Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • smejki
    Trochu mne mate ono užívání pojmu "původní dohoda".

    Ona totiž ta původní dohoda (ELA) říkala toto - vlastníkem značky je IPLY, Beth má práva (pronajímá si značku) na výrobu tří dílů značky Fallout. Dále Interplay má právo na vývoj Fallout MMO (vysloveně značka a universum, tedy ne jen název). cituji:"Based on the terms of the original 2004 ELA, Interplay was allowed to create a massively multiplayer online game using the name “Fallout” and based on elements of the pre-existing Fallout games created by Interplay, but not on any material created by or for Bethesda"

    Později byla podepsána další dohoda (APA), která říká toto - vlastníkem značky je Beth
    tím se předchozí dohoda ruší.
    Načež byla zpětně podepsána další (dodatková, takže APA je platná) dohoda (TLA), která dává IPLY právo na vývoj MMO s názvem Fallout. Narozdíl od ELA ale není specifikováno, jakých elementů mohou užívat, mluví se pouze o názvu:"However, the ELA was later superseded by the APA and TLA, the latter of which only vaguely states that Interplay can use the trademark “Fallout” to create a Fallout-branded MMOG"

    Tedy - byť je to podle slov IPLY absurdní (a já souhlasím), tak se odvolávají na smlouvu, která není platná. Přidám-li pak ještě pochybné splnění podmínek "nepropadnutí práv", tedy oznámení vývoje a sehnání bedny s třiceti americkými melouny, pak je jasné jen to, že IPLY je firma s mizernými právníky, kteří neumí číst smlouvy, a zároveň firma, jejíž přístup k plnění smluvních požadavků je dosti pochybný. Ať je to, jak je to. Ať se vám Todd Howard, Pete Hines, Emil Pagliarulo a jejich polodementní zplozenec (Fallout 3) líbí nebo ne. Zkrátka ať se vám Bethesda líbí nebo ne, tak ona je tím, kdo se brání.
  • Bulharské studio? Cože? Tak to mi nějak uniklo:-D Teda jako nevim nevim, ale Bulhaři a Fallout... to bude asi ještě větší "unikát" než Bethesda a Fallout. Ale Mothership Zeta v tomto ohledu asi překonat nelze...
  • MrSanta
    Velké peníze holt přínášejí velké spory. Bethesda asi cítí potenciální zisk z Fallout MMO, tak si tuto možnost chce zajistit pro sebe. Osobně mnoho smyslu ve vytvoření Fallout MMO bez jakýchkoliv Fallout reálií nevidím. Sledovat argumentaci právníků jednotlivých firem bude asi zábava. Moc šancí Bethesdě nedávám. Při sepisování oné smlouvy o Fallout MMO by musel být právnický tým Bethesdy totálně geniální nebo právníci Interplay totálně tupí (případně obé), aby z dané smlouvy vycházela možnost vytvořit Fallout MMO bez Fallout reálií.
  • Bethesda Fallout naprosto zničila, naprosto nepochopila černý humor, který byl pro první dva díly tolik typický, a bethesďácké pokusy o fórky vyzněly naprosto trapně. Stejně tak další věci jako supermutanti, kteří ve Falloutu 3 připomínali spíše orky, ghoulové spíše podobní kostrám z Elder Scrolls atd. A jako by toho nebylo dost, teď nám chce Bethesda ještě odepřít tu trochu radosti, kterou pravověrným fandům Falloutu oznámení Fallout Online pod křídlami Interplaye přineslo. Ať jdou víte kam... :/
    • Abych rekl pravdu, pravovernym fandum se spis zjezili vlasy na hlave, kdyz zjistili, ze Interplay bude vyvijet FO.. Za znicenou serii Falloutu muze jen a jen Interplay, jenom diky nemu jsme se nedockali Van Burenu. Bethesda dela jen doboru vec, chce zachranit znacku Fallout Online pred epic failem, protoze to, co byl Interplay po roce 2000(natoz dnes) je neco uplne jinyho nez v dobe vydani Falloutu 1 a 2.
      • upřímně, pokud si mám vybrat mezi špatným pokračováním, žádným pokračováním či čekáním x let na někoho kdo udělá důstojné pokračování tak volím rozhodně poslední dvě možnosti, radši nic nebo čekat dál, obojí lepší než ta první možnost.
      • smejki
        Ano. Fallout 3 je totiž typicky bethesdí hrou, oni neplánovali nějaké zkurvení značky kvůli prachům. Jen dělali to, co umí sami nejlíp. Přesto si dovolili (riskli) použít spoustu designových a herně mechanických věcí, jež předtím nikdy nikde ve svých dílech neimplementovali.

        Z toho plynou jen tři (resp. čtyři) otázky:
        1) sedí mi herně mechanicky a gamedesignově bethesdí styl?
        2) je zvolený koncept dotažený do konce? (je hra v rámci zvoleného konceptu dobrá?)
        3) je hra dobrá v žánrových aspektech, které jsou nezávislé na herně mechanickém konceptu? (v případě RPG tedy příběh, možnosti hraní a míra jejich vzájemné odlišnosti, kvalita rozhovorů atd.)
        4) je to všechno důstojné značky, pod kterou je hra vydávána

        přestože za sebe odpovídám:"1 - ne zcela, ale ano; 2 - nepříliš; 3 - zcela minimálně; 4 - mohlo by být, pokud zvláště 2 a 3 by byly dotaženy na max" a tedy Fallout 3 nemám rád, nikdy bych si nedovolil tvrdit, že Bethesda je banda neschopných nenažraných pičusů.
    • Mně na hře Fallout vadí tahle věc: Že mu nastřílím 5 kulek do hlavi 22.silence a on porad polovinu zivotu fakt nereálná věc až je to primitivně hloupé a to nemněl na hlavě vůbec nic.

      Toto bylo ve hře Fallout New Vegas.
      • smejki
        ty bys asi nemNěl hrát RPG.
        • Ne to nesnáším nelogiku v tihle primitivních hrách.
          • smejki
            je logické, aby z nebe padaly dokonale tuhé hranaté objekty připomínající znaky L, Z, +, I a pár dalších (navíc i v invertované podobě), jejichž část objemu, pokud tímto svým objemem cele vyplní vymezený prostor, zmizí v neznámu bez náhrady zcela ignorujíc zákon o zachování energie/hmoty? Ne, je to herní princip jistého Tetrisu. A stejně tak RPG není simulací reálného světa v otázkách bojů (a několika dalších), neboť, vycházíme-li z logiky žánru, hráč nesmí (nemá být schopen) svými schopnostmi, jimiž disponuje ve světě reálném (vyjma těch duševních), nijak zasahovat do světa herního.

            jinak .22 je směšná ráže.
      • Je to rpg hra ne Himan: Blood Money

        mc emil: "pravověrným fandům" - a jak se pozná pravověrný ? Btw Fallout 1/2 byl skvělej a pořád je skvělá hra... Všechno ale brát z jedný stránky nejde že?.... Bethesda téma falloutu vrátila na výsluní poté co Interplay nebyl schopen ničeho... Po kontroverznim F3 přišel FNV, který úkazal že i v dnešní době zjednodušování se daj dělat hlubší rpg
        "ve Falloutu 3 připomínali spíše orky" - No co vim tak že by Marcus vypadal nějak zásadně jinak....
      • Mozna to bude tim ze je to taky hlavne RPG a ne jen FPS.
  • Keď už sa tu riešilo prečo Fallout od bethezdy nieje tak dobrý , podla môjho skromného názoru pokazili hlavne vizuálne pojatie sveta Falloutu. Z prvých dielov som si odniesol predstavu pustiny ako horúcim slnkom spalovanej púšte, zkrátka ako v Mad maxovi a vo F3 sú len nezáživne trosky a vyblednuté farby ( chápem že sa trojka odohráva v inej lokalite ale skrátka je to proti tej poetike a atmosfére jednotky a dvojky ) . Možno to znie nepodstatne ale ruku v ruke s tým sa nesie zvážnenie a strata toho komixového nadhladu . Potom je asi najdôležitejšie že prvé 2 diely boli plné vtipných popkultúrnych narážiek , interných vtipov vývojarskeho tímu , zábavných popisov ktoré smerovali priamo na hráča atd. skrátka to všetko bolo také odlahčené a k hráčovi priatelské zatial čo F3 sa tvári ako hollywoodska uber-cool-drsná husto-drsnosť...
    • Osobne si ale nedokážem úplne predstaviť ako by sa toto dalo previesť do onlinovky , preto som k celému FO:Online trochu skeptický
  • Nechápu o co Bethesdě jde. Nároky Interpley mi příjdou naprosto opodstatněné a logické. Je naprosto nechutné že se tahle firma snaží zbavit konkurence a odskáčou to nejen tvůrci z Interplay ale i hráči *10*
    • Přitom Interplay vymyslel Fallout *7*
      • smejki
        a už dost. hru nemůže vymyslet vydavatel, byť je zároveň vlastníkem studia. Hru vymyslela parta chlapíků jako experimentální projekt, do kterého IPLY vůbec nekecalo, jen tam sypalo pár peněz. Hlavním mozkem je Tim Cain, ne hoši z Interplaye. Ti vymysleli akorát to, že se ustaví experimentální tým, z něhož pak vznikli Black Isle. Pak vymysleli, že do roka a do dne vyjde F2 (což mohl být setsakramentský průser, když člověk vezme v potaz podmínky tvorby). Poté ještě chvilku mysleli normálně, takže vyšly Planescape Torment a oba díly Icewind Dale. Pak vymysleli, že je třeba dělat rychlokvašky na konzole. A nakonec vymysleli, že nejlepší bude zrušit BIS a dodělat ty konzolové hnoje, co měli rozpracované.
        • presne tak, Interplay si Fallout nezasluzi ani nahodou za to vsetko co hracom RPG hier vykonali...
  • Ať jsou Bethesďáci na tom morálně jakkoliv.. Spíš bych byl radši, kdyby práva byli v jedněch rukou... BTW FNV byl od Bethesdy dobrý tah.
    • smejki
      na to se napiju :-)
  • Jak to zaclo smrdet prachama ze by to snad i vydelalo, tak se cukaj.
    • smejki
      ti se cukaj od prvního momentu, kdy IPLY nedodrelo smluvní podmínky
  • Nevim teda v nakolik pokrocily fazi jsou s vyvojem ty onlineovky, ale kazdopadne od bethesdy poradna podpasovka - jestli jim to projde tak asi u interplaye padne par osklivejch slov
  • Interplay si nezaslouzi nic jinyho nez zkrachovat.. kdyz tomu Bethesda pomuze tim lip.
    • To, jako proč?
      • Tem co davaj minusy - chapu, ze jste moc mlady a absolutne nemate poneti jak dopadlo treba BIS diky managementu Iply.. Jednoduse Interplay znicil na co sahnul.
        • smejki
          souhlasím. Ale nemyslím si, že si zaslouží krachnout. Zaslouží si zemřít/živořit jako firma, jež pokurvila, co šlo. Pokud by ji Beth zabránial vydat Fallout Online, pak by zemřeli jako mučedníci. Já doufám, že to vydají. Buď se ukáže, že demence managementu je otázka minulosti, nebo se ukáže, že FO je sračka a tedy že lidé v IPLY mají stále v hlavách nasráno. Pak ať zhyne bídnou smrtí. ... což jistě udělá, pokud FO nebude komerčně úspěšný.
          • Tenhle pristup radsi nechat nepritele trpet ve vecnejch mukach nez ho zabit.. ten se mi libi, mas pravdu *4*

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit