Přejít na výpis diskuzí

System Shock Remake si bere pauzu, vývojáři se až příliš vzdálili původní vizi

19.2.2018 11:37
Václav Pecháček 62 příspěvků

Je mi to líto, ale kromě klasického teroru pondělního rána musím všem fanouškům starých herních legend přivodit ještě jeden šok. System Shock Remake, projekt, který si dal za cíl oživit původní System Shock pro nové systémy a na Kickstarteru za tím účelem vybral 1,3 milionu dolarů, je ve velkých problémech...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Klobasor
    A ty penize z KS uz propalili nebo to budou vracet backerum?
    • Jack1947
      Co bys chtěl vracet ? *8* až to dodělaj tak ti daj hru. Jinak Kickstarter vrací peníze... jestli je tak ok.
    • Vedoucí projektu si prý koupil menší vilu, takže bych řekl, že peníze jsou pryč *3*
  • Uřízli si větší kus, než dokázali pobrat. Underworld, System Shock a System Shock 3 - obvzlášť ten posledně jmenovaný ambicemi otesánek. S novou vizí jsem neměl problém, byť se z pohledu stylizace dala označit za nevýraznou, slibované přepracování úrovní ve mě budilo nadšení. Držím palce, snad se to nebude dále komplikovat.
  • Nejlepsi System Shock je pro me dvojka. A s vytunenou grafikou diky modum vypada nadherne i dnes. Jednicka je legenda, ale dvojka je mnohem lepe hratelna a pritom si zachovala vse, co delalo system shock system shockem. Podle me velmi nedocenena hra.
    • Co do grafiky a stylizace se mi líbila mnohem více jednička. Dvojka byla sušší, velmi podobně jako new vision rebootu. Leveldesign pasáží těsně před finálem mě ve dvojce taky dvakrát neoslovil. RPG prvky samozřejmě špica, ty dělaly pokračování pokračováním. Snad se v dalším díle dočkáme i příběhové variability.
  • Ach.... A jak je na tom s progresem ten ..ehmmm Space cosi citizen co taky jen tak nevyjde ?
    • nejdřív v roce 2020, i když hardcore (slepí) fanoušci budou tvrdit, že už je to prakticky za dveřmi navzdory realitě.
      • Pozitivum je, že fanouškům/fanatikům ještě v mezičaste stihnou prodat další lodě a další pozemky, takže vydání bych spíš odhadoval tak na 2022
        • Pravda. Pokud od samotného počátku bylo Robertovým cílem prodávat (zatím) neexistující lodě do (zatím) neexistující hry, tak to byl vskutku povedený business model.
  • Jack1947
    Není lepší to odložit než vydat nějaký nedokončený paskvil ? já řikám že radší další měsíc 2 okladu než vydat nějaký nehratelný sraanec *4*
    • Je vidět, že jste tu hru vůbec nepochopil, když mluvíte o "nedokončeném paskvilu". Právě že takhle by ta hra měla přesně vypadat dle "správní rady Konami" !!!
      • Jack1947
        To byl teda dlouhej překlik lol :D
      • ^ Sry, špatný comment. Překliknul jsem se a napsal jsem příspěvek do špatného okna.
    • x_ander
      A presto, misto aby ses aspon na mesic nebo dva odlozil, tak tu pořád jsi.
      • Jack1947
        No cant do, sir *7*
  • Hanzales
    Víceméně hurá no. Radši si počkám na původní vizi, která se mi v tom unity líbila úplně extrémně (včetně zachování designu levelu) a to i kdyby zase dlouho. Klidně ať to vyjde se SS3, nebo potom.
    Radši dva různě pojaté světy SS, než něco nového a něco nového, jiného, s menším rozpočtem (počítám).
    V tom co ukazovali posledně jsem atmosféru prvního dílu nedokázal nasát ani s představou, že to vypadá zatím tak napůl.
    Blejskavý engine na to není dobrý. Leda poslední UE, ale s hodně kumštem a citem pro použití.
    S tím unity a decentně pixelovatým stylem to nějak trefili. Ale dělat něco dost jiného i když s naroubovaným shodanem v dost odlišném stylu, to radši počkat na SS3 a doufat, že Nightdive ten remake dodělají ve správném směru, i když později.
  • Je to škoda, na hru jsem se moc těšil a byl jsem rád, že hlavně zahrnuli i konzolové verze.

    No, alespoň, že trojka snad dokončená bude a na konzole bude taky.
  • je to trapna vyhovorka, mali sa drzat rozpoctu vedeli kolko vybrali a hlavne na co to vybrali nemali experimentovat, a nove napady si mali nechat na novu hru, na ktoru mohli urobit kampan na KS po dokonceni remaku SS. Takto je to uboha vyhorka peniaze sme rozdr...li na lepsiu hru ale nevyslo nam tak si davame pauzu, za mna je to zlodejina a uz ich nikdy nepodporim
  • spousta her prostě zestarne tak, že už 1:1 remake není úplně to pravé ořechové. Ne každé hra sestárne se ctí, že stačí nová grafika a je to opět hit. Ten level desing např. oproti Prey je tristní, takže chápu, že jsou na rozcestí, co s tím udělat.
    • Zrovna System Shock jednička je příklad hry, která stárne jako víno. Před měsíce jsem jej po letech dohrál znovu (Enhanced Edition), zejména kvůli obtížnosti 3333 (jel jsem paralelně 3233 a 3333, abych věděl, jak přesně ji projít úsporně). A po dvou takových paralelních dohráních jsem si jej dal finálně znovu.

      Spolu s dvojkou, Deus Ex, Planescapem a Chrono Trigger nejlepší hra všech dob.
      • Zajímavé, Chrono Trigger mám rozehraný, jsem asi na 11 hodinách, a nevidím na něm pranic zajímavého... to se ještě nějak rozjede? Zatím mi to přijde jako standardní JRPG zcela zaměnitelné třeba s FF6 nebo spíš i horší... co je na něm tak super?
        • jednoznačně příběh. Ten příběh je asi podobně zamotaný a geniální jako ve filmu Gandahar/The Light Years. Podobně je na tom třeba Xenogears, kde ta hratelnost taky stojí za prd, ale příběh to má absolutně top.
          • Budu to teda muset dojet. Xenogears jsou super, tam se mi celkem líbila i hratelnost (ty comba atd.).
            • - výborně vymyšlený příběh se točí kolem cestování v čase, navštěvování různých období tak úspěšně zabraňuje stereotypu.
              - boje se neodehrávají na separátních obrazovkách (takže není hráč neustále vytrháván z dění) a většina jich není náhodných a na hlavní mapě hráče nikdo nepřepadá (trénovat se ovšem stále dá)
              - postav je rozumné množství a člověk tak využije všechny (už kvůli tomu, že mají odlišné speciální útoky), různé kombinace postav v partě navíc umožňují používat různé speciální útoky, na kterých se podílí dvě nebo tři postavy současně.
              - hra obsahuje asi 14 možných konců, navíc hlavního záporáka je možné porazit na několika různých místech a dostat se k němu lze různými postupy, s dobře vytrénovanou partou tak lze vyhrát asi po dohrání 10 % hry
              - NG+
  • Tak doufám, že to dobře dopadne. Mne hodně oslovilo původní demo, Unity mi přišel v pohodě, dýchala z toho atmosféra System Shocku. Neopouštět úplně starou Citadel za mne v pořádku, když se totiž rozhodli pro veletoč, tak to co jsem viděl po přechodu na UE (za mne to video, co bylo u zdejšího článku), mne dost překvapilo, resp. díval jsem se na to až trochu nevěřícně.

    Pokud se vrací k remasteru jedničky, je to fér i vůči lidem, co přispěli. Nemusí to být 1k1 a ani vlastně nemůže. Design původních map by beze změn na dnešní dobu a průměrného hráče byl trochu HC, i tehdy asi byl takový i kvůli enginu, stejně tak si mohou pohrát i s vyprávěním příběhu.

    Meze enginu a představivosti doporučuji zkoušet na trojce.
    • koho zajímají dnešní děcka? Drtivá většina těch backerů jsou strýci, co to hráli tenkrát za mlada, a chtějí si to zahrát znovu. Vybrali prachy na remake, tak mají dělat remake.
      • Harshday
        Ano, tady Do'Urden to vystihl. Dnes těžko tady někdo z mladších ví co to vůbec system shock je nebo spíše byl. Já jsem si zahrál akorát znovu dvojku, jednička je na mě už moc velké retro, tehdy jsem to hrál, ale dnes už opravdu ne, ani nevím zda-li by se mi z krabicovky (pokud bych ji ještě našel) podařil vůbec nainstalovat.
        • To jednoduse resi Enhanced Edition na Stemu (puvodni krabicovku mam uz dlouho a stejne jsem si ji koupil).

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit