Přejít na výpis diskuzí
Spekulace říkají, že Valve chystá herní zařízení "Steam box"
4.3.2012 | Petr Poláček
195 příspěvků
-
Doufam, ze fotky (k videni na ostatnich webech) jsou jen hodne ilustracni, protoze jinak by me zajimalo, co chteji do takhle nizke sasi narvat za grafiku. Jestli nejakou lowprofilovou GT 430 a ji podobne, tak si to rovnou muzou strcit za klobouk.
-
konzola = výsměch tech. pokroku v herním průmyslu .
Hlavně ,že všichni vidí megamiliony v kapse za prodej, asi stejný marketingový tým jako u vývoje MMO her :) no nezbejvá než napsat amen s náma -
-
Technologicky pokrok neni zadarmo, dokonce ani neni levny, pokud ma byt rychly a obmenovat se casto. Proc se na technologicky nejpokrocilejsi platforme prodava nejmene her a nejlevnej? Kdo chce technologicky pokrok, musi si ho zaplatit. Nejsou penize, neni pokrok.
-
-
a opravdu se na PC prodava nejmene her, urcite v kamenych prodejnach ale jinak? http://www.ddworld.cz/aktuality/konzole/nvidia-konzole-umiraji-prijmy-z-her-na-pc-rostou-a-konzole-jsou-9x-slabsi-nez-soucasne-pc-2.html
-
-
Promin, ale ddworld je neseriozni zaujaty zdroj, ktery totalitne maze nepohodlne fakta a nazory. Zkus tu informaci dohledat na nejakem jinem serioznim mediu (pokud je to pravda, tak o tom budou psat vsechny velke zpravodajske weby), jinak je zbytecne se tim zabyvat.
-
-
Může zpochybňovat ddworld ale sám jsi nám žádné zdroje pro svá divoká trvzení neposkytl.
-
http://techgage.com/article/nvidia_talks_pc_gaming_trends/
Teď už se tím můžeš zabývat, jejdasku. Zkus to nějak sladit se svými názory. Obávám se, že to nebude jednoduché.
-
-
-
Nejsou peníze, není pokrok. Na konzolích peníze jsou, přesto je pokrok nulový.
-
-
Neni nulovy, jen je generacni obmena pomalejsi. Srovnej treba ps1, ps2 a ps3. To neni nulovy pokrok. A k tomu jsou i dalsi inovace, treba v ovladani, viz vyvoj gamepadu nebo ovladac move.
Pritom microsoft ani sony si nejak extra dobre ekonomicky nevedou, rekl bych, ze to vedou spis na hranice unosnosti. -
-
jejdasek - PC hráči a konzolisté platí za hry vydavatelům a vývojářům stejně. S tím rozdílem, že PC hráči nemusejí pětikilem navíc dotovat velkého bratra, protože PC je SVOBODNÁ a OTEVŘENÁ platforma. Tvoje podivná představa, že se tu někdo "veze" je pak úplně zcestná.
-
-
Prave ze neplatilo. Viz tebou zminene priklady, hl i doom byly primarne vyvánuty pro pc a na konzole se portovali. Dnes je tomu ve vetsine pripadu naopak. A o tom celou dobu mluvim, ze puvodni pc tituly prechazeji na konzole, nove všlke znacky vznikaji rovnez prevazne primarne pro konzole.
Dale bych vypichl tve tvrzeni, se driv na pc vychazely tituly proto, ze by je zadna konzole nezvladla. Tehdy to tak mohlo byt, protoze pc bylo ekonomicky sobestacne a nemuselo se ohlizet na konzole. Dnes sobestacne neni a proto se ceka se na novou generaci konzoli. A o tom tu taky porad dokola mluvim, je to jeden z mych argumentu, na kterem dokladam upadek pc platformy a zduvodnuji ho dnesnimi vysokymi naklady na hry. Diky nim pc platforma ztratila svou sobestacnost. Dukazem budiz i to, ze se to tyka velkych titulu, nikoli treba nizkonakladove indie sceny, ktera konzole ke svemý zivotu nepotrebuje a nezqvisi na nich. Jenze pc hraci chteji prave a hlavne ty velke tituly.
Je fajn ze se jako pc hrac citis spokojeny a obskakovany, ale urcite jsi neprehledl, ze spousta pc hracu se citi opacne, zanedbane a odstrcene a podle me ne bezduvodne, ten upadek vnimam spolu s nimi. Vetsina techto jedincu jako pricinu sve nespokojenosti - upadku pc platformy - vidi konzole, ktere "nici pc hry" nebo "zpomaluji technologicky vyvoj". A ja delam pouze to, ze jim vysvetluji, ze pricinou upadku pc platformy jsou jine faktory a ze konzole za to nemohou. Jestlize ty jsi se stavem pc platformy spokojeny, pak nejsme ve sporu, protoze nemam zadnou potrebu te presvedcovat o opaku. Me jde o neco jineho, aby ti nespokojeni pochopili prave priciny a duvody dnesniho stavu pc herni platformy.
PC hracum schazi na pc daleko vice titulu nez jen red dead redemption, mnohdy zcela prokazatelne, protoze kvuli tomu sepisuji petice, vybavuji si treba dark souls. Ale svou nespokojenost davaji v diskusich najevo u spousty dalsich konzolovych titulu, jenom za tento tyden si vybavuji dust a journey. Casto padaji slova, zase jenom pro konzole.
PC sveho pana pomalu ziskava ve steamu a osobne mi dost vadi, ze se koupim krabicovou verzi singleplayerove hry, ktera nema s valve nic spolecneho a presto je zavisla na steamu a valve ji ma pod kontrolou a muze si s ni delat co chce. Takhle ja si svobodu nepredstavuji. To i na te uzavrene konzoli je to lepsi, udava se, ze 2/3 ps3 nikdy nebyly online. Na ps3 nejsi zavisly na psn, aby sis mohl zahrat treba skyrim, na pc platforme jsi zavisly na steamu, na jakemsi podivnem distributorovi. -
jejdasek - "Me tvrzeni je opodstatnene a to faktem, ze rada puvodnich pc titulu se zacala vytvaret primarne pro konzole a na pc se uz jen portuji." Tohle ale platilo stejně tak třeba před 15 lety, 20 lety tak jako dnes. Podívej se na Mobygames a zjistíš že drtivá většina her byly multiplatformy. Hry čistě na PC, to byly vždycky RTS, RPG, tahovky (ty se na konzole prostě vyloženě nehodily) a akční hry only for PC pak hlavně pocházely od malých, začínajících studií typu jako byl třeba Epic. V minulosti ještě nebyly tak ustálené konzolové generace a v průmyslu se vynořovaly faily typu 3DO, NeoGeo, Dreamcast, GC atd. často vyšla daná hra jen na PC proto, protože konzole na které by běžela podle představ tvůrců prostě ještě nebyla na trhu. Možná tě to překvapí, ale Half-life 2 pro mnohé PCčkáře nedotknutelná modla vyšel i na Xbox a pracovalo se na tom už při vývoji počítačové verze, Doom jakbysmet a to je jen zlomeček multiplatofrmních her, kde PC táhne prodeje. Ono totiž záleží na konkrétní značce a žánru. Je jasné, že remake Syndicate na PC příliš velký hit nebude. Prodeje se můžou být jak 1/3 pro každou platformu (ze zveřejněných prodejů vybraných multiplatforem obvyklý poměr). Ty s radostí konstatuješ "PC ztratilo další značku" a já říkám Syndicate nikdy PC značka nebyla. První Syndicate byla to hra, která vyšla jako první na PC a záměrem autorů nebylo tam zůstat a také že ne... 3DO (1995), Amiga (1993), Amiga CD32 (1995), DOS (1993), FM Towns (1994), Genesis (1994), Jaguar (1995), Macintosh (1994), PC-98 (1994), SEGA CD (1995) and SNES (1994) See? Vlastně jediné "PC značky" byly ty co pro Widows nechal vytvořit Microsoft...třeba série AoE, nebo Halo 2 pro Vistu. Metal Gear Solid taky není konzolová, nebo dokonce PS3 značka. To konec konců dokazuje, že MGS1, 2 byl a nyní 5 bude na PC. Playstation značka, to je třeba Drakan: Ancient Gates, jehož exkluzivitu si Sony zaplatila.
Co se Red Redemption týče Rockstar propásl svoji šanci vydat to půl roku po konzolových verzích a myslím, že příklady Bully je skutečně poučily o tom, že více jak půl pro portování takhle velkých her už je příliš. Navíc myslím, že ani první Red Dead nebyl na PC, takže tahle jediná zásadnější konzolová a neexkluzivní hra na PC schází, ale to se dá v pohodě přežít, stejně jako když konzolistovi chybí Starcraft. Jinak RDR 3 se už na PC dostat může, už trojka je rozplizlý multík par exclence (a výtečná hra), pokud mluvíš o "konzolové specifičnosti" musel jsi myslet Revolver.
Abych to uzavřel konzole jsou na PC nezávislé, ale to samé platí i naopak. Multiplaty to nejsou pro PC žádná charita, je to byznys ve kterém si PC vede zatraceně dobře. Dead Rising 2, Darkness 2 na PC, Deus Ex, AvP, Just Cause 2 se specielními vylepšeními pro PC jo tohle beru. Cítím se jako PC hráč obskakovaný.
PC nemá pána a není uzavřené. Zatímco ojedinělý region lock pro DLC do Fearu 2 byl zrušen na PS3 si nemůžu stále zahrát Red Seed Profiles, přesto, že na Xboxu se to prodává po celém světě. Hádej jak na to jde Sony? Už dva roky region lock pro Japonsko. Mám rád svobodu a platformu s budoucností, kde jsem si vlastním pánem, proto považuji PC za nejlepší, ne kvůli grafice, ale kvůli možnostem. -
Ano, levne porty konzolovych her na pc zpravidla vydelavaji, proto se stale delaji. Uz jen diky velmi podobne architekture mezi pc a xboxem. Ale hra nesmi byt moc konzolove specificka. Pokud je to neco jako red dead redemption s autoaimem, coz by asi pc hraci neunesli, tak se port ani nedela, protoze priblizit to zvyklostem pc hracu by uz bylo prilis narocne a drahe.
Me tvrzeni je opodstatnene a to faktem, ze rada puvodnich pc titulu se zacala vytvaret primarne pro konzole a na pc se uz jen portuji. Opacne se to nedeje. Tve tvrzeni neni nicim podlozene. Konzole jsou na PC herni platforme nezavisle, jsou samostatne zivotaschopne. -
jejdasek - Stejně tak by šlo říci, že dnešní multiplatformní tituly jsou závislé na ziscích z PC a Xboxu 360, nebo z PC a PS3... Netvrď něco pro co nemáš důkazy. PC hry vydělávají a to tak, že hodně moc, jinak by se do nich nepouštělo už i Namco (!!) (=Ridge Racer Unbounded).
-
Nemel jsem na mysli cenu hry, ale celkove prijmy ze hry na jednotlivych platformach. Rozhodujici je v tom pocet prodanych kusu. PC hry, presneji multiplatformni tituly, jsou dnes prevazne ekonomicky zavisle na konzolich, tudiz se na nich vezou. Tqkze moje predstava zcestna neni.
-
-
Jenže konzole přebírají a vždy přebíraly pokrok HW z počítačové scény. Pokrok sice není nulový (to by PS1 byla stejně výkonná jako PS3), ale jeho nárůst se snižuje. Problém je v uzavřeném a nekompatibilním světě, který demotivuje k inovaci. U pc byla vždy vysoká HW konkurence vzniklá tím, že konkurent mohl udělat výkonnější HW s tím, že na něm poběží vše co na mém HW (z pohledu výrobní firmy samozřejmě :D ) V tom případě, přenesu-li to na stranu her, není problém si koupit přístroj, na který vyjde hra za týden, ač je ta hra ve vývoji déle než daná technologie (díky standardizaci). Tím se nutí výrobci k inovacím nových technologií, aby dosáhli konkurenceschopnosti. S tím můžou počítat i vývojáři, kteří svou hru přizpůsobují ještě neexistujícímu hardwaru (kdyby mávnul někdo čarovným proutkem a hra by byla okamžitě, nepoběží díky náročnosti prakticky nikde, což se mimochodem několika nebohým titulům díky špatnému odhadu stalo )
Naproti tomu pohled konzolí, kde vládnou dva (částečně tři tábory), které dlouhou dobu stagnují a snaží se vydělat na jedné technologii nejvíce. Vývojáři předem ví, na jaký HW hru vytváří a tak jsou sami omezeni určitou hranicí. Když výrobce vydá novou verzi konzole, je pro něj extrémně obtížné zajistit zpětnou kompatibilitu což je další důvod si opravdu rozmyslet určitý inovativní krok. Zároveň tím nijak nenutí konkurenci k vydání výkonnějšího HW, dokud je výkon stávajícího únosný (k čemu nová konzole když hry výkonu využívajícího jejího potenciálu se objeví za několik let)
Porovnání obou pohledů a aktuálního stavu vytváří obrázek tažného koně a kočáru, kde PC scéna táhne HW pokrok a konzole se nechávají vozit, kde je problém (dovolím si analogii), že koní ubývá a kočár se jen zvětšuje a tím se rychlost vývoje technologií zpomaluje.
Konzole přinesli dobro jen co se týče boje s pirátstvím a optimalizací výkonu. Otázka je, stojí nám to za tu cenu?
Celá tato slohovka je jen mé IMHO, které po letech už muselo ven. Budu rád za jakékoliv další názory které by to rozvinuly *3* -
-
Half-life 2 i Doom 3 byly svojí povahou jasně multiplatformní tituly, to že stejně jako jejich předchůdci nevyšly vedle PC hned na dvě další "velké" konzole bylo způsobeno, že v době vydání těchto her existovala jen jedna opravdu "velká" konzole Xbox (obdobná krize 1998-99). PS2 prostě dosluhoval a kdyby to jen trochu šlo vydali by na ně obě hry také. Ten stejný důvod je proč spousta velkých multiplatů vyšla v letech 2005-2007 jen na PC a Xbox 360. Jiné velké konzole nebyly. Jen Doom vyšel na 3DO, Game Boy Advance, Jaguar, Linux, PC-98, SEGA 32X, SNES. Nebyl to žádný "původní PC titul" jen hra, která vyšla na PC jako první, protože id bylo malé studio a vyvinout hru na PC bylo nejjednodušší a hlavně nějlevnější. PC bylo nejschůdnějším a do začátku nejziskovějším řešením i pro Valve, nebo Epic.
I konzolisté chtějí velké tituly, v tom jsou si hlavní masy hráčů podobné. Při dnešním modelu tvorby her se ale drtivá většina multiplatformních titulů neobejde bez PC verze. Vyšlo už tolik PC verzí od značek, do kterých bych to před lety neřekl, stejně tak naopak a říkám, je to dobře. Ať mají hráči na výběr na co si chtějí kupovat své hry a vydavatel ať vydělá co nejvíce. Každý rozumně uvažující vydavatel dobře ví, že ustrnout na jedné platformě je cesta do pekel. Proto i ti co PC dříve cíleně ignorovali (třeba Capcom ještě pět let zpět, nebo Namco) dnes buď PC hry vydávají o 106, anebo s tím začínají. Ti PC vydavatelé, které jejich hry vydávané na pouze na PC z nutnosti už zas mají plány na multiplatformní releasy (CD Projekt). Například Ubisoft s PC verzemi nepřestane a nic na tom nezmění ani silácké kecy některých jeho zaměstanců, kteří si ta nimi ani nemuměli stát. Ubisoft PC potřebuje ke svému přežití stejně jako konzole. A nedivím se, že mnozí PC hráči ho asi přežít nechat něchtějí, když se za dobu zavedení jeho DRM pokleslo pirátství, ale ještě daleko více prodeje. Kdyby Ubisoft padl, pro značky jako Settlers, Anno, Heroes, ale i GRAW by to mohlo mít kladné dopady.
Ti, kteřím pak bylo vydávat na PC zakázáno hledají cestičky třeba Molyneux s Fable III for Windows anebo aktuálně Alan Wake. Není lepšího důkazu nebývalé vitality PC platformy. Tu poodhalily mimojiné služby jako Steam, nebo Origin. Bez Steamu bychom se nedozvěděli, že Portal 2 se prodával zdaleka nejlépe a to přesto, jak byla PS3 verze zvýhodněna.
No a teď k nespokojencům. Je všeobecně známe, že ve všech skupinách hráčů jsou vždycky nějací takoví, kterým se nelíbí tohle, nebo tamto. Peticí na všechno možné už se sepisovalo tolik, že z toho nejde nic vyvozovat. Konzoloví hráči chtěli Starcraft II, Zaklínače 1, Red Alert, Command Conquer, muselo to nutně znamenat, že s nabídkou konzolových her nejsou spokojeni a konzole jsou v úpadku. :)
A diktát Sony lepší než Valve? To snad špatně čtu. Jedinou možnost, kdy mělo Sony šanci překročit stín uzavřenosti konzolových mechanismů a systému byl other OS, který zrušili, prostě to utli. Na PC je ten rozdíl, že komu se nelíbí ceny na Steamu, může hru koupit na GamersGate, GoGu a desítkách dalších služeb. Jaká je konkurence pro PSN? PSN?? :)) Když někdo odmítá Steam totálně, pořád si může hru spojenou se Steamme koupit, ale rozjet si jí po svém, nez něj. Steam si nediktuje ceny, to vydavatelé, Steam pouze upravuje nabídku tak, aby byl v akcích výhodnější, než konkurenti. To že u novinek je cena vyšší, není nic nekalého je to přirozené právo zřizovatele služby, kdo nechce, nemusí to za cenu kupovat, ja si taky nepůjdu do Bontonladnu koupit Uncharted 3 za 2499. Koupím později/jinde. Takže ne, když skutečně nechci nemusím hrát Skyrim přes Steam, když nechci nemusím při každém spuštění vkládat disk do mechaniky na PS3 musím vždy. + budu tě chtít slyšet co budeš říkat, až bude něco jako Steam na PS3. Zřejmě to budeš chválit jako výtečné protibazarové opatření a svoboda pro tebe bude irelevantní. -
Když se podíváš na architekturu, je velice blízká k PC architekturám, jen je u většiny konzolí o některé prvky ochuzena (některé části jsou nadbytečné pro účel dané konzole). Co z konzole dělá hlavní rozdíl oproti stolním počítačům je hlavně její systém a jeho zaměření. Počítače ve hraní "trpí" na to, že jsou multifunkční a proto při stejném výkonu nejsou stejně "výkonné" pro hraní her. Jen pro upřesnění *1* . Vyvíjí se na ně specifický HW vycházející z daných "pc standardů" a vyrábějí ho firmy, kterým ubývá rentabilní důvod vymýšlet nové a tím trpí všichni. Ve finále zum beispile za 5 let vyjde nový tebou zmiňovaný televizní standart a věci se pohnou, 8 let na to vyjde xy krát výkonnější konzole (i když nerad násobím výkon) která využije nový standart alespoň z části, za dva roky na to vyjde další konzole, která ho využije skoro úplně a možná dokonce třetí která vyjde a využije díky novým technologiím naplno. Nebo druhý pohled, bude se pracovat a vyvíjet technologie výkonnější a výkonnější, aby až přijde nový standart, bylo možno ho využít rovnou na plné pecky :) V tom vidím Svět konzolí a svět PC (v tomto pořadí).
Neříkám, že konzole jsou absolutní zlo. Jen jejich "absolutní podporou" podporujeme stagnaci a zpomalování trhu, kde se prodlužují časy mezi revolučními technologiemi (a to ne jen díky technologickým fyzikálním hranicím). To že něco není potřeba v jednom odvětví, neznamená, že v jiném nemůže inicializovat přelomovou věc. Bohužel je vše ze vším tak provázané, že málokdo vidí jiný příklad než jen hry, hry, hry. Ale i nové standarty jsou zbytečné, když nebude nic, co by je dokázalo využít (příklad 3d televize, která nedokáže přehrát 3d, jelikož nemá dostatečný výkon na přehrání plynulého obrazu. K čemu takovou televizi? Napřed se musí vyrobit jedno a pak druhé :o)
Edit k dovětku :)
Jinak tím koncem jsem nezmiňoval finance, ale technologie. Není výkonný PC, není výkonná konzole. Konzole sama o sobě nevydělá sama na svoji technologii. Ta je použita i v počítačích a společně to zvládnou. Na druhé straně konzoli si koupím, a když nebudu mít vadný kus, budu se o ní starat tak ji za 7-8let? (čísla od boku) vyměním za novou. Počítač vyměním jednou za dva roky (ano investuju více, ale je to zároveň pracovní nástroj :o) )a pokaždé tím "zadotuji" novou a novou technologii a tím posouvám převážně dále, zatímco konzole vezme aktuálně nejlepší , upraví, hodí to do krabice a prodá za 20k - výrobní náklady té doby které budou klesat a pomůže odvětví jen v jedné z 5-6 fází pokroku :) -
Konečně rozumny post ( i reakce ), ktery mě donutil se zamyslet a i přehodnotit svuj nazor na konzole. Více takových , méně trolů :)
-
Tak veci jako procesor cell a cela architektura ps3, gamepady, move nebo kinect je hardware, ktery neni prevzat z pc. Stejne tak treba i handheldy. I graficky cip v ps3 je upraven specialne pro konzoli a na pc se nikdy neobjevil. Neznam architekturu wii, ale hadam, ze ani ta ne. Nejbláze k pc ma tedy xbox od microsoftu, ktery je s pc platformou velmi propojeny. A vyvoj pc hardware neni tazen zase jen hrami a pro hry. Ale neco se samozrejme prebira. A myslim si, ze pro vyrobce hardware jsou konzole obrovsky kseft. Treba nvidia pro sony vyvinula pred lety jeden cip a ted ji ho po mnoho let vyrabi a dodala uz pres padesat milionu kusu. Nevim jaky na tom ma nvidia zisk, ale myslim ze ohromny a ze to pokryje nejen vlastni naklady na vlastni vyvoj, ale ze z toho je financovan vyvoj i dalsiho hardware, ktery se na konzoli nepodiva.
Souhlasim s tim, ze na pc je daleko vetsi konkurence, ktera nuti vyrobce do inovaci, ale je to za cenu draheho hardware. PC za 6kKc schopne provozovat moderni hry typu bf3, skyrim a podobne a bylo stejne miniaturizovane jako konzole si nekoupis.
Pro vyvojare je lepsi, kdyz vi, pro jaky cilovy hardware hru delaji, maji to pak mnohem snazsi. A otazku sis polozil dobre, k cemu nova konzole, kdyz ta stavajici je unosna. K nicemu a to je vyborna optimalizace nakladu. Osobne bych novou konzoli udelal az pro novy standard televiznich obrazovek, pro ty stavajici je vykon konzoli dostacujici. Nebo az se masove zacnou prodavat ty velke nad 50", kdy snad zacina byt vyuzitelne 1080p, protoze pro vetsinu dnesnich domacnosti je plne dostacujici 720p.
Jestli tim zaverem chces rict, ze pc hraci plati za hw vic nez konzolidti, mas pravdu, proto take mate lepsi hardware. Na druhou stranu konzolisti plati vic za hry a proto maji lepsi hry a pc hraci se na tom vezou (a placou, ze neni jejich hw vyuzit naplno). A kdo je na tom teda lepe?
-
-
-
-
-
-
No jsem zvědavý, kdy příjde Google se svojí herní konzolí. *2*
-
-
Nebo Facebook :D
-
-
Ti uz svoje konzole maji - jmenuji se smartphony ^^
-
-
-
Už je to tady: http://i272.photobucket.com/albums/jj163/MickeyMutant/SteamBoxValve1.jpg?t=1330912410
-
sankuri: si vypatlany? diky konzolim vyvoj technologii stagnuje? sa prebud su to len hracky. ako mozu brzdit tech vyvoj? tam sa tocia ine prachy - ingeneering, ia, army....
-
-
vývoj není jen hardwarový *3*
-
Vývoj HW rozhodně nestagnuje . Co stagnuje je MS a herní bussines , který produkuje konzolové kopírky jako na běžícím pásu , protože se stejně prodají a když ne ... tak prostě řeknou že na PC se pirátí a proto s touhle platformou už nepočítají . Samozřejmě , že dělají sra.ky už nikdo otevřeně nepřizná .
Když už i casual hry dělané na koleně jsou zábavnější než AAA s rozpočty v statisících dolarů .... -
-
Jop, mnohé casual začínají být lepší než AAA. Ale pro to také hraje roli fakt, že je dnes k dispozici více nástrojů pro snažší vývoj.
-
-
Jo, kdyz das vyvoji hernich technologii dost casu, tak se nakonec zlevni natolik, ze jsou dostupne i indie vyvojarum. Akorat nesmid ocekavat vysokonakladovou hru s profesionalnim hereckym dabángem, orchestralni hudbou a podobnymi skopicinami. Jednou snad prijde doba, kdy si hraci uvedomi, ze pro dobrou a zabavnou hru neni audiovizualni stranka to hlavni a ze nekdy min je vic. A pak prestanou mit i vysoke naroky na hardware, protoze dobra a zabavna hra neni o vykonu hardware.
-
-
"dobra a zabavna hra neni o vykonu hardware" Pokud by bylo po tvém, hrajeme tu dodneška PONG. Audiovizuální stránka, fyzika to všechno jsou podstatné prvky hratelnosti a pokud jsou účelně využity, tak mají stejnou váhu jako nosný nápad, gameplay a inovace.
-
-
Kdyby bylo po mem, tak tu hrajeme hry jako system shock, ufo nebo jagged aliance 2. A vsechny thto neprekonane skvosty bezely na daleko slabsim hardware, nez maji dnesni konzole. Ale ok, zvetsily se obrazovky a rozliseni, je potreba pridat na vykonu, ale s mirou, protoze to s sebou nese zvysene nanlady. A zrovna audiovázualni stranka z hlediska hratelnosti je vcelku nevyz amna, ale dominuje z hlediska marketingoveho, prodava hru masam povrchnich hracu, kvuli kterym se hry zjednodusuji.
A z jineho pohledu, zatim co vidim prinos ve vyvoji her od pingu pres tetris k treba k ufo (a vzrustu komplexity a propracovanosti her), tak nevidim prinos ve vyvoji nasledujicim, kdy se hry zacali obecne zase zjednodusovat pres cod k ns pc popularnimu farmville. Teda ja ten prinos vidim pro penezenky i vedtoru, ale ne pro me, jako hrace. A jsem rad za kvalitni, propracívane a zabavne hry jako je treba dark souls.
-
-
-
-
-
-
Ak to ma byt iba kompromis s konzolovym svetom tak je to iba reklama na valve ale keby prisli i s nejakym novym softom pri ktorom by nemusel ale mohol byt windows,mac ci linux ta by to mohlo byt zaujimave.
-
Jestli to chápu dobře, chtějí v podstatě vytvořit kompromis mezi konzolemi a PC, takové konzolové PC se standardizovaných, ale vyměnitelným HW a tím zajistit jednotnou optimalizaci her na tuto platformu a zároveň zachovat klady PC platformy.
Trochu se obávám jestli zařízení přejme také softwarevou svobodu PC platformy.
Ale popravdě zatím to nezní až tak špatně, navíc - mohlo by to uvolnit "konzolovou brzdu" na herním trhu a možnosti a potenciál her by se mohly po několikaleté přestávce opět posunout o kus dále. -
-
Dokud lide nepochopi, ze konzole nic nebrzdi a vyvoj se na pc platforme zadrel z jinych duvodu, tak to proste porad dal a vic povedou do haje. Konzole tu jsou nejmene tak dlouho jako PC. Jak mi vysvetlis, ze driv ten vyvoj na PC nikdy nebrzdily a ted najednou ano? Zamysli se nad tim.
-
-
Úvodem, neříkám, že konzole jsou špatné, jsou populární, takže koncept funguje. Ale to neznamená, že musíme zůstat slepí a ignorovat i negativní aspekty věci.
Důvodů proč dochází ke brzdění je více, ty spojené z konzolemi mohou být následující.
Firmy za konzolemi prosazují navenek politiku "koupíte konzoli a nic není třeba upgradovat, instalovat vydrží to na dlouho, sedni & hraj apod" protože rýžují dollary ani ne tak na samotném HW, ale na hrách, které na konzole vychází. To je v pořádku, jde o business, dělal bych to stejně.
Ale faktem zůstává, že se přesunula primární produkce her na konzole, tak logicky ubylo nákupů upgradů spotřebního výpočetního HW > to vedlo k zbrzdění závodu o nejlepší HW za nejlepší cenu mezi výrobci/prodejci hardware - útlum hospodářské soutěže.
Dalším neduhem je skutečnost, že konzole omezují možnosti her právě proto, že se v čase hardwarově neupgradují dostatečně rychle. Pak se musí omezit herní prvky tak, aby odpovídaly menšímu než je maximální zatížení HW konzole.
A v neposlední řadě jde o větší finanční riziko autorů hry, vzhledem k poplatku za to, že mohou hru vydat na konzole. Což také vede k potlačení mladých nadějných projektu bez zázemí velké firmy a tudíž bez finančního jištění a vzniku oligopolu. Což je krásně vidět na tom jak se z formovaly herní giganti a v podstatě ovládají herní trh, ubývá experimentálních a originálních nápadů a jede se dle musteru, který diktuje velká firma.
A také jeden positivní bod/pohled > Paradoxem je, že s téměř zamrzlým technickým vývojem her, není třeba ani upgradovat PC a tak PC hráči ušetří jak za cenu hry tak za HW a PC tak vyjde z dlouhodobého hlediska levněji výměnou za špatnou technickou stránku konverzí. Za toto mohou být PC hráči kolozolím vděčni . *2* -
-
Sice ne bez vyhrad, ale souhlasim s popisovanymu deji. Nicmene z toho nevyplyva, ze za to mohou (tedy nesou odpovednost) konzole. Zamenujes pricinu s dusledkem.
Konzole updatuji hardware dostatecne rychle, dukazem je, ze jsou popularni. Spravne je rict, ze neupdatuji tak rychle, jako pc platforma. Vzhledem k tomu, ze ta je neuspesna, je vhodne se zamyslet, jestli neupdatuje prilis rychle a jestli tedy neni chyba spise na strane pc platformy.
Protoze cim je rychlejsi inovace, tim jsou drazsi technologie. A pc platforma se dostala do stavu, ze softwarova cast cast nestiha inovovat (nema na to finance) tak rychle, jako ta hardwarova. A za to konzole nemohou.
Ostatne, konzole inovovali vzdy pomalejsim tempem a pc platforme to nikdy nevadilo. To proste neni pricána problemu pc herni platformy. Ne, priciny problemu pc platformy spocivaji v necem jinem a to ve stale se zvysujicich nakladech na hry. A za to konzole rovnez nemohou, spise naopak, ty je drzi na uzde. Stoupajici naklady jsou nevyhnutelnym dusledkem technologickeho vyvoje her a jeho rychlost. Tedy pc si za to muze samo, respektive za to mohou pozadavky a naroky pc hracu, aniz by byli schopni nebo ochotni tyto naklady ufinancovat.
Vysledkem toho se pc platforma (presneji softwarova cast, tedy hry) stala ekonomicky prevazne zavisla na konzolovych platformach. Jsou to predevsim prodeje na konzolich, ktere financuji a umoznuji vznik spousty her, ktere jsou i na pc. Proto rada puvidne tradicnich pc vyvojaru zacala delat hry pro konzole. Proto, aby se uzivili a nezanikly. A za to konzole nemohou.
Poplatky neprinasi vetsi financni riziko, ale vetsi naklady. Skrze obrovske piratstvi je vetsi financni riziko na strane pc. A pc platforma ma zase daleko vetsi naklady s optimalizaci a testovanim software z duvodu nejednotneho hardware. A cim vic by pc hry vyuzivaly hardware na max, tim vice by tyto naklady rostly.
I mali vyvojari maji na konzolich sanci, treba pres edici minis. A jestli jim neco brani ve vstupu na konzole, tak je to narocnejsi administrativni proces, treba schvalovaci rizeni. Ale i to schvalovaci rizeni a dalsi administrativni procesy nejsou bezucelne a prinasi nejake benefity, jako treba zaruku urcite kvality a bezpecnosti, ohodnoceni her z hlediska rodicovske kontroly a podobne, coz si nekteri zakaznici zadaji a pc platforma jim to negarantuje. -
-
pro jejdaska VGCharts je naprosto nevěrohodný zdroj, kdyby se prodalo 0.67 tak nevznikl ani Crysis Warhead. Mají problémy i se sčítáním konzolovek a v PC úplně plavou. Yerli na konferenci na dotaz prohlásil, že byl s prodeji Crysis 1 velmi spokojený. U Crysis 2 pak řekl, že by jim jen PC už vývoj neufinancovalo, ale to jenom PS3 také ne. (u takové AAA hry).
Přesně tu tvojí "kvalitu" jsem čekal. To že dané hry neznáš, nebaví, nebo to prostě nehraješ neznamená, že jsou méně kvalitní než takové Uncharted. Jsou jen jiné, jinak zaměřené a to je vše. Žádná kvantita vs kvalita a pokud to vidíš takhle, tak jsi ignorant. Já hry toho typu hraju a jsou ve svých kategoriích často špičkou. To samé je Uncharted. Jde jenom o to co koho baví.
"Vydavstele ty data ale znaji, proto se v poslednich letech orientuji na konzole a ne na pc a to je nejspolehlivejsi ukazatel stavu jednotlivych platforem" a tohle dokazuje, že (záměrným) ignorantem jsi. Nemáš důkazy, že by se vydavatelé orientovali na konzole více, než před xy lety a stejně si pořád tvrdíš svou. Jsou šikovní vývojáři a jsou fušéři. Jsou vývojáři, kteří věnují všem platformám stejné úsilí a jsou tací co svou práci z různých důvodů odbývají (PC, PS3 verze). Bylo je a bude.
Já naopak v poslední době hraji spoustu nových her a vysokorozpočtových her, které jejich tvůrci nejen že neudělali "nerovnoprávné" PC verze, ale narvali tam spoustu featur, které nemuseli. Ať už je to aktuálně Alan Wake, nebo LA Noire (tady se čekání opravdu vypatilo) Proč by to asi dělali, kdyby byla pravda, co tvrdíš??? Já fuš - nekvalitní port poznám, poznal jsem ho v roce 1997, stejně jako teď v zásadě je to pořád stejné.
Ano "dobrovolně" když na více platforem nemají peníze ani lidi, nebo když se jedná o něco tak specifickýho danému zařízení (Civilzace), že by to jinde než na PC nemělo šanci. Kdyby přestaly na konzole vycházet exkluzivní hry, postupně by základna odumřela (v případě že již v pokročilé fázi cyklu), pokud by na ně nevycházely od začátku pak by se konzole ani "nerozjely". PC je tak silné, že nepotřebuje korporaci, která by jej udržovala při životě těžce hájenými exkluzivitami a proto bylo včera i dnes je tahounem invence, technologií a jakoby "bokem" pro něj vycházejí stále nové a nové zprvu "exkluzivní" série. Zlatý věk 90. let je mýtus, právě v té době bylo PC v největším ohrožení. HW a hry byly drahé, Windows byl stále skutečně ohrožován Linuxem, Macem a svými zřizovateli zaštítěnými konzolemi a spousta oněch zázraků vznikla na koleni, protože průmysl byl ještě nezralý. V té době si troufnu říct, měly konzole jasnou převahu. Ty jí dnes mají stále (už vzhledem k počtu 3 a více na jednoho, ale PC stojí na pevných základech.
Hlavním motivem celého tvého jednání je, že zkrátka rád něco nenávidíš, následně si to hnusíš, pak si vytvoříš teorii, kterou nevybíravě tlačíš jako fakt. Mimoto působíš (vezmu li tvé předchozí posty po celém Games) jako vyloženě zlý člověk. Proto tuhle diskuzi končím jak je, protože předem vím, že nelze diskutovat s někým, kdo z principu neposlouchá a nebere protistranu jako sobě rovnou. -
Prej nejsou schopný ufinancovat. *7* Aha, proto například vzniká (už) Arma III, HC AAA záležitost, plnící všechny mé požadavky, které by mi byly na konzoli těžko splněny. Cool stories bro... Zbytek textu, zejména jeho první polovina, taky spekulace ovšem po jejdáskovsku vydávaný neochvějně za fakta. Nestojí mi za to to vyvracet, jako by se stalo. Takže se hezky vracím k Deadly Premonition..
-
-
Crysis byl popularni, ale prave ze se za plnou cenu prodaval malo a moc nevydelal. http://www.vgchartz.com/game/7182/crysis/Global/
V dusledku toho se Crytek rozhodl udelat druhy dil primarne na konzole. Bez toho by druhy dil adi nevzniknul, protoze by do nej nikdo neinvestoval, takze je to naopak, za druhy dil ty vdecis konzolistum :-).
Ano, na pc se delaji hry nejsnadneji, takze kvantitou je na prvnim miste, ale kvantita neni kvalita. Ale ty zasadni tituly a jejich prodeje jsou na strane konzoli. Jsem rad, ze si uvedomujes, ze rada puvodnich popularnich pc titulu presla na konzole a vyviji se primarne pro ty konzole, to je prave to, o cem mluvim.
Ano, nekteri vydavatele vydavaji tituly jen na jednuplatformu, dobrovolne.
Ad ty pc exkluzivity, to je presne ona kvantita, nikoli kvalita. Jsem zvedav, jestli se vsechny tyto exkluzivity (s vyjimkou nekolika malo top titulu) dohromady prodaji a budou mit takovou hodnotu, jako jedna exkluzivita na konzoli. Krome toho, treba takove diablo bude s nejvetsi pravdepodobnosti take multiplatforma. Vsimni si spis, jaka spousta tzv. multiplatformnich titulu na pc nevyjde, to je na tom obrazku asi nejhodnotnejsi situace. Protoze co se tyce seznamu exkluzivit, tak jsou nekompletni a nemaji zadnou vypovidaci hodnotu. Uz proto, ze nikdo nevi, co vsechno treba na psn v roce 2012 vyjde. Mnohem zajimavejsi by bylo udelat kompletni seznam za rok 2011, kde uz jsou data znama, vcetne prodeju. Vydavstele ty data ale znaji, proto se v poslednich letech orientuji na konzole a ne na pc a to je nejspolehlivejsi ukazatel stavu jednotlivych platforem -
1.Crysis byl velký úspěch, který dle slov samotné vydělal peníze a prodal i s Warheadem přes 5 miliónů kusů do roku 2009. Crysis 2 je jen vyvrcholením toho úspěchu, kdy si díky ziskům z PC verzí mohli hru vychutnant i konzolisté. Takže můžeš poděkovat i mě.*3*
2.V celkovém součtu vede PC v letech 2005-2011 v počtu her. Co multiformát to vítězství pro dříve PC-only značku. Cílem tvůrců je přeci vydávat na co nejvíce platforem, myslíš snad že by někdo vydával dobrovolně jen na Xbox nebo PS3, kdyby k tomu nebyl donucen?
3. Hezky se podívej jak má platforma "v úpadku" nejvíce takzvaných exkluzivit (ano takzvaných, protože fungování PC platformy je tak nenucené, že placené exkluzivity nepotřebuje). Ano PC má na rok 2012 více exkluzivních her, než Xbox, PS3 a Wii dohromady: http://gamingbolt.com/2012-exclusive-vs-multiplatform-comparison-chart
Přestaň laskavě zneucťovat pravdu, které máš neustále plnou pusu. -
Ale jo, porad tu jsou pc hry, ktere prezivaji nebo se jim dsri i dobre, treba wow, starcraft a dalsi. obvykle maji silny multiplayer a jsou tezko upiratitelne. A zrovne u army je mozne, ze je financovana diky vbs, popropsde slouzi pro trstovani technologii pro vbs.
Takze ano, pokud budes chtit byt slepy, vzdy najdes par vyjymek, ktere te utvrdi ze je vse jak by sis pral. Ale nic to nemeni na trendu, ze se vyvoj her cim dal tim vic presouva na konzole a padaji jedna pc modla za druhou. Typicky pripad je treba takovy crysis 1, to byla pred par lety vlajkova lod konzolovych hateru, a ukazka toho, co by konzole nikdy nezvladly. A ejhle, crysis 2, mimochodem, docela podarena zalezitost, je uz na konzolich a primarne udelan pro ne.
-
-
-
-
PC platformu brzdí to, že byla odepsaná už v 90tých letech...x86 je neuvěřitelná brzda o které se v roce 90 psalo jako o zastaralé....nicméně prodeje stále stoupají a nikdo nemá potřebu přecházet na jiný systém
-
-
-
Pokud to bude unifikovaný PC, který bude zapojen na televizi a ovladan gamepadem ci bezdrat KBM, s tím že až to zastará, rak se vydá nějaký unifikovaný upgrade kit, tak proc ne. Budou se na tom hrat PC hry s komfortem konzolí a myslím si že díky cenám pc her, by to ve vodách multiplatformní hry mohlo konkurenci z microsoftu a sony uškodit....
-
Nedávno jsem tu psa, že valve možná využije half-life 3 k propagaci svýho dalšího vývojovýho kroku, že by už jsme věděli o co de? *5*
-
kupim jedine verziu s AMD a ATI.
-
-
Dostaneš intel a pro výkon budeš muset na cloud ;D
-