Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • "jak dokážete, kdo byl jedním z mnoha propagačních materiálů oklamán, a jak dokážete, že si právě na základě zrovna tohoto materiálu hru zakoupil? To je prakticky nemožné."
    OK, tak to můžu říct i: "jak dokážete, že kdo si hru "nelegálně stáhne" by si hru jinak zakoupil?"
    • Mám pocit, že jsem měsíc dva zpátky někde četl, že soud se s úvahou o stáhnutí/koupení zabýval a přiklonil se k variantě, že nelze říci kolik pirátů by si hru/hudbu/film skutečně koupilo. Bohužel si za boha nevzpomenu co to bylo za soud (země, verdikt, předmět sporu).
  • "jak dokážete, kdo byl jedním z mnoha propagačních materiálů oklamán, a jak dokážete, že si právě na základě zrovna tohoto materiálu hru zakoupil? To je prakticky nemožné. Člověk to sice může u soudu tvrdit sám za sebe, ale jen obtížně to nějak dokáže."

    V Ubisoftu bouchá šampáňo.
  • Lukyz
    Je fakt, že kdyby soud dal za pravdu žalobci, mohlo by to vytvořit precedens a vyvolat lavinu žalob na všechny možný druhy reklam od letáků, billboardů, jídelních lístků, teleshoppingů atd.

    Druhá otázka je, zda by to nebylo pro zákazníka lepší?
    • Uprimne, ne jedna spolecnost by si to dnes zaslouzila.
    • Samariel
      Nebylo, vždyť samotné slovo REKLAMA má v sobě zakódováno slovo klam, se kterým musíš počítat.
    • A co takhle zákon, že cokoliv co není srovnatelné s prodávaným produktem musí být jasně označeno, že se nejedná o záběry právě té varianty produktu, který budou mít zákazníci k dispozici?

      Řekl bych, že "zaručeně autentické" pre-release gameplay záběry / screenshoty by měly celkem menší efekt, když by na nich muselo být povinně v rohu napsáno, že jedná výlučně o reklamní materiál a v žádném případě zákazník nedostane to, co je předvedeno.
    • Pri nezmyselných žalobách, aké je možné vidieť hlavne v USA, by to podľa mňa zlikvidovalo aj množstvo firiem neprávom, na druhej strane, veľká firma, by náklady v konečnom dôsledku nechala zaplatiť samotných zákazníkov, určite by na to nasli vhodný spôsob...
  • Kdyby v soudní praxi existovalo něco jako spravedlnost, CD Projekt by ihned po vydání Zaklínače 3 na PC vyhlásil insolvenci. Ubisoft a EA by neexistovaly už přes deset let a Bob Kottick by pracoval jako CEO městských kanalizací v Tel Avivu.
    • A proč by CD projekt byl hned v isnolvenci? Jen pro to, že před bůh ví jakou dobu prezentoval hru tak, jak v tu dobu vypadala, a potom vydal další hromadu videí ve které je vidět, jak museli jít s grafikou dolu aby se to vůbec dalo rozchodit? Jinými slovy jen blbec a neznalec si myslí, že hra bude po dvou letech vývvoje vypadat stejně. Jako na jedné z prvních předváděček.
      • Jenže oni tvrdili, že k žádnému downgradu nedošlo. Což je zjevně klamavý přístup k hráčům. Přitom stačilo říct, že z toho a toho důvodu museli udělat menší či větší ústupky od původního nástřelu.
        • Presne tak. Popierali downgrade dokedy to slo, rozumej do vydania ked uz sa to jednoducho nedalo ututlat pretoze kazdy videl ako to realne vypada. A pritom to vypada stale krasne, aka to zmena oproti umelym kulisam ako v Skyrime trebars, hram to nonstop od vydania, super questy, ziadne trapne dones fillery ako v kazdom druhom RPG. Naozaj nebola potreba zavadzat ludi. A aj to oznamenie DLC pred vydanim samotnej hry. Toto su presne veci co ludia ocakavaju od klasickeho studia a nie naseho vymazleneho CDRP :(
  • naprosto nesmyslne vest ten spor dal. Od te doby co zacal tu kazda druha hra vypada uplne jinak nez na videich stejneho typu z minulosti.
  • MrSanta
    Mě celá tahle kauza a jí podobné 'downgrade' kauzy přijdou zbytečné. Vždy se lidi odvolávají na záběry, které byly prezentovány v průběhu vývoje. Logicky tedy se výsledný produkt nemusí rovnat tomu, co je na videu. Něco můžou přidat, něco můžou ubrat. Ale nikde není psáno, že hra bude v době vydání vypadat jako vypadala na 2 roky starém 15minutovém videu.
    Když je někdo truhlík a koupí si hru na základě jednoho videa, tak je to jeho problém. Proč by měl tohle regulovat stát v podobě nějakých zákonů?
    • Problém ale nastává v momentě, kdy tvůrci tvrdí, že prezentovanou technickou úroveň zachovají i u finálni verze, respektive že k žádným ústupkům nedošlo.
      Je logické, že v průběhu vývoje se může ledasco změnit, zkomplikovat apod. Ale tvůrci se v takovém případě nemají zachovat jako zbabělci, ale sdělit hráčům jak se věci mají.
      Protože když to neudělají, tak se jim to stejně nakonec vrátí. Těch příkladů bylo v poslední době víc než dost.
      A přitom stačí tak málo.
      • MrSanta
        Rozumím kam míříš. Ale to je z hlediska právníků bezpředmětné. Je to jenom pocit hráče, že si z něho dělá vývojář prču. Já beru všechno co ukážou před samotným vydáním hry jako takový nástřel jak by to mohlo vypadat. SONY s tím gameplay videem z nějaké Killzone hry pro PS3, co se pak provalilo že byl target render, mě dostatečně poučilo. Takže když už se dneska podívám na nějaké video z vývoje hry, tak nepropadám nadšení.
        Navíc se většinou lidi hádají jen kvůli downgradu grafiky. A ta pro mě není důležitá.
    • Když si někdo koupí pračku protože reklama slibovala že umí prát na 120 a dotyčný doma zjistí že umí max na 90 a v obchodě mu řeknou že to není jejich problém že to pračka je, pere a nic jí není, proč by měl stát takové chování regulovat v podobě nějakých zákonů?
  • R-BLOG
    Sega VS Gearbox

    Domnívám se,že v tomto soudním sporu jde už jen o princip.Společnost sega se oprávněně cítí poškozena pochybným managmentem studia gearbox a jeho machinací se značkou aliens,kterou dostala na starost.

    .Alien isolation se prodalo/zatím/ cca 2 m. kusů.Aliens colonial marines se prodalo cca 1,2 m. kusů.Srovnejte zakládní rozpočty obou her a zjistíte,že tolik nenáviděný ACM vydělal více peněz než všemi medii protlačovaný Alien isolation.Jaký to paradox.Já osobně jsem s oběma počiny spokojen.Stačí jen žít bez zbytečných předsudků a uvědomit si,že ACM nebyl zas tak špatný titul s ohledem na problematický vývoj a podobně je to u Alien isolation.Tento neotřelý pokus o vzkříšení žánru stealht ztroskotal na nezkušenostech studia creative assembly.Snahu jim ale upřít nelze.
  • ...no z tých akčných komentárov sa musím smiať...a čo to takto zobrať z iného uhla a jednoducho sa nenechať ojetrtkabátiť? Stačí použiť zdravý rozum a nepredobjednávať...osobne nie že nepredobjednám, ani hry nekupujem hneď po vydaní, počkám na pár patchov a hotovo. Že nie je tento trend správny? Nie je, ale kto s tým čo urobí...ale na druhej strane, oháňať sa tým, ze je to naprd, tak to upirátim...to ako keby som prišiel do obchodu, pozrel, ako sa im dnes podarilo utiecť chlieb a keď sa mi nebude páčiť, tak ho ukradnem... :)
    • Sithard
      jenze kdyby byli vsichni takhle uvedomeli a nikdo by si hru nepredobjednal ani nekupoval v den prodeje atd tak nemas sanci zjistit jaka hra je nez si ji stejne sam koupis..
  • Samariel
    Pro normálního soudného člověka je jasné, že "žalobci" u soudu nemohou uspět.
  • a co reklamy ?? a teleseping ?? tam nelzou ?? ukazujou ze to fakt funguje xD

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit