Přejít na výpis diskuzí
Subsiege mixuje pravidla real-time strategií a MOBA her na mořském dně
1.5.2017 | Václav Pecháček
41 příspěvků
-
Ty vle s těma "MOBA" strategiema se fakt roztrhl pytel.
-
A kolik toho z RTS zbylo? Jako kombinaci RTS a RPG vidím jako daleko lepší příklad třeba spellforce, kde jsou obě složky prakticky rovnocené. Stavíte si základu, těžite suroviny, povolváte si nové jednotky. Hrdina má inventář, dostává XP za které si vybárá nové/vylepšuje dovednosti.
-
A co Sudden Strike 4?
-
MOBA je kombinace RTS a RPG
-
Bobe, ja si fakt nejsem jistej jestli to myslis vazne nebo jenom trolis ale neco takhle hloupyho jsem snad od tebe jeste necetl :D
-
Ještě jsem nad tím přemýšlel. Je to sice na wikipedii, ale na kolik je MOBA vlastně strategie? Klasifikace nejspíš vychází z toho, že se to kdysi spouštělo přes star/warcraft, ale to je tak jediné co mě napadá, jinak to s RTS nemá nic společného. Základnu nestavíte, nemáte nad ní žádnou kontrolu - pouze vám slouží jako "RPG vesnice" k prodeji/nákupu předmětů, respawnu vás a NPC. Nemáte kontrolu nad ničím kromě své postavy (zase je to spíš RPG). Netěžíte nic, ale dostáváte XP za zabité + loot (zlato a někdy předměty) - zase RPG. Když se podívám např. na Smite, je to v principu totéž, jen se to místo "jako strategie" ovládá jako RPG/Akce nebo Robocraft také úspěšně implementoval všechny prvky a to také není strategie. Podle mě je to daleko blíž k akčnímu RPG než k RTS. Respektive, když z RTS s RPG prvky ohlodáte veškeré RTS prvky, tak vám z toho překvapivě vypadne RPG.
-
s tím mulťákem se nedivím. Hra je dobrá, ale komunita stojí za prd. Taky jsem to kupoval až s odstupem a prakticky nepřijímají nové hráče, takže buďto hrajete tým newbs/noobs vs pros nebo vás rovnou vyrazí z loby, když zjistí, že máte jen 1-3 hry odehrané v multi.
-
ano bobánku, protože válka se vede jen tam, kde je postavená dálnice, motorest u cesty, benzínka, starbucks a kam si člověk může zavolat odtahovou službu... *3*
-
a ty zase nějaké léky..
-
tsss bobánku, ty jsi najednou i expert na vojenskou techniku, že sem dáváš posty z wikipedie? Myslíš jako, že moderní technika bude kompletně imuní vůči jakémukoliv počasí? Neskutečné co se člověk nedozví v diskuzi... jinak kdyby jsi se namáhal ten člínek přečíst celý a né jen dvě slova o počasí, tak zjistitíš, že to all weather platí hlavně pro stealth technologii, né že je letadlo magicky odolné proti vlivu počasí...a citát z toho tvého článku: "However, rain caused "shorts and failures in sophisticated electrical components" when F-22s were posted to Guam."
-
To si němci také mysleli...
-
Bobe, ty si jako myslíš, že v dnešní armádě na počasí a terénních podmínkách vůbec nezáleží? Problémy třeba s pískem měli i Američané v Iráku, ani letadla ti nemohou vzlétnout vždy (a jo, bylo by zajímavé, kdybys v nějaké misi najednou neměl leteckou podporu, fakt nenavrhuju, abys musel půl hodiny čumět na letadla v hangáru, to může napadnout jen tebe). Už jenom na vojácích se podepíše, jestli bojují v příjemném prostředí, nebo plnou polní tahají v padesátistupňových vedrech nebo se musí prodírat půlmetrovým sněhem. Moc si idealizuješ techniku.
Proč by jeli terénem, když mají silnice...No to už nemůžeš myslet vážně, tuhle poznámku. Ty myslíš, že ve válce se jako válčí jen na silnicích a parkovištích? Proč podle tebe existují třeba tanky? -
https://en.wikipedia.org/wiki/Lockheed_Martin_F-22_Raptor
all weather aircraft; dnešní technika muže operovat za každeho počasí -
zkus multiplayer
-
jenže on mluvil o hre z blízke budoucnosti s technologiemi ktere jsou ve vývoji. a vojáci mají výbavu proti umrznutí nebo prehrátí už dneska. dále proč bys šel bahnem, když mužeš jít po asfaltové silnici. Jasne v dobe total waru ješte nebyla vybudovana poradna infrastruktura ani ješte nevynalezli beton a asfalt.
a co s etýče letecke podpory, jak rikam, byla by to hrozna zabava cumet jak letadla sedí v hangaru. Btw poslední HoI mne nebavil
Co tam máš dál? *6* -
...hoďte na něj síť....
bobánku, připomínáš mi jednoho človíčka co jsem kdysi znal (možná jsi to ty), ten taky vždycky řekl nějakou cringe sra*ku a pak se tomu sám hlasitě zasmál, i když všichni kolem ho měli za ****. Pokud jsi z mého komentu nepochopil, jak by se dal vliv počasí zapracovat do hry, měl by jsi na mě radši rovnou přestat reagovat, neb je to diskuze zbytečná a oboustraně vyčerpávající... -
Byl by to úžasný herní prvek (a taky je, protože se používá), ale ne tak, jak si to hned představíš ty (naprosto retardovaně). Bylo to použito např. v CoH2, kde jsi musel počítat s mrazem a hlubokým sněhem. Ale potenciál to má mnohem větší.
- mlha, deště, bouřky snižují viditelnost - dohled jednotek je snížen, musíš hrát bez letecké podpory - Hearts of Iron (výrazné postihy pro letectvo při špatném počasí)
- mráz, sníh - viz CoH2 a opět strategie od Paradoxu, kde ti klidně umrzne půlka armády, když naplánuješ invazi blbě
- po dešti bahno - větší pravděpodobnost zapadnutí jednotky, horší průchodnost terénem, větší únava jednotek - to mají třeba Total Wary, kde je v bažině/mělké vodě snížena schopnost jednotek bojovat, co to tam mají za amatéry, že?
Atd. atd. Tyhle prvky, když se naservírují v rozumné míře, aby nefrustrovaly, dodají hře dynamiku a skvěle ji ozvláštní. -
no, ale není to "klasická" RTS
-
tohle už měl první blitzkrieg. Přišlo špatné počasí a letecká podpora byla nedostupná.
-
MOBA je subzanr RTS.