Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Derp_1337

    Hele, nebudu tě přesvědčovat, proč by měl vyhrát AstroBot. Proč bych to dělal? Jenom pak tady budeš ještě víc trollovat a argumentovat v kruhu. Už jsi moc dobře ukázal, že nejsi ochoten akceptovat argumenty a radši pořád dokola žvatláš to samé.

    Každý má nárok na nějaký názor. A většina poroty GOTY si myslí, že nejlepší je Astro Bot. A jestli tvůj osobní názor se odlišuje od názoru většiny, tak to je tvůj problém.

  • toka

    Nesmysly tu opakuješ ty. Čekám už týden na tvoje argumenty, proč Astro Bot má vyhrát GOTY místo Wukongu a zatím si tu napsal jenom "Protože Čína". Ale jinak nemáš nic.

    A BotW to taky mimochodem vyhrát nemělo, rozhodně né v roce, kdy vyšlo RDR2. 😀

  • Derp_1337

    To jsi tak vážně hloupý?

    Uvědomuješ si, že streameři a "content creators" jsou z větší části placené práce?? Ti lidi to dělají kvůli penězům. Takže pak logicky budou streamovat to, co jim vyhodí více peněz. 

    Za 1.) Streameři budou streamovat více ty hry, kde jim vývojáři budou platit. Takže hra, u které vydavatel nacpal stovku miliónů peněz do marketingu, bude většinou mít více streamerů než indie hra, která do marketingu nacpala 0 peněz.

    Za 2.) Multiplaformní hra bude mít vždycky více potencionálních diváků než hra, která je exluzivně jenom pro jednu herní platformu. Takže streameři se opět budou spíše více soustředit na multiplatformní hry.


    Takže jakékoliv statistiky streamerů nejsou zrovna ukazatelem kvalit hry. A jestli si něco takového myslíš, tak jsi fakt hloupější než se na první pohled zdáš. 

    Už bylo spousty případů, kdy velcí vydavatelé (jako EA) nacpali velké prachy streamerům, ať streamují jejich hry (např. Anthem). No a jak to vypadalo? Streameři vysílali jejich stream, v kterých chválili hry jako moc jsou "zábavné" a lidi to sledovali... ale realita se ukázala jiná. Ty hry byly podprůměrný odpad.

    Jedinou odpovídají statistikou jsou ty statistiky hrajících hráčů. Přesně jak jsem napsal.

  • Derp_1337

    To jsi vážně tak hloupý??? A nebo jenom opakuješ tyhle nesmysly pořád dokola, protože jsi neochoten uznat, že jsi napsal blbost??


    Vyhlášení cen hry roku není jenom o "popularitě" a o množství lidí, kteří tu hru hrajou a sledujou. 

    Kdyby to tak bylo, tak nikdy nebudou moci vyhrát hry, které jsou exluzivně jenom na jednu hernu platformu (ať už Sony PS, či Nintendo Switch, či jiné). V takovém případě by vyhrávali jenom multiplatformní hry, které tak vždycky budou mít větší počet hráčů a větší "popularitu" než hry na jednu platformu. 

    Kdyby to bylo, jak tvrdíš, tak by pak GOTY nikdy nemohli vyhrát hry jako Zelda: Breath of the Wild.

  • toka

    Mně přijde k smíchu argumentace čímkoliv jiným. Třeba herními novináři, ale be my guest, běž si zahrát Veilguard, Game Rant tomu dal 10/10. Ten samý Game Rant, co je v Game Awards jury a hlasoval. 😬

  • toka

    I kdyby to táhli Čínani, jak říkáš, není to důvod, proč by GOTY neměl vyhrát Wukong. Zatím jsem neslyšel ale jedinej argument, proč by GOTY měl vyhrát Astro Bot. Argumentace content creatory je ti k smíchu, ale doslova jsi neřekl jedinej důvod, proč by Astro Bot tu GOTY měl mít. Ta hra prostě nikoho nezajímá viz statistiky.

  • Derp_1337

    Statistiky ze Steamu počítají se skutečnými hráči !!! 

    Argumentovat s nějakýma streamerama či "content creator" je k smíchu.

  • Derp_1337

    "Ty se pořád oháníš Čínou, že Wukong táhnou Čínani, což je samozřejmě hloupost"

    Co to píšeš za hlouposti?

    Wukong možná byl "oblíbený" i na západě... ale to nic nemění na tom, že Wukong hlavně táhnou Číňané !!!

    Podívej se na statistiky SteamDB. Když je v Číně herní špička (jejich časové pásmo cca 20:00h, naše pásmo cca 13hod), tak Wukong na Steamu hraje víc jak 120 tisíc hráčů.

    Když je v Evropě herní špička (našich 20:00, v Číně ranní hodiny), tak Wukong hraje sotva 18 tisíc hráčů.

    Tady je jasně vidět, že hrajících hráčů z Číny je několika násobně víc než Evropanů. Je to jednoduchá matematika. Takže Wukong vskutku "táhnou" Číňané.


    PS: Třeba Baldurs Gate 3 , který je vskutku velmi oblíbený na západě, má tu křivku hrajících hráčů jinak a nejvíce hráčů hraje právě okolo Evropských 20:00 hod.

  • toka

    Ty se pořád oháníš Čínou, že Wukong táhnou Čínani, což je samozřejmě hloupost a shazování narativu toho, že Wukong byl ve skutečnosti masivně populární i u západu. Čínani nekoukaj na XQC, AJS, Asmona a ostatní content creatory, jejichž publikům si většinově - soudě podle streamů, co jsem viděl, a komentářů, co jsem četl - myslí, že měl vyhrát Wukong. A to jsou lidi s obrovskýma číslama diváků.

    Ostatně podívej se sám. Statistika streamování na Twitchi. Wukong - Peak 480 tisíc, Astro Bot - Peak 50 tisíc. A Twitch je dominantně platforma anglicky mluvících streamerů (48%), zbytek je Evropa (španělština, portuglaština, ruština). Čínština tvoří asi 2%. Tvůj narativ, že Wukong táhne Čína a Astro Bot byl víc populární na západě, je prostě mylná.

    Další věc, oháníš se tím, že content creatoři jedou na vlně popularity. Ok, já se budu ohánět tím, že v Game Awards hlasujou journos (ostatně podívej se na seznam sám), který živí access journalism a kterým je výsledek GOTY u zadku, hlavně když si šplhnou u Sony, na kterým jsou finančně závislí, než na random čínským studiu. Ostatně proč má hlas Polygon a né Asmongold, kterej má výrazně vyšší dosahy a lépe reprezentuje herní komunitu? Asmon je finančně závislej na skutečných hráčích. Takže se nabízí otázka, proč je GOTY ocenění směrem k herním studiům a nikoliv směrem ke hráčům?

    A ostatně poslední argument. Popular Vote vyhrál Wukong. Hru, kterou ti samí hlasující novináři nedohráli ani do třetí kapitoly, jak je vidět na stížnostech kolem female characters. Astro Bot je jednoduchoučká hra, kterou zvládne dohrát i ten největší trouba v IGN. Keep that in mind.

  • Derp_1337

    Já si protiřečím? Kde? No nevím, ale asi jsi spíš něco nepochopil nebo ses spletl.

    Já neřikal, že "lidi chtějí slyšet", že Wukong měl vyhrát. To číňané to chcou slyšet. 

    A stejně tak ti číňané nemají rádi japonce, takže jim to fakt hodně vadí, že je japonská hra porazila.

  • toka

    Ale jo, proč by ne. Metaphor beru, i to FF bych bral, byť k tomu mám výhrady.

    Řekl bych, že Asmon se toho taky nebojí, ostatně teď hraje Astro Bota několik streamů a baví ho to.

    Jinak ten Veilguard jako GOTY je vyloženě vtipný, to už není ani smutný. 😀

  • toka

    Já mám zase kamarádku vietnamku. Podle hromady a hromady zdrojů byl ten výrok game directora špatně interpretován a nebyl zdaleka tak přehnaně naštvaný, jak tvrdíte vy a ostatní herní média. Neříkám, že schvaluju jeho slova, protože psát si dva roky předem výherní řeč je velkej ego trip, ale ta misinterpretace mi teda vadí.

    A to rejpnutí do content creatorů, hele mně je to jedno, já některý mám radši, některý ne. Každopádně mě to neživí. Vás to živí. A oni mají na svých streamech hromady lidí a vás by mělo zajímat, proč tam maj tolik lidí a proč Kotaku zavřelo dveře a IGN je naprosto všem pro smích. Abyste postupem času taky nemuseli točit žádost o prachy jako Vortexáci. Já vás rád podporuju už několik let a budu v tom pokračovat, dokud těch přeslapů bude málo.

  • toka

    Objektivní názor? To jsem nikde nepsal. Šlo mi spíš o to, jaký vládne narativ v herních kruzích a ten je, že Wukong byl robbed.

    Mimochodem nějak si tu protiřečíš. Na jedný straně jde content creatorům o popularitu a připouštíš, že lidi chtějí slyšet, že Wukong to měl vyhrát. Na straně druhý říkáš, že ti samí lidé vlastně chtějí Astro Bota, tak nevím. 😀

  • ono je vždy rozdíl zapracovat nějaké sociální téma citlivě nebo nějakou problematiku tak, aby si člověk mohl vytvořit vlastní názor a zaujmout k tomu vlastní postoj (jistě, např. taková kritika totalitních režimů bude dost přímočará, ale jinak svět není černobílý). Za mě je problém, že ti samí, co hlásají diverzitu horem dolem, vyštípou každého, kdo má jen byť trochu jiný pohled na věc, a jakmile do umění budou kecat lidi, kteří mají všichni ty samé názory, konzumují tatáž média a zkrátka vidí ten svět stejně zkresleně (protože to nejde jinak), tak se dostáváme spíš k tomu, že přes ty hry bude šířen jeden konkrétní narativ. Takže to, co se děje, je už spíš součást propagandy.

    A mainstream novináři se stali součástí tohoto názorového statusu quo, na kterém je mimo jiné nejhorší ta morální nadřazenost a laciné poučování od lidí, kteří mají dost svéráznou představu o toleranci (tzn. končí před jejich dveřmi).

    Plno nezávislých (antiwoke) youtuberů je pak reakcí na ten jeden názorový proud, ale bohužel už zklouzli do stejných absurdit jak ti zpolitozovaní novináři a vývojáři a už si nejsem jistý, jestli vůbec věří vlastním názorům ,nebo jen říkají, co jejich publikum chce slyšet.


  • "Spousta skvělých her zůstane nedoceněná."

    Nejen her. Třeba že Jan Valta nebyl v roce 2018 ani nominovaný na nejlepší hudbu je prostě důkaz, že herní novináři vědí o hudbě úplně kulové.

  • Problém je, že lidi nečekají a ani nechtějí, aby je novináři nebo herní vývojáři mistrovali a předkládali jim ty svoje domnělá moudra a morální imperativy. Ani jedni ani druzí pro to nemají žádnou kvalifikaci a nikdo na jejich kecy zvědavý není. Hráči chtějí hrát hry, protože jsou zábavné a za to jsou ochotni zaplatit. Za politické kecy a moralizování jim fakt platit nebudou. Ze stejného důvodu to teď odnáší holywood, lidi toho prostě mají plné zuby a dávají to najevo.

  • Souhlas s dosahem YT kanálů, ostatně proto se ozývají různé skupiny které by nejraději umlčeli YouTubery kteří nesouhlasí s jejich názory a jsou v rozporu s tím co říkají/píšou herní novináři (novináři obecně).

    Herní novináři a některá studia si vzali přetěžký úkol na svá bedra tím že se snaží u hráčů změnit jejich způsob uvažování a toleranci k odlišným pohledům na svět.
    Podle mě ještě nedozrál čas na to aby nastala tato změna v myšlení lidí, proto je nesmyslné integrovat sociální politiku do her takovým způsobem jako se o to snažil Veilguard - respektive Veilguard selhal jako hra sama o sobě, naprosto nudný příběh a plytké dialogy působící jako teen novela.
    Kdyby se jednalo o skvělou hru, tak by se silným skřípěním zubů alespoň část hráčů přetrpěla např. postavu Taash a to jakým způsobem byla napsána.

    Za takového stavu mi prostě dává smysl aby se spíše menší a nezávislá studia soustředila na integraci DEI obsahu a až s postupem času ho začnou integrovat také AAA studia jakmile okoukají formuli "jak na to".

    Na druhou stranu, tím že si BioWare natloukli čumák mají možnost příště integrovat DEI s daleko citlivějším přístupem který nebude většině hráčům vadit (když se budou ochotni poučit z chyb a v první řadě si je vůbec přiznají 😄) za předpokladu že hra jako taková bude dobrá, čímž se opěr točíme v bludném kruhu à la hlava22 🥹

    Nakonec velkým studiím zbude pouze buď integrovat DEI rozumně, nebo zaniknou a DEI budou integrovat pouze malá studia zacílená na určitou skupinu hráčů.

  • misk

    To je zvláštny čínsky Egotrip,kvôli jednej hre,  Japoncov je 12 krát menej a už 40 rokov chrlia každoročne 10tky herných klenotov 

  • Derp_1337

    Jo, vkus je pouze subjektivní věc. I nejlépe hodnocená hra/film/písnička v historii si našla značné množství lidí, kterým se nelíbila.

  • Derp_1337

    Perfektní objektivita vskutku neexistuje.

    Ale když se nasbírá dostatek subjektivních názorů, tak už to není jenom moje/tvoje hra roku.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit