Přejít na výpis diskuzí
Rozhovor s Konradem Tomaszkiewiczem o třetím Zaklínači
27.7.2014 | Redakce Games.cz
131 příspěvků
-
Díky za rozhovor. A teď si rejpnu do diskuze:
Nemůžu si pomoct, ale když čtu ty anonymní příspěvky, tak mi to příjde jak když se nějakej šílenej schizofrenik hádá sám se sebou. Checht, takový místní Glumové. -
-
Spíš ghůlové, ale i tak brý no. Tak aspon se tadyc člověk tolik nenudí... ber to tak.
-
-
Super rozhovor a dobrá otázka na Nilfgaard, kde bylo naznačeno, že pravděpodobně plánují někdy v budoucnu asi datadisky s přívalem dalších regionů. Moc by se mi líbilo, kdyby nás nechali hrát i za jiné postavy v jiné časové ose. Třeba za Yen,
když byla vězněná na hradě nebo třeba za Ciriv bažinách a na útěku před Bonhartem . Silných momentů by se našlo opravdu mnoho... -
-
Jedna věc, kterou oceňuji na přístupu lidí z CD Projektu RED je i to, že Sapkowského dílo berou jako svůj stavební kámen, ale nesnaží se hru násilně vroubovat na už existující děj. Ten je pevně dán, což odporuje představě hry jakožto interaktivního média a především herní Zaklínač se svým větvením by byl knižním Zaklínačem dosti svázán. Krom toho příklady, které si uvedl, patří mezi ty nejstatičtější a naprosto nevhodné k nějaké herní adaptaci. Když už, tak lidí z CD Projektu rozvinou dějovou linku, která byla v knize třebas jen nastíněna. Konec konců Sapkowsky sám v knihám vytváří svět, který nestojí jen kolem Geralta a jeho věštby, ale existuje jak daleko v minulosti, tak daleko v budoucnosti.
-
-
To je asi věcí vkusu. Beru v potaz, že TW3 bude open world s hromadou "zásadních" rozhodnutí, ale klidně bych nepohrdl 3 hodinovým koridorem (silně příběhovým s absencí zásadních voleb), který by interpretoval některé zásadní okamžiky z knih jako nadstavbu (instanci) původní hry. Možná s něčím takovým přijde komunita, ale když vidím, jak málo se udělalo pro TW2, zřejmě kvůli složitosti REDkitu tak si moc naděje nedělám... je to škoda.
-
-
Pochybuji, že budou dělat dlc (datadisky se už neříká) a pochybuji, že budou provázet hry s knihami tak úzce (většina budoucích hráčů TW3 nikdy knihy nečetla). Spíš čekám, že začnou pracovat na nové hře s jinou hlavní postavou (možná Ciri), která se bude odehrávat pár let po TW3.
-
-
CD Projekt právě v některém z rozhovoru řekl, že DLC budou zdarma, ale že placený bude jen takový obsah, který hodně obohatí původní hru. V tomhle slova smyslu mi přijde právě datadisk vhodnější termín, než DLC, které evokuje spíše drobný obsah.
Tím vlastně i sami říkají, že TW3 budou nějakým způsobem nadále rozvíjet a i na to naráží/m v rozhovoru :-).
-
-
-
Nelži trolle. Hra obsahuje lineární příběh a všechny recenze se shodoují, že se to dá v pomalém tempu dohrát za 30 hodin..
-
-
http://www.howlongtobeat.com/game.php?id=17451
teď mi ukaž ty svoje všechny recenze, protože neříkáš pravdu
citace z jednoho z nejčtenějšího zahraničního webu gamespot:
"Longtime role-player Kevin VanOrd spent 65 hours playing Divinity: Original Sin, and still feels like he's only touched on some of the intricate systems that makes the game so extraordinary." -
lžeš
-
-
Ty lžeš nebo se světová média spolčili a chtěli hru ponížít, takže si vymysleli že 30 hodin, která zabere hlavní kampaň, by mohlo na ponížení stačit...
-
-
Frank to vystihol, za 30 hod dohrat Divinity na prvy krat nejde. Klames. A ziadny priklad dat ani nemozes pretoze praveze vsetky recenzie sa zhoduju na velmi dlhej hernej dobe, a vysokej kvalite, 87/100 na metacritics je jasny dokaz.
-
nikde nic takového nepsali, pokud ano, hoď sem důkaz nebo táhni
-
-
jinak nechápu kdo by u takové hry hrál jen hlavní příběh bez sude questů
no nic, jdu na oběd noobíku, hezky si mezitím nastuduj pár nových cizích slovíček, až dse tu ještě víc neztrapňuješ, papá :) -
-
a srovnáváš jhe od začátku jenom ty, demagogie ti taky zrovna moc nejde
-
teď ty, píšou to přece v každé druhé recenzi, tak to musíš mít hned *1*
a nebo jsi možná jen lhář ? -
mrkni třeba sem http://steamcommunity.com/app/230230/discussions/0/45350791849131865/?insideModal=1
I'm at 87 hours and not sure exactly how far I am, but I'm guessing another 15 hours.
I've got 85 hours on Hard diff and still going.
I'm 30 hours in and I'm still exploring the first major area (of four).
118 hours gameplay here...super enjoyed this game
115 hours in and still going. Love this game -
až najdeš recenzi, kde se píše o herní době 100 hodin :D BTW bůh ví, co jsi za mešuge.. Kradeš mi nicky a srovnávaš tu Zaklínače 3 s Divinity. To je jako srovnávat Maserati a Fabii.
-
smůtné
už jsi našel ty recenze, kde píšou že DIvinity dohraješ za 30 hodin? hoď sem link aspoń na 3 různé plz *3* -
X nám tu chyběl, že ty budeš Frankovo alter ego?
-
-
-
-
nečetl jsi náhodou recenzi na beta verzi kde byl jen první ostrov? *1*
-
-
-
Nenech te zmást nesmysly pana Huhiho. Romám měl Sapkowski plánu už při psaní povídek. Meč osudu a Něco více otvírá vrata pro romám. Něco konči, něco začíná vůbec nepatří do historie Zaklínače a je taková humorná, paralerní povídká. Pro Jacka! Jaký spoilery? Ve dvojce ti dokonce Vernon čte o tom, jak je Geralt mrtvý.
-
-
Diskuze na urovni. *11* Nemam patent na rozum a nebojim se priznat kdyz se mylim. Ale tvuj styl diskuze je jako od dvanatcileteho fakana. Coz dost mozna i jsi.
-
-
Hmm nevím, ale dal jsem tomu 8hodin a ta grafika byla snad pořád horší a horší. Možná ke konci už mají vysoké textury a nevypadá to jako barevné zvratky, ale to zkoušet nebudu, z těch barev se mi dělalo totiž už mdlo. Jo ikdyž Zaklínač není nejlepší možné pokračovaní knihy, pořád to má o sto levelů lepší atmosféru, příběh než Divinity...
-
-
8 hodin u hry co s gameplay přes 100 hodin? tak to jsi viděl méně než 8% celé hry
-
-
hlavně že víš že nový Zaklínač má lepší příběh, když ještě nevyšel a z druhé hry jsi nedohrál ani tutorial, experte *1*
-
-
-
Konečně pořádně RPG po dlouhé době. Doufám, že bude polský dabing.
-
-
Polština bude určitě, bez ní by to nebyl ten pořádnej Wiedźmin Geralt.
-
-
A hlavně samé, "k*rwa", bez toho bych si Wiedzmina nedokázal už ani představit *15* .
-
-
Yes!
-
Jo Zoltanovo k*rwa mať nebo Foltestovo každý 2. slovo k*rwa. Geralt v 1. díle "Szukam Salamandru". :D
-
-
Nebo "czego tu robić"? Getalt: "Szukam Triss" *15* *15*
-
-
-
-
dlouhá doba = měsíc od Divinity *3*
-
-
Možná myslel RPG, které nevypadá jako pro Disney Channel...
-
-
A Witcher snad nevypadá jak z Disney Kanálu (pozn.: kanál má zde dva významy)?
-
-
http://images6.alphacoders.com/418/418407.jpg
LoL. To opravdu ne. A nebo myslíš ty scény z bordelu? :-D Fakt Disney... -
-
místní trolové zkouší nový trik - ohání se abstrakntními pojmy, u kterých jim nikdo nemůže na místě dokázat že nemají pravdu, ale i tak jim to nějak moc nejde *3*
-
-
-
možná, ale jednak se nebavíme o hře Epic Mickey ale o nádherně vypadajícím Divinity s perfektní detailní a propracovanou grafikou, druhak napsal "pořádné RPG" a to je taky
-
-
propracovaná grafika bude v Zaklínačí. Divinity je koridor s dětinskou grafiku a vypadá to spíše jako parodie na fantasy. Chápu, že se někomu může líbít infantilní fantasy stylizace a rozhodně bych si nedovolil tady vykřikovat něco o propracovanosti grafiky, když textury jsou v rozlišení 512krát 512
-
-
chápu, že existují lidé co nevědí co výraz "infantilní stylizace" znamená (nápověda: to že na středomořsky laděném ostrově svíti sluníčko a jsou tam domy s bílejma zdma to fakt není ) ale měl bys přestat používat cizí slova co neznáš, je to směšné
ještě vtipnější jsou noobové co se ani za ten první tutoriálový ostrov nedostali a myslí si že tak vypadá celý zbytek hry
a úplně nejvtipnější jsou hloupí trapni neustále se opakujicí trolové, tak čau
-
-
-
-
-
-
Jo todle bude pecka. Sem moc rád, že to na PS4 pofrčí na 1080p, dobrá práce Poláci, jidlo od nich bych sice nekoupil, ale ve hrách se zatraceně vyznaj. No když vynechám CI.
-
-
já na PC 2560x1600, ale 1080p taky ujde
-
-
možná tak na you tube
-
-
30 fps *15*
-
-
tak si počkej až to spustíš ty. Low grafika a možná 50fps. Stejně jako, řekněme 40% pcčkářů. V kvalitě lepší než na PS4 to určitě nedá víc jak 30%. Znám dost PChráčů a ti se u next gen her spokojí s 30fps. Vím že sou pracháči s komplama za 50 000,- co to daj na ultra s 60fps, ale dost pochybuju že mezi ně patříš zrovna ty.
-
-
Ty seš dobrý vocas. Konzole jsou už teď obstarožní krabice. Jediná výhoda konzolí je v tom, že mají stejná střeva, i když stará a tak "optimalizováno" je to pro všechny majitele té či oné staré krabice.
-
-
konečně někdo s nickem který odpovídá jeho IQ.
-
-
No já netvrdím, že jsou konzole zlo, ale obstarožní HW. Ano díky nim se HW nároky neženou do výšin a nakonec i vývojaři by si nědělali hlavu s optimalizací. PC za 50kKč je hezký, ale nemá ho kde kdo. Asi oba mluvíme o něčem jiném. Netvrdím, že nemáš pravdu a v mnohém jsi to trefil.
-
všechno co píšeš platí jen na papíře a ty to víš. Mě stačí když se podívám na nové infamous a vím že před sebou mám luxusní grafiku. Že má 10% PChráčů nabušený kompl za 50 000,- který překonává konzole je hezký, ale nic to nemění na faktu, že stále existuje obrovské množství PC hráčů, které je rádo za existenci konzolí, protože jinak by kvůli partě PC MASTER RACE nerozjeli nic.
-
Nick nemění nic na faktu, že hlavní výhoda konzole je její unifikovaná architektura a tím optimalizace pro jednu rovná se pro všechny uživatele.
Tím nezměníš fakt, že jinak je to obstarožní kousek oproti PC.
PS4= CPU: 8 jádrový procesor x86-64 AMD “Jaguar” GPU: 1.84 TFLOPS, AMD Radeon nové generace (cca GeForce 760) Paměť: GDDR5 8 GB HDD: 500 GB SATA (vyměnitelný i za HDD s větší kapacitou, podporuje i SSD disky) - v základu nemá SSD :) disk je v podstatě to nejpomalejší a nahrazuje se to velkou RAM a pamětí na GK aby se to nemuse to tahat z disku, když ovšem musí tak SSD je výhoda
PC: GK: GeForce TITAN - 4.5-8.1 TFLOPS Procesory: Core i7-4770K a tím jak půjde HW dál tak tohle zlevní a bude to dostupné, ale už dnes to konzole zadupe do země. Konzole jsou dnes obstarožní HW. To není jako když se objevilo např N64 nebo PS One nedo i PS3 bylo docela namakané atd... Konzole byly o něco lepší dříve dnes už ztratily tím jak se HW pro PC zlepšuje stále rychleji dech a nic na tom nikdo nezmění a pokud budou předpokládat, že musí vydržet cca 5let tak jen díky nim se bude vše držet při zemi a to co by PC uměly bude využívat jen sem tam někdo možná tak Crytek atd... Ale konzole budou za cca 2roky brzda jako hrom.
Aby nakonec konzole nejely přes Gaikai nebo něco podobného a tam jim to nemuselo počítat PC :)
-
-
-
-
Za 30 FPS FPS bude ráda i 780TI a piš si pod svým nickem idiote...
-
-
Jasne, take kecy.. 780 pojde minimalne na 60 fps, na ultra detaily
-
-
-
Njn, ač nerad tak já si na to polské jídlo (z Lidlu ) zvykl.
-
-
Nejsou to německé značky? Tuším, že lidl je německo. Ale je možné, že kupujou laciné polské šme *1*
-
-
Polské výrobky určené pro český a německý trh. V porovnání s konkurencí ne tak zlé, jak by se na první pohled mohlo zdát.
-
-
vehlasny znacky uzenin PIKOK a BARON, tyhle stacky nezere ani muj pes
-
-
No pořád je to lepší než Kaufland, Billa, TESCO atd...
-
-
Bon appétit
-
-
-
Díky za svěží otázky, které jdou rovnou k jádru věci. Je to příjemná změna od všech těch předchozích rozhovorů povětšinou od amíků, kteří tápali a nejčastěji se ptali ha kraviny typu "jak dlouho potrvá přejet z jednoho konce světa na druhý".
-
Dost mně vadí, že používají knihu, tam kde nemají a tam kde mají, tak ji naopak nepoužijí. Hned vysvětlím. V prvním případě do hry dost uměle a násilně kopírují scény, dialogy a události, které se objevili v předloze. V druhém případě je to ignorace kličových prvků postav. Triss má kaštanové vlasy a v trojce vypadá jako by ji vlasy začly korodovat(nic proti zrzkám samozřejmě) Dále je to sám Geralt, který v žádném případě neměl stříbrné vlasy, ale bílé jako mléko a samozřejmě jeho vzhled nebyl tak mainstreamový, jak nám ho předkládá CD Project. Vypadal jako dravec, žádný pigment a ne, aby byl opálený, jak nám to prezentují v traileru.
-
-
Vzhled postav se má řídit tím, co vypadá lépe ve hře, ne tím, jak jej autor popíše v knize. Drtivá většina budoucích hráčů TW3 ani knihy nikdy nečetla. Já je četl a stejně se mi ty změny líbí. Kromě toho, říkat jak by to měli udělat a jak by to neměli udělat je dost mimo. Není žádné ultimátní měli nebo neměli. Prostě to nějak udělali. A malá rada, čím víc se budeš stavět na hlavu a stěžovat si na nesmysli, tím míň si tu hru užiješ.
-
Jako jo, ale nedělal bych z toho nic velkého. Mě třeba mnohem víc vadí ta kuš(kterou by Geralt nikdy nepoužil) a ten cheat mód. Ani jedno neplánuji používat.
-
Triss je v knize popisovana s hnedymi vlasy a taky me to stvalo. Ale jednou! je tam popsana i jako rusovlaska. Ale jde jen o vlasy. Koneckoncu zenske si barvi vlasy porad:)
Mnohem horsi je, ze nema v dekoltu spaleninu z bitvy U pahorku,protoze co se pamatuji na knihy, ta spalenina ji dost ovlivnovala a diky ni nikdy nenosila saty s vystrihem. Bez ni to neni ta prava Triss *2*
S Geraltem problemy nemam. -
-
Nejsem si jist jestli je opravdu někde popisováná jako zrzka, jelikož její kaštanové vlasy byly vyhlášeny a pochybuji, že by si je barvila. Ten dekolt - Triss se stala lepší v magii, takže si mohla uzdravit, to se dá nějak okecat. Geralt mi vadí hodně, takhle jsem si ho vůbec nepředstavoval. Pak bych mohl dále psát o chybných příběhových premisách a hlavně o tom, že CD Project hodně moralizuje na rozdíl od Sápka, který se tomu tu nešvaru velice dobře vyhýbal. Hra je to dobrá, ale jako pokračovaní knihy je to velice špatné.
-
-
Triss se nikdy nemohla uzdravit. Byla to lecitelka a lecila lidi magii,ale mela tu zvlastnost, ze na ni ta magie nepusobila(Divim se ze ti to uniklo,kdyz tak lpis na detailech.). Neumela si vylecit ani blby prujem (zminuji to schvalne,protoze o tom je v podstate cela jedna povidka nebo kapitola v romanu). Chybejici jizva,ktera ji navzdy poznamenala na dusi i tele, je podle me mnohem vetsi chyba nez barva vlasu.
-
-
samozřejmě to vím, ale museli ji upravit, když chtěli, aby tam dováděla náha. Navíc magie se pořád vyvíjí nebo to může být celé iluze.
-
-
Samozřejmě se to dá okecat iluzorní magií, kterou konec konců po bitvě na Soddenském pahorku využívala valná většina přeživších čarodějek a čarodějů.
-
Kdo se baví o léčivé magii. Já se bavím o tom, že její kozy můžou být krásna iluze což je taky druh magie, který by mohl fungovat.
-
Vis to,ale stejne se zase opakujes. Na Triss leciva magie nefunguje a nikdy nefungovala. Je to jeji "prokleti". Co na tom je k nepochopeni?
-
-
-
V knize je její barva popisovaná jako kaštanová -> http://bit.ly/UvMEgd (a to je to ještě k tomu tmavá kaštanová). Krom toho ji na konci Yenefer ve zlosti nazve zrzkou, takže myslim, že její barva je ok.
-
-
-
-
Chtěla jsem se zeptat a zároveň Vás poprosit, jestli by nebylo možný, že bych si tenhle rozhovor dala na svůj vlastní blog o Zaklínači 3 a jejich další hře Cyberpunku 2077 ? Samozřejmě se zdrojem.
Jinak mě mrzí, že se do Nilfgaardu nepodíváme, snad konec bude dobrý přinejmenším a snad Geralt a další postavy na konci neumřou, jak tomu bylo v Mass Effectu. Každopádně se i tak těším. :) Každopádně si tu knížku musím pořídit. Musím ji mít! :D -
-
Ať klidně umře kdo chce hlavně ať nezabijou Geralta. To bych si za něma osobně zajel do polska *1*
-
Já naopak doufám že jich zomre hodně. Nevím proč by všechno mělo končit hepyjendama.
Vytáčí mě fanboys co tak přilnou k nějaký herní, knižní, komixový sérii, nebo ser0šu, že pak začnou brečet a vztekat se když tam někdo umře. Nejhůř pak když otravujou tvůrce. Nic tak nenabuší děj jako pár mrtvejch klaďasů. -
-
Tak Sapkowski konec taky nezvládl a pozábijel všechny postavy. Zabít postavy není umění. Chce to správně nadávkovat. CD Project to bude mít těžké. Geralt už jednou umřel a našel klid na ostrově jabloní, čili zabít ho natvralo si netroufnou i vůči předloze, že by se vrátil na ostrov? Jedna možnost, trochu přepálená ale jo. No zatím to CD project nezvládál ukočirovat, pochybuji, že zvládnou konec, ale třeba překvapí...
-
-
Děkuji za spojler, to jsem potřeboval slyšet...aspon vím že Zaklínače si asi už nikdy nepřečtu. *4*
-
-
Já jsem zaklínače ještě nedočetl, ale to že umřel se hodně probírá v 1 a ve 2 ještě víc.
-
Klidne si ho precti. Konec v knize je nejasny a muze mit nekolik vysvetleni. Smrt je jen jedno z nich.
-
-
Svatbou se zaklínačem?? Jo, ale ne Ciri ale
Geralt s Yeneffer a tahle povídka původně neměla ani vyjít, jakože autor jí zavrhl, ale do reedice povídek se hodila, protože prachy, a lidi rádi zaplatí za něco navíc -
Nesrovnalosti jsou mezi povidkami a romanem a to proto,ze nemel puvodne v umyslu roman vubec psat. Az touha po penezich ho k tomu donutila.
Napriklad povidky konci svatbou Ciri s jinym zaklinacem. Roman konci jak konci,ale uplne jinak:) -
No smrt to je, ale je potřeba k tomu vzít povídku Něco končí a něco začíná nebo jak se přesně jmenuje, kterou Szapkovski neměl v plánu vydat pro veřejnost.
Pravda je že konec je jakýsí divný a pár nesrovnalostí v ději v knihách taky je. -
-
Reakce na příspěvek:
Povídka "Něco končí, něco začíná" není brána jako kánon. Sapkowski ji napsal jako vtip.
-
-
-
-
-
To se ti líbí jo? Když se upneš na nějakou postavu a ta pak umře nesmyslně většinou... *7* To mě vždycky zamrzí... když umře nějaká oblíbená postava ale přeci jenom (je to hra no) a kolik těch konců dnerska za něco stálo. (Nepočítaje srajdy tyopu COD kde vás to ani moc nezajimá).
-
-
když umře nějaká dobrá postava, alespoň tě to přiměje bát se o ty ostatní. Optimálně, pokud neumřou až na konci, ale kdekoliv v průběhu děje. Není nic horšího než předvidatelný děj, kde umíraj jen padouši. I to CoD co tak bezdůvodně hatuješ ve snaze mě potrollit dokázalo přinést pár nečekaných úmrtí.
-
-
Tak to zase jo no, COD sem neplet tam si žádný cit ani člověk nemůže vytvořit... (i když rip GHOST... občas to zamrzelo no).
-
-
-
-
Není problém. Využít můžeš embed z našeho Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=BXR9HyTB95M
-