Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Nesouhlasil bych s tvrzenim v recenzi, ze 10 hodin hraci doba neodpovida standardum. Me teda za tech 14E prijde herni doba adekvatni. Jako jo, ubehne to rychle a kdo je zvykly parit 8 hodin denne, pro toho je to jednohubka, ale pro nas, co si na hry udelaj cas tak 3-4 hodinky tydne, to je tak akorat :)
  • Chtel bych se dockat doby, kdy se datadiskum prestane rikat DLC...
    • Chtěl bych se dočkat doby, kdy se DLC bude moci říkat datadisky.
    • celoush
      "Downloadable content (DLC) is additional content for a video game distributed through the Internet by the game's official publisher or other third party content producers" -- wiki

      Třeba to ber tak, že DLC je něco jako podmnožina pojmu datadisk. Jde o jeho specifickou formu distribuce.
  • kulhy_parici_spici
    Literárně fakt super přístup na to že se jedná o hru, když čtu ty popisné části mezi přímou řečí, úplně se mi před monitorem vynořují takové ty obrazy jako u knihy nehledě na již existující obraz na monitoru. V důsledku to výborně podněcuje hraní a ukazuje důležitost kvalitního textového díla v mnoha typech her. Neříkám, že tam nejsou klišé, ale oproti konkurenci je to v tomto směru o hodně napřed a raději výborně napsané "klišé" než spackaný pokus o originalitu.
    • jj, tyhle popisny texty, napr. o mimice, jsou na obou shadowrunnech vyborny
  • celoush
    Mě jako "bakera" hlavně potěšilo, že jsem DLC dostal zdarma... a za to fakt děkuji.
  • Keyz
    Rozhodně to je lepší jak základní hra. Možnost ukládat všude (platí již i pro základní hru), nové zbraně, více vedlejších úkolů, možnost využít spolubojovníky pro akce které vyžadují určitou hodnotu skillu. Je to prostě vylepšené a je tam nová hlavní dějová linka.

    Jsou tam některé chyby na kterých se pracuje aby byly opraveny. Navíc mě osobně vadí daná pravidla, které jsou někdy na hlavu. Ale je to podle nějaké papírové předlohy, tak se nedá nic dělat.

    Rady:
    Spolubojovníci kradou. Když jím dáte něco navíc, tak po konci mise to již nevrací a navíc to blbci nemají do další mise.
    Některé dovedností mají přesah do dalších dovedností. Například možnost vystřelit dvě rány s najednou s větší šanci na zásah, které má puška ale brokovnice ne, tak platí i automatické brokovnice.
    • Zayl
      Jo, lepší to je určitě, ačkoliv přísahám že hit % jsou prostě bugnuté. Tolik 80+% šancí (spolu s několika 99%) jsem neminul v žádné jiné hře.

      Osmičku bych tomu nedal, ale za tu cenu to za zahrátí určitě stojí.

      Opravdu by tomu pomohlo, kdyby ta hra nemusela řešit design pro tablety a zapracovalo se na tom enginu. Zdá se mi, že právě on je důvodem, proč ta hra nemůže být daleko lepší.
      • Keyz
        Máš poslední patche? Ty procenta se řeší na fóru ale já u toho problém neměl.

        I když jsem viděl, blbce jak vyvolal summona, a ten šel proti němu hned první kolo *15*

        S tabletama souhlas. Je vidět, že to je dost omezené. Tohle mohlo být velké RPG. Texty mají kvalitní i prostředí je zajímavý. Ale i tak, to je dobrý.
        • mne se taky stalo, ze s 50% jsem minul desetkrat za sebou (cela parta), a za celou hru asi petkrat s 99%, coz pri poctu vystrelu neni uplne nemozny... ale jinak mi to padalo statisticky v normalu, pod 50% to je uz dost o modleni, proto kdyz to slo jsem inscenoval prestrelky radsi nekde u rohu, aby to byl close combat
  • restore
    Ani si nespominam, kedy naposledy som videl niekde volby v dialogoch takto spravene. Absolutne nieje mozne zistit, ktore je ta 'spravna' moznost a clovek skutocne musi rozmyslat na zaklade coho sa rozhodnut. Uz len pre tuto raritu by som to odporucal prejst. Btw este som asi nevidel zbran, ktorej sa zvysuju % na hit so stupajucou vzdialenostou
    • Fakt mas ten pocit? Vzdyt prakticky vsechny dialogy s partaky maji jeden ze dvou prubehu: 1. bud kliknes na cokoliv ("No to jsi tomu teda dal, ale pokracuj!" "Stojim pri tobe, pokracuj!" "OK, pokracuj!") a jedes dal, nebo 2. ukoncit/pokracovat do stejneho konce ("Ne dik, nechci slyset tvuj zivotni pribeh." X "Ano, chci slyset tvuj zivotni pribeh.").

      Abychom si rozumeli, me to i tak bavi, protoze z nejakeho duvodu se dialogy a text a pribeh z her vytraceji a navzdory mym vytkam je fajn prozit shadowrunovou atmosferu, jakkoliv je casto vedena skrze nejklisovatejsi postupy. Ale vubec v te hre nevidim nejaky vyznamny mechanismus pricin a dusledku.
      • restore
        Tak netvrdim samozrejme, ze sa pribeh nejak extra rozvetvuje za kazdy mdialogom - to vpodstate ani nieje dolezite. Ide ciste o ten fakt, ze nevies ktora odpoved je spravna a co si vybrat. To sa nepodarilo vela titulom dosiahnut v poslednej dobe.
        Napriklad v misii s kradezou mkIV trolla, nakonci mas 3 moznosti. Pustit ho ako chce tvoj team, splnit quest ako bol zadany, alebo ho odovzdat inam. Kazda z moznosti mala/ mohla mat nejake nasledky pricom priorita nebola vedena na ziadnu odpoved. Vsetky boli rovnocenne. A ako tu uz niekto podotkol, napriklad pri zachrane toho deckera, hra nevaha a rozdava facky a neocakavane udalosti.
        Vdaka jemne bugnutym rozhovorom som zistil, ze som mal moznost zrekrutovat este nejake osoby niekde, co sa mi nepodarilo ani zistit alebo som si tie questy zablokoval... cize nejake vetvenie tak bude.

        Co som si ale vsimol hned je, ze hra ta proste nenecha hrat ako chces. Pri kazdej hre uz dopredu si urcimm ako ju chcem hrat a podla toho vyberam odpovede dobro/zlo a podobne. No tu sa im podarilo docielit stav v ktorom sa nedalo presne urcit ktora odpoved vyhovuje mojim cielom a stylu odpovedania. A to ocenujem najviac.
        • No ale to je prave ono, ta hra udela prvni krok: nabidne odpovedi, ktere se tvari pomerne zamotane a zajimave, viz prave treba zombietroll. Jenze uz neudela ten krok dalsi. Chybi tam vetsi dusledky, coz je podle me skoda. Prave treba MKIV, jestli si dobre pamatuju, tak co se zmeni pri ruznych volbach, text emailu? Jedna veta od toho panaka v kavarne?

          Myslim si totiz, ze aby mely volby ve hre smysl, tak je nutne, aby mely i hmatatelny herni dopad. Coz jich ma minimum, takhle z hlavy me napada APEX. Opet musim rict, ze i tak je prijemne mit textove nebo pribehove nabity titul, ale mozna prave o to je vetsi zklamani, kdyz takovyhle potencial neni vyuzity vic.
        • Zayl
          No nevím, jediná volba která mě opravdu přišla trochu náročnější na rozmyšlení byl APEX... to jsem si musel v hlavě projít všechny relevantní informace. Ty ostatní jsou fakt jen o tom jak se zrovna cítíš. Ta hra totiž neumí vytvořit finanční krizi a proto můžeš být benevolentní jak chceš. Jsem koupil 2 S class drony, nejlepší ohoz, nejlepší deck, všechny lvl 3 programy a cyberware za 7,5k ... a stejně jsem měl snad 10k k dobru. Jo kdybych měl nedostatek a musel počítat halíře ... potom bych možná řešil jestli nesplnit kontrakt kvůli nějakým morálním zábranám.
      • v tomhle je mistr nad mistry bioware, vytvari jen iluzu vyberu... (kdo to hraje jednou a povrchne, tohoto to opije rohlikem, ze to je samy dilema, pritom to je naopak dilema jen vyjimecne)
        • Presne tak, Dragonfall na me biowarovsky pusobil nejen v te iluzi volby, ale i ve stylu, jakym byli napsani partaci (az prilis okata klise atd.). Pritom podle me v dnesni dobe by nemel byt problem udelat vazne volby s vaznym dopadem. Viz druhy Zaklinac, ktery ma prakticky tretinu hry uplne jinou podle hracovych voleb a i dalsi drobnosti se muzou vyrazne lisit. To uz je mozna extrem, ale ukazuje, ze to lze.

          Ale i pro potreby mensiho titulu jako tadyhle Shadowrun by urcite slo vymyslet ruzne scenare. Ted si naprosto vymyslim, ale treba namisto dobyvani aztechovskeho domecku by byli runneri naopak kontaktovani, at pani Müllerovou umlci. Nebo treba Glory by pri popichovani propadla zpatky duchum, Dietrich umrel pri nejake blaznive anarchisticke akci... myslim, ze i v podminkach Dragonfallu by takove veci sly udelat.
    • Keyz
      Dialogy zde mám rád. Člověk musí domýšlet následné reakce jako v reálu a nevíš to prostě na 100%.

      Příklad: Mise kde máš možnost zachránit jedno NPC které je blízké borcovi v tvé partě. Máš tam 3 možnosti co řekneš. A prostě nevíš jak bude reagovat. Musíš odhadnou jakou má asi povahu apod. To je skvělé.
      Dáš útoční tón? Možná se lekne a vzdá se aneb taky ne.... Je to dobrý, ale neměl jsem problém to trefit aby to vyšlo většinou na první pokus.
      Pak nejasný volba když osvobodíš jednoto Deckera....

      Zbraně:
      Největší % mají když střílíš podle jejich dostřelu. Brokovnice mají "S" tedy na blízko apod. Sniperky od 10 políček a dál si zlepšují přesnost. Tedy je potřeba mít odstřelovače někde daleko a pak má 99% vždy.
      AOL u brokovnice znamená od kolika políček máš šanci za zásah postav okolo cíle.
      • tam se osvobozuje nakej decker?

        tam ten pribuznej me teda napad hned napoprvy spravne... vypadalo to dost podobne jako mise s "fetakem" v ds, a tam jsem na nej tlacil az jsem ho rozzuril *5*
        • Keyz
          Cíl je najít a zabít jednoho deckera ale můžeš ho i osvobodit. Je celkem nejasné co je vlastně dobré :) Navíc ten kdo ti to zadal, má pak určité překvapení.

          Je to mise, kterou najedeš přes ten počítač kde hledáš mise s cílem sehnat 50.000. Mise se tam ukazují postupně. Stejně jako mise od toho technika kanalizací.
          • uz asi vim... toho jsem nasekal do karbanatku, kdyz jsem ho pumpnul o tu uspavacku *5*

            ale ja tam mel treba i bug, ze jsem mel nechat nekoho zit, v misi to bylo zelene odfajfkovano (nechal jsem ho utyct), a pak me "zakaznik" vyfakoval, ze jsem ho sejmul...
            • Keyz
              Ano, to byl BUG. Řešil to tuším první patch.

              Momentálně je bug s opravou dronů. Nejdou opravit po boji.
    • neni poznat? v naprosty vetsine pripadu to pozna i slepej podle me *5*

      a to nerikam ani, ze to je casto uplne jedno

      sniperka je zajimavej nastroj, ale kdybych jel panacka na strelny zbrane, radsi bych sel do neceho univerzalnejsiho... jdou s ni ale zajimavy exploity, vylezt z poza rohu, vystrelit na tak velkou vzdalenost, ze nepratele ani nevi, odkud to bylo a pak nedojdou k tomu rohu a tak porad dokola se da vyhrat par souboju jen s tou elfkou
  • alladjex
    Pěkná recenze. Díky. Kdyby se mi na Steamu neválelo několik nedohraných rpgček a měl sem volný časík, byl bych přesvědčen na základě recenze Dragonfall probnout. *3*
  • jsi mrtvi? vazne?

    a returns sou snad oba pribehy, deadmans switch i dragonfall...
  • Zavádí tohle možnost ukládání i pro základní hru?
    • Keyz
      Jo
  • Svět Shadowrunu mám rád. Hlavně kvůli jeho rozmanitosti. Můžete si do party vzít typy které vám vyhovují, případně žoldáky. Můžete si s partou vzít výbavu, jaká se vám líbí. Můžete si dlouhodobé parťáky vylepšit cyberwarem. Pokud to je i v téhle hře, tak si jí rád zahraju.
    • Jednohubka ... takže parťíky si vzít musíš , moc jich tam nebude a u těch kteří ti budou předhozeni na rozsáhlé úpravy raděj zapomeň a expi :/

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit