Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • po nekolik abitvach mne zacalo spousta veci - vysledky utoku mi casto prijdou hodne nahodne, pohyb na sachovnici je trochu nelogicky (proti hexum je vzdalenost po diagonale vetsi, ale pocet tahu je stejny porad), kanony strili zvlastne (velmi casto bez ucinku, na druhou stranu nemaji zadny efekt na jednotky stojici za cilem), a hlavne je to cele prilis zdlouhave - vetsinu casu cumim na to jak si pocitac hraje, na jednu fazi tahu hraci pripada nekolik fazi ruznych zbytkovych streleb a souboju, vsechno se odehrava sekvencne, stale se opakujici stejne zvuky strelby nebo kriku jednotek jsou brzo dost obtezujici, neda se to nijak zrychlit, musi se to pretrpet nebo na pet minut odejit a vratit se az ze pocitac vyblbne ... Proste to kopiruje system stolnich her, misto vyuziti moznosti pocitace - cekal bych ze si naplanuju tahy vsech jednotek a pak spustim najednou akce (ted se neda soucasne zautocit vice jednotkami a casto to funguje uplne nelogicky - treba utok 3 jednotkami jizdy na jedny kyrysniky nevede k precisleni, ale kazda jednotka jakoby bojoval azvlast a vsehcny tri dostanou nafrak ..). K tomu nelogicnosti v ovladani prostredi (hra se da ulozit, ale uz ne ukoncit navratem do menu, ulozene hry nejsou dostupne hned po spusteni, multiplayer je taky hodne nedotazeny - odehrane hry jsou dostupne ale jejich prohlizeni mi spustilo dohravku posledniho tahu za pritivnika ...). Je to skoda, po podobne tahove strategii jsem uz leta touzil, ale tohle je ztrata casu.
  • Období super, hratelnost by mohla být taky dobrá ale grafika je z mého pohledu fakt hnusná, ty oddíly jednotek vypadají jak obarvené čtverečky. Jsou nějak moc nahňoucené na sebe a vůbec nepůsobí živým dojmem
  • To vím :) - dávám přednost jedničce.
  • Myslis ze se nejakyho duchodu dozije? V tech +-75 bude rad, jako ostatne i my vsichni ostatni, ze trefi na hajzlik. Pak do sebe naladuje svoji 1/2kg porci prasku, capne choditko a odbelha se k TV, na kterou bude cumet do zblbnuti.
  • Total War: Rome II. Tam jsou taky Bójové. *1*

    (Po Bójích se nejmenuje jen Bohemia, ale taky Boloňa a možná i Bavorsko.)
  • Část jejich DNA :) - vždy jsem chtěl si zahrát za stát, který bude uprostřed Evropy.
  • A co maj Bójové společnýho s Čechy? *1*
  • VaZqeZ_EU
    Hele, ber to z té lepší stránky. Nezapomeň, že až budeš v důchodu, a manželka tě bude srát, tak budeš mít konečně určitě víc času na hry! *3*
  • Co by se s námi stalo chlape? je mi 37 snazim se uzivit rodinu tak kdy mam jako sedet u kompu a hrat? na gymplu jsme propařili třeba celý prázdniny - Panzer General, History Line 1914-1918 co mě teď zrovna napadá, ale ted na to PROSTE NENI CAS!!!
  • Myslím, že pořád ještě existují silné strategické značky. Total War, Civilization, Europa Universalis (+ případně její klony - HOI, Victoria, CK). (Nepočítám tycoony jako Tropico nebo OpenTTD).
    Popravdě řečeno, jsou to asi nejlepší mainstreamové strategické hry, jaké kdy vyšly. Je dobře, že přežily spíše tyto série - a ne klikačky typu C&C, War/StarCraft a podobně. (Nejinteligentnější a nejnáročnější klasická RTS s budováním "základny" - Original War - neuspěla, což myslím dobře vystihuje jednak cílovou skupinu těchto her a potom také vlastnosti, o které jejich hráči stojí.)

    Já patřím mezi první zmíněnou skupinu - tradiční hráče, kteří "zestárli", dospěli, mají na hry peníze - ale nemají čas. Popravdě řečeno, nejde jen o čas. Už mne nebaví trávit u jedné hry víc, než řekněme 20 hodin - protože potom zjišťuji, že jsem objevil ve hře systém, nebo třeba schéma a dál mohu hrát hodiny a hodiny podle tohoto schématu - a bude mne to nudit. A taky proto, že jsem poznal cenu času. Během gymplu jsem na spoustu věcí, v čele se školou, kašlal - a hrál třeba i pět hodin denně. Dnes mám tak 2-10 hodin týdně, spíše ale ty dvě.
    Například jsem "zamlada" spoustu času strávil prolézáním stále stejných dungeonů v Morrowindu. Tu hru jsem zbožňoval. Nedávno jsem zkusil Skyrim - ten samý způsob hraní mne už nudil. Obávám se, že podobně u mne dopadnou Pillars Of Eterinty nebo třetí Witcher.
    (Nechci se příliš lyricky rozepisovat o svých dojmech, ale zcela paradoxně mne opravdu chytly Civ5 a Rome Total War 2. Druhé zmíněné hře jsem podle Steamu již věnoval 80 hodin, což je u mne nyní něco zcela neobvyklého. Civ má asi 50 hodin.)
    Panzer General, Steel Panthers a Silent Storm bych už tak jednoznačně do mainstreamu neřadil. Myslím, že "harcore" strategické hry jako Steel Panthers pořád mají své publikum - svědčí o tom třeba i zájem o Ultimate Generala. Jen ten trh prostě nikdy nebude tak široký, jako trh FIFA15 nebo Assassin Creed, ale to je asi jasné.
  • Tím lépe, ne? :D Např. v novém EB 2 pro první Rome je kmen Bójů, čehož si cením.
  • Aktivně asi od roku 1997, ale první hry jsem viděl na videorekordéru už na začátku devadesátých let - musel jsem se do toho teprve dostat :)
  • RangerCZ
    Češi ve hrách bývají teď nějak často ne ? :D
  • jinak ja hraju s ruznou intenzitou uz tak od roku 87 odhadem, tenkrat jeste na zx spectrum *5*
  • 15 let a pocatek devadesatych let... chapu tedy dobre, ze zhruba 10 let jsi hral rekreacne a 15 aktivne? *5*
  • Za těch 15 let aktivního hraní jsem viděl spousty her. Mám nejraději strategie a RPGčka. Nevadí mi horší ovládání, grafika nebo zdlouhavá činnost některých činností ve hře. Celkově ale nepohrdnu žádným žánrem.
    Poslední dobou se vracím ke hrám, které jsem hrál jen málo nebo vůbec. A spousta z nich má pořád kouzlo a nezaměnitelnost. Co se týče strategií, chystám se na třetí AoE a velmi si užívám hry od Paradoxu. Trh slyší, na to, že spousta hráčů preferuje akční multiplayer, což rozhodně není špatné. Já mám ale raději něco víc. Upřednostním realističtější vojenskou hru, než nové díky CoD, byť jsem první dva díly a Modern Warfare hrál dlouho. Např. jsem dostal chuť na S.W.A.T. 4, protože to není jen o střílení, stejně jako HL nebo NOLF. Chci jen kvalitu. A když není kde brát, pomůže indie scéna nebo módy. Dnešní hráči chtějí všechno hned a co nejsnadnější cestou. Asi je to tím, že jsem začal hrát na začátku devadesátých let, ty hry byly zkrátka jiné, než dnešní produkce plná QTE, checkpointú, achievementú apod. věcí, které jsou dobré, ale nesmí se přehánět. Jsem ríd za to, že se trh nemění úplně ve všem. Jak říkám, dobrá hra si kupce vždy najde.
  • Koupilo a zahralo, ale ne v podobe "mesic po vydani mozna nastartuje menu" ... osobne znam trebas par fandu do napoleonskych valek, kteri krom toho ze se ucastni vsemoznych real world akci, tak samo i hrajou vse, co ma neco spolecnyho s danym obdobim, ale vyhledavaji predevsim komplexni veci. Radi trebas zkouseji nekolik variant vedeni bitev ... zkoumaji kde udelal ktery general v ty dobe chybu ... a pak se jsou schopny o tom celej den dohadovat ;D.
  • Hodne se pise o tom, jak drivejsi nadseni hraci a tedy zakaznici zestarli, jsou dospeli a maji penize. A zaroven chapu, ze hodne hracu je furt mladych a neklidnych - pripadne lepe receno, ze hodne hracu obecne nema na "narocne" hry cas.

    Ale nerikejte mi, ze ta prvni skutecnost by se neodrazila na uspechu strategii (anebo ze v te "mladsi" generaci by se novi zakaznici nenasli). A nejen tech slozitejsich.

    C&C, Warcraft, Panzer General, Silent Storm, Steel Panthers... takovych her je v dnesni dobe minimum, ale ve sve dobe to byly myslim dost silne tituly (obzvlast, kdyz to vezmeme zleva doprava).

    Co se stalo se vsemi temi hraci tech her? To uz by si vyznamne procento z nich uz podobne pecky dneska nekoupilo a nezahralo?
  • Efekt zoldu na moralku by asi byl zalezitosti do nejake strategictejsi hry nez takovehle takticke bitvy, ale urcite by to chtelo mit moralku nejak dobre simulovanou. Treba takovy fenomen neoblibene a hodne obavane "spatne valky", "Schlechten Krieg", kdy se do sebe natesno zaklesly formace pikenyru: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Bad-war.jpg - a vsechno krome umirani slo stranou.
  • Magister_Peditum
    No, hlavně by to chtělo zohlednit přednosti a slabiny jednotlivých formací. Například tercie by měly být obtížně pohyblivé a celkově hodně neohrabané, ale zároveň prakticky nezničitelné.
    Navíc, jak chtějí zohlednit tak důležitý parametr tehdejších bitev, jako dostatečné zásobovaní žoldem vojáky? To byl dost podstatný element třeba na Bílé hoře. Pokud by tam tohle nebylo (respektive se to nezobrazí na morálce obránců), tak by to stavové měli prakticky vždycky ustát (vyrovnané síly plus daleko výhodnější pozice stavovského vojska). *4*

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit