Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • nightborne

    Tak to pak bohužel asi fakt neni o čem, no =). 

    Já to v poslední době hraju tak, že odběhnu chaos a guardiany na všem, což trvá tak hoďku a půl, a matroš z kolektivního úsilí pak dycky putuje postavě, kterou zrovna zlepšuju. Ale to samozřejmě nic nemění na tom, že konceptuálně je to tak, jaks to popsal.

    Dost lidí to dělá tak, že chodí guardiany/chaos jednou za tři dny, protože pak máš 2x rested a přijdeš jenom o 33% matroše, takže máš vlastně "den zdarma". Pro lidi, co netáhne to dělat denně, celkem fajn.

    Ad PvP... jako... já sem přesvědčenej, že kdyby člověk věnoval úsilí a nacvičil skill, vůbec by nemuselo bejt špatný - nástroje k dobrejm bojům ten souboják rozhodně má. Ale nebudu nic zastírat, taky na to nemám nervy.


  • Člověk musí uznat, že bussiness model, kdy uděláš hru tak špatnou, že hráči budou platit za to aby ji nemuseli hrát, je prostě geniální :-D

  • Hele za mě, já (a kámoš s kterým jsem hrál) jsme si ten "začátek" docela užívali. Pokud jako začátek považujeme content do tieru 3... Hráli jsme výhradně spolu, procházeli celej příběh, chodili guardian raidy apod. Bohužel v moment, kdy se ten progres extrémně zpomalil a opravdu se to zvrtlo jen v grind stejnýho contentu po dobu týdnů až měsíců s vidinou nafarmení dostatečného množství na jedno "kliknutí" gearu, který  pak stejně failne, to přestala být opravdu zábava. Například v Lineage, by v tenhle moment hratelnost udržovalo PVPčko, který je ale v Lost Arku přinejlepším průměrný, omezený výhradně jen na arény a celkově dost demotivující (stát ve stunlocku/staggeru několik vteřin bez možnosti se bránit) a s neexistujícím matchmakingem, kdy člověk hraje proti lidem, který v PVP už mají nahráno spoustu hodin a hra to vůbec nezohledňuje. 

    Jasně, tahle hra je spíš o PVE a jsem si toho vědom, ale bohužel v late game je to pro mě příliš ubíjející a příliš zavazující časově, než abych to chtěl hrát ☹

  • nightborne

    Osobně dělám denně šest postav, takže ne, že bych snad nerozuměl tý rutině, co plíživě leze na nervy čim dál tím víc, ale končit teď, když konečně dostáváme pořádný raidy, mi přijde docela škoda. Víšjak, když už sis vytrpěl ten úvod, je divný si neužít odměnu =).

  • Lineage jsem miloval. Jednoduchá kombinace PVE a world PVP s přetahováním se o oblíbené farm spoty a bosse... Ani mi nevadilo, že grind tam byl šílenej a skládal se prakticky jen z tupého zabíjení monster.

     V Lost Arku jsem strávil cca 600 hodin a i když me ze začátku bavil fakt hodně, postupně se z toho stávala jen každodenní rutina, taková druhá práce po práci, kdy jsem přišel domu a měl jsem před sebou vidinu, že musím udělat X denních věcí, které už po tolika opakováních byly jen nehorázná pruda a to vše ideálně udělat nejen na main postavě, ale i na několika altech. 

    Guardian Raidy, které bylo ze začátku radost chodit se po několika měsících a velice pomalému progresu zvrtly do další povinné denní činnosti, kdy jsem Nigh Fox Yoho šel asi tak 100x. Jediné, co tak stálo za to byl každotýdenní Argos - ale znovu, po několika týdnech opět pořád to samé. S příchodem updatu Valtana jsme to tak (společně s dalšími kamarády) zabalili, protože i nový obsah v podobě tohoto updatu znamenal prakticky jen to, že člověk hitne potřebný item level parkrát si užije srandu v novém contentu a pak je zase zpátky tak, kde byl předtím. 

  • sugyn

    Problem wow je spatny pristup k datadiskum ktery se im vymstil a snazili se nekolikrat bezuspesne neco udelat. Jde predevsim o to ze nove rozsireni nahrazuje stary kontent a nerozsiruje, to je ten problem. Zkusili to predelat s cataclysmem bylo to fajn ale potom zase se vratili k filosofii novy datadisk=Predesle lokace nepotrebujes. 

  • nightborne

    No, tak to respekt, já se k L2 zkusil v návalu nostalgie vrátit asi tak... dva? tři? roky zpátky a seznal jsem to... mno. Horší, než jsem si pamatoval, abych to řekl kulantně.

    Ale pánové, aby nedošlo k nedorozumění, já naprosto rozumim, proč to říkáte. Když se řekne L2, taky je první věc, co mě napadne "No jo, to byly skvělý řežby", jenže... sakra, to je ta nostalgie právě.

    Odmysleme si, že jsme byli mladší a měli odehráno daleko míň, takže se všechno přijímalo nekriticky, a vzpomeňme si, jak přesně vypadalo PvP.

    Dva lidi, případně dvě party, se targetly navzájem a začaly mačkat F1, případně F1, F2, F3 u "složitějších" class, dokud někdo nepadl. Což byl zpravidla ten s horším gearem, případně parta s míň bishopama. Dovednost hráče byla prakticky irelevantní - to přeci neni famózní PvP, ať se snažim o shovívavost sebevíc =D.

    Důkazní materiál: https://www.youtube.com/watch?v=n2VUzurfSOs

    Odhlédněme od bombastickýho faktoru a podívejme se, co přesně ty hráči dělaj: Mačkaj F1. Pořád. Dokola. F1. Víte, že BDO má siege, node wary a world pvp taky, a ještě k tomu výbornej souboják, ve kterým vlastní skill opravdu hraje roli =)?

    Ale soulshoty byly, jsou a budou pecka, o tom žádná. 

  • Reeki

    Je to možné, ale pk jsem byl spíše výjimečně, jen je to již tolik let, že si to moc nepatuji 😀

  • Beep_Beep_I_am_Jeep

    Souhlasím, vlastně důvod, proč jsem si poprvé nekoupil další datadisk do WoW.

    Sdílení reputací nefunguje. Stačí mít jen více než 1 postavu a už za týden, než se resetuje vše, nestihnete to, co potřebujete.

    Já si dal tu práci a počítal jsem to. Proběhnutí pár raidů na mounty či transmog (jmenovitě ZF, oba Karazhany, Black Temple, The Eye, ICC, Ulduar, 2 raidy ve WoD a MoP) zabere s mým paladinem (čest Druidovi a DH) přes 5 hodin!

    Pokud byste rádi i s alty, které máte dejme tomu jenom 3, pak máte 3 dny v týdnu "zábavu" na 5 hodin (a to nejsou zdaleka všechny dungeony a raidy!).

    Do toho WQ, PvP, Mythic+, raidy a jste ve frustraci, protože se to prostě nedá stihnout.

    Nechápu, proč nedají do starých contentů boost speed na třeba 300%, vždyť vo co jde? Šance na drop se tím nezmění.

    Přidáváním dalších a dalších obsahů bez úpravy těch starých se problém jen a jen zhoršuje.

    A dělání těch daily mne už tak otrávilo (společně se spoustou blbostí, co sbíráte) a STÁLE CHYBĚJÍCÍ ACCOUNT WIDE REPUTACÍ!!! mne už dlouho ve WoW neuvidí.

  • MishKonn

    Pokud někdo čekal co z tebe vypadne, asi jsi byl PK a zasloužil sis to - jinak by z tebe nevypadlo nic :D 

  • MishKonn

    "Vyrostl" se taky dá říct. :) 

    Nepopustil, hrál jsem nedávno. 

    Ten combat má díky nabíjení soulshotů koule, které za mě žádné MMO nepřekonalo. 

    PvP v guildovním podání, jako castle siege nebo řežby o populární dungeony díky world PvP, dohromady s geniálním karma systémem - totéž. 

    Kdyby takovéto world PvP bylo v SWTOR, hrál bych ho asi dodnes. 


  • ales.smutny

    Samozřejmě, že famozní PvP, ty bitvy už nikdo nedal ve stejném stylu!

    (to gankování teda také ne, no :D )

  • Reeki

    Musím souhlasit v L2 zcela jistě žádné famózní pvp nebylo a když měl někdo S gear včetně vytunenych zbraní byl neporazitelny a nejednou se mi stávalo že přiběhl dotyčný borec a zabíjel mě a čekal jaký gear ze mě vypadne to byl hnus, takže o famóznim pvp se tady nedá vůbec hovořit 

  • nightborne

    Nemůžu nesouhlasit. MMOčka jsou druhá práce. A pokud se budeš držet svýho deklarovanýho pravidla, vyřadíš je tím prakticky všechny. A to neni nic odsouzeníhodnýho, prostě jsi z toho "vyrostl", dá-li se to tak říct.

    Jenom jedna věc mi nedá - Lineage 2 a famózní PvP? Určitě jsi nepopustil uzdu nostalgii =)?

  • nightborne

    Ve hře už teď máš nějaký catch-up mechaniky, aby se člověk moc nemusel plácat skrz ten úvod, a pokud bude naše verze víceméně kopírovat harmonogram originálu, zhruba někde okolo Brelshazy (čtvrtej legion raid) by měl přijít masivní buff k šancím na upgrade, díky kterýmu se na ilvl 1415 (vstupní brána k legion raidům) dostaneš prakticky okamžitě. 

    Ten všeobecnej styl, tzn. odběhat si svůj denní obsah, se, myslím, měnit nebude, taková hra to prostě je. Osobně s tim nemám problém, baví mě combat, líběj se mi místní classy. Ale každýmu, co jeho jest, pochopitelně.

    Ale hlavně, jak už jsem psal, prakticky neexistuje MMO, který by to dělalo nějak diametrálně jinak, přijde mi zvláštní za to plísnit zrovna konkrétně Lost Ark.

  • nightborne

    Tady je krásně vidět klasický "sto lidí, sto chutí". 

    Osobně mi naopak přijde grind v LA velmi, ale velmi přívětivě provedenej. Vždyť je to skoro jako takový fantasy animal crossing - chaos dung trvá dvě minuty a jdeš ho dvakrát, takže dejme tomu pět minut na postavu, dalších pět minut na guardiany. To máš hodinu denně - pokud hraješ šest postav. 

    Hoďku denně si střihnout trochu grindu mi přijde v klidu, a možná naopak dokonce lepší třeba pro lidi, co na to nemaj už tolik času a nemůžou si dávat šestnáctihodinový grind seance ve stylu Black Desertu.

  • twicer

    Pardon, pay to win byl nevhodný výraz. Rozumím, uvidíme časem. Až to verzemi dožene korejské vydání, třeba si to nastavení mechanik sedne líp se vším dalším obsahem co v průběhů měsíců a let vyjde.

  • MishKonn

    Upřímně, po nechání ca 50 hodin v Lost Arku jsem usoudil, že už MMO žánr není pro mě (strávil jsem tisíce hodin v Lineage 2, stovky v SWTOR, WoW, Anarchy Online, desítky v New Worldu). 

    Ať už se totiž jedná o asijskou, americkou, nebo jakoukoliv jinou produkci, premisa je stejná: je to vlastně jako druhá práce. Ten zmíněný grind.

    Abych to rozvedl - projít xy hodin pro jiné herní žánry podprůměrného obsahu jen proto, abych se co nejrychleji dostal k endgamu, který je...jen dalšími xy hodinami repetetivního, pro jiné herní žánry podprůměrného obsahu. A proč? Abych měl lepší gear a mohl hrát dál xy hodin repetetivního obsahu. 

    Začal jsem používat pravidlo: Pokud se poměr množství času, kdy zabředávám do "povinné práce" zásadně přehoupne přes množství aktivit ve hře, kdy jde o výzvu umu hráče, zlepšování skillu a nutnost využití kreativity, strategie nebo taktiky k přežití / vítězství (v MMO obecně PvP nebo raidy - ale jen prvních pár projití, případně projití na vyšší obtížnosti), přestává mě to zajímat. A toto je bohužel pro MMO žánr poslední dobou definující. Namísto prostoru pro  zážitky, výzvu a boj se z těchto her staly festivaly minmaxování, kde excelují ti, kteří v nich jsou buď ochotni utopit tisíce hodin, nebo dolarů. 

    Třeba právě Lineage toto mitigoval famózním PvP (ač grindu tam bylo požehnaně a obecně mě vždy bavil jen na serverech s vyššími raty), SWTOR příběhem a opět skvělým PvP s menším důrazem na gear. 

  • Copak ja nekde tvrdim, ze je to PTW ? Naopak jsem psal, ze vse jde ziskat zadara. Jen to, ze u ostatnich her je ten grind aspon trochu zabavny. Tady je to copy paste = zabijej dokola bossy, kde vrchol odlisnosti je chaos dungeon, kde ve trech lokacich zabijis obyc mobky. Dungeon raid zabijis 2bossy a protoze je to takova zabava, tak na vyssi ilvl se ani neobtezovali udelat nove, takze zabijis ty same na ,,hard,,... 

  • twicer

    Jj. Takže je to pay to win asi jako když si ve wowku "musíš" kupovat goldy od překupníčka, abys měl na lektvary a další serepetičky na heroic raid, protože farmit to sám je hroznej opruz. A až to celé pokoříte tak se posuneš o pár čísel výš a na jiném místě děláte to samé klidně celý další rok.

    Myslím, že v podobných případech je nejdůležitější zda tě ta hra stále baví ve své elementární hratelnosti combat/gunplay/trading a hrál by si to furt dál dokolečka, ikdyž by tam žádné podobné grindící/brzdící mechaniky nebyly.

    Už mám podobných vystřízlivění už pár za sebou a nemyslím si, že za to mohla pokaždé jen hra..

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit