Redfall – recenze upírské střílečky, která ze mě vysála chuť žít
-
Vsechno je o lidech a v pripade Arkane studia a jeho nejvetsi pecky Prey a Dishonored je to hlavne Viktor Antonov. Ten je autorem toho ikonickeho designu a vytvarneho stylu. Pokud se nepletu tak na Deathloop a tehle barevne, cool veci, co se chce zavdecit vsem, se uz nepodilel.
Nevim, na cem ted Viktor Antonov dela, ale pro me je to genius, ktery presahuje herni tvorbu. Asi jemu vdecime za to, ze Prey a Dishonored nebyli tuctove hry
Viktor Antonov = Anton Sokolov
-
-
a také je podepsaný pod Half-Life 2. Je to hodně vidět hlavně u Dishonored.
-
Já bych řekl, že hodně bude i o budgetu. A prostě hra kterou od začátku plánuješ dát do gamepassu "zadáčo" bude mít schválené úplně jiné náklady a s tím spojenou volnost, než hra která se plánuje prodávat po dvou tácech za kus a na její kvalitě závisí zisk.
-
-
Ja vim ze ve svete korporatu je mozne vsechno ale to ze by nekdo schvalne vyrabel blbou hru jenom protoze bude v gamepassu tak to mi nesedi. Je to jako kdyby restaurace zamerne delala horsi obedy protoze vecer muze prodavat biftoury za 600. Vzhledem k klesajici kvalite jejich her od dob dishonored tak bud stala Bioware vec nebo na tyhle hre delalo nejaky jejich C tym plny novacku.
-
-
Prostě budget u něčeho co je na subscription bude menší a tím pádem musíš dělat větší kompromisy. To máš jako filmy na Netflixu nikdy nebudou mít stejný budget jako Avatar 2, který půjde do kin a bude mít peníze za každé zhlídnutí. Takže ano - i takový Netflix "schválně" vyrobí horší film, protože ty pevné měsíční subscribtion by mu prostě náklady na něco velkorozpočtového neutáhly. U her to máš úplně stejné. Pokud to od začátku plánuješ vydat "zadarmo", tak do toho zcela vědomně a "schválně" nenaleješ takové prachy jako si může firma dovolit narvat do GTAčka nebo jiné pecky, kde se platí každá prodaná kopie.
-
-
No nevim zrovna Netflix bych jako priklad nepouzival, jelikoz ta spolecnost skupuje veci co ostatni firmy si mysli, ze neprorazi.
Druha je vec ze jejich originalni tvorba(cest vyjimkam) je woke a to proste normies nemaji radi, proto ta firma bude brzo v insolvenci.
Ale mozna mas pravdu, na B, C, D tridu her mame Devolver, jejich hry nestoji moc ale aspon je zabavny je hrat.
EDIT: Nesouvisejici vec: Vetsina kultovnich filmu Forest Gump, Shawshank Redemption atd byli financni propadaky.
-
-
U poznámky o insolvenci jsem se skoro posral smíchy. Netflix je momentálně největším miláčkem Wall Street a ještě dlouho to tak bude, D+ ani jiné služby jej nedokážou dohnat.
-
-
Reakce na příspěvek:
Jelikož máš jako profilovou fotku Todda Howarda a jako přezdívku "liar for hire" , tak tě nejde moc brát vážně. 😉
Ale jinak máš pravdu. Netflix se vzpamatoval z toho šíleného propadu, co zažil na konci roku 2021. Tehdy se propadl z ceny akcií ze skoro 700$ na nějakých 180$. Ale teď má vzestupnou tendenci a je někde na 330$.
Pro porovnání: Amazon a Disney pořád fluktují okolo 100$. Momentálně je Netflix dokonce i před Microsoftem 310$.
-
-
-
-
-
Záleží kdo ten projekt děla. Ircan třeba měl rozpočet klasických blockboosteru.Dělalo na tom ILM a přinesli na tu dobu dost revoluční metodu snímání obličejů, která pak byla ještě vylepšena a použita třeba v Rogue One, mando atd.Avatar se nedá srovnat s ničím, protože takové rozpočty se schvaluji fakt jen výjimečně. Defacto tohle je snad jediný případ možná ještě Avengers infinity, ale kvalitou CGI stejně nedosahuje na Avatara, tam půlku rozpočtu spolknuli herci😃
-
Avatar 2 byl o nicem. Jako hezky, ale o nicem. Jednicka mela nejakej napad, neco k zamysleni nebo dokonce rekneme poselstvi, nehlede na celkem slusnej pribeh, ale 2 byl jak hezkej kluk s dutou hlavou. Proti gustu nic, nicmene, to prirovnani pokulhava.
Co se tyka rozpoctu her v souvislosti s GP, tak jen podotknu, ze muzeme jen spekulovat, protoze do toho nevidime. Ono kdyz nam neco dava smysl, tak neznamena, ze je tomu tak ve skutecnosti.
-
-
-
-
-
Se dalo čekat. Hned od prvních ukázek z toho smrděl jen další nudný looter shooter, přidat k tomu live service model, pak letos už snad 3. katastrofickou optimalizaci (ale to se dá pochopit, přece by nechtěli vyčnívat), debilní AI, ubohý příběh, a máme uvařeno na pěkný prů$er. Zatím se Microsoftu velice daří propagace Xboxu, lituji lidi kteří do toho šli, tohle měla být jedena z jejich hlavních exkluzivit. A podle mě Starfield dopadne podobně.
-
Kategoricky odmítám tuto recenzi, protože pak by se má realita, kde Arkane dělá jen super duper skvosty, roztříštila na milion kousků. Eh, proč mam ve svym zornym poli několik černých čar.
-
-
Jak píšu někde tady jinde:
Problém je že herní studia těží z věhlasu svého jména právě díky úžasným titulům které vydaly před x-desítky roky, málokoho potom bohužel napadne že sestava studií se nejspíš drasticky změnila a noví vývojáři spatlávají dohromady tituly které by se ujaly možná pouze jako hry na mobil.
-
-
Jop, na tohle přesně vždycky zapomínam. Díky za připomenutí. :D
-
-
-
Nieeee!!! Fakt som sa tešil na novinku od Arkane a takéto sklamanie?? :(
Microsoft, dívam sa tvojim smerom! 😬
-
-
Microsoft hru nevyrabel a pokud je posledni drb pravdivy, pry chteli i Redfall zariznout a nechat Arkane delat jine veci, ale zrejme se nechali presvedcit. Mozna i radeji meli. Takze vyslednou (ne)kvalitu hry bych prisuzoval hlavne Arkane, bohuzel.
-
-
První věc, co jsem od Arkane zkusil, byl Arx Fatalis, když byl tehdá zadarmo v Levelu... A za dvacet let historie této firmy je pro mě každá jejich hra co jsem hrál 9 nebo 10/10, od Dark Messiah, přes obě Dishonored, Prey, až po famózně hravý Deathloop... pak je s celou Bethesdou koupí Microsoft a na Steamu zatím 28 %.
Dík, MS.
-
-
Mám to úplně stejně. Akorát jsem nehrál Arx Fatalis a Dark Messiah.
-
-
Dark Messiah bych dal šanci i teď po letech ;)
-
Arx Fatalis je už strašně janky, na ten se možná vykašli, ale Dark Messiah je pořád výborná hra, je to asi rok co jsem ho zas dával, určitě zkus a bude na Steamu stát pár babek. V Levelu myslím dostal od Grygara 9/10 a stříbrnou hvězdu.
Je to lineární RPG z pohledu první osoby, kde máš tři klasický specializace - warr, mage, roguna (luk/dýky), ale kombinuješ si to, jak chceš, já teď naposledy byl takovej battlemage, co před sebou udělá ledovou plochu, na který se nepřítel natáhnul a já ho pak umlátil holí :D
-
-
Arx Fatalis není žádný janky a to ani nevím co to je.
-
-
Arx Fatalis má fakt zastaralý gameplay.
Kdo má v dnešní době náladu řešit něco jako "použij tlačítko pro přepnutí módu jiných tlačítek mezi bojem a interakcí". To ani v době vydání nebylo moc dobré designové rozhodnutí.
A obzvlášť ten systém kouzel je dost nepoužitelný v dnešní době. Na papíře "nakresli myší symbol runy pro seslání kouzla" možná zní fakt dobře. Ale to by to kreslení nesmělo být závislé na framerate a výkonu GPU. Před 20 lety to možná hezky sedělo na tehdejším HW, ale na současných počítačích je to dost rozhozené a během souboje něco vykouzlit je velmi náročné. Jedinou záchranou je možnost si 3 kouzla předkreslit před bojem.
-
První hra od Arkane 😎
-
-
Já myslím ty janky
-
-
Reakce na příspěvek:
Jo, já si dělám srandu :) Myslím tím, že to je technicky nedotažené a hlavně celé takové... kostrbaté.
Derp to vysvětluje krásně.
-
-
-
-
Arx Fatalis je parádní - jak systém kouzlení, tak hlavně ten lore (škoda, že pokračování je u ledu). Nevýhodou může, pro některé, být stáří hry (grafika).
Dark Messiah má absolutně skvělý bojový systém. Dohráno mnohokrát.
Jinak od Arkane jsem zatím hrál vše (a kazdou hru minimálně 2x), ale ty upíry opravdu vynechám.
-
JJ, jinak, když jsem začal kopat nepřátele z čehokoli dolů, tak už jsem nepotřeboval vědět nic dalšího :D
Vždycky se všechno pak už točilo jen kolem toho, nachystat si konkrétního nešťastníka na ten kopanec :D
-
Arx Fatalis je srdcovka, miluju tu hru a už x let čekám na něco podobnýho.
Ta atmoška a herní mechaniky sou neopakovatelný.
-
-
Docela jste mě tak nalákali, že si to snad zahraji na zlepšení nálady.
-
-
Tak sem pak napiš, jak se líbilo :))
-
-
Reakce na příspěvek:
Tak jsem zkoušel Arx Fatalis a vydržel jsem hodinu, protože kombat byl strašně pomalý a s kouzly jsem měl problém. Tak jsem to vzdal a šel hrát Dark Messiah. A ten mně baví víc. Hlavně kombat, který je krásně plynulý a na ovládání celkem jednoduchý.
-
-
-
-
Já se těším na dvě hry podobnýho ražení.
Avowed od Obsidianu - o tom zatím vyšel krátkej teaser, takže toho moc nevíme
Immortals of Aveum - tady je už datum vydání na 20. června
-
-
IoA vychází 20.července a taky jsem na to zvědavý. Ale asi to nebude immersive sim.
-
-
-
-
-
-
Smutné, smutné. Arkane, studio které stvořilo takové perly jako Arx Fatalis, Dark Messiah, Dishonored a Prey který byl jednou z posledních dobrých immersive sim her na kterou jsem měl čest narazit. Problém je že herní studia těží z věhlasu svého jména právě díky úžasným titulům které vydaly před x-desítky roky, málokoho potom bohužel napadne že sestava studií se nejspíš drasticky změnila a noví vývojáři spatlávají dohromady tituly které by se ujaly možná pouze jako hry na mobil.
-
-
Spíše to dělali externě pro mrkváč aby něco ve gejmpassu měl :P
-
-
Xbox neprajníkom to tentokrát vyšlo. Čiže Forspoken v podaní Arkane. Škoda, začínal som sa tešiť.
-
Jako bych to tady už léta nepsal, že gamepass je zkáza kvality. Tak si to užijte
-
-
Efektivni manazeri to je zkaza kvality.
-
-
Skvěle napsaná recenze. Užil jsem si ji do posledního písmenka.
Bohužel poslední dobou se stává tradicí, že je hra při vydání nějak rozbitá. Zejména chybí optimalizace. Myslím si, že je to důsledek šetření, kdy vedení tlačí na vývojáře, aby zkrátili délku trvání projektu a ušetřili náklady. Optimalizace se pak dělá až naživo podle toho na co si hráči stěžují.
-
-
Bohuzel sotva stihnou opravit game breaking bugy, coz je precijen dulezitejsi nez optimalizace, nicmene nevim, jestli se to pomalu nezacina otacet proti nim. Je tu cim dal vetsi nevole, hry jsou drazsi a jeste k tomu nekompletni, vsechno dodelame potom, pribehove DLC pozdeji, optimalizace pozdeji, ale zaplatte plnou palku pri vydani a udelejte nam beta testery. Tohle je akorat recept, jak lidi naucit pockat si na slevy a patche.
-
-
TO bylo i dříve jen her nebylo třeba tolik a kvalita nekolísala tak silně ale je to u všeho kdo to koupí🙁😬
-
-
-
Za stovečku v gamepassu, za předpokladu, že člověk za něj nedal 300 jako já jen kvůli Redfallu (aneb to bylo za tuhle hru fakt moc), tak akorát.
Za 70 a víc EUR je toto naprostý výsměch :)