Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Ve jakém stejném duchu? Kus Ubisoftu vlastní Tencent a samotný je obchodovatelný na burze.

  • Makaronka2

    V tom stejném duchu je indie i Ubisoft.

  • Indie znamená independent, a to třeba Larian opravdu je.

  • Derp_1337

    To je pravda, že by se ten vývoj dal udělat levněji. Některá studia dost zbytečně vyhazují prachy, zatímco jiná by dokázali s 10% těch peněz udělat mnohem lepší hry.


    Podobně je to i ve filmovém průmyslu. Někdo fakt vyhazuje obrovské prachy a výsledek není vidět. 

    Třeba taková Captain Marvel 2 měla prý rozpočet víc jak 270 mil $ a film vypadal jako hnusný digibordel. Zatímco taková Duna 2 měla rozpočet jenom 190 mil $ a vypadala fakt skvěle.

  • Derp_1337

    Tak Larian a Obsidian rozhodně nejsou "indie" studia. Ty firmy už dávno mají stovky zaměstnanců.

  • zx_spektrum

    1) v tom je zjevně ten nesoulad na který poukazuji a proto mají lépe pochopit své hráče a ne jen o tom dělat PR

    2) snížení nákladu na vývoj konkrétních her, to je věc softwarového vývoje. Prostor tam je, je spousta kvalitních her které dělá mnohem menší tým lidí, než si lidi myslí. A spousta rádoby AAA zmetků které dělaly vyšší stovky lidí a stojí za starou bačkoru. Rozdíl je v tom jak se to vede.

    3) je to jedna z možností obecně, nikde neříkám, že by to měl dělat zrovna Embracer (ne, neměl)

  • Je naprosto zjevný že mluví o nadcházejícím KCD2. A to je zrovna hra za kterou klidně dám 200 eur, ale budu od toho očekávat sběratelku a kvalitu alespoň jako první hry (která byla fantastická). Naprosto chápu že Wingeforsovi přijde divný prodávat takhle kvalitní (snad) a rozsáhlou hru za stejnou cenu jako se prodávaj desetihodinový lineární koridorovky. Ale sám říká že cenu zvyšovat nebude.

  • Pitwo

    Čo na to povedať.. Wingefors je buď vážne mimo a je dokonalou paródiou na korporát ktorý si myslí že vie čo ľudia chcú, alebo je proste slizký had, ktorý klame a zavádza ako priemerný Slovenský politik (Zdravím Robko).

    Lebo myšlienka že potrebujeme ešte vačšie a ešte drahšie hry, je proste scestná :)

  • danny_the_hound

    Najväčšia sranda je, že valná čast tých kvalitných veľkých RPG hier by sa dala defakto klasifikovať ako "indie" - hry od Larianu, Obsidianu (pred tým než ich kúpil Microsoft) alebo Owlcat Games.
    Btw, len teraz som zistil, že Owlcat Games boli založení ľuďmi z Nivalu - tvorcami posledných dobrých Heroes of Might and Magic (= päťky).

  • Martin27

    Wingefors se domnívá, že některé hry, například rozsáhlá a k dokonalosti vybroušená RPG nabízející 100-150 hodin jedinečné hratelnosti.” Tak to je dobrej vtip. Taková hra se objeví možná jednou za dekádu. Nebo snad do toho nepočítá ty generický světy ctrl+c/v.

  • Derp_1337

    Tvoje teorie má pár špatných předpokladů.

    1.) Jejich hry mířili na větší podíl trhu. Akurát absolutní většina hráčů shledala jejich hry jako nudné a tak je nekoupili.


    2.) Snížení nákladů?? 

    Celý Embracer se dostal do velkých problémů, kvůli stupidním rozhodnutím nejvyššího managementu. A myslíš, že za to nějaké ty manažery vyhodili a nebo jim snížili prémie?? Ne! 

    Jediný, kdo to odnesl, jsou koncoví vývojáří, kteří makají na kvalitě her. To mě zajímá, jak ty budoucí hry budou vypadat, když na nich teď dělá cca polovina vývojářů.


    3.) Zvýšení cen? Jestli budou vydávat podobné nudné hry jako doteď, tak to stejně (skoro) nikdo nebude kupovat bez ohledu na cenu.

  • zx_spektrum

    Embracer jsou sice šašci a to fiasko, kdy se jimi saudi nenechali podojit a jejich strategie VŠECHNO ZKOUPIT! dostala řádnou facku, to se s nimi ponese jak smrad ještě dlouho....

    Ale částečně se dotýkají pravdy. Měli by si zjistit jaký je reálný trh a podle toho se zařídit, pokud vypláznu na hru rozpočet 100 mega a prodávám ji za 60 babek, tak logicky potřebuju aspoň 3 mega prodaných kusů, abych se blížil černým číslům. A pokud je trh - daná cílová skupina - příliš malý, a ziskovost/návratnost nevypadá vesele tak mám tři možnosti:
    - dělat hry tak, aby oslovily větší podíl trhu
    - zvednout ceny
    - snížit náklady

    Osobně jsem pro možnost číslo 3, je to vidět i u filmů, rozhazuje se prachy na všechny strany, přitom omezený rozpočet často přináší inovativní a kreativní řešení problému.

    (btw, trochu nešťastně napsáno: "s třemi miliony prodaných kusů a sedmi miliony hráčů" ty 4 miliony hráčů si to nekoupili nebo co? :) )

  • Nabízet mohou nakonec cokoliv, kupovat to ale nikdo nemusí…

  • Derp_1337

    To je problém většiny herních korporátů. Většinu hráčů považují za totální hlupáky, kteří jim spolknou kdejakou blbost.

    Bohužel se určitě najde pár hlupáků, co ty poloprázdné a nudné hry přeplněné mikrotransakcemi koupí za přemrštěnou cenu 80€.

  • Derp_1337

    Embracer má už druhý rok finanční problémy. Takže můžeme očekávat ještě více těch poloprázdných rychlokvašek s hromadou mikrotransakcí, kterou se nám budou snažit prodat za přemrštěnou cenu.. 😐

  • No jo, ale za vterinu kazdymu dojde, ze proti konkurenci zdrazenim nezvitezí, ale chapu, ze hoši z pr vykazou cinnost, i kdyz spatnou viz clanek

  • Derp_1337

    To je jenom výmluva. Všichni ví, že se Embracer snaží umořit jejich dluhy a tak výmýšlejí různé "triky", jak ty prachy získat.

    PR management ti řekne, že nemůžeš říct "máme finanční problémy a tak zdražujeme" ale musíš to nějak okecat "máme problémy prorazit na trh a z toho nám stoupají náklady bla bla bla".

  • Inquisitor

    Ve velkých studiích už je vývojář jenom nástroj kravaťáků, jedou to jako Baťa cvičky podle grafů co teď právě frčí. Nemá to duši, vizi prostě nic. Je to jako to žrádlo čím nás krmí, samá náhražka a pravá chuť nikde.

  • Ale no tak vždyť máte dlc 

  • Bohužel. Doby třebas FC2 kdy se studia snažila inovovat a přijít s něčím wow už jsou pryč. Doteď si vzpomínám na to šíření ohně a jak jsem v něm i kolikrát sám zdechnul. Samo na tu dobu těch inovací tam bylo mnohem víc. Dnes už tohle zkouší málo kdo.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit