Resident Evil 4 – recenze návratu v plné síle
-
RE4 jsem nikdy nehrál, ale hrál jsem Evil Within (taky od Mikamiho) a to je jeden z mých nejoblíbenějších hororů. Má to luxusní příběh, je to takový mix RE a Silent Hillu a na Akumu obtížnost je to dle mnohých mnohem větší výzva než kterékoliv Dark Souls. RE4 snad časem zkusím a porovnám s Evil Within.
-
-
No ona hlavně Akumu obtížnost je ale bohužel spíš boj se hrou samotnou, protože některý desingový rozhodnutí byly spíš proti hráči. Takže ano, byla to větší výzva než Dark Souls, ale bylo to proto, že Soulsy byly aspoň hratelnostně vypilovaný a hráči neházely klacky pod nohy. Evil Within spíše ano. A to říkám jako blázen co to na Akumu opravdu dohrál (a dodnes si říkám proč, za toho boxera to fakt nestálo 😂).
-
První Evil Within miluju, je to fantastický oldschool návrat ke kořenům. Ale musím upozornit, že jak po stránce hororu, tak co do obtížnosti mi přijde oproti RE4 mnohem drsnější.
-
-
Dobry den pane Makale, bylo by mozne, aby vase recenze neobsahovaly reseni situaci, na ktere hrac ve hre narazi? To patri do navodu. Diky
-
-
Pokud jde o popis získání jednoho z pokladů, jedná se o drobnou marginálii na ploše rozsáhlé hry, na které ilustruji přístup autorů. Takže ne, nebylo.
-
-
To je právě problém recenzí. Vždycky se časem objeví názor, že recenze nepotřebují číselné hodnocení, že hodnocení je v textu. Minimálně 99 procent recenzí, ale obsahuje spoilery. U recenze proto koukám nejdříve pouze na číslo. Recenze mi už zkazili mnoho her, ale chápu, že něco se tam napsat musí. Naopak často si je rád přečtu až po dohrání nebo v pokročilé fázy hraní.
-
-
-
Na RE4 se fakt těšim, ale někdy bych si hrozně rád vyslechl nějakou filozofickou debatu na téma gamepad :D
"Tou největší předností je nicméně naprosto skvělý pocit ze střelby, za který hra zčásti vděčí možnostem ovladače DualSense."
DualSense je skvělej ovladač, haptickej feedback i responzivní triggery jsou supr, ale zas taková hitparáda to podle mě taky neni, aby mě to překvapovalo 3 roky od uvedení. Returnal jsem hrál na PS i na PC a je to prostě úplná drobnost, kterou člověk přestane vnímat po 10 minutách hraní. Rozdíl mezi K+M a gamepad je za mě nulovej.
To tu nechci vůbec nijak zmenšovat, ale fakt by mě zajímalo, jestli to Pavel i po takový době pořád tak moc vnímá.
-
-
Ja som kvoli PSkovemu dual sense odisiel z xboxu a aj po 2 rokoch je to pre mna game changer a na PC uz hram iba strategie
-
Mě to pořád baví. Když to hra umí pořádně využít, tak si to užívám, viz třeba pulzní puška v Dead Space. Je to pro mě dokonce důvod, proč, když mám tu možnost, hraju multiplatformní hry radši na PS než ma Xboxu. Ale zároveň naprosto chápu, že to pro někoho nehraje roli.
-
-
Fair enough, zrovna PS Xbox v tomhle ohledu chápu a souhlas, asi bych si taky vybral DualSense. Já to spíš vnímám tak, že podobně jako svýho času haptika u iPhone tlačítka, mi to prostě přijde fajn, ale po chvíli to přestanu vnímat a ten rozdíl je ve výsledku pro mě asi fakt dost miniaturní.
Každopádně cháputvůj pohled a díky za vysvětlení :)
-
-
To je ale normální, že si na něco zvykneš tak, že už to později přestaneš vnímat. Ale jakmile to později vyzkoušíš bez oné funkce, najednou zjistíš, že ti chybí. To je jako když si například koupíš novou TV, která je ve všem lepší než ta stará, tak první dny jsou plné nadšení a později už ti to přijde normální a neuvědomíš si to do chvíle než by sis zase pustil něco na té staré.
A tak je to i s DualSense. Taky je nejprve šok, jak je to všechno super, ale když ho máš každý den v ruce, tak se z toho stane samozřejmost, ale až do chvíle, než si vezmeš do ruky ten z minulé generace, nebo X-Boxový.
-
-
Proto jsem se ale ptal - já na xboxovým ovladači čas od času hraju, takže vím, že mi ta věc nijak nechybí. Stejně jako haptika u iPhone tlačítek. Pro mě je to prostě jen sranda navíc, ale rozhodně ne nic, co by mi zásadně zlepšovalo zážitek z hraní.
-
-
Ono taky záleží na hrách. Některé hry to využívají víc, některé méně a některé vůbec. Takže u spousty her ti to fakt nebude chybět.
-
-
Reakce na příspěvek:
Hele trochu jo, ale zároveň třeba teď hraju Returnal, kterej by měl mít velký využití haptiky/triggerů, a reálně je mi úplně jedno, jestli to hraju k+m/xbox/dualsense. Dokonce to došlo do stádia, že pokud mám zrovna k PC připojenej nějakej gamepad, tak s nim hraju. Proto jsem tu otázku vznesl, nijak tu kvalitu gamepadu nesnižuju, jen mě zajímalo jestli to fakt někdo tak moc vnímá.
-
-
-
-
-
-
-
-
Už aby to tu bylo, škoda že až příští týden... Krásně by to sedlo na tenhle víkend.
-
-
Tak to sedne na ten příští no... 😀
-
-
Já mám právě příští víkend plno, proto to říkám 😐.
-
-
Venku bude pěkně - po půl roce 😇
-
-
Spíš pěkně hnusně. Má být teplo a slunečno. Podělaný jaro zase klepe na dveře a já budu mít akorát deprese 😠
Už aby byl říjen...
-
-
Neměls utíkat z mauzolea, tam bys měl temno a zimu celej rok.
-
Alespoň to léto nám laskavě neber. Když ti vadí, můžeš se odstěhovat do Moskvy.
-
-
No jozefe..
-
-
-
-
-
-
Reakce na příspěvek:
No... čekal jsem od tebe něco uvědomělejšího a konstruktivnějšího.
Škoda, možná příště...
-
-
-
-
-
-
-
Akoze nedat chybajucu kampan s Adou Wong ako minus je troska divne... Capcom sa vyjadril, ze hra bude mat vsetko, plus viac nez original hra.
Ak Separate Ways vyjde ako DLC tak to bude fail, ak to DLC nebude o dost viac prepracovanejsie, co by ospravedlnovalo separatne vydanie.
-
-
Tak v tomto případě Capcom nelhal, originál neměl kampaň s Adou.
-
-
A hlavně bylo dost vidět jak je ta kampaň nuceně nalepená na dění v originále. Strašně z toho řvala snaha něco do hry přidat.
Pokud se tahle kampaň dočká poctivého přepracování, rád za ni zaplatím.
-
-
Souhlasím a podepisuji.
-
-
-