Přejít na výpis diskuzí

Red Dead Redemption II – recenze PC verze

25.11.2019 18:55
Jan Slavík   36 příspěvků

V Rockstaru se rozhodli mi lepení známky na počítačový port jejich loňského westernového veledíla příliš neusnadnit. O tom, jak grandiózní opus se podařilo vytvořit, byly sepsány kilometry textu. Kdyby tudíž bylo s expanzí na novou platformu všechno technicky v pořádku, stačilo by krátce připomenout,...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Jack1947

    Pro mě tohle asi nebude hra roku, už první díl jsem hrál zer zajímavosti, přestřelky tam byli spíše otravnější a celé to bylo takové gta na divokém západě s konmi jen trochu těžkopádnější a i nusnější.  nicméně si to dám, ale určitě to pro mne nebude herní evoluce a technické problémy když je to pc verze by se zmínit měli! Ba možná i promítnout do hodnocení i kdyby měla spadnout výsledná známka.

  • Morlang
    Díky Rockstaru za základ, teď už jen pár měsíců počkat než z toho modeři udělají opravdovou PC hru a můžu se do toho pustit! U běžné hry bych v té době měl už třeba i 50% slevu, tady se budu nejspíš muset spokojit s max 30%.
  • walltar

    Zatím jsem se k SP části nedostal, ale pro mě RDR Online skoro až hra roku...

    • Morlang

      No  téda, já hrál R games dycky hlavně kvůli SP.

    • v cem ta online cast spociva ?

  • harbinger1945

    Chápu že pro některý je tohle hra roku jak minulýho tak tohohle, ale já to tam prostě nevidím.

    Jasně hra se snaží být co nejvíc realistická(pokud nepočítám soubojovej systém) a staví na skvělým příběhu. Pro mě je ten hlavní problém obrovská mapa a cestování. Celá ta hra na mě působí ve stylu vezmi si koně, přijeď na místo a sleduj pár cutscén, pozabíjej pár nepřátel ve strašně zjednušený soubojovým systému, ve kterým pomalu ani nejde umřít aby ses dostal k další cutscéně. Jasně je v tom víc(hromada systémů od trackingu až po stahování zvířat). Snad nejrealističtější způsob sbírání věcí co jsem kdy ve hrách viděl, starání se o zbraně atd.

    Problém je v tom že pro mě subjektivně je to hromada věcí na víc, který mi brání v tom si tu hru užít. Fakt nechci trávit 20 hodin z 50 hodin tím že jezdím z místa na místo a dalších 10 sbíráním věcí jak v realitě.

    Nebýt příběhu tak jsem to už dávno odinstaloval. Gameplay prostě není pro mě.

    Za mě 7/10. A na PC je to tragédie která si nezaslouží ani 4/10 za ten příšernej technickej stav.

    • Ale nikam jazdiť nemusíš. Ak ti ide len o misie, tak sa môžeš presunúť vlakom, či dostavníkom a z mesta už len krátku trasu docválať na koni, pozrieť scénku, prestrieľať sa misiu a ísť späť na vlak. Sústrediť sa na hlavný príbeh a prejsť hru. Obleky sú kozmetické, s trochou námahy sa prestrieľaš aj so základnými zbraňami a nezvýšenými štatistikami života a Dead Eye. Stačí zozbierať pár zlatých tehličiek a zásobiť sa elixírmi a už to pôjde ako po masle. 

      To jazdenie je len pre tých, čo naozaj chcú tráviť čas zbieraním zberateľských predmetov, či lovením zvierat a skúmaním každého zrubu, či chatky. Ale to je to isté, ako zbierať a skúmať v Skyrime, Witcherovi, GTA, či Assassin´s Creed. Proste ak to človeka nebaví, tak sa pri tom nudí, alebo to preskočí. 

      Tie technické problémy neviem. Hrám hru odo dňa vydania a ide bez problémov. Nepadá, nemrzne, neseká. Jedine ten kôň má občas sebevražedné sklony a to že si hra nepamätá zbraň akú používam čo kritizuje aj recenzia, ale inak mi ani ovládanie nevadilo. Hoci je to iste otázka zvyku, či hrá človek viac s klávesnicou, alebo ovládačom. 

    • spoock

      V době, kdy je uspěchaná doba si strašně užívám, že prostě vypnu, žádná mise, prostě jen jedu po krajině, ulovím krocana, osmahnu ho, dám si kafe, schrupnu, pak se jedu projet vlakem do města, kde zajdu do divadla, pokecám s nějakým cápkem. 

      Chápu, někdo hraje proto, aby se furt honil za tím, aby hru dohrál rychle, protože vychází další dobrá hra, atd. 

      Já taky nemám rád některé lineární mise, kde nelze umřít, musí se vše dělat prakticky identicky, aby se to nerozpadlo, ale o to mi snad u téhle hry ani nevadí.

    • TheSuffering

      To já si to ježdění hlavně kvůli té přírodě  a eventům užíval, přitom jsem ale člověk, který na fast travel nedá dopustit a rozčiluje se u každé hry, která ho nemá. Jen na mapě Austinu už mě to tolik nebavilo, protože prérie... Navíc tam nebyly téměř žádné eventy, žádní strangers atd. Ta část je hrozně nevyužitá.

    • jindra.veliky

      to pak teda asi nehrajes zadnou hru, kde se jezdi na konich. Od Zaklinace 3 po AC Origins a horizon...


      jak napsal kolega...jsou tam vlaky a dostavniky a v ostatnoch hrach zase fast travel

      • harbinger1945

        Nevím proč, ale prostě v případě RDR2 mi to fakt nesedlo..a to přitom jak Zaklínače tak Horizon(za mě lepší hra jak zelda ze stejnýho roku) mám hodně rád. 

        Kdybych si měl tipnout tak mi tam chybí tam introspekce od hrdiny..u zaklínače i u horizonu tohle měli zmáknutý neskutečně.

        Navíc mi ten svět příjde prázdnej..vedlejších ukolů je pomálu a ty mini aktivity jako rybaření nebo lovení je neskutečná nuda.


    • Často můžeš jet vlakem či dostavníkem. Tenhle typ cestování je urychlený. Ušetříš spoustu času. Nebo si můžeš zapnout Cinema mód a sledovat jízdu aniž by si musel cokoliv dělat. Tím čas neušetříš, ale můžeš odejít od PC a netrávit u cesty svůj čas. (někdy to může zkomplikovat kolemjdoucí či jedoucí na koni, samozřejmě)

      • spoock

        jinak je tam ještě fast travel mapa v kempu, která se dá pořídit

  • Je to nejlepší hra za hodně dlouhou dobu. U mě vyvolává vzpomínky na první Mafii. Je to stejný typ hry. 

    Do detailu propracovaný svět by si zasloužil ještě další příběhy. Prostředí je natolik ohromné, že je hrozná škoda jej opustit. Měli by vydat další DLC s novými příběhy. 

    Co se Story týká, celkově výborné, ale v cca poslední třetině hry tempo padne. Jakmile se "kemp" přesune na poslední lokaci, ubudou vedlejší mise a hra se stává více přímočará. 

    Hlavní příběh jsem dokončil, a při klidném hraní jsem strávil ve hře "1 Day 20 Hours 14 Minutes". Veškeré mise šly dokončit, nikdy mi nenastala žádná chyba. 

    p.s.: Hra mi nespadla ani jednou, ale nyní mi nejde pustit Online mód, nevím proč, budu asi muset udělat reinstalaci. 

    • TheSuffering

      Mně přišla hrozně odfláknutá ta část na ostrově Guarma. Buď tam měli dát větší volnost alespoň na pořádný průzkum a k tomu třeba 2-3 vedlejší mise, nebo to prostě odbýt jen nějakou cut-scénou.

      • Souhlas.

  • Je to takový paradox u F76 se nadávalo vedle mizerné hratelnosti na špatný technický stav a já za těch 50hodin nenarazil na jediný kritický bug, nebo pád hry. U RDR to prvních pár dní nešlo ani spustit, během 50hodin už se mi 2x poškodili savy, online část padá každému ve skupině aspoň jednou za hodinu ještě dnes a každý týden se vše musí nastavit znova protože to nějaký patch zas kompletně rozprasil, na výsledné stupnici to ale z recenzentů nepromítl vpodstatě nikdo, zato u falloutu na tom bylo postavená doslova půlka recenze. Kvalitativně jsou ty hry samozřejmě nesrovnatelné, celkový přístup by se ale už srovnat dal.

    Za sebe musím říct že RDR port se ve srovnání s GTA portem moc nepovedl. Spousta kláves má naprosto příšerné rozpoložení a návazností, které museli po hodině testování bít do očí snad každého v místnosti. Krásný příkladem je rychlý výběr zbraní pod tlačítky 1,2,3,4 atd ... kdy ty nejpoužívanější dvě velké zbraně jsou na pozici 8,9.. Buď to hrála chobotnice, nebo to prostě nikdo ani nezkoušel.  Bugy zabraňující nákupu. Propadáváni předmětů a postav. Legendary bounties které ani nejdou splnit požadovaným způsobem a dalo by se sálodlouze pokračovat dál...

    Jinak RDR2 je parádní hrou která (bohužel) nemá na trhu konkurenci, krásnější přírodu a efekty počasí jsem ještě nezažil, jen bych byl k PC verzi podstatně přísnější protože stav po vydání byl a z části i je skutečně tristní.

  • yeniczek

    Jedna jedina vec.. Proc nemuzu behat ve svym kempu. PROC?! Jinak je to atmosfericka pecka, ktera potrebuje svuj cas, bohuzel i bohudik zaroven.

    • Corvus

      Jsem rád, že právě tohle zmiňuješ, protože to čtu všude a pamatuji si to i z recenze na konzole + v reakci AngryJoa (youťuber). Nevím jak je to možné, ale já tedy v kempu buď běhám nebo používám rychlou chůzi. Normálně mi to jde. Nevím jak je to možné a dost by mě zajímalo zda to takhle někdo má podobně...

    • jindra.veliky

      je tam dost loadingu a taky, aby te v pripade nutnosti dobehla postava, ktera ti musi neco rict

  • TheSuffering

    Neměl jsem problémy s koněm, neměl jsem problémy s ovládáním a neměl jsem problémy ani s myší. To neustálé vytahování a schovávání zbraní mě ale také neskutečně vytáčelo. Ale stejně to je hra roku. Ostatně dal bych tomu 10/10, i kdyby tam byla jen ta příroda. Detaily, na kterých Rockstar zapracoval, to prostě v žádném jiném titulu nenajdete. Jedna z mála her, kde ten obrovský rozpočet je opravdu vidět.

    Po 200 hodinách mám teď dokončeno na 100% a jdu o dům dál. Teď už mám zase čas, tak se vrhnu na dohrání Outer Worlds, pak si dám Sniper Ghost Warrior Contracts a možná se mrknu na Star Wars Jedi: Fallen Order.

  • ALHAZRED

    Všetko dôležite bolo povedane, HOLT vydavať BEST hry na PC, nie je take jednoduche ako vydavať BEST hry na konzole...a o tom to je, a vžy bolo 😛 čo je hlavny dôvod prečo sa vydavatelia často UCHYLUJU k exkluzivkam...

    Ked to už konečne šlape, možno prinsie ježiškooo...

  • Tak technicky stav po launchi nebyl dobry, ale ted uz je to v pohode. Vytky vuci ovladani jsou dost subjektivni a jdou lehce vyresit v nastavenich, nebo pripojenim gamepadu.


    Suma sumarum, tohle je tak monumentalni masterpiece, ktery v mnoha aspektech natolik prevysuje konkurenci, ze to proste nemuze byt min nez za deset, i pres vsechny ty problemy.

    • dworkin

      To je principiálně úplně špatně. Špatný technický stav hry při launchi je naopak zcela zásadně nutné zohlednit v hodnocení hry. Protože jinak si příště v Rockstar řeknou, že když to vydali odfláknuté a stejně to v recenzích sklízelo ovace a lidi to kupovali jako vzteklí, tak to vydají odfláknuté i příště. Já bych se nebál dát PC verzi i sedmičku. A sedmičky hezky na celém světě a pořádně jim ten rozbitý bazmek omlátit o hlavu. Protože pak by si nějaký vysoký manažer řekl, že tohle poškozuje prodeje a je potřeba na to příště nes--- kašlat.

      Ta hra je samozřejmě vynikající - ale musí člověku, co si ji koupil, bez problémů šlapat. Nešlape - dostal vadné zboží. Vadné zboží nemůže dostat absolutní hodnocení.

      • nightborne

        Mno, kdybych měl hodnotit, jak to vypadalo při vydání, bylo by to, co si budem, ještě hodně pod sedm.

        Já se na jednu stranu ztotožňuju s tvojí pointou, že je technickej průšvih potřeba omlátit vydavateli o hlavu. Jenže na tu druhou mi zase přijde čtenářsky vhodnější a logičtější známkovat ke dni vydání textu. A oni to zkrátka stihli z velký části opravit, než jsem to dohrál.

        • dworkin

          Jsou to dva protichůdný požadavky, který skloubit není vůbec snadný. Po roce a deseti patcích od vydání už spotřebitele nezajímá, co za své peníze mohli dostat lidi, co si hru koupili před rokem, ale zajímá ho, co za své peníze může dostat teď. Jenže systém průběžného hodnocení se pokud vím nikde moc neujal.

          Nesnížit hodnocení vůbec mi ale přijde jako větší zlo.

    • ja_nic_nevim

      Zase bych se držel trochu při zemi. Akční strileci stránka hry je jedním z jejích nejdůležitějších aspektů a tam mi hra přijde stejně slabá jako GTAV. 

      • drasta

        Je to presne jak pises. Kdyz k tomu pripoctes ze GTA V diky tomu kdyz se odehravalo dokazalo trochu ozivit strileci napln misi. RDR2 se o neco takovyho pokousi ale nakonec jsou to proste vzdycky sileny jatka pri kterych umiraji desitky lidi a podle me to vubec nezapada do toho sveta jako takovyho kterej se tvari pomerne realisticky.

      • Wolfcastle

        Presne to jak se ve hre strili je alfa a omega vse ostatni je jen omacka okolo, ktera jidlo dobre okoreni, ale kdyz uvarite bezvadnou omacku ke shnilimu masu nebude to dobre ikdyby tam vyvar z kila lanyzu zahucel... Pamatuji na hru F.E.A.R. kde ovladani a strelba byla naprosto fantasticky ikdby ta hra vypadal 100x hur hrala by se skvele protoze jste nikdy nemuseli premejslet a uz vubec ne se nejak ucit ovladani proste jste vzali mys do ruky a kosili nepratele s uzasnou presnosti nikde nic nedrhlo kdyz jste netrefili nebylo to NIKDY proto ze ovladani je nemotorne pomalu reaguje nebo nejak nepohodlne... Tezko se to popisuje ale ten naprosto samozrejmy pocit jak skvele se to ovlada ten byl k nezaplaceni a nikdy jsem uz podobne lehce ovladatelnou strilecku nehral skoda. takove GTA V ma treba skvele ovladatelna auta, ale strelba nic moc a i ovladani letadel no to je taky na povazenou bez uceni to uplne hned nezvladnete

        • TheSuffering

          No nevím, před pár týdny jsem musel fungovat na starém záložním pc. Tak jsem si nainstaloval tebou zmiňovaný F.E.A.R. a byť atmosféra je i po těch letech skvělá a grafika neurazí, bylo to právě ovládání postavy a všeho dalšího, na co jsem nadával a přišlo mi to celé takové těžkopádné. Vše je ve výsledku o zvyku.

          Když bych měl v RDR2 vyzdvihnout opravdu něco, co mi pilo krev ze všeho nejvíc, jsou to všudypřítomné animace, ze kterých se nedá vyskočit. Párkrát se mi stalo, že mě během animace (stahování kůží, zakládání tábora a hromada dalších) napadl vlk / grizzly / bandita a já s tím nic nemohl udělat. Navíc zrovna lovení a sbírání kůží se hra věnuje docela dost a u 250. zvířete už jsem fakt brečel...

          • ja_nic_nevim

            FEAR a tezkopadny? Teda každý je nejaky... Ale fear je vrcholem monithu a vyčíst by zasloužila jen korodorovy leveldesign, protože AI zůstává dost nevyužitá. Asi nejlepší FPS co jsem kdy hrál. Ty úžasne zpracované zbraně a střelba.... 

            • Jack1947

              Fear combat byla hezká frytuplej vsuvka neznám moc her v mp kde by se dali ostatní hráči přišpendlit hřebíkometem ke zdi.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit