Přejít na výpis diskuzí
Spekulace říkají, že Valve chystá herní zařízení "Steam box"
4.3.2012 | Petr Poláček
195 příspěvků
-
"Potenciální Steam box se nezdá být konkurencí pro konzole, spíše by jen doplňoval nabídku možností, jak hry hrát."
Proč myslíš? Z té zprávy, pokud by se potvrdila a pokud by se tenhle systém časem prosadil, mi přijde, že by se z něčeho podobného mohla stát pro konzole docela silná konkurence. -
-
pokud by dokázali udržet cenu týhle svojí mašinky na uzdě, tak bych řek že výraz konkurence pro konzole neni úplně na místě, použil bych spíš devastátor konzolí :)
No ikdyž to beru z rezervou, malám jsem si z toho cvrnk do gatí *5* -
-
Pochybuji, pokud by to chtelo konkurovat konzolim, musela by se z toho rovnez stat konzole. Tedy jednotny hardware, dlouha zivotnost zarizeni (6 az 10 let), velmi blbuvzdorne rozhrani (strcis tam placku a uz bezi hra), povinna vybava gamepadem a kvalitni protipiratska ochrana. On totiz ani XBox neni nic jineho, nez pc v konzolovem baleni. A to cele za 5 - 8 kKc.
-
-
a kto vravi ze to tak nebude...este to ani nevyslo a mozno ani nebude a uz tvrdis co to nebude...ak si cital dobre tak maju svoj patent na gamepad takze na jednu cast mas odpoved...zvysok si uz treba pockat...a mozno valve od toho uspusti..a mozno je to len vyplod nejakej osoby a valve nic take neplanuje... :)
-
-
lenze potom by bolo dobre aby niektore studia presli na vyvoj pre toto herne PC zariadenie pretoze stale sa najdu hry na PS3 ci XBOX360 ktore stoja za to a na pc ci na steame ich nenajdes...to bude asi pre tutu masinku asi najtahsie...lebo ten konzolista napr od PS3 neupusti pokial nechce prist o hry ako Gears of War 3 ci Uncharted 3...co isto uz pride kedze tieto hry isto na tu masinku od valve nebudu...ale je zas fakt ze v tej masine vidim istu silu konkurencie pokial by cena bola na urovni konzoli a hlavne ak tam budu hry za cenu ktora je teraz na steame hlavne tie v akci tak by to mohlo byt zaujimave :)...uvidime co z toho bude ak cosi bude :)
-
-
-
Tak už jste se dostatečně vybrečeli ? *5* Valve (steam) je poslední co drží PC scenu nad vodou .
-
měli by radši chystat Episode 3...
-
Rikam snad nekde ze by na konzole nevychazely kvalitni (obsahove) hry? Ja rikam ze brzdi vyvoj technologi. IBM uz ma napriklad funkcni prototyp kvantoveho tranzistoru, ale dockame se ho az tak za 30 let protoze vyrobci konzoli prece nebudou zavadet nove technologe kdyz muzou zdimat prachy z tech soucasnych. A vyrobcum her nezbyva nez pro ty zastarale krapy vyvijet hry.
Konzole stejne jako retardovane serialy typu Ordinace v ruzove zahrade maji silnou pozici protoze jsou user friendly a ovladat je dokaze kazdy casual sampon, ci blondyna. Bohuzel jich je vetsina populace, takze jsou oblibenejsi nez PC k jehoz ovladani je treba mit alespon par mozkovych bunek..
//Edit to melo byt jejdaskovi -
-
Tak tahl IBM predevsim defakto PC platformu vytvorila. Ale take uz se jeho vyroby zbavila, myslis ze to je kvuli konzolim?
Ne, konzle nic nepbrzdi, zabrzdena je samotna pc herni platforma, je v upadku a silne ekonomicky zavisla na konzolich. Ale konzole za to nemohou, ty si zatim uspesne ziji svym vlastnim zivotem. Za upadek pc herni platformy mohou jine priciny. -
-
ajejej pc upada ? prosimte :) vzdyt se ceka jen na nove konzole aby se to mohlo trosku zas posunout dal, nebyt svetu kde se zije jen na penize tak uz jsme opravdu ale nekde jinde :)
-
-
Ano, prave to cekani na nove konzole, tato zrejma ukazka zavislosti pc herni platformy na konzolich, je jasna ukazka upadku pc platformy. Mozna jsi mlady a prijde ti to normalni, protoze uz nepamatujes, ze pc pred par lety, kdy na ni vychazely ty nejvetsi a dodnes opevovane herni legendy, byla samostatne zivotaschopna. Nemusela se nijak ohlizet na konzole a hry se delali primarne pro ni. Nebyla to platforma levnych odflaklych portu z konzolovych her, jako dnes.
-
-
+1
-
-
Je to presne tak ako hovoríš.
Zial 90 percent ludí sú ovce. A čo potrebujú ovce? Zrať! Nič viac, nič menej.
Ziadne vyššie ideály a princípy by som u nich nehladal. Všetky ich kvázi úvahy sa odvíjajú od žrádla. Je to niečo ako so sexualitou. -
Hraji hlavně na PC ale tvůj názor je opravdu hloupý a zbytečně agresivní. Souhlasím s "Ja rikam ze brzdi vyvoj technologi." PC exkluzivní hry nezničili konzole ale hráči piráti, kteří místo toho aby podpořili vývojáře PC exkluzivních her tak je raději ukradly. Proč si hru kupovat když nemusím že? Hrál jsi někdy staré hry na PlayStation 1? Třeba takoví Sihlent Hill1 nebo RE původní trilogii a FFserii do devátého dílu? To jsou konzolové značky a vůbec nejsou pro žádné retardy jak píšeš a to se ovládají gamepadem. I na PS2 jsou kvalitní hry ale většinou pokračování zajetých značek. Od stávající generace začalo zjednodušování ve hrách a to jak na PC, tak na Konzolách ale nemůžou za to konzole, ale vývojáři samotní kteří si myslí, že když hru zjednoduší pro širší publikum tak prodají více kusů. To je celí problém a konzole jako takové za to nemohou. Konzole jsou tady už od roku 1972. První se jmenovala, Magnavox Odyssey. http://en.wikipedia.org/wiki/Magnavox_Odyssey
Předem se omlouvám za chyby v textu. Lépe se nauč historii herních konzol, pokud je chceš hanit. Přejiti hezky den. -
-
Tak po treti: Nerikam ze na konzole nevychazi kvalitni hry (Final Fantasy napriklad). Pokud se ovsem podivas na statistiky prodejnosti (predvsim USA) tak suverene vedou pohybove stupidity s Kinectem atp.
Pirati se stejne na PC jako na konzole tam neni zadny rozdil, vsechno je to akorat o prachach a lenosti optimalizovat engine pro sirsi spektrum PC HW.
-
-
-
konzola = výsměch tech. pokroku v herním průmyslu .
Hlavně ,že všichni vidí megamiliony v kapse za prodej, asi stejný marketingový tým jako u vývoje MMO her :) no nezbejvá než napsat amen s náma -
-
Technologicky pokrok neni zadarmo, dokonce ani neni levny, pokud ma byt rychly a obmenovat se casto. Proc se na technologicky nejpokrocilejsi platforme prodava nejmene her a nejlevnej? Kdo chce technologicky pokrok, musi si ho zaplatit. Nejsou penize, neni pokrok.
-
-
a opravdu se na PC prodava nejmene her, urcite v kamenych prodejnach ale jinak? http://www.ddworld.cz/aktuality/konzole/nvidia-konzole-umiraji-prijmy-z-her-na-pc-rostou-a-konzole-jsou-9x-slabsi-nez-soucasne-pc-2.html
-
-
Promin, ale ddworld je neseriozni zaujaty zdroj, ktery totalitne maze nepohodlne fakta a nazory. Zkus tu informaci dohledat na nejakem jinem serioznim mediu (pokud je to pravda, tak o tom budou psat vsechny velke zpravodajske weby), jinak je zbytecne se tim zabyvat.
-
-
Může zpochybňovat ddworld ale sám jsi nám žádné zdroje pro svá divoká trvzení neposkytl.
-
http://techgage.com/article/nvidia_talks_pc_gaming_trends/
Teď už se tím můžeš zabývat, jejdasku. Zkus to nějak sladit se svými názory. Obávám se, že to nebude jednoduché.
-
-
-
Nejsou peníze, není pokrok. Na konzolích peníze jsou, přesto je pokrok nulový.
-
-
Neni nulovy, jen je generacni obmena pomalejsi. Srovnej treba ps1, ps2 a ps3. To neni nulovy pokrok. A k tomu jsou i dalsi inovace, treba v ovladani, viz vyvoj gamepadu nebo ovladac move.
Pritom microsoft ani sony si nejak extra dobre ekonomicky nevedou, rekl bych, ze to vedou spis na hranice unosnosti. -
-
jejdasek - PC hráči a konzolisté platí za hry vydavatelům a vývojářům stejně. S tím rozdílem, že PC hráči nemusejí pětikilem navíc dotovat velkého bratra, protože PC je SVOBODNÁ a OTEVŘENÁ platforma. Tvoje podivná představa, že se tu někdo "veze" je pak úplně zcestná.
-
-
Prave ze neplatilo. Viz tebou zminene priklady, hl i doom byly primarne vyvánuty pro pc a na konzole se portovali. Dnes je tomu ve vetsine pripadu naopak. A o tom celou dobu mluvim, ze puvodni pc tituly prechazeji na konzole, nove všlke znacky vznikaji rovnez prevazne primarne pro konzole.
Dale bych vypichl tve tvrzeni, se driv na pc vychazely tituly proto, ze by je zadna konzole nezvladla. Tehdy to tak mohlo byt, protoze pc bylo ekonomicky sobestacne a nemuselo se ohlizet na konzole. Dnes sobestacne neni a proto se ceka se na novou generaci konzoli. A o tom tu taky porad dokola mluvim, je to jeden z mych argumentu, na kterem dokladam upadek pc platformy a zduvodnuji ho dnesnimi vysokymi naklady na hry. Diky nim pc platforma ztratila svou sobestacnost. Dukazem budiz i to, ze se to tyka velkych titulu, nikoli treba nizkonakladove indie sceny, ktera konzole ke svemý zivotu nepotrebuje a nezqvisi na nich. Jenze pc hraci chteji prave a hlavne ty velke tituly.
Je fajn ze se jako pc hrac citis spokojeny a obskakovany, ale urcite jsi neprehledl, ze spousta pc hracu se citi opacne, zanedbane a odstrcene a podle me ne bezduvodne, ten upadek vnimam spolu s nimi. Vetsina techto jedincu jako pricinu sve nespokojenosti - upadku pc platformy - vidi konzole, ktere "nici pc hry" nebo "zpomaluji technologicky vyvoj". A ja delam pouze to, ze jim vysvetluji, ze pricinou upadku pc platformy jsou jine faktory a ze konzole za to nemohou. Jestlize ty jsi se stavem pc platformy spokojeny, pak nejsme ve sporu, protoze nemam zadnou potrebu te presvedcovat o opaku. Me jde o neco jineho, aby ti nespokojeni pochopili prave priciny a duvody dnesniho stavu pc herni platformy.
PC hracum schazi na pc daleko vice titulu nez jen red dead redemption, mnohdy zcela prokazatelne, protoze kvuli tomu sepisuji petice, vybavuji si treba dark souls. Ale svou nespokojenost davaji v diskusich najevo u spousty dalsich konzolovych titulu, jenom za tento tyden si vybavuji dust a journey. Casto padaji slova, zase jenom pro konzole.
PC sveho pana pomalu ziskava ve steamu a osobne mi dost vadi, ze se koupim krabicovou verzi singleplayerove hry, ktera nema s valve nic spolecneho a presto je zavisla na steamu a valve ji ma pod kontrolou a muze si s ni delat co chce. Takhle ja si svobodu nepredstavuji. To i na te uzavrene konzoli je to lepsi, udava se, ze 2/3 ps3 nikdy nebyly online. Na ps3 nejsi zavisly na psn, aby sis mohl zahrat treba skyrim, na pc platforme jsi zavisly na steamu, na jakemsi podivnem distributorovi. -
jejdasek - "Me tvrzeni je opodstatnene a to faktem, ze rada puvodnich pc titulu se zacala vytvaret primarne pro konzole a na pc se uz jen portuji." Tohle ale platilo stejně tak třeba před 15 lety, 20 lety tak jako dnes. Podívej se na Mobygames a zjistíš že drtivá většina her byly multiplatformy. Hry čistě na PC, to byly vždycky RTS, RPG, tahovky (ty se na konzole prostě vyloženě nehodily) a akční hry only for PC pak hlavně pocházely od malých, začínajících studií typu jako byl třeba Epic. V minulosti ještě nebyly tak ustálené konzolové generace a v průmyslu se vynořovaly faily typu 3DO, NeoGeo, Dreamcast, GC atd. často vyšla daná hra jen na PC proto, protože konzole na které by běžela podle představ tvůrců prostě ještě nebyla na trhu. Možná tě to překvapí, ale Half-life 2 pro mnohé PCčkáře nedotknutelná modla vyšel i na Xbox a pracovalo se na tom už při vývoji počítačové verze, Doom jakbysmet a to je jen zlomeček multiplatofrmních her, kde PC táhne prodeje. Ono totiž záleží na konkrétní značce a žánru. Je jasné, že remake Syndicate na PC příliš velký hit nebude. Prodeje se můžou být jak 1/3 pro každou platformu (ze zveřejněných prodejů vybraných multiplatforem obvyklý poměr). Ty s radostí konstatuješ "PC ztratilo další značku" a já říkám Syndicate nikdy PC značka nebyla. První Syndicate byla to hra, která vyšla jako první na PC a záměrem autorů nebylo tam zůstat a také že ne... 3DO (1995), Amiga (1993), Amiga CD32 (1995), DOS (1993), FM Towns (1994), Genesis (1994), Jaguar (1995), Macintosh (1994), PC-98 (1994), SEGA CD (1995) and SNES (1994) See? Vlastně jediné "PC značky" byly ty co pro Widows nechal vytvořit Microsoft...třeba série AoE, nebo Halo 2 pro Vistu. Metal Gear Solid taky není konzolová, nebo dokonce PS3 značka. To konec konců dokazuje, že MGS1, 2 byl a nyní 5 bude na PC. Playstation značka, to je třeba Drakan: Ancient Gates, jehož exkluzivitu si Sony zaplatila.
Co se Red Redemption týče Rockstar propásl svoji šanci vydat to půl roku po konzolových verzích a myslím, že příklady Bully je skutečně poučily o tom, že více jak půl pro portování takhle velkých her už je příliš. Navíc myslím, že ani první Red Dead nebyl na PC, takže tahle jediná zásadnější konzolová a neexkluzivní hra na PC schází, ale to se dá v pohodě přežít, stejně jako když konzolistovi chybí Starcraft. Jinak RDR 3 se už na PC dostat může, už trojka je rozplizlý multík par exclence (a výtečná hra), pokud mluvíš o "konzolové specifičnosti" musel jsi myslet Revolver.
Abych to uzavřel konzole jsou na PC nezávislé, ale to samé platí i naopak. Multiplaty to nejsou pro PC žádná charita, je to byznys ve kterém si PC vede zatraceně dobře. Dead Rising 2, Darkness 2 na PC, Deus Ex, AvP, Just Cause 2 se specielními vylepšeními pro PC jo tohle beru. Cítím se jako PC hráč obskakovaný.
PC nemá pána a není uzavřené. Zatímco ojedinělý region lock pro DLC do Fearu 2 byl zrušen na PS3 si nemůžu stále zahrát Red Seed Profiles, přesto, že na Xboxu se to prodává po celém světě. Hádej jak na to jde Sony? Už dva roky region lock pro Japonsko. Mám rád svobodu a platformu s budoucností, kde jsem si vlastním pánem, proto považuji PC za nejlepší, ne kvůli grafice, ale kvůli možnostem. -
Ano, levne porty konzolovych her na pc zpravidla vydelavaji, proto se stale delaji. Uz jen diky velmi podobne architekture mezi pc a xboxem. Ale hra nesmi byt moc konzolove specificka. Pokud je to neco jako red dead redemption s autoaimem, coz by asi pc hraci neunesli, tak se port ani nedela, protoze priblizit to zvyklostem pc hracu by uz bylo prilis narocne a drahe.
Me tvrzeni je opodstatnene a to faktem, ze rada puvodnich pc titulu se zacala vytvaret primarne pro konzole a na pc se uz jen portuji. Opacne se to nedeje. Tve tvrzeni neni nicim podlozene. Konzole jsou na PC herni platforme nezavisle, jsou samostatne zivotaschopne. -
jejdasek - Stejně tak by šlo říci, že dnešní multiplatformní tituly jsou závislé na ziscích z PC a Xboxu 360, nebo z PC a PS3... Netvrď něco pro co nemáš důkazy. PC hry vydělávají a to tak, že hodně moc, jinak by se do nich nepouštělo už i Namco (!!) (=Ridge Racer Unbounded).
-
Nemel jsem na mysli cenu hry, ale celkove prijmy ze hry na jednotlivych platformach. Rozhodujici je v tom pocet prodanych kusu. PC hry, presneji multiplatformni tituly, jsou dnes prevazne ekonomicky zavisle na konzolich, tudiz se na nich vezou. Tqkze moje predstava zcestna neni.
-
-
Jenže konzole přebírají a vždy přebíraly pokrok HW z počítačové scény. Pokrok sice není nulový (to by PS1 byla stejně výkonná jako PS3), ale jeho nárůst se snižuje. Problém je v uzavřeném a nekompatibilním světě, který demotivuje k inovaci. U pc byla vždy vysoká HW konkurence vzniklá tím, že konkurent mohl udělat výkonnější HW s tím, že na něm poběží vše co na mém HW (z pohledu výrobní firmy samozřejmě :D ) V tom případě, přenesu-li to na stranu her, není problém si koupit přístroj, na který vyjde hra za týden, ač je ta hra ve vývoji déle než daná technologie (díky standardizaci). Tím se nutí výrobci k inovacím nových technologií, aby dosáhli konkurenceschopnosti. S tím můžou počítat i vývojáři, kteří svou hru přizpůsobují ještě neexistujícímu hardwaru (kdyby mávnul někdo čarovným proutkem a hra by byla okamžitě, nepoběží díky náročnosti prakticky nikde, což se mimochodem několika nebohým titulům díky špatnému odhadu stalo )
Naproti tomu pohled konzolí, kde vládnou dva (částečně tři tábory), které dlouhou dobu stagnují a snaží se vydělat na jedné technologii nejvíce. Vývojáři předem ví, na jaký HW hru vytváří a tak jsou sami omezeni určitou hranicí. Když výrobce vydá novou verzi konzole, je pro něj extrémně obtížné zajistit zpětnou kompatibilitu což je další důvod si opravdu rozmyslet určitý inovativní krok. Zároveň tím nijak nenutí konkurenci k vydání výkonnějšího HW, dokud je výkon stávajícího únosný (k čemu nová konzole když hry výkonu využívajícího jejího potenciálu se objeví za několik let)
Porovnání obou pohledů a aktuálního stavu vytváří obrázek tažného koně a kočáru, kde PC scéna táhne HW pokrok a konzole se nechávají vozit, kde je problém (dovolím si analogii), že koní ubývá a kočár se jen zvětšuje a tím se rychlost vývoje technologií zpomaluje.
Konzole přinesli dobro jen co se týče boje s pirátstvím a optimalizací výkonu. Otázka je, stojí nám to za tu cenu?
Celá tato slohovka je jen mé IMHO, které po letech už muselo ven. Budu rád za jakékoliv další názory které by to rozvinuly *3* -
-
Half-life 2 i Doom 3 byly svojí povahou jasně multiplatformní tituly, to že stejně jako jejich předchůdci nevyšly vedle PC hned na dvě další "velké" konzole bylo způsobeno, že v době vydání těchto her existovala jen jedna opravdu "velká" konzole Xbox (obdobná krize 1998-99). PS2 prostě dosluhoval a kdyby to jen trochu šlo vydali by na ně obě hry také. Ten stejný důvod je proč spousta velkých multiplatů vyšla v letech 2005-2007 jen na PC a Xbox 360. Jiné velké konzole nebyly. Jen Doom vyšel na 3DO, Game Boy Advance, Jaguar, Linux, PC-98, SEGA 32X, SNES. Nebyl to žádný "původní PC titul" jen hra, která vyšla na PC jako první, protože id bylo malé studio a vyvinout hru na PC bylo nejjednodušší a hlavně nějlevnější. PC bylo nejschůdnějším a do začátku nejziskovějším řešením i pro Valve, nebo Epic.
I konzolisté chtějí velké tituly, v tom jsou si hlavní masy hráčů podobné. Při dnešním modelu tvorby her se ale drtivá většina multiplatformních titulů neobejde bez PC verze. Vyšlo už tolik PC verzí od značek, do kterých bych to před lety neřekl, stejně tak naopak a říkám, je to dobře. Ať mají hráči na výběr na co si chtějí kupovat své hry a vydavatel ať vydělá co nejvíce. Každý rozumně uvažující vydavatel dobře ví, že ustrnout na jedné platformě je cesta do pekel. Proto i ti co PC dříve cíleně ignorovali (třeba Capcom ještě pět let zpět, nebo Namco) dnes buď PC hry vydávají o 106, anebo s tím začínají. Ti PC vydavatelé, které jejich hry vydávané na pouze na PC z nutnosti už zas mají plány na multiplatformní releasy (CD Projekt). Například Ubisoft s PC verzemi nepřestane a nic na tom nezmění ani silácké kecy některých jeho zaměstanců, kteří si ta nimi ani nemuměli stát. Ubisoft PC potřebuje ke svému přežití stejně jako konzole. A nedivím se, že mnozí PC hráči ho asi přežít nechat něchtějí, když se za dobu zavedení jeho DRM pokleslo pirátství, ale ještě daleko více prodeje. Kdyby Ubisoft padl, pro značky jako Settlers, Anno, Heroes, ale i GRAW by to mohlo mít kladné dopady.
Ti, kteřím pak bylo vydávat na PC zakázáno hledají cestičky třeba Molyneux s Fable III for Windows anebo aktuálně Alan Wake. Není lepšího důkazu nebývalé vitality PC platformy. Tu poodhalily mimojiné služby jako Steam, nebo Origin. Bez Steamu bychom se nedozvěděli, že Portal 2 se prodával zdaleka nejlépe a to přesto, jak byla PS3 verze zvýhodněna.
No a teď k nespokojencům. Je všeobecně známe, že ve všech skupinách hráčů jsou vždycky nějací takoví, kterým se nelíbí tohle, nebo tamto. Peticí na všechno možné už se sepisovalo tolik, že z toho nejde nic vyvozovat. Konzoloví hráči chtěli Starcraft II, Zaklínače 1, Red Alert, Command Conquer, muselo to nutně znamenat, že s nabídkou konzolových her nejsou spokojeni a konzole jsou v úpadku. :)
A diktát Sony lepší než Valve? To snad špatně čtu. Jedinou možnost, kdy mělo Sony šanci překročit stín uzavřenosti konzolových mechanismů a systému byl other OS, který zrušili, prostě to utli. Na PC je ten rozdíl, že komu se nelíbí ceny na Steamu, může hru koupit na GamersGate, GoGu a desítkách dalších služeb. Jaká je konkurence pro PSN? PSN?? :)) Když někdo odmítá Steam totálně, pořád si může hru spojenou se Steamme koupit, ale rozjet si jí po svém, nez něj. Steam si nediktuje ceny, to vydavatelé, Steam pouze upravuje nabídku tak, aby byl v akcích výhodnější, než konkurenti. To že u novinek je cena vyšší, není nic nekalého je to přirozené právo zřizovatele služby, kdo nechce, nemusí to za cenu kupovat, ja si taky nepůjdu do Bontonladnu koupit Uncharted 3 za 2499. Koupím později/jinde. Takže ne, když skutečně nechci nemusím hrát Skyrim přes Steam, když nechci nemusím při každém spuštění vkládat disk do mechaniky na PS3 musím vždy. + budu tě chtít slyšet co budeš říkat, až bude něco jako Steam na PS3. Zřejmě to budeš chválit jako výtečné protibazarové opatření a svoboda pro tebe bude irelevantní. -
Když se podíváš na architekturu, je velice blízká k PC architekturám, jen je u většiny konzolí o některé prvky ochuzena (některé části jsou nadbytečné pro účel dané konzole). Co z konzole dělá hlavní rozdíl oproti stolním počítačům je hlavně její systém a jeho zaměření. Počítače ve hraní "trpí" na to, že jsou multifunkční a proto při stejném výkonu nejsou stejně "výkonné" pro hraní her. Jen pro upřesnění *1* . Vyvíjí se na ně specifický HW vycházející z daných "pc standardů" a vyrábějí ho firmy, kterým ubývá rentabilní důvod vymýšlet nové a tím trpí všichni. Ve finále zum beispile za 5 let vyjde nový tebou zmiňovaný televizní standart a věci se pohnou, 8 let na to vyjde xy krát výkonnější konzole (i když nerad násobím výkon) která využije nový standart alespoň z části, za dva roky na to vyjde další konzole, která ho využije skoro úplně a možná dokonce třetí která vyjde a využije díky novým technologiím naplno. Nebo druhý pohled, bude se pracovat a vyvíjet technologie výkonnější a výkonnější, aby až přijde nový standart, bylo možno ho využít rovnou na plné pecky :) V tom vidím Svět konzolí a svět PC (v tomto pořadí).
Neříkám, že konzole jsou absolutní zlo. Jen jejich "absolutní podporou" podporujeme stagnaci a zpomalování trhu, kde se prodlužují časy mezi revolučními technologiemi (a to ne jen díky technologickým fyzikálním hranicím). To že něco není potřeba v jednom odvětví, neznamená, že v jiném nemůže inicializovat přelomovou věc. Bohužel je vše ze vším tak provázané, že málokdo vidí jiný příklad než jen hry, hry, hry. Ale i nové standarty jsou zbytečné, když nebude nic, co by je dokázalo využít (příklad 3d televize, která nedokáže přehrát 3d, jelikož nemá dostatečný výkon na přehrání plynulého obrazu. K čemu takovou televizi? Napřed se musí vyrobit jedno a pak druhé :o)
Edit k dovětku :)
Jinak tím koncem jsem nezmiňoval finance, ale technologie. Není výkonný PC, není výkonná konzole. Konzole sama o sobě nevydělá sama na svoji technologii. Ta je použita i v počítačích a společně to zvládnou. Na druhé straně konzoli si koupím, a když nebudu mít vadný kus, budu se o ní starat tak ji za 7-8let? (čísla od boku) vyměním za novou. Počítač vyměním jednou za dva roky (ano investuju více, ale je to zároveň pracovní nástroj :o) )a pokaždé tím "zadotuji" novou a novou technologii a tím posouvám převážně dále, zatímco konzole vezme aktuálně nejlepší , upraví, hodí to do krabice a prodá za 20k - výrobní náklady té doby které budou klesat a pomůže odvětví jen v jedné z 5-6 fází pokroku :) -
Konečně rozumny post ( i reakce ), ktery mě donutil se zamyslet a i přehodnotit svuj nazor na konzole. Více takových , méně trolů :)
-
Tak veci jako procesor cell a cela architektura ps3, gamepady, move nebo kinect je hardware, ktery neni prevzat z pc. Stejne tak treba i handheldy. I graficky cip v ps3 je upraven specialne pro konzoli a na pc se nikdy neobjevil. Neznam architekturu wii, ale hadam, ze ani ta ne. Nejbláze k pc ma tedy xbox od microsoftu, ktery je s pc platformou velmi propojeny. A vyvoj pc hardware neni tazen zase jen hrami a pro hry. Ale neco se samozrejme prebira. A myslim si, ze pro vyrobce hardware jsou konzole obrovsky kseft. Treba nvidia pro sony vyvinula pred lety jeden cip a ted ji ho po mnoho let vyrabi a dodala uz pres padesat milionu kusu. Nevim jaky na tom ma nvidia zisk, ale myslim ze ohromny a ze to pokryje nejen vlastni naklady na vlastni vyvoj, ale ze z toho je financovan vyvoj i dalsiho hardware, ktery se na konzoli nepodiva.
Souhlasim s tim, ze na pc je daleko vetsi konkurence, ktera nuti vyrobce do inovaci, ale je to za cenu draheho hardware. PC za 6kKc schopne provozovat moderni hry typu bf3, skyrim a podobne a bylo stejne miniaturizovane jako konzole si nekoupis.
Pro vyvojare je lepsi, kdyz vi, pro jaky cilovy hardware hru delaji, maji to pak mnohem snazsi. A otazku sis polozil dobre, k cemu nova konzole, kdyz ta stavajici je unosna. K nicemu a to je vyborna optimalizace nakladu. Osobne bych novou konzoli udelal az pro novy standard televiznich obrazovek, pro ty stavajici je vykon konzoli dostacujici. Nebo az se masove zacnou prodavat ty velke nad 50", kdy snad zacina byt vyuzitelne 1080p, protoze pro vetsinu dnesnich domacnosti je plne dostacujici 720p.
Jestli tim zaverem chces rict, ze pc hraci plati za hw vic nez konzolidti, mas pravdu, proto take mate lepsi hardware. Na druhou stranu konzolisti plati vic za hry a proto maji lepsi hry a pc hraci se na tom vezou (a placou, ze neni jejich hw vyuzit naplno). A kdo je na tom teda lepe?
-
-
-
-
-
-
Konzole jsou nejvetsi zlo ktere herni prumysl kdy potkalo, diky tomu vyvoj technologii uz roky stagnuje. Bez konzoli bychom uz mohli byt nekde uplne jinde.
-
-
ty ses taky degenerat, problem neni v konzolich, ale v tech tupich ovcich co tedka hrajou ty hry, kdybys ted vydal komplexni hru, malokdo by ji hral, protoze vetsina na to nema mozek... also konzole sou uz tu 30 let lol
-
Takže největší zlo jsou konzole... Hm..
Mě spíš přijde, že největší zlo byly komunismus a jeho milióny obětí, nacismus a jeho miliony obětí, Rudí Khmérové a jejich miliony obětí... Ale asi ne.. Největší zlo jsou konzole.... -
Vítejte na tiscali! Místě kde ubozí hateři mají pré.
-
No úplně pravdu nemáš. Konzole jsou tu už zatraceně dlouho a vývoj brzdí až generace současná. Předtím jsi kupoval konzole jak na běžícím páse, skoro jako dnes upgraduješ PC. To že hlavouni v Sony a MS vymysleli že životnost konzolí je 10 let a tlustí američané je v tom podporují, hlavně aby nemuseli hnout ani jediným špekem, je až dnešní problém. Snad už tahle doba temna brzy skončí... *7**1*
-
-
Stěží. Tlustí Američané považují tuhle éru za zlatý věk her (a to i tamní herní novináři). A protože názor Američanů skýtá největší kupní sílu, těžko se bude něco měnit.
-
-
To je naprosta blbost, mas vubec predstavu jak jsou tady uz dlouho konzole? Za to, ze PC ztratilo svou pozici mohou uplne jine faktory. A mimochodem, na konzolich dodnes vznikaji hry, po kterych pc hraci slintaji a sepisuji petice, kdyz se na pc neportuji, treba red dead redemption nebo dark souls.
-
-
Heh, to si nechte. Mám herní PC, proč bych po pořizoval další, jen řádně předražené? Stejně jako Steam mě to velikým obloukem mine. Steam má sice super slevy, ale když za ně nedostanu nic na co bych si mohl šáhnout (čti "krabičku") tak na moje peníze může Valve, nebo kdokoli jiný zapomenout.
-
-
Koupit si virtuálně hru je ekologické na rozdíl od krabicové verze.
-
-
Teď si mi otevřel oči *1* Jen doufám že Steam používá k napájení svých serverů výhradně obnovitelné zdroje....
-
-
A že chodí pracovníci Valve, jen ve 100% bavlně.
-
používá...
-
:D
-
-
-
To už si už dlouho nezahraješ, protože časem to přejde pod digitální distribuci všechno, snad krom nějakých sběratelských edic. Takové uvažování bych chápal od nějakého staršího člověka, který má své zvyky a nechce se přizpůsobit moderní době. Ne od někoho, kdo hraje počítačové hry.
-
-
Já ale digitální distribuci neodsuzuji, neříkám, že je špatná, jen mě osobně nevyhovuje. Třeba proti digitálně šířeným datadiskům a DLC (ano DLC krabicově je už z principu hloupost, ale to není pointou) nemám nic. Když budu mít krabičku s DVD a jednou mě nějaký nástupce ACTA odstřihne od netu, asi si moc nezahraju když se nelognu do Steamu, ne? Bez přístupu k internetu nemám nic. Zato když mm krabičku, hru si můžu bez problémů nainstalovat a hrát (v mém případě mám ke všem hrám ještě crack pro výše zmíněný případ odstřižení od netu).
-
-
Ale s krabičkama si můžeš hrát i mnohem levnějc. Střeba ta od sirek tě vyjde na pár korun, nemusíš k tomu kupovat hru za tisícovku. *1*
-
Proto poměr koupených a warez her u tebe je 1:7? Možná více? Strašně se mi líbí ty kecy nesáhnu si na krabičku moje peníze nikdo neuvidí. Z toho už je nepřímý důsledek, že si to radši warezneš.
Ok krabičky jsou fajn, ok mít hudbu krásně na CD či DVD či LP je hezká věc na výstavku, ale nešáhneš na to jak je rok dlouhej. Jen se na to práší. Na tu hudbu aspoň můžeš nabalit nějakou holku, na hry nebalíš akorát ten prach:) Já už ani nemám DVD mechaniky v počítačích a kdybych si měl do toho tý mechaniky něco dávat, tak radši řeknu malému bratrovi ať to za mě udělá než abych se ohnul. -
-
A to si vydedukoval z čeho? Člověk co si potrpí na dobře zpracovanou krabičku je hned pirát? Nějak nevidím tvou logiku... Neříkám, že si nikdy nic z digitální distribuce nekoupím, ale pokud je to jen trochu možné, kupuji krabičku. Například teď jsem objednával krabicovou verzi Terrarie, přestože už mám digitální kopii (z doby kdy to vypadalo, že žádná krabicovka nebude).
-
-
Tak pro Tebe...pokud by jsi si někdy koupil Counter Strike,Portal atd. tak si už dal Valve peníze za jejich produkt :-)
-
-
Tady jsi mě dostal, Portal 1 a 2 mám (v krabicové podobě), takže jsem Valve podpořil, ale tím domnívám se výčet končí.
-
-
-
Už je to tady: http://i272.photobucket.com/albums/jj163/MickeyMutant/SteamBoxValve1.jpg?t=1330912410
-
Ked k tomu bude pribalena bezdrotova klavesnica a mys, pravidelny upgrade kit zazdych par rokov, neomezeny nehlupy soft, normalny OS a vnutri steam, tak preco nie. Ak taketo zariadenie vyhubi hlupe konzolove ovladace a hlupe konzolove hry tak som za. Jeden unifikovany HW - omnoho lepsia optimalizacia hier.
Paci sa mi to, ak ma niekto nato urobit konzolu ktora nebude hubit pc hranie, tak je to valve. -
-
A proc se tedy sepisuji petice za portovani konzolovych her na pc?
Pokud to ma byt pouzivano z kresla s televizi, tak se to bez gamepadu neobejde a jestli to ma byt pouzivano u pracovniho stolu s monitorem, tak to konzole nenahradi. -
-
Proč se tedy sepisuji obdobné petice ohledně Diabla či Starcraftu?? :)))
-
-
Hloupe ovladace ? nemuzes porovnavat hrusky z jablkama a hloupe konzolove hry rikas jen proto, protoze je zavidis (klasika, proste plives na to co nemuzes mit).
Ale ano, souhlasim s tim, ze kdyz dojde k unifikaci i na pc platforme tak to bude super...cili na pc se dostane urcity komfort z konzoli. -
-
Kápls na to :(
My máme PC za několik desítek litrů, ale tu konzoli za 3 klacky si prostě nemůžeme dovolit :( -
Ano nemuzeme je mit a strasne vam je zavidime. *15*
-
-
-
Sff pc od steamu? No ja neviem, tie továrensky skladané systémy majú väčšinou katastrofálny pomer cena/výkon, slabú možnosť upgradu, poddimenzované chladenie a napájanie a dobrý predpoklad, že sa pri prvej reinštalácii systému zmenia na driverové peklo.
Možno to steam urobí lepšie, kto vie, záleží na to, aké služby k tomu poskytne.