien:Ressurection z těch co mi prošly rukama...) a tak na téhle generaci hrál jako exkluzivitka pro Sony prim .
    Vzpomínám , že Medal z PC už mne tolik nedostal ani tou Omahou ......
    • Jack1947
      Tenka byla parádní hra... takovej tak trochu víc Scifi Duke nukem3D.
    • Ještě Disruptor, SW: Dark Forces, Alien Trilogy, Doom, Duke Nukem, Delta Force: Urban Warfare (dodnes nechápu jak se jim tehdy na PSone HW povedlo něco takového vůbec vytvořit) a něco málo dalšího, ale souhlasím MoH byl na tehdejší dobu něco neuvěřitelného a dodnes mám na něj krásné vzpomínky.
  • deathfish
    2. světová už fakt dlouho chybí v herní branži. Naposled co jsem snad z 2. světové hrál a užil jsem si byl asi Brothers in Arms: Hell's Highway, škoda že skončil tak otevřeně a od té doby nebylo žádné pokračování.
    • Jack1947
      To si moc zas tolik nelíbilo nicméně lepší než ta kreslená blbost. Zlatá první BIA, 2díl nebyl špatnej ale nikdy nezapomenu jak jsem viděl ty videa, kfdy velel té své jedntoce do té doby něco neviděného tehdy když jsem to na pc hrál - tak sem byl z toho ohromen - pro dítě to je neskutečnej zážitek takováhle hra kdy musí promejšlet jak se takticky prostřílet skrz vojáky a to že jsem to snad ani (nedohrál) tehdá je vedlejší nebo dohrál ale ke konci už to tak parádní nebylo, ale byla to paráda na tu dobu.


      BIA:HH člo trochu jinou cestou a je lepší že to už nepokračovalo možná byt první videa byli supr. Je mi líto že už něco podobného dneska vůbec není vyhrávají přeskriptované blivajzy typu COD.

      Hlavně 1 BIA měla něco co nemaj hry ani dneska možnost si zvolit několik cest, k cíly a líbilo se mi postupné přetížení nepřátelské obrany, byli jste velitelem jedné jednotky a všechno každý postup se musel pečlivě naplánovat a promyslet chyby se neodpouštěli. Kulka do hlavy byla jistá smrt vlastně jakákoli zranění... parádní pocit když se vám to podařilo zdolat.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit