System Shock – recenze návratu legendy
-
Je to špička! právě se u toho bavím asi 3 noc. Doporučuji všem staromilcům.
-
Dohrál jsem to až teď, prolezl každý kout, několikrát přitom zachránil Zemi, nemáte zač :) a jsem zpět. Respekt k tvůrcům, v době kdy je stále populárnější retro a různé pixel arty, tak tohle sedlo výborně.
Není to 1:1, což je dobře, nejen design levelů a inventáře, ale třeba i přidání modifikací zbraní, různých automatů, nemožnosti ukládat pozici v určitých místech, ale možná se to odvíjí od obtížnosti.
Zdivočelá AI může být v blízké budoucnosti téma, tak třeba i to přitáhne nové hráče, kteří nepotřebují vést za ručičku nebo hru co se hraje sama. Kdyby něco, staré návody se dají použít.
Pořád je to ta legendární hra, svůj duch neztratila a Shodan prostě stojí za to. Skvělé! Teď už jen přeleštit dvojku a snad to vše vydělá dost peněz, aby vznikla i ta trojka.
-
A hned na rovinu můžu říct, že tak dobrý remake, který zvládá citelně
modernizovat, ale stále si zachovává obrovský respekt k původnímu
materiálu, tady DLOUHO NEBYL.Opravdu je to o tolik lépe zpracovaný remake než například remake Resident Evil 4?
-
-
Tu otázku na konci pokládáš proč?
-
-
Luxusní :) Na tu barevnost jsem si zvykl hned, vlastně už demo jsem prošméčil milimetr po milimetru.
Jo System Shock. Do té doby člověk hledal červený, modrý a žlutý klíč a pak přišlo tohle. Dodnes si pamatuji vůni těch nových 9 disket a následně stovky hodin v té hře strávené ku dnešku. Za ten remake jsem neskutečně rád. -
Rozohrane, zatial 2 hodiny a bavim sa jak zamlada! Kurva, skoda, ze tak dojebali novy startkrek, to je cringe az z toho boli rit
-
Som zvedavý na predaje. Hra má skoro 30 rokov a dovolím si tvrdiť, že 90% dnešnej hracskej základni o hre ani nepočula nieto aby ju hrala.
Každý úspešný remake otvára dvere ďalšiemu, snáď predaje budú dobré.
-
-
Ako som pisal, tak sa to robilo kedysi, do psej matere! :D
-
-
Ještě dotaz na recenzenta: zkoušeli jste i na SteamDecku? Jak to tam frčí?
-
-
Po roku odpoviem ja. Na SteamDecku (OLED) to ide skvele, viacmenej stabilne 60fps s cca 3 hodinami na baterke.
-
Na Steamu je demo. Jen je potřeba přepnout na Proton Experimental.
-
Bohužel nezkoušel. Nemá vlaječku SteamDeck verified, tak bych tam osobně byl asi opatrný, byť HW nároky nejsou veliké.
-
-
Autoři kdysi dávno slibovali verzi pro switch. Počítá se s ní ještě?
-
Osobne bych doporucoval prave bez zapisku. Nejen, ze to donuti davat vetsi pozor a snad umozni vetsi imerzi, ale bloudeni a pocit rekneme bezradnosti pri prehlednuti dulezite informace vedouci ke znimenemu backtrackingu povazuju za soucast zazitku.
-
-
Ať si každý hraje, jak chce, ale nechce se mi věřit, že by někoho bavil backtracking v tomto stylu: Hele, k těmhle dveřím potřebuju kód. Někde na tomhle patře už jsem ho viděl, ale nezapsal jsem si ho a už ani nevím, kde to bylo, takže to musím prohledat znovu. Nebo: Už jsem si poslechl padesát nahrávek, ale nevím jak dál, protože jsem si nezapamatoval důležitá vodítka ani jsem si je nevypsal, tak je musím poslechnout všechny znova. Poznámky na papír ke starým hrám prostě patřily. Tady šlo psát poznámky přímo do mapy (nevím, jestli to ponechali), takže hra s tím přímo počítá.
-
-
Pro mne je to soucasti imerze, napr znovu si projit nahravky. Neni rozdil jestli si to nekam napisu nebo mam ve hre quest log kde je to napsany. Jako rozdil to je ten, ze kdyz si to napisu, tak si muzu rict .. jeste, ze jsem si to napsal, ale to je vec ktera je jenom v hlave, stejne tak jak s tim, ze si to znova projdu protoze to role-plejuju. Kdyz zapomenu, tak holt jsem zapomel. Kdo nema v hlave ma v nohach.
-
Custom markery v mapě jsou.
-
-
-
Tak to mně moc těší. Těším se. ♥