Přejít na výpis diskuzí
Spekulace říkají, že Valve chystá herní zařízení "Steam box"
4.3.2012 | Petr Poláček
195 příspěvků
-
Může zpochybňovat ddworld ale sám jsi nám žádné zdroje pro svá divoká trvzení neposkytl.
-
Half-life 2 i Doom 3 byly svojí povahou jasně multiplatformní tituly, to že stejně jako jejich předchůdci nevyšly vedle PC hned na dvě další "velké" konzole bylo způsobeno, že v době vydání těchto her existovala jen jedna opravdu "velká" konzole Xbox (obdobná krize 1998-99). PS2 prostě dosluhoval a kdyby to jen trochu šlo vydali by na ně obě hry také. Ten stejný důvod je proč spousta velkých multiplatů vyšla v letech 2005-2007 jen na PC a Xbox 360. Jiné velké konzole nebyly. Jen Doom vyšel na 3DO, Game Boy Advance, Jaguar, Linux, PC-98, SEGA 32X, SNES. Nebyl to žádný "původní PC titul" jen hra, která vyšla na PC jako první, protože id bylo malé studio a vyvinout hru na PC bylo nejjednodušší a hlavně nějlevnější. PC bylo nejschůdnějším a do začátku nejziskovějším řešením i pro Valve, nebo Epic.
I konzolisté chtějí velké tituly, v tom jsou si hlavní masy hráčů podobné. Při dnešním modelu tvorby her se ale drtivá většina multiplatformních titulů neobejde bez PC verze. Vyšlo už tolik PC verzí od značek, do kterých bych to před lety neřekl, stejně tak naopak a říkám, je to dobře. Ať mají hráči na výběr na co si chtějí kupovat své hry a vydavatel ať vydělá co nejvíce. Každý rozumně uvažující vydavatel dobře ví, že ustrnout na jedné platformě je cesta do pekel. Proto i ti co PC dříve cíleně ignorovali (třeba Capcom ještě pět let zpět, nebo Namco) dnes buď PC hry vydávají o 106, anebo s tím začínají. Ti PC vydavatelé, které jejich hry vydávané na pouze na PC z nutnosti už zas mají plány na multiplatformní releasy (CD Projekt). Například Ubisoft s PC verzemi nepřestane a nic na tom nezmění ani silácké kecy některých jeho zaměstanců, kteří si ta nimi ani nemuměli stát. Ubisoft PC potřebuje ke svému přežití stejně jako konzole. A nedivím se, že mnozí PC hráči ho asi přežít nechat něchtějí, když se za dobu zavedení jeho DRM pokleslo pirátství, ale ještě daleko více prodeje. Kdyby Ubisoft padl, pro značky jako Settlers, Anno, Heroes, ale i GRAW by to mohlo mít kladné dopady.
Ti, kteřím pak bylo vydávat na PC zakázáno hledají cestičky třeba Molyneux s Fable III for Windows anebo aktuálně Alan Wake. Není lepšího důkazu nebývalé vitality PC platformy. Tu poodhalily mimojiné služby jako Steam, nebo Origin. Bez Steamu bychom se nedozvěděli, že Portal 2 se prodával zdaleka nejlépe a to přesto, jak byla PS3 verze zvýhodněna.
No a teď k nespokojencům. Je všeobecně známe, že ve všech skupinách hráčů jsou vždycky nějací takoví, kterým se nelíbí tohle, nebo tamto. Peticí na všechno možné už se sepisovalo tolik, že z toho nejde nic vyvozovat. Konzoloví hráči chtěli Starcraft II, Zaklínače 1, Red Alert, Command Conquer, muselo to nutně znamenat, že s nabídkou konzolových her nejsou spokojeni a konzole jsou v úpadku. :)
A diktát Sony lepší než Valve? To snad špatně čtu. Jedinou možnost, kdy mělo Sony šanci překročit stín uzavřenosti konzolových mechanismů a systému byl other OS, který zrušili, prostě to utli. Na PC je ten rozdíl, že komu se nelíbí ceny na Steamu, může hru koupit na GamersGate, GoGu a desítkách dalších služeb. Jaká je konkurence pro PSN? PSN?? :)) Když někdo odmítá Steam totálně, pořád si může hru spojenou se Steamme koupit, ale rozjet si jí po svém, nez něj. Steam si nediktuje ceny, to vydavatelé, Steam pouze upravuje nabídku tak, aby byl v akcích výhodnější, než konkurenti. To že u novinek je cena vyšší, není nic nekalého je to přirozené právo zřizovatele služby, kdo nechce, nemusí to za cenu kupovat, ja si taky nepůjdu do Bontonladnu koupit Uncharted 3 za 2499. Koupím později/jinde. Takže ne, když skutečně nechci nemusím hrát Skyrim přes Steam, když nechci nemusím při každém spuštění vkládat disk do mechaniky na PS3 musím vždy. + budu tě chtít slyšet co budeš říkat, až bude něco jako Steam na PS3. Zřejmě to budeš chválit jako výtečné protibazarové opatření a svoboda pro tebe bude irelevantní. -
http://techgage.com/article/nvidia_talks_pc_gaming_trends/
Teď už se tím můžeš zabývat, jejdasku. Zkus to nějak sladit se svými názory. Obávám se, že to nebude jednoduché. -
Promin, ale ddworld je neseriozni zaujaty zdroj, ktery totalitne maze nepohodlne fakta a nazory. Zkus tu informaci dohledat na nejakem jinem serioznim mediu (pokud je to pravda, tak o tom budou psat vsechny velke zpravodajske weby), jinak je zbytecne se tim zabyvat.
-
pro jejdaska VGCharts je naprosto nevěrohodný zdroj, kdyby se prodalo 0.67 tak nevznikl ani Crysis Warhead. Mají problémy i se sčítáním konzolovek a v PC úplně plavou. Yerli na konferenci na dotaz prohlásil, že byl s prodeji Crysis 1 velmi spokojený. U Crysis 2 pak řekl, že by jim jen PC už vývoj neufinancovalo, ale to jenom PS3 také ne. (u takové AAA hry).
Přesně tu tvojí "kvalitu" jsem čekal. To že dané hry neznáš, nebaví, nebo to prostě nehraješ neznamená, že jsou méně kvalitní než takové Uncharted. Jsou jen jiné, jinak zaměřené a to je vše. Žádná kvantita vs kvalita a pokud to vidíš takhle, tak jsi ignorant. Já hry toho typu hraju a jsou ve svých kategoriích často špičkou. To samé je Uncharted. Jde jenom o to co koho baví.
"Vydavstele ty data ale znaji, proto se v poslednich letech orientuji na konzole a ne na pc a to je nejspolehlivejsi ukazatel stavu jednotlivych platforem" a tohle dokazuje, že (záměrným) ignorantem jsi. Nemáš důkazy, že by se vydavatelé orientovali na konzole více, než před xy lety a stejně si pořád tvrdíš svou. Jsou šikovní vývojáři a jsou fušéři. Jsou vývojáři, kteří věnují všem platformám stejné úsilí a jsou tací co svou práci z různých důvodů odbývají (PC, PS3 verze). Bylo je a bude.
Já naopak v poslední době hraji spoustu nových her a vysokorozpočtových her, které jejich tvůrci nejen že neudělali "nerovnoprávné" PC verze, ale narvali tam spoustu featur, které nemuseli. Ať už je to aktuálně Alan Wake, nebo LA Noire (tady se čekání opravdu vypatilo) Proč by to asi dělali, kdyby byla pravda, co tvrdíš??? Já fuš - nekvalitní port poznám, poznal jsem ho v roce 1997, stejně jako teď v zásadě je to pořád stejné.
Ano "dobrovolně" když na více platforem nemají peníze ani lidi, nebo když se jedná o něco tak specifickýho danému zařízení (Civilzace), že by to jinde než na PC nemělo šanci. Kdyby přestaly na konzole vycházet exkluzivní hry, postupně by základna odumřela (v případě že již v pokročilé fázi cyklu), pokud by na ně nevycházely od začátku pak by se konzole ani "nerozjely". PC je tak silné, že nepotřebuje korporaci, která by jej udržovala při životě těžce hájenými exkluzivitami a proto bylo včera i dnes je tahounem invence, technologií a jakoby "bokem" pro něj vycházejí stále nové a nové zprvu "exkluzivní" série. Zlatý věk 90. let je mýtus, právě v té době bylo PC v největším ohrožení. HW a hry byly drahé, Windows byl stále skutečně ohrožován Linuxem, Macem a svými zřizovateli zaštítěnými konzolemi a spousta oněch zázraků vznikla na koleni, protože průmysl byl ještě nezralý. V té době si troufnu říct, měly konzole jasnou převahu. Ty jí dnes mají stále (už vzhledem k počtu 3 a více na jednoho, ale PC stojí na pevných základech.
Hlavním motivem celého tvého jednání je, že zkrátka rád něco nenávidíš, následně si to hnusíš, pak si vytvoříš teorii, kterou nevybíravě tlačíš jako fakt. Mimoto působíš (vezmu li tvé předchozí posty po celém Games) jako vyloženě zlý člověk. Proto tuhle diskuzi končím jak je, protože předem vím, že nelze diskutovat s někým, kdo z principu neposlouchá a nebere protistranu jako sobě rovnou. -
Ti uz svoje konzole maji - jmenuji se smartphony ^^
-
Prave ze neplatilo. Viz tebou zminene priklady, hl i doom byly primarne vyvánuty pro pc a na konzole se portovali. Dnes je tomu ve vetsine pripadu naopak. A o tom celou dobu mluvim, ze puvodni pc tituly prechazeji na konzole, nove všlke znacky vznikaji rovnez prevazne primarne pro konzole.
Dale bych vypichl tve tvrzeni, se driv na pc vychazely tituly proto, ze by je zadna konzole nezvladla. Tehdy to tak mohlo byt, protoze pc bylo ekonomicky sobestacne a nemuselo se ohlizet na konzole. Dnes sobestacne neni a proto se ceka se na novou generaci konzoli. A o tom tu taky porad dokola mluvim, je to jeden z mych argumentu, na kterem dokladam upadek pc platformy a zduvodnuji ho dnesnimi vysokymi naklady na hry. Diky nim pc platforma ztratila svou sobestacnost. Dukazem budiz i to, ze se to tyka velkych titulu, nikoli treba nizkonakladove indie sceny, ktera konzole ke svemý zivotu nepotrebuje a nezqvisi na nich. Jenze pc hraci chteji prave a hlavne ty velke tituly.
Je fajn ze se jako pc hrac citis spokojeny a obskakovany, ale urcite jsi neprehledl, ze spousta pc hracu se citi opacne, zanedbane a odstrcene a podle me ne bezduvodne, ten upadek vnimam spolu s nimi. Vetsina techto jedincu jako pricinu sve nespokojenosti - upadku pc platformy - vidi konzole, ktere "nici pc hry" nebo "zpomaluji technologicky vyvoj". A ja delam pouze to, ze jim vysvetluji, ze pricinou upadku pc platformy jsou jine faktory a ze konzole za to nemohou. Jestlize ty jsi se stavem pc platformy spokojeny, pak nejsme ve sporu, protoze nemam zadnou potrebu te presvedcovat o opaku. Me jde o neco jineho, aby ti nespokojeni pochopili prave priciny a duvody dnesniho stavu pc herni platformy.
PC hracum schazi na pc daleko vice titulu nez jen red dead redemption, mnohdy zcela prokazatelne, protoze kvuli tomu sepisuji petice, vybavuji si treba dark souls. Ale svou nespokojenost davaji v diskusich najevo u spousty dalsich konzolovych titulu, jenom za tento tyden si vybavuji dust a journey. Casto padaji slova, zase jenom pro konzole.
PC sveho pana pomalu ziskava ve steamu a osobne mi dost vadi, ze se koupim krabicovou verzi singleplayerove hry, ktera nema s valve nic spolecneho a presto je zavisla na steamu a valve ji ma pod kontrolou a muze si s ni delat co chce. Takhle ja si svobodu nepredstavuji. To i na te uzavrene konzoli je to lepsi, udava se, ze 2/3 ps3 nikdy nebyly online. Na ps3 nejsi zavisly na psn, aby sis mohl zahrat treba skyrim, na pc platforme jsi zavisly na steamu, na jakemsi podivnem distributorovi. -
Crysis byl popularni, ale prave ze se za plnou cenu prodaval malo a moc nevydelal. http://www.vgchartz.com/game/7182/crysis/Global/
V dusledku toho se Crytek rozhodl udelat druhy dil primarne na konzole. Bez toho by druhy dil adi nevzniknul, protoze by do nej nikdo neinvestoval, takze je to naopak, za druhy dil ty vdecis konzolistum :-).
Ano, na pc se delaji hry nejsnadneji, takze kvantitou je na prvnim miste, ale kvantita neni kvalita. Ale ty zasadni tituly a jejich prodeje jsou na strane konzoli. Jsem rad, ze si uvedomujes, ze rada puvodnich popularnich pc titulu presla na konzole a vyviji se primarne pro ty konzole, to je prave to, o cem mluvim.
Ano, nekteri vydavatele vydavaji tituly jen na jednuplatformu, dobrovolne.
Ad ty pc exkluzivity, to je presne ona kvantita, nikoli kvalita. Jsem zvedav, jestli se vsechny tyto exkluzivity (s vyjimkou nekolika malo top titulu) dohromady prodaji a budou mit takovou hodnotu, jako jedna exkluzivita na konzoli. Krome toho, treba takove diablo bude s nejvetsi pravdepodobnosti take multiplatforma. Vsimni si spis, jaka spousta tzv. multiplatformnich titulu na pc nevyjde, to je na tom obrazku asi nejhodnotnejsi situace. Protoze co se tyce seznamu exkluzivit, tak jsou nekompletni a nemaji zadnou vypovidaci hodnotu. Uz proto, ze nikdo nevi, co vsechno treba na psn v roce 2012 vyjde. Mnohem zajimavejsi by bylo udelat kompletni seznam za rok 2011, kde uz jsou data znama, vcetne prodeju. Vydavstele ty data ale znaji, proto se v poslednich letech orientuji na konzole a ne na pc a to je nejspolehlivejsi ukazatel stavu jednotlivych platforem -
jejdasek - "Me tvrzeni je opodstatnene a to faktem, ze rada puvodnich pc titulu se zacala vytvaret primarne pro konzole a na pc se uz jen portuji." Tohle ale platilo stejně tak třeba před 15 lety, 20 lety tak jako dnes. Podívej se na Mobygames a zjistíš že drtivá většina her byly multiplatformy. Hry čistě na PC, to byly vždycky RTS, RPG, tahovky (ty se na konzole prostě vyloženě nehodily) a akční hry only for PC pak hlavně pocházely od malých, začínajících studií typu jako byl třeba Epic. V minulosti ještě nebyly tak ustálené konzolové generace a v průmyslu se vynořovaly faily typu 3DO, NeoGeo, Dreamcast, GC atd. často vyšla daná hra jen na PC proto, protože konzole na které by běžela podle představ tvůrců prostě ještě nebyla na trhu. Možná tě to překvapí, ale Half-life 2 pro mnohé PCčkáře nedotknutelná modla vyšel i na Xbox a pracovalo se na tom už při vývoji počítačové verze, Doom jakbysmet a to je jen zlomeček multiplatofrmních her, kde PC táhne prodeje. Ono totiž záleží na konkrétní značce a žánru. Je jasné, že remake Syndicate na PC příliš velký hit nebude. Prodeje se můžou být jak 1/3 pro každou platformu (ze zveřejněných prodejů vybraných multiplatforem obvyklý poměr). Ty s radostí konstatuješ "PC ztratilo další značku" a já říkám Syndicate nikdy PC značka nebyla. První Syndicate byla to hra, která vyšla jako první na PC a záměrem autorů nebylo tam zůstat a také že ne... 3DO (1995), Amiga (1993), Amiga CD32 (1995), DOS (1993), FM Towns (1994), Genesis (1994), Jaguar (1995), Macintosh (1994), PC-98 (1994), SEGA CD (1995) and SNES (1994) See? Vlastně jediné "PC značky" byly ty co pro Widows nechal vytvořit Microsoft...třeba série AoE, nebo Halo 2 pro Vistu. Metal Gear Solid taky není konzolová, nebo dokonce PS3 značka. To konec konců dokazuje, že MGS1, 2 byl a nyní 5 bude na PC. Playstation značka, to je třeba Drakan: Ancient Gates, jehož exkluzivitu si Sony zaplatila.
Co se Red Redemption týče Rockstar propásl svoji šanci vydat to půl roku po konzolových verzích a myslím, že příklady Bully je skutečně poučily o tom, že více jak půl pro portování takhle velkých her už je příliš. Navíc myslím, že ani první Red Dead nebyl na PC, takže tahle jediná zásadnější konzolová a neexkluzivní hra na PC schází, ale to se dá v pohodě přežít, stejně jako když konzolistovi chybí Starcraft. Jinak RDR 3 se už na PC dostat může, už trojka je rozplizlý multík par exclence (a výtečná hra), pokud mluvíš o "konzolové specifičnosti" musel jsi myslet Revolver.
Abych to uzavřel konzole jsou na PC nezávislé, ale to samé platí i naopak. Multiplaty to nejsou pro PC žádná charita, je to byznys ve kterém si PC vede zatraceně dobře. Dead Rising 2, Darkness 2 na PC, Deus Ex, AvP, Just Cause 2 se specielními vylepšeními pro PC jo tohle beru. Cítím se jako PC hráč obskakovaný.
PC nemá pána a není uzavřené. Zatímco ojedinělý region lock pro DLC do Fearu 2 byl zrušen na PS3 si nemůžu stále zahrát Red Seed Profiles, přesto, že na Xboxu se to prodává po celém světě. Hádej jak na to jde Sony? Už dva roky region lock pro Japonsko. Mám rád svobodu a platformu s budoucností, kde jsem si vlastním pánem, proto považuji PC za nejlepší, ne kvůli grafice, ale kvůli možnostem. -
Ano, levne porty konzolovych her na pc zpravidla vydelavaji, proto se stale delaji. Uz jen diky velmi podobne architekture mezi pc a xboxem. Ale hra nesmi byt moc konzolove specificka. Pokud je to neco jako red dead redemption s autoaimem, coz by asi pc hraci neunesli, tak se port ani nedela, protoze priblizit to zvyklostem pc hracu by uz bylo prilis narocne a drahe.
Me tvrzeni je opodstatnene a to faktem, ze rada puvodnich pc titulu se zacala vytvaret primarne pro konzole a na pc se uz jen portuji. Opacne se to nedeje. Tve tvrzeni neni nicim podlozene. Konzole jsou na PC herni platforme nezavisle, jsou samostatne zivotaschopne. -
1.Crysis byl velký úspěch, který dle slov samotné vydělal peníze a prodal i s Warheadem přes 5 miliónů kusů do roku 2009. Crysis 2 je jen vyvrcholením toho úspěchu, kdy si díky ziskům z PC verzí mohli hru vychutnant i konzolisté. Takže můžeš poděkovat i mě.*3*
2.V celkovém součtu vede PC v letech 2005-2011 v počtu her. Co multiformát to vítězství pro dříve PC-only značku. Cílem tvůrců je přeci vydávat na co nejvíce platforem, myslíš snad že by někdo vydával dobrovolně jen na Xbox nebo PS3, kdyby k tomu nebyl donucen?
3. Hezky se podívej jak má platforma "v úpadku" nejvíce takzvaných exkluzivit (ano takzvaných, protože fungování PC platformy je tak nenucené, že placené exkluzivity nepotřebuje). Ano PC má na rok 2012 více exkluzivních her, než Xbox, PS3 a Wii dohromady: http://gamingbolt.com/2012-exclusive-vs-multiplatform-comparison-chart
Přestaň laskavě zneucťovat pravdu, které máš neustále plnou pusu. -
Steam nebude nikdy takové zlo jako diktátorské Sony, ale počkat Sony to je pro tebe dobro. Protože svět musí být pro prosťáčky jako ty odpovídajícím způsobem černobílý, aby se v něm chudáci neztratili. *15*
-
jejdasek - Stejně tak by šlo říci, že dnešní multiplatformní tituly jsou závislé na ziscích z PC a Xboxu 360, nebo z PC a PS3... Netvrď něco pro co nemáš důkazy. PC hry vydělávají a to tak, že hodně moc, jinak by se do nich nepouštělo už i Namco (!!) (=Ridge Racer Unbounded).
-
Nebo Facebook :D
-
Kdyby bylo po mem, tak tu hrajeme hry jako system shock, ufo nebo jagged aliance 2. A vsechny thto neprekonane skvosty bezely na daleko slabsim hardware, nez maji dnesni konzole. Ale ok, zvetsily se obrazovky a rozliseni, je potreba pridat na vykonu, ale s mirou, protoze to s sebou nese zvysene nanlady. A zrovna audiovázualni stranka z hlediska hratelnosti je vcelku nevyz amna, ale dominuje z hlediska marketingoveho, prodava hru masam povrchnich hracu, kvuli kterym se hry zjednodusuji.
A z jineho pohledu, zatim co vidim prinos ve vyvoji her od pingu pres tetris k treba k ufo (a vzrustu komplexity a propracovanosti her), tak nevidim prinos ve vyvoji nasledujicim, kdy se hry zacali obecne zase zjednodusovat pres cod k ns pc popularnimu farmville. Teda ja ten prinos vidim pro penezenky i vedtoru, ale ne pro me, jako hrace. A jsem rad za kvalitni, propracívane a zabavne hry jako je treba dark souls. -
Ale jo, porad tu jsou pc hry, ktere prezivaji nebo se jim dsri i dobre, treba wow, starcraft a dalsi. obvykle maji silny multiplayer a jsou tezko upiratitelne. A zrovne u army je mozne, ze je financovana diky vbs, popropsde slouzi pro trstovani technologii pro vbs.
Takze ano, pokud budes chtit byt slepy, vzdy najdes par vyjymek, ktere te utvrdi ze je vse jak by sis pral. Ale nic to nemeni na trendu, ze se vyvoj her cim dal tim vic presouva na konzole a padaji jedna pc modla za druhou. Typicky pripad je treba takovy crysis 1, to byla pred par lety vlajkova lod konzolovych hateru, a ukazka toho, co by konzole nikdy nezvladly. A ejhle, crysis 2, mimochodem, docela podarena zalezitost, je uz na konzolich a primarne udelan pro ne. -
Nemel jsem na mysli cenu hry, ale celkove prijmy ze hry na jednotlivych platformach. Rozhodujici je v tom pocet prodanych kusu. PC hry, presneji multiplatformni tituly, jsou dnes prevazne ekonomicky zavisle na konzolich, tudiz se na nich vezou. Tqkze moje predstava zcestna neni.
-
Proč se tedy sepisuji obdobné petice ohledně Diabla či Starcraftu?? :)))
-
Jen se nepřetvařuj. Všichni tě tu tuze dobře známe. *15*
-
Prej nejsou schopný ufinancovat. *7* Aha, proto například vzniká (už) Arma III, HC AAA záležitost, plnící všechny mé požadavky, které by mi byly na konzoli těžko splněny. Cool stories bro... Zbytek textu, zejména jeho první polovina, taky spekulace ovšem po jejdáskovsku vydávaný neochvějně za fakta. Nestojí mi za to to vyvracet, jako by se stalo. Takže se hezky vracím k Deadly Premonition..