Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • RPG prvky nejsou nikdy na skodu... ve strilecce, ve strategii... cim vic RPG tim vic addidas... teda tim lepsi. :-)
    • To si vychytal :)
  • Ať se prolíná, co chce s čím chce, každý hráč RPG ví, jak taková hra má vapadat. A žádný nápis RPG na krabici to nezmění. Vývojáři mohou lhát sami sobě, ale ne hráčům.
    • To je sice hezke,ale chapete tu nekdo ze vyvojari si ''degradaci'' RPG a prezentovanim ruznych sracek jako RPG sami vychovavaji (a velka studia to podle me delaji cilene) generaci hracu,kteri budou tyto slataniny povazovat za super uber RPG a budou je radi kupovat? Podivejte se na Dragon Age 2...
      • Zrovna Dragon Age je ještě vysoký nadprůměr.
        • Dvojka nikoliv
  • Článek o akčních RPG a není zmíněný Mass Effect? Rděte se. A není to tím, že "akční a FPS hry se začínají prolínat", ale jednoduše nikdo už nedělá to správné pjůr RPG. Všude strašně moc akce, hlavně aby se něco dělo, protože 80% hráčů má stejně ADD. Grr.

    Jdu si zahrát Icewind Dale.
    • Máš chuť na něco přímočarého? Chápu *1*
      • Momentálně mám chuť někoho zabít a myslím, že mám kandidáta.
        • Já ale nemůžu ta to, že v IW nejde odobčit *1*
          • "odbočit" jde jenom v open-world hrách.

            A neotravuj mě s nejméně důležitou částí z původního příspěvku. Pokud máš takovou potřebu někoho sužovat svojí existencí, zamiř na novinky.cz. Při tomto nemilém počasí nemám na trolly energii.
            • Ne pro někoho, kdo na slunci skoro nevidí a obecně by se moc neměl slunci vystavovat. I kdyby ani jedno z toho nebyla pravda, pořád mám radši zimu. Ale v zimě zas nejsou bouřky, jaká škoda *4*
            • Dneska je venku krásně - dávám mínus *1*
  • Podle me je v dnesnich "rpg" hrach tak 90% z herni naplne akce, co je moc. Ja bych uvítal kdyby tam bylo víc adventurních prvku (treba ctení mailu, reseni hadanek, interakce s predmety a pod.) jako treba v Vampires Bloodlines, nebo fallout 2.
  • 2Stan-zkusim to jinak. Deux EX. V dobe sveho vydani to byla akcni hra s RPG prvky. Nikdo nepochyboval ze jde o akci. Dnes,kdyz ma vyjit 3. dil,se o prvnim dilu temer vsechny servery zminuji jako o RPG hre.
    A mimochodem-akce do RPG patri. RPG nemusi mit nutne takticke souboje(i kdyz podle me je to jednoznacne plus),ale nesouhlasim s tim,ze RPG je proste RPG at uz je akcni nebo neni. Tohle neni pouhe skatulkovani(jako treba u hudby). Tyhle dva zanry vetsinou zajimaji jine typy lidi. Me nezajimaji Diabla,nezajimaji me hry jako Sacred ... Ne ze by se hraci obou kategorii neprolinali,ale jde proste o jiny zanr...
    • Diablo je všude označováno jako RPG s výjimkou toho, že někde je jako HnS RPG, někde akční, ale pořád je to RPG. To že přídavným jménem označíme, že je tam víc toho nebo onoho přeci ještě nedělá nový žánr ne? To bychom tu pak měli žánrů jak hub po děšti.

      Přijde mi, že se z tohohle stal už sport, vždycky když jde o Diablo, tak někdo poznamená, že to neni RPG jako by nesnesl, že tahle hra je v jedné skupině her spolu s Baldurem, PS Torment apod. až tak moc to lidi asi vytáčí.
      • vyjdeme li z definice RPG, není diablo RPG, ale hack n Slash dungeon. nic víc
        • taky mi vrtá hlavou kterou hru máš na mysli, snad všechny hry co znám v tom žánru splňují požadavky, rozdíl je v tom, že některá obsahuje víc toho nebo onoho a podle toho se pak dá přívlastkem vystinout pro neznalého o jakou hru se jedná, ale definice RPG jasně zahrnuje i Diablo.
          • Pojem akcni RPG byl vynalezen proto, aby i mentalne retardovani jedinci meli pocit, ze hraji RPG. Fuj. Soucasti kazdeho spravneho RPG jsou hadanky a nutnost zapojit mozek, aby se hra dala dohrat. A tyto dva prvky Diablo postrada. P.S. Diablo 1 se dalo dohrat za cca 8 hodin.
            • Kecy za 8 minut. teda pokud si loadoval obrazovku dokud jsi nemel vchod do dalsiho dungeonu hnedka po vchodu ze stávajícího, ale jednička byla dobá hra, u dvojky slibovali takové věci že kdyby splnili polovinu z toho tak by to byla jedna z nejlepčích HnS her, leč nestalo se. Nejradši mám BG sagu ale u diabel jsem strávil hodně času
            • a Fallout za 9 minut a 19 vteřin, hádanky nikde, pošleš to taky do kategorie sraček? To se opovaž, bych tě musel vykydlit Bozarem : )
            • smejki
              hádanky jsou hádanky, jsou pouze herním prvkem, s RPG nemají co do činění
            • Ty seš taky dobrej vůl, součástí každýho rpg jsou hádanky a rébusy a...do prdele s adventurama, však všechno šupnem do rpg, budeš si připadat pak jako hardcore šéf co hraje krutý RPG s hádankama, hurá, škoda, že ti retardovaní stojí za menší hovno než ty *7* Miluju borečky jako jsi ty, co si těmahle kecama něco dokazuje, běěěěž někam na forum o Dragon age psat, jak to nemá nic společnýho s BG a podobný hemly, na takový jsem zvědavej nejčastěji
        • ktoru mas konkretne namysli? Nejaku vlastnu? Tuto som nasiel na Britannice:

          electronic role-playing game, electronic game genre in which players advance through a story quest, and often many side quests, for which their character or party of characters gain experience that improves various attributes and abilities.

          Do toho Diablo celkom pasuje.
          Chapem, co chces povedat, ale RPG je tak vagne definovany zaner, ze nejake definicie by som nespominal.
          • smejki
            to je dost blbá definice (už jen když uvážím, že to osekává jen na elektronickou podobu). Hráč v RPG musí mít signifikatní vliv na příběh, který ze zásady nemůže být lineární. loot, exping, skilly a podobné voloviny pak patří do dvou (tří) kategorií prvků -
            a)prvky motivační
            b)prvky důležité z hlediska herní mechaniky pro dosažení kýžených kvalit RPG stránky
            ( c)prvky ostatní )
            • Delenie podla jednotlivych formatov ci uz ide o LARP, pnp, CRPG je pomerne bezne. Co sa tyka dorazu na pribeh - ja ak sa pozriem na Ultimu, Might&Magic alebo Wizardry, ziadne moznosti ako signifikantne ovplyvnit pribeh nevidim.
      • Ok. Nechme to byt.
        Ale fakt,ze na to ma nekdo jiny nazor neznamena ze jde o provokace. Me zacina vytacet vzdycky az fakt,kdy mi diskutujici zacnou podsouvat podobne teorie.
        • Já přeci neřekl, že provokuješ, já obecně konstatoval, že se vždycky řeší že to neni RPG tak se jen ptám proč. Je zajímavý, že tohle škatulkování jsem u jiného žánru ještě neviděl.

          Ale když už se vytáčíš, tak to opravdu radši necháme být.
  • Ne, nezačínají se prolínat. To že někdo dá do akční hry atributy postavy a perky, zní neudělá RPG. RPG není o statistikách. Snad autoři co píší články o hrách by mohli vědět, co znamená zkratka Role Playing Game.
    Nikdo neříká že hry jako Bioshock, co nejsou obyčejné střílečky jsou špatné - nejsou, Bioshock je jedna z nejlepších herních sérií. Ale není to RPG a nikdy nebude, stejně jako klidně může existovat RPG bez jediného atributu a skillu.
    • Autor clanku pouziva zabehanou terminologii a kazdy vi co tim mysli, nikdy nerekl, ze je Bioshock RPG tak se nesnaz zbytecne hnidopichovat a slovickarit... :-)
      • no.. ono to není tak od věci, stále je spousta lidí, kteří si i v dnešní době myslí, že Diablo JE RPG.. *1*
        • co je tedy diablo za žánr když ne RPG? Uznávám třeba, že by mohlo být hack and slash RPG, ale pořád to RPG je, splňuje podmínky pro tenhle žánr.

          Přiznám se, že by mě zajímalo kam tu hru zařadíš ty když ne do rpg.
          • 18.04.2011 22:00 MrSanta - kde to mám podepsat? : )
          • Diablo vytvorilo novou kategorii, tzv. clickfest - jeho myslenka je asi takova: uprostred obrazovky je ctverecek, na tento ctverecek dotiraji kolecka, hrac musi co nejrychleji a klikat na kolecka, cimz je zabije a zachrani ctverecek. Toto prosim neni RPG.
            • a zkusil si někdy Diablo hrát pořádně? ono totiž začíná až na nejvyšší obtížnosti a to platí teda hlavně pro Diablo 2, průměrnej hráč to zabalí po normalu, ale hra začíná až na hell, jak se říká, "easy to play, hard to master"
          • Muff ma pravdu. Neni to RPG. Diablo vzdy bylo a bude ''akcni'' RPG. Problem dnesni doby je,ze vetsina mladsich hracu uz nerozlisuje mezi akcnim RPG a RPG. RPG rikaji temer vsemu. A vyvojari je v tom jen podporuji. Jim to totiz vyhovuje.
            To sluvko ''akcni'' pred RPG vzdy jasne vymezovalo o co jde a vsem to bylo jasne. Dnes vas vyvojari lakaji na pomalu hardcore RPG a pritom je to akcnarna co ma par vylepsovani postav.
            Pritom ale nastesti existuji hry,kde je akce a presto jde o nadherne cistokrevne RPG. Z posledni doby je to napriklad vyborny Fallout:New Vegas. Te hre snad ani nejde nic vytknout *1*
            • MrSanta
              @ Stan
              Jojo, dřív bylo možné odmítnout odměnu, ale posledních pár let se to už, bohužel, neděje. Čest budiž vyjímkám. Když jsem to psal, tak jsem myslel hlavně na Morrowind / Oblivion / Dragon Age 2 - hry, kterým se zrovna věnuju a ve kterých mi to chybí.

              K definici RPG - hlavně když se u hry bavíš. O tom hraní je. Jenom mám pocit, že si to hodně lidí poslední dobou nějak neuvědomuje.
              Mě osobně je celkem šumák do jakého žánru vydavatel / herní žurnalista hru zařadí. Rozhodojící je abych se u ní bavil *1*
            • Mr. Santa - v RPG se hráč ujímá role hrdiny, prochází příběh, vylepšuje postavu, směřuje její vývoj atd., to je z obecné definice RPG, což mně celkem na vystižení podstaty stačí a Diablo to zahrnuje, je ale prostě jednodušší. Taky mám svoje představy jako ty, ale já mám třeba zase výtky k Baldurovi i přez to, že mě bavil a přitom je to modla pro hc RPGčkáře : )

              K tomu poslednímu, myslím, že zrovna v BG to šlo, vzpomínám si, že jsem tam několikrát odmítnul odměnu v takových případech : )
            • MrSanta
              Reakce na Stena a můj pohled na RPG
              Toto je věčná debata - co je RPG a co není. Každý si pod tím pojmem představuje něco jiného a každý nějakou složku považuje za důležitou. Já považuji za důležité pro RPGéčka svobodu v jednání a možnost hráče ovlivnit směřování nebo vývoj příběhu a interakci s herním světem - rozhovory s NPC, jak těmito rozhovory ovlivňuju hru.

              Například v Morrowindu záleží pouze na hráčovi kam půjde, pro koho jaké mise bude plnit či jak se ve hře bude chovat. Může krást, zabíjet, nebo může hrát za hodného, nevybírat každou nehlídanou truhlu atd. Může si pro zábavu plnit sub-questy a vůbec se nevěnovat hlavní dějové linii. V DA:O si zvolí hráč zda se spojí s elfy nebo vlkodlaky, jestli zachová kovadlinu nebo jí zničí. Možnost volby, to je to, co mám v RPGéčkách rád.

              Oproti tomu v Diablu není žádný způsob jak ovlivnit děj, vedlejších questy tam nejsou. Hráč může akorát jít hlavní příběhovou osu a cestou mlátit zábavným způsobem stovky nepřátel. Jediné v čem se Diablo blíží RPGéčku je dávání bodíků do atributů a skillů. A to je všechno. Osobně Diablo beru jako akční hru.

              PS: ještě bych uvítal, aby byla možnost odmítnout odměnu. Příčí se mi vzít si od chudého rolníka jeho prsten po prarodičích jako odměnu že jsem mu zachráníl manželku *4*
            • pardon, mělo tam být Baldur´s Gate
            • Akční RPG to je, ale pořád je to RPG, FPS může být třeba "příběhová FPS hra" ale pořád je to FPS, Diablo RPG zkrátka je, tohle škatulkování už je ale věc jiná. Copak se třeba Bladru označuje jako "ukecané RPG", nebo příbehové RPG apod.? Protože narozdíl od Diabla je tam zase minimum boje a je okrajový a škatulky jsme si nevšiml, označuje se klasicky RPG.

              Prostě škatulkovat hry jednoho žánru podle množství questů, dialogů, počtu soubojů apod. je sice hezké, ale žánr je pořád stejný, ten se nemění.
    • proto napsal "prvky" RPG :)
  • Dragon Age je v pohode. Dragon Age 2 rozhodne ne.
    • ...reakce na Kar-Chee
      • Ahaaa *1* Jinak máš pravdu *3*
  • Mam rad kdyz se v FPS objevi rpg prvky. Naopak nemam rad kdyz se u RPG kvuli akci zapomina na rpg koreny (Mass Effect 2). A co se tyce akcniho rpg. No pokud povazujete za akcni rpg pouze hack & slash, pak pouze Diablo. Pokud i jine rpg s akcnejsim soubojovym systemem, pak treba jeste Zaklinac, Divinity 2, ...
  • A ktoru mas konkretne namysli? Nejaku vlastnu? Tuto som nasiel na Britannice:

    electronic role-playing game, electronic game genre in which players advance through a story quest, and often many side quests, for which their character or party of characters gain experience that improves various attributes and abilities.

    Do toho Diablo celkom pasuje.
    Chapem, co chces povedat, ale RPG je tak vagne definovany zaner, ze nejake definicie by som nespominal.
  • to by člověk nevěřil jak jsou ti vývojáři od BLizzardu všímaví. A já si myslel že to Diablo3 svou grafikou je pozadu o 5 let ( nejméně )
    • Uvidime jak to dopadne... tesil jsem se jak malej, ale taky zacinam byt mirne skepticky... Ale vzhledem k jedne zakladni premise a to te, ze Blizzard jeste nikdy nevydalm spatnou hru... muzeme doufat...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit