Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • K.Mirek

    Arma 3 je pro mě nejlepší hra co kdy vyšla. Sice sem z hranim začal trochu pozdějc, 1, herní počítač sem si koupil až z první vejplaty v roce 2006, a rok hrál dokola jenom Fallout 2 a Fallout tactics, ale od tý doby sem toho zkusil hodně. TES Oblivion, skirim, Assasins creed, Crysis, CoD, BF, Hitman, Rainbow six ravenshield, Il2, W40K - DoW a Dow2, Dragon Age, Všechny Masseffecty Borderlands, MSflight, Orbiter, Alan Wake, Planetside 2, Kerbal SpaceProgram,  OpFp, Arma2, Arma3, Insurgency, Fallout 3, Fallout NV, Fallout 4, SpaceEngineers, Medieval Engineers, COnflict Desert Storm, a spoustu dalších. 

    Každá měla spoustu vad každá byla více či méně zabugovaná, ale co mě na většině štvalo nejvíc byla omezenost. Většina těch her je úzce zaměřená, maj žádnou nebo dost mizernou podporu Modů, a dost málo svobody. Některejm se ani nedá říkat hra, ale spíš "tak trochu interaktivní film". Některý sou vyloženě tupý (CoD, BF, MoH, Crysis). 

    Arma má taky svoje chyby a bugy, Ale nabízí tolik volnosti a možností hraní, že Kupovat další hry skoro nemá cenu. 

    Největší silou Army je bezesporu Editor a  Modding. ACE a ACRE bylo to co mě zaháčkovalo v armě 2, a ACE3 a TFAR sou pro mě prostě nepostradatelný.

    Díky ACE-Medical, a COOP MP  začala kdysi Armu hrát i moje Manželka, která jinak Hry považuje za strátu času.  Dodnes mám ale problém jí naučit  jakoukoli jinou hru, obvykle to končí hláškou: "Jakto že to tady nejde? v armě to de, tohle je blbost poďme radši na armu."


    • TheGGG

      sám mám v arma serii asi 1000 hodin a je to rozhodně pecka, kór díky úžasné moderské komunitě, která si dokáže poradit snad se vším, ale přesto... já jakožto člověk co ve hře hledá i příběh a dobré postavy a mám rád když si pro mě devs něco připravý, bych teda jen u army zkysnou nemohl... proto si s chutí dám  i jakoukoliv jinou dobrou hru.

      pokud jde o armu 3, MP jsem nikdy nehrál, ale přiznám, že je fakt cool, vidět youtubery ex-military jak tuto hru hrají PvP, PvE a roleplayjujou u toho se vším všudy... anglicky umím, no ale desítky volacích znaků a vojenské hantýrky, na to bych asi potřeboval týdení školení

      • TheGGG

        + pořád je tady spousta věcí, které arma bohužel neumožňuje... melee je tragické i s mody

    • ja_nic_nevim

      Do MP se mi nepodařilo nijak hlouběji proniknout. Když už jsem zřejmě našel dobrý sever a komunitu, skončil jsem na tom, že jsem nerozchodil jeden jediný addon pro radiovou komunikaci. 

      A bojím se, že MP je tak časově náročný, že už to s rodinou bohužel nejde. Veliký rozdíl oproti R6S, kde je zápas na 20 minut a člověk se u toho baví jako v roce 99 u UT.

  • Ani se nedivím, v editoru Arma 3 jsem strávil tisíce hodin a pokud budu počítat všechny díly od Operace Flashpoint, tak to budou desetitisíce. Ta hra i po tolika letech nemá konkurenci.


    Svoji dlouhodobou životnost si udržuje neustálým vytvářením komunitních scenářů a modů. A to díky přívětivému editoru, či scriptování a modování. Kde jinde si můžete zahrát druhou světovou, Vietnam, GTA, Stalkera a nebo Star Wars či snad Mass Effect v jedné hře...


    Každopádně tak jako tak se na Armu 4 těším, přeci jen už i trojce dochází dech...

    • Stím výčtem her které lze imitovat v armě, jsem trošku skeptický.. Můžeš zmínit třeba 3 mody které opravdu stojí za to, abych si udělal lepší představu o tvém tvrzení? Dík

      • Stojí za to všechny, které jsem vyjmenoval. Ale těch modů je opravdu mraky, tohle je jen minimum. Na druhou stranu záleží také na tom, jak s nimi naložíš. Zda je budeš hrát online a nebo si budeš vytvářet vlastní scénáře.

        Ale pro lepší představu nejnovější online rpg v imitaci Stalkera: https://www.youtube.com/watch?v=omyeedF4OWQ

        Druhá světová: https://www.youtube.com/watch?v=Eqp3L9Beqhw

        Jedna z mnoha imitací GTA: https://www.youtube.com/watch?v=QeyWKCn7bGI

        • Musím uznat že první dva příklady módů vypadají docela k světu, to gta je hrozný ale chápu tvou pointu, rozhodně půjde prodloužit životnost hry o desítky či stovky hodin.

  • Jack1947

    Já se ani nedivím, proč by se namáhali mají už tolik nadějných projektů proč to kazit nějakou "novou"ARMOU🙂

  • MickeyMutant

    Samo sebou s ní ještě nelze počítat. Vždyť v Bohemce zatím ještě ani nepožádali o státní a evropské dotace, tak jak někoho mohlo napadnout, že dělají na nové hře? Kam by přišli, kdyby to vyvíjeli takhle živelně a neměli to předem finančně pokryté?

    • ja_nic_nevim

      Zase další kašpar co tu plácá kraviny jako vždycky.

      Bohemku dost samo o sobě uživí vojenské simulátory, které jsou bezkonkurenční (dokud se nepřejde na VR, což asi nebude zas tak dlouho). Mimo to, ty Milsim si ze hry může udělat i hráč díky modům (ACE naprosto bezkonkurenční na poli her).

      Můžete si tu honosit RDR2 a BFV, ale ARMA je primárně pro úplně jinou cílovku, takže názory ztdejších "causal" diskutujících jsou u tak specifické hry jako ARMA úplně mimo.


      Ale tak hlavně, že jste se vyjádřili u hry, která Vás vlastně vůbec nezajímá. Vrchol české povrchnosti.

      • Row

        kdyz zahrajem na stejnou notu... koukam dalsi kaspar co tu micha jabka s hruskama... Arma = Bohemia Interactive, VBS = Bohemia Simulations... jsou to dve oddeleny firmy byt pod stejnym vlastnikem, ale silne pochybuju ze by pan Pavlicek dotoval BI ziskama z BISimu. Ty firmy maj z urciteho duvodu oddelenou strukturu i finance.

        Obe firmy maji samosebou taky kazda svuj vyvoj, sdilel se (a asi i dodnes sdili) temer vyhradne engine, ale nezdileli se minimalne od VBS2 ani assety a to dost casto i z licencnich duvodu kdy si konkretni modely objevnava konkretni zakaznik s konkretnim zadanim na detaily a kvalitu a tvrde za to plati.

        Fun fact... specialni HW pro VBS a nejake pokusy o VR headsety pri simulaci probihaly uz u VBS1 tedy verze vychazejici jeste z Flashpointu a tedy real virtuality engine v prvni verzi. :)

        Co se tyka Bohemky a sosani dotaci v hojne vysi, to je znama vec a vzhledem k castkam ktere jsou v tomto ohledu nezanedbatelne pro provoz studia bych se tak neohanel povrchnosti. V tomhle ohledu "matador a rutiner" ktery by mel byt schopen uzivit svuj rozvoj bez problemu sam, odsava desitky milionu z daneho rozpoctu, ktery ma byt urcen zejmena malym a zacinajicim studiim k nakopnuti kariery nebo nejakych inovaci na ktere nemaji v ramci sveho maleho obratu prostredky. S tim i v pripade plneni podminek ma plno lidi moralni problem (nejen u Bohemky). Z osobni zkusenosti vim, ze vzhledem k administrative a tomu jak je cely proces kolem EU dotaci nastaveny se nejcasteji "cerpa pro cerpani" stylem kdy se neudela nic nez co je potreba k naplneni podminek. Prijit s napadem cerpat neco na rozbehnuty projekt je skoro nerealne nebo se to v kontextu vynalozeneho usili a nervu nikomu nevyplati a tak se stavi projekty s primarnim ucelem cerpat a malokdy nejakymi realne vyuzitelnymi vysledky.

        • Jack1947

          Arma vychází z VBS🙂

          • Row

            WTF? Co to placas? Arma je pokracovani Operation Flashpoint, jen ten nazev zustal za nehtama "Codies" a proto se pro dalsi dily nasel novej - ArmA (resp. puvodne Armed Assault). A3 je tedy 4. dilem v kmenove serii.

             VBS1 vychazelo z pozadavku tusim US Army (nebo prvotne spis Australske) na nejake upravy pro ucely treninku... z toho pak vzesel celej novej produkt VBS, ktery vychazel samosebou z Flaspointu. Co akorat nevim a nehodlam ted hledat je, kdy presne se vyclenil BISim do samostatne firmy, ale predpokladam ze uz se vznikem VBS1 jako samostatneho produktu. Vyvoj VBS2 pak uz bezel paralelne s druhou Armou a plne oddelenymi teamy byt na stejnem zakladu engine s A2.

            • Jack1947

              Operation flashpoint je jmenuje i Arma . VBS souhlas to je samostatná větev.

              • radim.zaty

                Reakce na příspěvek:

                Jacku mě se líbí, jak dokážeš neboť svůj názor a popřít své předchozí tvrzení :-)

                • Jack1947

                  Reakce na příspěvek:

                  Nojo ale bez VBS by nebylo Aemy ? hrál si VBS to je strašné, to není hra ale trénink jednotek a ještě ta ohyzdná grafika...


                  Flashpoint teda ne ten je z roku 2001, tak je to naopak že OFP byl pervní pak VBS a no a potom se z něho stala samostatná odnož. Tak je to správně😉

                  • Row

                    Reakce na příspěvek:

                    Jedna stará kočičí moudrost, která se sem teď moc hezky hodí, říká: „Co to sakra meleš, ty vořechu?“
      • MickeyMutant

        Já mluvím o dotacích, ty o kvalitě hry. Jsi si jistý, že jsi nereagoval do špatného vlákna?

        Mimochodem Bohemka je "bezkonkurenční", jak dvakrát píšeš, i v čerpání dotací z EU.

        • tomekbobek

          To jsem nevěděl. Díky za info :)

        • Jack1947

          Ted ještě kdnyby to používali na něco smysluplného, ae ne oni rozjedou 50 novejch er a ještě expandujou někam bůhví kam.

      • Jack1947

        Trochu bych zpomalil, s tim fajbojstvím ten Vojenskej simulátor je dobrej to jo ale ty roky bugace a celého zabugovaného enginu, to se přehlédnout nedá... no a bugy se přenesli i do dalších her. Prostě to není úplně parádní. To že nic jiného není nebio je málo podobných her to už je dost slabej argument mi tak příjde.

        • Arma 3 měla nejhladší start z celé série, co se bugů týče. Problém je spíše s nízkou AI.

          • Jack1947

            Zaskávání ve dveřích, létajicí tanky aano ta proklatá AI!

            • Se zasekáváním ve dveřích jsem problémy neměl, o fyzice tanků vím z doslechu, stále si ale stojím za svým, i protože si vzpomínám na launch stav Arma 1 (nehratelná) a 2 (hratelná s obtížemi). Trojka byla už v betě prudce hratelná, chyby tam byly, ale byly dány spíše rozsahem  - je to primárně simulátor pěchoty, že jo...


              Teď jsem se ke kampani vrátil, vanilla s replacementem zbraní a uniforem, a je to paráda. Všechno kromě spojenecké AI šlape jak má, neustálé taktické rozhodování, obrovská svoboda v pohybu a pozicích těla, obrovský rozsah (jenom IPSC střelnice jsou na hodiny / desítky hodin zábavy)...


              Ta hra nemá konkurenci.

  • TheGGG

    Arma série je úžasná záležitost... v editoru A2 jsem strávil asi 800 hodin v editoru A3 asi 300 hodin (zatím)... díky moderské komunitě naprostá pecka a žrout času. Další díl pls nevydávat, a´t mají modeři čas dokončit to na čem pracují pro třetí díl a nezačnou se přesouvat na čtvrtý a míň otravných DLC (spolu s AI je DLC politika největší bs na armě 3), která rozháží mody.

    Vytváření misí v editoru, skriptování atd. je sice časově náročné, ale pak ty bitvy, ty scénáře aaah... kde jinde může člověk použít jednotky z halo, star wars, CoD AW, warhammeru 40k, stargate, mass effectu atd? O WWI, WWII, vietnam modech atd. ani nemluvě. Fakt maso.

  • celoush

    Takže v podstatě jen potvrzený stav, který už v únoru sám Jay Crowe uváděl a později upřesňoval: 

    https://twitter.com/jaycroweuk/status/965991351404892160?lang=cs

  • Je to škoda. Na druhou stranu, dokud nebudou mít funkční engine, kterej bude schopnej utilizovat gpu (jako vůbec, ne jen roztočit větrák) a  víc jak 6 jader cpu najednou, asi je zbytečný dělat simulaci reálnýho vojenskýho konfliktu (invazní povahy) na masivních mapách, když veškerý souboje jsou omezený na (v singlu) několik desítek bojovníků a mp servery jsou v takovým stavu, že při koth a 100 lidech už se nad 40fps dostanete jen s i7 (a ekvivalentní amd nemá šanci). Mám armu fakt rád, na trojce mám jen ve steamu asi 600hodin, ale vždycky mi vlastně přišlo, že se ta hra minula smyslem toho co měla být. Že tam je vlastně největší potenciál vážně nasimulovat velkej konflikt a že by to bylo super, když už jsou ty mapy tak veliký a krásný. Jenže se to do teď technicky nepodařilo a vždycky to armě trochu podtrhuje nohy. Jsem zvědavej na ten novej engine, snad se poučili a míří správným směrem.

    • TheGGG

      u army je třeba se smířit s tím, že 30fps prostě stačí... buď to nebo malé bitvy. Každopádně nejen engine, ale i AI prostě není na obrovské bitvy stavěna... bez tuny modu, skriptů a porce štěstí dělá AI všechno jen né to co se po ni chce...

      každopádně já se řídím heslem, že co nevidím, to na mapě být nemusí a velké bitvy fakeuji pomocí skriptů a modulů

      • Matyas39

        Něco málo jsem v Arma 2 nahrál, rád bych stáhnul módy ale nevím jaké. Mohl by jsi mi říct nějaké svoje nejoblíbenější? 40k nebo Vietnam zní lákavě.

        • TheGGG

          no já doporučuji přejít na armu 3, tam je modu požehnaně a dají se většinou dobře tahat z workshopu na steamu (kromě pár ruských modů, který je třeba googlit např. star wars, mass effect oppossition nebo cod AW), ty mody o kterých jsem psal jsou hlavně pro armu 3, i když pro armu 2 taky vyšlo požehnaně modifikací...

          pokud jde tedy o armu 2, tak tam je skoro nutnost mít i oficiální přídavek operation arrowhead což hodně modu vyžaduje, pak ale určitě stojí za zkoušku např. mega promakaný mod The Unsung Vietnam War Mod který do army dvě přidává vietnamskou válku (obdobný je i pro armu 3). Bohužel ale scifi mody pro armu 2 jsou docela omezené a přidávají jen par jednotek (lze si vygooglit halo mod, w40k mod, stargate mod), každopádně fakt doporučuji armu 3, ta umožnila moderum neskutečný věci, včetně mecha modu atd. já právě sleduji w40k mod pro armu 3 nazývaný theres only war, který brzy dostane velký update a který již nyní přidává nějaké fakt cool jednotky IG (včetně Kriegu), orků a renegátů....

          nejlépe je mody pro armu 2 (a všechny ostatní army) hledat na armaholic.com

      • Pokud tam mission designer nenasere milion skriptů,
        a hraje se bez AI čistě jen MP, tak na 60fps nepotřebuješ zas tak silný pc.

        • TheGGG

          MP pravda, ale já jsem spíš SP guy... a přeci jen u army člověk vždy má tu touho ještě něco přidat, ještě to udělat trochu větší, jen víc objektů, postav atd. a už jde framerate dolů--- kór když tam mám asi 250 modů, ty tomu asi taky nepomáhají :D

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit