Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Co to placas za blbosti ? V dnesni dobe je outsourcing, zejmena v IT odvetvi, naprosto bezna vec. Navzdory tem nesmyslum co tu pises si naopak firmy dovedou spocitat jak nakladne bude vybudovat sve vlastni specializovane pracoviste (napriklad zminovane 3D assety nebo dokonce celou IT infrastrukturu u velkych firem) v porovnani s outsourcingem teto cinnosti sub dodavateli, ktery uz zazemi, techniku i knowhow ma vybudovane.
  • Že na to mám nemusím nijak ospravedlňovať...je to len moja vec. A problém s vývojom nechávam odborníkom. Skôr sa divím kritike od niekoho kto do toho nevidí (myslené v CIG).
    To je ako porovnávať, že v CZ stojí výstavba dialnice 2x viac než na slovensku a to ide 70% nad zemou, čo je nákladnejšie než pozemná stavba, proste do toho nevidíš kto koho okráda a dohadzuje. A to že sa podľa tvojho popisu ty necháš okrádať dodávatelom či iinou firmou, neznamená že sa nechá aj CIG.

    V inom príspevku píšeš, že človek s mozgom platí za hotový výrobok a nie za sľub. Problém, že bez toho slubu by Star Citizen nevznikol a ja som rád že ide cestou akou ide, než ako z vymytým mozgom hrať každý rok jeden klon COD stále dokola a im podobné. Som rád za inovácie.
  • To by me zajimalo ty trotle, za kolik mega si neco resil.

    Co to placas za hovadiny, to si jako myslis, ze kdyz si najmes dodavatele, ze to udela gratis? Ten to udela za destinasobek zamestnance. Ten hajzlik, barak a elektriku budes mit v cene. Navic naprosto ztracis kontrolu na tim co se dela a kdy se to dela.

    Proste patris k dmenetum, ktery v tom utopily prachy, a ted samo potrebujou obhajit svou demnci.
  • chapu, ze v mekaci si na hru nevydelas, ale musis se furt opakovat?
  • Nojo a z jakýho popudu máš potřebu tady kydat hnůj? To tě to tak žere?
  • *15* holy bjatch. neverending shet continues. tak zase za rok. to uz bude existovat i moznost projit si souseduv hangar. hratelny ovsem porad nic. fanboici, bezte do zadele.
  • Tak já pracuji jen v podobném odvětví (3D visualFX k filmum). Neděláme sice věci tak komplexní, jako hry, za to v ultimátní kvalitě. Takže ten názor ber spíš jako logické vyvození závěrů v porovnání s vlastní zkušeností s podobným typem práce. Zrovna u graficky náročných projektů je každá další ruka k nezaplacení. Důležitý je managment, respektive způsob jakým organizuje práci. Co tak koukám na CIG, musí to mít výborně zorganizované. I když je v SC tuna detailního 3D obsahu, nebude to ten hlavní zdroj úskalí. U grafiky se to dá poměrně dobře naplánovat. Horší, a to pouze odhaduji, to mají programátoři a designéři vnitřních systémů hry. Nejenomže musí vymýšlet nové mechanismy (např. v SC skloubení fyziky globální a lokální gravitace + navazující animace, desrukční model lodí, cargo systém, atd.), ale i zajistit hladký chod všech částí hry. Není to jen o AI nepřátel nebo NPC. Samotná hra musí uvnitř sebe fungovat na všech úrovních. S tím souvisí i práce sítě a serverů. Dostatek lidí má vliv především na výrobu grafiky. U programátorů jde spíš o čas a knowhow. Něco, co z počátku nevypadá náročně se může několikanásobně protáhnout. Pak máte na výběr buď přidat čas, ošulit to anebo to úplně škrtnout. Doufám, že CIG nebude škrtat často. :o) Hodně to souvisí i s plánem a financemi. Pokud je projekt financovaný velkým producentem, hrají roli smlouvy, termíny, omezení atd. Kdekdo vám do toho může mluvit. Crowd funding umožňuje větší svobodu a pokud jste nasbírali slušný obnos, máte široké možnosti. Například přibrat lidi, posunout nějaký termín, atd. Co obecně vím o projektech je, že drtivá většina má spíš větší než menší skluz. Máloco vznikne včas. SC je obří projekt. Vemte si, že například nový StarCraft II WoL se vyvíjel 7 let od roku 2003. A to je to "obyčejná" RTS. V roce 2007 jej ohlásili a i tak měl rok spoždění. Nakonec vyšel 2010. Tedy už 4 roky se na něm pracovalo a ticho po pěšině. On si každý myslí, že vývoj začíná ohlášením. Většinou ne. Bývá to tak v půlce nebo druhé třetině projektu. Kdyby byl SC klasicky financovaný projekt, ještě bychom o něm neměli páru. Případně by to byly jen velmi strohé informace + artworky a videa. Myslím, že v CIG to dělají hodně profesionálně a každý měsíc před nimi smekám, protože toho mají vážně hodně. Přitom své komunitě poskytují neuvěřitelné množství informací a obsahu, který není vycucaný z prstu a je za nim vidět obrovské množství práce. SC se určitě opozdí. Jak hodně? Možná i půl roku, ale to je naprosto v normálu. Jediný rozdíl je v tom, že do SC vidíme od začátku. Kdyby byl SC obyčejné MMO jak je známe, možná už by se chýlil ke konci. Jenže tady bude implementováno spousta nových mechanik, které nikdy nikdo nepoužil. Představte si spojení her X3 + MassEffect + BattleField + simulátor bez loading screenů, v jednom fyzikálně funkčím vesmíru s důrazem na detail, věrohodnost a samozřejmě hratelnost.
  • Jednoduchá odpověď. Všichni ostatní drží hubu, aby je nesejmul někdo silnější. *1* *1* *1*
  • Vždyť to vyjde na PS5 ... *3*
  • Chlapci by byli soudní a dávno tuhle frašku zabalili, to ženy ve vedení této společnosti tahají za nitky a vedou herní svět do záhuby. Vše je jedna provázaná aféra mající zničit herní průmysl od základu, tohle je jen první úder, budou následovat další a další a za vším budou ony ty ženy, které tahají za nitky v herním trhu. Je to děsivé!
  • Jsem netušil, že na tom dělají jen ženy.
  • pokud to teda v roce 2022 vyjde. Pak to rovnou oznámí na PS5, aby vydělaly aspoň na účty za elektřinu.
  • to ještě žije tahle kravina? Tipuji další sranec ve stylu Original Sin
  • boze :D
  • del0
    Hnisavec, dej si Snickers. Nejsi to ty, když brečíš kvůli luxusní PC exkluzivce.
  • alien5
    To nema cenu tomu XY trolikovy neco vysvetlovat ztrata casu :) jinak pekne sepsano :)
  • Mno, jedna ženská (vědec, ne vědma *3* ) dostala od NASA (pokud si správně pamatuju) grant na hledání jiných civilizací skrze "blikání" hvězd na obloze (všechno stojí na úvaze, že mohou být tak vyspělí, že budou moci odklonit proud žástic - fotonů pravděpodobně - dané hvězdy. Pozn. nepamatuju si to už přesně.) Takže baba zkoumá, zda to blikání hvězdiček není nějaká jejich "morseovka" *1*
    Toliko k objevování civilizací, co jsou několik stovek let před námi.
  • Hele "chytrolíne", napřed si sežeň relevantní informace a pak tu "plkej". Hraješ si tu na managera co ruzumí vývoji SW v obdobném měřítku, ale co povíš, to jedna kravina vedle druhé.
    1. rozsah projektu se zvětšoval s počtem lidí (a budgetem), co ten projekt podporují - tzn. ustálený stav SC je tu tak 1,5 roku (názorný příklad intergace FPS do hry, dále: těžba surovin v PU, modulární konstrukce lodí, zvětšující se počet systémů, lodí a komplexnosti hry jako takové - viz. electronic warfare, možnosti v persistent universe)
    2. těch tvých 400 lidí nepracuje na jedné věci, ale každá skupina dělá na své části. Kritický bod - jak ty části efektivně skloubit - se jak se zdá povedla. Jádro, které bylo za potřebí solidně udělat, je už skoro na světě (kdyby si tu někdo alespoň trochu přičichl k pořádné programátorské praxi, věděl by to).
    3. velká část zakázek (mimo samotného jádra hry - resp. jeho modulů) je řešena formou "sub-contractingu" - viz. modely lodí atd.. Tzn. finanční náročnost a nutnost zaměstnávání obrovského počtu lidí je tak redukována na rozumnou mez.
    4. SC využívá nový CryEngine a vytváří si do něj ještě vlastní sub-platformy pro zlepšení kvality a rychlosti vývoje (už to značí, že to berou vážně i do budoucna). Většinu nynějších her na něm ani nenajdeš. Jestli RSI nedělá při tom všem ještě vývoj a neposunuje tak stávající hranice v herním průmyslu, tak už asi nikdo (viz. synchonizace pohybu na které teď pracují).
    5. Komunitní financování má jednu krásnou myšlenku - když se ti líbí o co se dotyční pokouší, MUŽEŠ je podpořit! Jak moc je podpoříš je na tobě. Jejich nynější budget svědčí o tom, že jim lidé věří, že to dokážou dovést do zdárného konce (a pochybuju že ty jsi ten nejYntelYgentnější ze všech a jako jediný jsi prokoukl ten jejich podfuk). Mimochodem, já znám asi tak 4 dobré programátory (30-40let) co tu hru podporují (spíš se diví, že se RSI nezasekne i na vážnějších problémech během vývoje. Firmy typu EA, v porovnání s RSI, takovéto problémy ignorují - peníze pak raději nalejou do reklam a propagace).
    6. To že hra bude před oficiálním vydáním v dobrém stavu zaručuje už způsob, jakým RSI spolupracuje s komunitou okolo SC. Porovnávat tento přístup s řístupem zavedených hráčů na herním trhu je naprosto směšné. RSI čelí kritice a námitkám hráčů SC celou dobu svého vývoje. Všichni vidí a mohou okamžitě kritizovat jejich práci (už to je rozhodnutí hodné obdivu). Pokud by nereflektovali jejich připomínky (ty rozumné, ne od všeználků Tvého ražení), nikdo by je DOBROVOLNĚ nepodporoval!
    7. Porovnávat SC se SWTORem krásně doresluje Tvoje chabé racionální uvažování.
  • alien5
    No placas blbosti :)
  • Toto ked vyjde, bude to historicka simulacia.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit