Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Taronyu
    A prečo ty stále povyšuješ svoj názor na fakt? Tu má niekto problém s egom.
  • "definice apokalypsy se musí u lidí, kteří nazývají své fiktivní světy "postapokalyptické", diametrálně lišit od definice apokalypsy, jak ji chápu já"

    V tom máš pravdu :o) Ty samozřejmě můžeš chápat apokalypsu, jak chceš, ale budeš v tom sám, protože ignoruješ historický vývoj žánru. Trvat na tom, že apokalypsa musí vést k ráji, je jako tvrdit, že utopie musí bý umístěny na ostrově (a nikdy ne do budoucnosti) a epistolární román musí být v dopisech (a nikdy ne v e-mailech). Společnost se mění a fikce to reflektuje. Tvrdit, že podmínkou apokalysy je příchod ráje, je ahistorismus.

    "Motiv nového začátku (a potenciálně lepšího světa) bývá přítomný jako v každé beletrii jen jako prvek katarze a přirozený směr dějového oblouku."
    To neberu z několika důvodů. 1) Naznačuješ, že pokud je nějaký motiv přítomný " jen jako prvek katarze a přirozený směr dějového oblouku", tak je nějakým způsobem okrajový, méněcenný a nepočítá se? S tím se těžko souhlasí, protože hermeneutický kruh pracuje a na významu díla se podílí všechny jeho složky, byť by byly přítomné jen v závěru nebo náznaku. 2) Zase děláš to, že na základě něčeho dílčího usuzuješ na mnohem větší, bohatě diferencovanou množinu. V řadě postapo fikcí není rození nového světa ničím okrajovým nebo implikovaným, ale spíš hlavním tématem (viz třeba Ballardovo Hello Ameriko!, Banksova Píseň kamene, Buttlerové Podobenství, Glukchovského Metro - byť tam je to spíš návrat minulého -, do jisté míry i Houellebecqova Možnost ostrova nebo Palahniukův Klub rváčů. Ten žánr přece zdaleka nesestává jen z narativních variací na DayZ. 3 I v těch případech, které máš na mysli ty, je změna základním prvkem strukturujícím podobu fikčního světa a jeho přináležitost k žánru. Lapidárně řečeno: "příběhy násilí, maximálního ohrožení a zápasu o život" generuje spousta různých žánrů, ale to, co dělá postapo fikci postapo fikcí, je právě motiv světa, který se zásadně proměnil. Na ruinách starého vyrůstá nové.
  • Jsi uplně mimo. Nesrovnávej žánr se zpackanejma hrama. Že bych viděl za poslední dobu dobré 2,5d rpg se říct nedá ale je tu ale. Torchlight, POE, dokonce i Xcom se blíží spíš rpg než strategii, všecko vynikající hry, ono totiž stačí když to bude dělat někdo, kdo to umí. To že většina nízkorozpočtovejch sra.. se snaží na vykradení něčeho co už bylo před x lety přiživit neznamená že celej žánr vymizel. Ještě že kašpaři jako ty nerozhodují o tom, která hra má vyjít a která ne
  • Nepodlozil jsi sve tvrzeni jedinym argumentem ...prezetujes tu pouze svuj nazor. Je spousta lidi, ktere tyhle hry bavi a bavit budou. To, ze jsi se rozhodl je nemit rad na tom nic nezmeni. Nejsi ten kdo ma pravdu, mozna by stacilo si tohle uvedomit a hned ti bude lip.
  • tady ty zjednodušené odpovědi byly už v KOTOR a přesto je to daleko lepší hra než Baldurs Gate nebo současné faily izomterické scény viz Divinity či Pillars...
  • nebude tohle GGG? je stejne mimo jako on. ani nema cenu argumentovat
  • bohužel to je naprosto mimo přirovnání. Hry i když mají dost textu, jsou to pořád jen hry, proto mají zpravidla naprosto bídné, trapné, infantilní scénaře a herní scénaře jsou blbé už několik desítek let, proto je lepší sledovat ten mizerný děj v cutscénach viz. Dragon Age, než číst haldy textu mizerného příběhu jako je právě v Pillars či Divinity. Samozřejmě v literatuře najdeme spousty skvělého textu, který se oplatí čist. Proto srovnávat literaturu vs. filmy a hry je značně mimo :)
  • proč sem taháš RTS a Hack and Slash??? Bavím se o mrtvém žánru izometrických CRPG.
  • proč se pořád oháníš nějakými čisélky. Může to mít kolik chce, to nezmění fakt, že ta hra stoljí za vyliž si prd@l v mnoha směrech, a že se to za těch 15 let nikam neposunolu, a že co dělalo ty hry dobré byly příběhy, jenže ten PoE nemá, takže to celé stojí za prd. CRPG is DEAD!
  • https://www.youtube.com/watch?v=XxRFWk-wm-c
    lol dyť to vypadá na stejně nechutný budget jako Wasteland 2...
  • to je naky stary, ne? ted by tam byly tri podobne znejici odpovedi, jedna z nich modra (miluju te - hodna odpoved) a jedna cervena (mam te rad skoro jako svyho psa - zla odpoved), prostredni bila asi jen "mam te rad"
  • Lukyz
    Není to sice přímo na téma "izometrie" ale vždycky si vzpomenu na toto *1*
  • Měl jsi asi z konstruktivní geometrie za 5 co a ještě neumíš číst.

    Izometrie je metoda zobrazení 3D objektu ve 2D nic víc, jen se musí zachovat pravidla co zmiňuje tvá slavná wiki. Při jiných úhlech jsou pohledy dimetrické, trimetrické a další zobrazení. Ten monitor co máš doma je 2D rovina ;-).

    Proto například je diablo 100% izometrická hra, krásně to vidíš v jedničce v katedrále, kde máš kopku říznutou v určité výšce a ten řez je rovnoběžný s podlahou :). A je to izometrické zobrazení. To že ta hra má zoom a natáčení to je jen o měřítku objektu a rotaci kolem osy.
  • 0011
    Tady někdo buďto potřebuje dovolenou nebo naopak konec prázdnin a mazat do školy. Kdo je to nám? Těch devět lidí co ti dalo plus? A například Diablo 3 se hraje masivně nonstop a jak PoE tak Divinity slaví úspěchy nejenom proto, že je v tomhle žánru herní sucho. A stěžovat si na absenci animací u crowdfundingového projektu, kde musí zvažovat kam s každým eurem a dát si nick pan vzdělaný...
  • MickeyMutant
    Co "ani ne"? Pokud by apokalypsa proběhla v biblických intencích, musel by následovat ráj (to by bylo to "post"). To je první možnost. Pokud by neproběhla tímhle definitivním způsobem (ráj nenastává a pokračuje se s redukovaným mužstvem na "postapokalyptické" pláni preapokalyptickým stylem pinožení), nebyla to skutečná apokalypsa, ergo kladívko není možné vyrazit štítek "postapokalypsa". Proto sakra mluvím o oxymoronu, je to snad teď jasné, ne?

    Svět je v postapo fikcích vnímaný jako místo chaosu, boje a práva silnějšího. Motiv nového začátku (a potenciálně lepšího světa) bývá přítomný jako v každé beletrii jen jako prvek katarze a přirozený směr dějového oblouku. Postapo fikce nejsou "příběhy o změně", jak píšeš, ale příběhy násilí, maximálního ohrožení a zápasu o život.Takže ať to beru zepředu nebo zezadu, definice apokalypsy se musí u lidí, kteří nazývají své fiktivní světy "postapokalyptické", diametrálně lišit od definice apokalypsy, jak ji chápu já.

    "Postapokalypsa" je trochu oxymoron, trochu koroze jazyka a trochu barnumská reklama.
  • del0
    Hlavně izometrie (nebo prostě jen pohled zhora/kosoúhlý/whatever) v některých ohledech pořád překonána nebyla. Např. větší přehlednost o bojišti a díky tomu lepší využití taktických prvků jako pozice postav, dosahy útoků, rychlost pohybu, využití terénu atd. Navíc pokud je hra pro ten pohled optimalizovaná, odpadá šachování s kamerou.
    Stačí se podívat na Diablo 3 nebo Starcraft 2. Fakt, že Blizzard jako studio s miliardovými obraty si v dnešní době dovolilo udělat pokračování (a úspěšné) silných AAA značek s izo-like kamerou a ještě navíc FIXNÍ, je dostatečným důkazem, že ten pohled má pořád svoje místo a svůj účel. Mluvit o nějaké překonanosti nebo zastaralosti je samozřejmě hloupost.
  • del0
    Oh. Sám Pan Vzdělaný osobně si udělal čas, aby tady mohl udělat přednášku o tom, jak jsou v RPG prioritní animace, boj a plně 3D pohled. To vypadá, že sem roky žil v omylu. Teď se ale cítím osvícen a hned sem o něco bohatší ve svých znalostech.
    Btw, jaká škoda, že Pillars of Eternity nedopadl. Vybrané 4+ miliony, zaděláno minimálně na jeden datadisk a 89 / 8.4 na Metacriticu. Hmm, velký neúspěch. *7*

    Každopádně na cestě je Tides of Numenera, které vypadá artově naprosto fenomenálně. Zajímavý příběh, nabušené lore (předlohou je taky kvalitní setting) a možnosti roleplayingu mají být na takové úrovni (jedná se o duchovního nástupce Planescapu), o kterých se akčním mlátičkám, které si dnes hrají na RPG, může jen zdát. Tahle hra má šanci předvést skutečné kvality žánru RPG. Izometrický pohled je to poslední, na čem záleží (nepočítám casual hráče, kteří nehrajou nic, co nemá poslední pixel shadery, filmové cutscény a plně 3D pohled s viditelnými póry na xichtech a fyzikou vlasů). Když to bude dobrý, tak si to najde fanoušky i mezi moderním publikem, na to vsázím krk, čert vem nějaký pohled. A o to jde. U těchto her se nehraje na maximalizaci prodejů a oslovování casuálů - v dnešním klimatu AAA her to ani nemá logiku.
  • To je jako rikat, ze knizky jsou zbytecnost, protoze se muzes podivat na film nebo video.
  • Ani ne, jde o ten přerod: starý řád se hroutí, na jeho ruinách se rodí řád nový. Viz to " vytvoření nového post-apokalyptického ráje či pustiny" v předchozím příspěvku. Žánrová kontinuita tam je, navíc nezapomínej, že i v řadě současných postapokalyptických fikcí je svět po katastrofě vnímán hlavně jako prostor nového začátku (nejspíš proto taky ta inklinace k estetice westernů).

    Když to trochu zbagatelizuju, jsou postapo fikce především příběhy o změně, zatímco apokalyptické fikce vypráví o pocitech nadcházející nebo probíhající krize.
  • Chim
    Nic to nemění na tom, že lordr má pravdu a vy jen kopírujete dál chybu, které se dopustil už zdroj samotný.

    EDIT: ... a nic ve zlém, ale ten arogantní styl byste si mohli odpustit, je to zbytečné, hloupé a nehodí se to k vám. (to že se ho dopustil sám lordl je věc druhá)

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit