Přejít na výpis diskuzí

Singleplayerové hry s multiplayerovými módy nabízejí pořád to nejlepší z obou světů

28.1.2017 15:00
Ladislav Loukota 42 příspěvků

Věčný zápas mezi singleplayerem a multiplayerem může mít prazvláštní podobu. Již loni jsme si popsali, že řada hráčů onlinovek jim holduje zcela o samotě ve snaze si emulovat zážitek pro jednoho hráče. Jde to ale i opačně, dokonce i bez podpory vývojářů. Uživatelské modifikace otevírající singleplayer...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Jack1947
    No jasně že jo, Sp prostě bude táhnout ještě dlouhou dobu... no áá co se týče MP modů tak ty budou uněkterejch her prostě na pořád *3*
  • Ja mel vzdycky rad Borderlandy v coopu
  • Pokud člověk nemá partičku kámošů stává se hraní coopu sázkou do loterie formou pokus omyl. Takže klasický singl pro mě zůstává na prvním místě. Na druhou stranu takové The Division mě sólo bavilo jen v příběhu. Vpády, denní mise atd. jedině v coopu, ten do těch repetitivních činnosti vnášel určitý prvek zpestření.
  • Můžu se zeptat? Jakou hru byste mi doporučili v coopu, pro mě a mojí přítelkyni? Baví ji fantasy naopak sci-fi, vůbec. Díky.
    • kamilkazi1: ja spritelkyni hral Lego hry / Nfs 3, fallout Nv coop /doom 3 -quake 4 coop /heretic/hexen coop/ stronghold crusaders / vietcong
    • Vogon
      Platforma? Jaký druh coopu, online nebo lokální?

      DIvinity: Original Sin Enhanced Edition, Diablo 3(Konzolová verze má split screen), Overcooked

      Jinak můžeš zkusit tuhle stránku: http://www.co-optimus.com/system/4/pc.html
      • Super stránka, díky moc!
    • Zkuste Salt and Sanctuary, pokud nevadí lokální co-op a dost brutální obtížnost.
      • Nevadí, zkusím, dík.
    • jindra.veliky
      Warhammer end times
    • sex
      • Joooo to nás nenapadlo :-D
  • Mne spise vadi ze MP hry casto neni mozne hrat bez pripojeni v rezimu SP. Mozna si myslite ze mi preskocilo, protoze to bez kampane nedava smysl. Ale dava. Ne kazdy se rad hned vrhne mezi ostatni. Uvital by moznost v klidu si osvojit ovladani, praci s lootem, zorientovat se na mape atd. Zacatecnik je casto frustrovan z toho ze skoci do nejakeho sveta a okamzite je likvidovan zabehnutymi harcovniky proti kterym nema zadnou sanci. A pak jsou taky PvE hraci, kteri si vystaci s nastrahami prostredi a hry berou spise relaxacne, nemaji zajem o konfrontace s zivymi protihraci.
    Nemoznosti spustit hru v offline rezimu se vyvojari sami pripravuji o potencialni hrace. To moc nechapu.*3*
    • U jaké hry neni tréning proti botům?
      • Nerozumim otazce. Boti jsou pokud vim AI = artificial intelligence, tj. umela inteligence, nekdy cesky oznacovana UI, coz se plete s uzivatelskym rozhranim.
        Nevim jestli jsem to napsal pro tebe prilis komplikovane, ale myslel jsem spise trenink proti zivym hracum. *5*
        • psal jsi o nemožnosti spustit hru v offline režimu,v tomto režimu si proti živým hráčům tréning asi nezahraješ *4*

          jestli máš na mysli lokální multiplayer po LAN, to už se dneska opravdu moc nenosí no, to je škoda
          • To je tezky. Precetl jsem si svuj koment nekolikrat znova a jsem presvedcen, ze jsem to napsal naprosto srozumitelne. *2*
            • no, evidentně moc ne *1*

              chceš trénovat proti živým soupeřům, v offline režimu, nebo si možná myslíš, že tě hraní single player kampaně nějakým způsobem připraví na online klání? to jsem četl už napoprvé, ale nevěřil jsem, že bys napsal takovou blbost *1*

              možná tedy pomůže, když mi odpovíš na otázku, která že hra ti konkrétně v tomhle dělala takové potíže
  • Proti čistě multiplayerovým hrám nic nemám, ale vadí mi, když multiplayer kazí single player, jako to bylo třeba v Divinity: Original Sin. Pro mě jsou počítačové hry single player zážitek a multiplayer hry typu MMO nebo Overwatch pořád stojí "vedle" jako jiný žánr. Bohužel, jak v posledních letech posilují komunitní prvky, posiluje i multiplayer. Před pár lety redaktoři ve Fight Clubu opakovaně naříkali nad hloupým trendem "mukťáček v každé hře". Bohužel se ukazuje, že hodně hráčů tento trend chce.

    Osobně jsem pro striktní oddělení multi a single her. Propracovaná MMO nebo propracovaná RPG pro jednoho hráče je mi milejší, než dnešní komunitní kočkopsi.
    • Já vidím problém především v tom, že se dnes vývojářům moc nechce lámat si hlavu s propracovanými hrami. Dnes se přece dá snadno vydělat na poloprázdném pískovišti, kam naženeme hráče za pouhých 60 Eur a ať si tu hru udělají sami. A až začnou hýkat, co jim tam schází, tak to budeme postupně dodávat. Proč to za prachy nenechat hráče vymyslet za nás. *1*

      Tenhle "trend" je i mě silně proti srsti, u mne taky dominuje kvalitní SP. Ale lidem dnes holt pískoviště stačí no .. *7*
    • Morraw
      Co ještě ti krom kámen-nůžek-papír hru tak moc kazilo ? Já osobně bych tak rozsáhlé rpg jako divinity s nikým nehrál, ale nevzpomínám si, že by tam byl nějaký coop prvek, který by mi hru kazil.

      Holt jsme "social creatures" a požadavky na coop tu jsou aneb "proč mám v tak obrovském herním světě plném možností běhat sám?"
      • Hele, mně přišlo, že celkově ty herní mechanismy jsou dělané pro dva hráče a v singlu nejsou zábava. Otočit NPC rozhovorem, pak se přepnout a za zády mu krást může být super ve dvou, ale v jednom mi to to přišlo hrozně těžkopádné (odtrhávat postavu od party atd.). Taky spolupráce postav v souboji, dokonce i samotné prostředí, dungeony atd. mi přišly dělané pro dva hráče, kdy pak byly asi super, ale v jednom mě vlastně nebavilo, hru hrát a odpadl jsem asi po 15 hodinách. Kámen nůžky papír je samozřejmě k vzteku. Líbily se mi předchozí Divinity, ty staré dvojrozměrné i trojrozměrné, ale tohle mě strašně nudilo - a myslím, že to je právě tím, že v jednom jsem vlastně hrál jinou hru, než jakou měl Vincek na mysli.
        • Už v Baldur's gate jsem jednou postavou otočil NPC a druhou mu za zády vykrádal truhlu a přesto bych fakt neřekl, že to bylo původně koncipováno pro více hráčů.
      • Já si coop v Divinity velice užil, stejně jako u většiny her, kde jde hrát kampaň ve více lidech je to imho vždycky lepší než hrát sám, ideální pro hraní s přítelkyní nebo kamarády, jediný háček je v tom, že člověk nesmí být sociofob a nějaké kamarády mít *1*
        • Morraw
          To je fajn když hrajem Payday, WoT, Division a podobné hry. U RPG mám svoje tempo, kde si chci všechno prolézt a vyzkoušet. U toho bych nikoho nechtěl.
  • Starosta007
    děkuji za článek, coop PvE je moje nejoblíbenější metoda hraní, úžasný je u Far Cry 3 kdy je to opravdu malá kampaň škoda že takových her není víc
  • flash789
    problem ovsem nastava kdyz nekdo chce hru koncipovanou hlavne jako coop hrat sam, to uz zdaleka takova slava neni. Porad rikam, kdyz se nekdo chce druzit at hraje regulerni MMO, od toho jsou.
    jenze dneska ma nejakej multak skoro kazda hra, proste tam musi byt i kdyby cert na koze jezdil, je prece potreba aby si kazdy mohl toho svojeho internetovyho pindoura poradne pohonit.
    Tolik otravnosti ktery sem ve hrach pro jednoho zazil jen proto ze tam musi bejt nejaka online druzici funkce bych ani nespocital, debilnima oranzovejma znackama na zemi v dark Souls pocinaje a nuzky, kamen papir v Divinity konce.
    • Morraw
      Když se chci, jak ty říkáš náhodu "družit" ve větší skupině, tak si to MMO pustím. Ale jinak si moc rád zahraju coop nebo menší MP u her, které mě baví. Třeba takový Batman Arkham Origins. Na co je u takové hry proboha mulťak, řekne si spousta lidí. Já jsem tam strávil desítky hodin, ptže to byl zábavný doplněk. A tak bych mohl pokračovat. Pro mě je to přidaná hodnota.
      Ohledně poměřování pinďourů...Asi máš nějaké komplexy. MP je úplně stejný jako jiná kolektivní hra nebo sport. Když se ti daří nebo vítězíš, tak tě to baví. Ale vždycky záleží s jakou skupinou hraješ a to platí i v reálu.
      Ve spoustě her jsou coop prvky nebo mp jen jako doplněk, který tě neomezuje při hraní. V Divinity to náhodou bylo fajn, pokud jsi to bral z pohledu roleplaye společníka.
    • To zato že tie hry niesu pre take smutne osamotene existencie ako si ty robene, počitaju s tym že aj najvačšie trosky maju nejakych friendov na coop.
      • flash789
        Dneska se osamocenost meri poctem pratel na socialnich sitich a multiplayer hrach?..Ty vole, bez se lecit :)
        • Není třeba měřit, stačí číst mezi řádky posty jaké tu píšeš.
          • flash789
            i ty jeden psychologu *1*
    • Problém zjevně je pouze v tvé hlavě
      • flash789
        Z pohledu nekoho kdo tyhle multiplayer nesmysly rad, urcite. :)
        • Jak řekl předřečník, jsou to nesmysly jen ve tvé hlavě. Tvrdit, že na mulťák jsou jen MMO, je hodně velkej úlet. Možná o tom nevíš, ale jsou primárně multiplayerový hry různých žánrů, kde je singl jen do počtu.
          • flash789
            ja nekde psal ze na multak jsou JEN mmo, nebo sis to vsugeroval abys mel co napsat? :)
  • Z poslední doby určitě Divinity: Original Sin. Ve tvou supr sranda.... hlavně je tam možnost, při rozdílných názorech v rozhovorech, hrát kámen, nůžky, papír. ... Jinak Arma 2 v coopu musela být dobrá. .. jo a poslední datáč Arma Apex je zase druhej extrém ..kdy bez coop je to o ničem.
    • Tilwaen
      Akorát při tom Divinity nesmíš sedět na doslech toho druhého. Každá z voleb "kámen, nůžky, papír" má totiž svůj specifický zvuk a po čase tomu druhému začne být podezřelé, jak je možné, že máš stále takové štěstí... *1*
  • Arma 2 Coop v příběhu je úplně super *14*

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit