• Trapné myšlení typu: "musíme tak strašně dokázat, jak českým hrám nenadržujeme, že jim dáme horší hodnocení než si zaslouží". Všude jinde dostala tahle hra hodnocení kolem 7, ale na games.cz 4? Tímhle tahem jste snížili hodnocení na metacritic o 6% a původních 70% je pro většinu hráčů hranice mezi dobrá/špatná hra a koupit/nekoupit. Stejné svinstvo jste udělali v levelu, kdy jste další typicky sedmičkové české hře Dex dali 40% a na metacritic opět kleslo hodnocení o 6%. Udělali byste lépe, kdybyste české hry vůbec nerecenzovali, když nedokážete být objektivní.
    • loukota je holt pes, on ma prumer hodnoceni tak 5

kde jeho stupnice konci ostatnich teprve zacina *1*

ale dexu zrovna dal prekvapive ferovou 7, prestoze v textu ji dost ztrhal
  • Česká kotlita holt ještě neumí přijímat ani experimentální filmy, jak by mohla umět zaujmout smyslupné stanovisko k experimentální hře. navíc tahle recenze nejen, že nepochopila už zmíněný rámec - experimentální, ale vytváří zcela zcestná srovnání. Absolutně tomu chybí empatie k tématu - omg! Je to jak nechat recenzovat sportovní simulátor člověka, který má rád jen vizuální novely. Přesně tahle neotevřenost vůči novým hrám a stylům z nás dělá ty nekonečný zaprděnce, snad ve všech oblastech. Games styďte se za takhle neprofesionální přístup.
    • nightborne
      A jak bys to, prosimtě, hodnotil ty? "Nedá se to hrát, ale je to ach tak strašně experimentální, 10/10".

Nikdo tady neodsuzuje nový styly, ale když novej styl jednoduše nefunguje, chválit ho jenom za to, že je novej, je nesmysl.
      • Já bych hodnotil 7/10. Koment "experimentální 10/10" přesně ukazuje, jak vypadá nepochopení.
        Nejde o kolonku, ale o to chápat, že experimentální rovina se týká všeho i herních mechanik, celkové hratelnosti, řešení navigace, postupu atd. Když se na to člověk neumí nastavit, tak ať to prostě nehraje a hlavně - ať to nehaní! Stačí jen říct, není to můj vkus a je to.
        • nightborne
          Hele... tak já udělám auto s hranatejma kolama, bude to velice novátorské a experimentální, a ty si ho budeš muset koupit, abys nebyl za někoho s uzavřenou myslí, že chceš auto, se kterým se dá jezdit.

Hra přece prostě musí nějak alespoň v základu fungovat. Napadá mě Kholat - skvělá atmosféra, provedení, ale herně mizerný.

ALE - ty bys hodnotil za sedm, protože tě oslovuje tématika a řekněme vnímáš v tom umělečtější tóny, nebo tě prostě jen baví originalita za každou cenu. Proti tomu ani půl slova. Autor hodnotí za 4, protože od hry čeká alespoň základní záchvěv zábavný hratelnosti. A oba máte pravdu, protože to je prostě subjektivní, což je ale v recenzi asi tak osmsetkrát napsáno. Takže nevidím důvod k jejímu napadání =).
          • frantisek_nejezchleba
            je ale těžké určit mantinely funkčnosti v případě experimentálního projektu. U žánrovek je to jasné, ale co třeba Rohrerova Gravitation?

Tahle hra mě přesvědčila o tom, že potenciál herního média není dosud pořádně rozvinut. Přičemž mechanikou a tím, jak prdlajs vysvětluje, bych ji zařadil někam do herního podprůměru. Ostatně dlouho jsem tu hru měl za špatnou, až později mi došlo, co vlastně znamená. Přitom právě to, jak pro mě nebyla dobře hratelná, ukrývalo hlubší smysl díla.

Nevím, jestli to má Rememoried stejně, soudě dle recenze ale tuším, že ano. Nehněvám se na recenzenta zde na Games, myslím, že si svůj názor dobře obhájil – recenze je kvalitní. Čím víc nad ní přemýšlím, tím mě to k Rememoried láká víc. Zem píše zřejmě správně, že ke hraní je potřeba jistá dávka empatie. Já bych řekl, že snad spíš pokora k dílu.
            • Wow, konečně zamyšlený kus v debatě. S pokorou k dílu - ano. S recenzí mám stále ten problém, že profesionálně nereflektuje - nepřizná - potenciály rememoried v tom, jak hezky funguje v individuální zážitku. V tom jak hra funguje záměrně. Také se recenzant neumí postavit ke hře jako k stále ještě dost novému médiu. Za mě díky za každý projekt, který má alespon malé tendence hledat. Gravitation neznam. Občas se prostě objeví hra, co dokáže vykročit z "herního koridiru" tak jak jej očekáváme a známe, no a pak si to náležitě slízne.

pro: Nightborn : ono v tom slově experiment se předpokládá, že "něco není tak, jak bývá běžné"a to řešení, tak forma i obsah. Samozřejmě je tím pádem příklad o autě s hratelnejma kolama nesmysl. Protože je to příklad nezvládnuté hry s "autama". Nikoli experimentálního projektu, kde téma a zpracování hry není ohraničeno běžnou herní logikou, typu : jsou to auta/ledatla, vojáci atd...
  • Lukyz
    Výjimečně špatná hra, výjimečně zajímavý atmosférický počin - naprostý souhlas!
    U recenze v Levelu jsem kroutil hlavou *7*
  • Pane Loukota, od vas už asi nebudu nic číst. Nejhorší článek jste měl zatím v Levelu o RTS kam kráčíš.

Byla to útrpná nuda s nulovou informační hodnotou a ani jsem v tom vlastně necítil, žádné zamyšlení nad tématem. Hrál jste vůbec nějakou RTS? *1*

BTW Hostile Waters: Antaeus Rising byla super hra stím souhlasím.
    • Petře, zbav se už konečně tohodle verbálně onanujícího grafomana. Jeho přemoudřelý traktáty tomuhle webu dělaj tak akorát medvědí službu.
  • "Výjimečně špatná hra, ýjimečně zajímavý atmosférický počin... otřesně zpracovaný postup jednotlivými levely bohužel brání si jej alespoň trochu vychutnat" = lehce podprumerne hodnoceni

haha
  • Trochu se rozepíšu, nedá mi to, sorry. Podobnou experimentální hru bych nesvěřil k recenzi člověku který jak sám píše potřebuje "seznámit s pravidly hry". Chápu že má každý svůj vkus, ale kór když jde o českou záležitost, vybral bych spíš kritika který je tak nějak na stejné vlně - asi jsem divej, ale svoje krajany bych prostě spíš podporoval než pařil v hrnci. Taky mi nepřijde od recenzenta úplně košér napadat oficiální popis hry, to je podobné jako hanit webdesign oficiální herní stránky. Popis hry přece nemusí doslovně vysvětlovat o co ve hře jde, navíc když jde o "zážitkovou" a ne o příběhovou záležitost. Doporučuju kouknout třeba na imdb.com, zde jsou kolkrát popisy k filmům které mají pouze navodit nějakou atmosféru a to co od "produktu" očekávat - což v kontextu popis Rememoried plní. Dále, porovnávat experiment jednoho člověka s projektem typu "Everybody’s Gone to Rapture" je taky trochu pasé - na tom dělal kompletní tým lidí a měl finanční podporu Sony. Ano, může se říct že to je oboje "nezávislé" ale to je podle Vávry i Kingdome Come. Citace: "Základní kvalitou exploračních her přitom musí být právě příjemný pocit během jejich hraní, nebo alespoň poutavý příběh, popřípadě vyprávění." Vážně? A co když budu explorovat třeba koncentrák, taky to musí být poutavé a příjemné? Hm a teď si vezmi že v této hře prozkoumáváme sny... A ohledně posledního odstavce - to je právě to, co už funguje třeba na Rock Paper Shotgun nebo Polygonu ale naši kritici stále nic - nehodnotit hru jako hru z devadesátých let, ale právě jako komplexní zážitek, jelikož se mění videohry, měla by se měnit i filozofie videoherní kritiky.
    • Tahle recka by byla jako šitá pro Lukáše, ale víme...
    • firebug
      Dle mého je recenze úplně v pořádku. Jde z toho poznat, že recenzent trochu bojoval s tím, jak to uchopit, což není výtka vůči němu, ale konstatování, že samotná hra nejspíše bude těžce uchopitelná. Píše, že u takovýchto "procházecích" her záleží na osobním prožitku, nastínil ten svůj (který nevyznívá absolutně negativně) a finální zhodnocení staví na kritice konkrétních herních mechanismů, kterým porozumí každý "průměrný" hráč.
    • nightborne
      1) Proč by neporovnával? Autor za to chce zaplatit stejnejma penězma a nabízí to na stejný platformě, ne? Obávám se, že by recenze okamžitě pozbyla váhu, kdyby bylo zohledňováno kolik měl kdo na co peněz a prostředků.
      2) Nadržovat, protože jde o českou hru? Proboha, proč?
      3) Explorativní zážitek nemusí být nutně "příjemný", ale rozhodně by měl být zajímavý, tedy poutavý. Když recenzenta hra prostě nebaví, dá jí nízký hodnocení, nebude se pseudointelektualizovat a chválit věc, co se nedá hrát. Nebo by alespoň neměl.
      • 1) Stejnejma penězma? To jako myslíš 10 euro oproti 20ti eurům? Počkej, přinesu si kalkulačku, aha tak "Everybody's Gone to the Rapture" stojí dvakrát tolik co Rememoried, ale jo, stejný prachy, jasný.
        2) Nepsal jsem nadržovat, to rozhodně ne, ale pokud padne volba na hanění nebo podporování, rozhodně pokud budu myslet na budoucnost herního vývoje v naší zemi, sáhnu po druhé variantě.
        3) Protože recenzent to hrál jako "hru", o tom jsem taky psal. Přijde mi to jako kritizovat atmosférický film kde se nemluví za špatné dialogy.
        • nightborne
          1) Pořád jde s kůží na trh a hodí to do ringu proti ostaním, tudíž to s ostatníma taky bude porovnávaný. Je to krutý, ale je to tak. Stejnejma penězma jsem myslel, že za to nechce zaplatit například v sušenkách, ale chce za to prostě prachy =).
          2) Rozumím, a vlastně i souhlasím, ale zase bacha na falešnou chválu... kritika, myslím, povzbudí a ponaučí kolikrát líp než neupřímný vyzdvihování.
          3) Jasně, že to hrál jako hru, protože to je pořád ještě hra =). Uvádí tam několikrát, že řekněme "dojmologicky" je to docela super věc, ale herně stojí za starou belu. To je podle mě fér.
  • Drogy jsou prostě špatné *6*