Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Držím klukům z Vatry palce ať to přečkaj , nemaj to lehké po zdradě od IS mají další těžké chvíle od KUJU.Život je "svině" jak říkál predátor.Držím palce kluci ať to přežijete!!
    • Zrada od IS,to znamená co?
      • jezis asi narazka na Moskvu co by jinyho
  • proč není na games recenze toho silent hillu? *6*
    • oni braky moc nehodnotí, většinou jen AAA tutovky
      • Hellierer
        No braky.Já si myslim že ten novej Silent je výbornej ale holt to srazi ty technicky problemy no ale jinak je to spickova hra.
  • USER47
    Konami/Kuju dá peníze Vatře na výrobu hry. Vatra udělá hru. Konami/Kuju je nespokojeno s prodeji. Vatru rozpustí. Pořád nevidím žádnej tunel. Respektive, nevidím ani prostor k jakýmukoli tunelování. Žádný státní dotace, žádný zdroje mimo vydavatele/vlastníka studia. Jaký peníze podle tebe proboha kdokoli tuneluje?

    Pardon, tohle patřilo pod "vm" a jeho konspirační teorii.
    • no me by spis zajimalo co znamena, ze vatru rozpusti...nemuze rozpustit cizi studio, takze ti co se podileli na vyvoji si mozna mohli rikat Vatra, ale v podstate byli zamestnanci Konami, kteri dostavali plat jako kazdy jiny.
      • Konami bol klient(vydavatel), ktory si "objednal" sluzby u Kuju(vytvorenie diela), Vatra je sub-zlozka Kuju(pravne plne patri majitelom Kuju), ktora projekt vyrobila. Znie to tak pochopitelnejsie?
  • Tady se zas sešlo "vývojářů". :) Btw. většinou publisher vývojářům nedovolí dělat vlastní PR. A je jedno jestli jste nezávislí a máte jen někoho, kdo strká hru do krabic, nebo zda jste ovládané studio (jako očividný vztah Vatra -> KUJU). Jak to bylo doopravdy se ale stejně nedozvíme, pokud nám to nějaký insider neřekne.

    Určitě byste někteří vážení diskutéři byli úspěšnější, ale já mám určité zkušenosti s indie vývojem a vím jak je náročné dostat hru od konceptu na pulty. Dotáhnout s minimálním rozpočtem hru na úroveň SH8 muselo dát dost zabrat. To že KONAMI jen dojí značku milionem pokračování je asi každému jasné a já říkám škoda VATRY. Další nadějné studio, které to mohlo někam dotáhnout, nebýt typického tunelu do zahraničí... :(
    • USER47
      Tohle nemá s tunelem společnýho vůbec nic....
      • Jak to? KUJU nechá české studio za pakatel udělat hru, potom rozjede předem odepsaný druhý projekt, aby mělo důvod ke zrušení studia a čistý zisk z SH8 jde pak do KUJU. :) Samozřejmě hyperbola, ale nedivil bych se, kdyby podobný scénář ve skutečnosti neproběhl...

        Ale moje teorie mají bez nějakého inteligentního důkazu asi tak stejnou váhu jako jakákoliv další konspirační teorie. :) (tzn. 0) A předpokládám, že VATRA = NDA, takže si užívejme spekulací.
  • mirekdusinojc
    Hmm, pokud byl vztah studia tradiční publisher -> developer, tedy vztah, ve kterém jdou všechny zisky (90%) publisherovi a studio je tak na něm naprosto závislé, pak bohužel. Stále věřím, že systém, na kterém běží mnoho indie studií, tedy i Warhorse, je mnohem lepší, i když to znamená daleko víc práce pro studio včetně proma a marketingu, které stejně co se týče Sillent Hillu nebylo nijak valné. Na druhou stranu studio je svobodné a víc semknuté. Nikdo si nedovolí plýtvat penězi, protože už nejsou publishera, ale studia. Takové studio dokáže pracovat mnohem efektivněji a levněji a nepotřebuje takové prodeje, aby uživilo svého nenasytného chlebodárce a jejich existence je závislá na kvalitě jejich práce a nikoli na tom, jak se zrovna vyspal jeden z top managerů a jak u snídaně zjistil, že se nějaká hra neprodávala tak dobře, jako Call of Duty.
    • Promiň, ale tohle je naivní :)
      • mirekdusinojc
        Říká člověk z oboru, nebo outsider? :P
        • Z oboru. Level designer.
          • mirekdusinojc
            Je to samozřejmě zjednodušené, existuje tu mnoha dalších faktorů, ale vesměs si za tímto názorem stojím. Publisheři jsou subjekty, které byly potřeba v době, kdy neexistoval vysokorychlostní internet a kdy v podstatě hru nešlo propagovat guerilla marketingem. Ty časy se změnili a pomalu začíná vycházet najevo, že to jde. Že twitterová šuškanda má větší sílu, než kampaň v primetimu za X miliónů. Že 90% ze zisků je mnohem více, než 20-30%, které si berou digitální distributoři. Samozřejmě špatná hra propadne vždycky, stejně tak i dobrá hra bez dobré propagace. Ať už za ní stojí publisher nebo jenom samotné studio.
            • Tady to není o PR, tady to není o tom, kdo a jak financuje projekt. Tady to je o tisících aspektů, které to mohli být, co to studio sundali. A myslet si, že když vývojář není placený napřímo, nebude dělat tolik, že společnost si pak řekne: no co, není to naše, kašleme na to... V dnešní době, kdy každému jde hlavně o prachy a místo s tímhle fakt nedokážu souhlasit. Nikdo ani neví, jestli to kvůli silent hillu bylo. A že ten nebyl úspěšný... No, holt někdy se nepovede, ať člověk udělá co udělá.
            • Nemyslím to nějak ve zlém, ale SH série je jednou z nejznámějších serií po celém světě. Ta má tak silné PR, že o tom nemusí padnout čárka a fandové si jí najdou(včetně mě). Já nevím jestli ten pád studia má přímou souvislost s Downporem ale ta hra mne osobně zklamala(nejhorší díl série pro mne) a spekulativně si myslím, že to studio potopilo. Což v řeči velkých firem znamená - Do všeho jsme vývojářům kecali, kámen musel být podle toho, kde ho chce mít týpek co o hrách ví prd ale má funkci. A nakonec když to není ta ultrabomba za to můžou všichni v tom studio, tak je musíme rozpustit aby viděli všichni jak jsme se s nimi vypořádali. Je to jen moje spekulace i podle toho jak jsem sledoval vývojářská videa.
    • To nemá s managerama nic společného, udělali špatně prodávanou hru a šli ke dnu. Jestli udělá Warhorse slabou hru myslíš, že to nebude stejné ?... Bude to na chlup stejné. Stalo se jim pouze to co další tisícům studií -> špatné prodeje(neznamená nutně špatná hra) = nezaplacený vývoj = konec jakéhokoli studia *4*
      • mirekdusinojc
        Ne, tady de spíš o to, co to znamená špatný prodej. Třeba takovému Miner Wars stačí několik set tisíc, aby se jim projekt zaplatil. Jenže v očích publishera je několik set tisíc jak plivnutí do rybníka. Neříkám, že nezávislý vývoj je samospásný, blbá hra bude blbá vždycky, hra, o které nikdo neví se samozřejmě taky nebude prodávat. De spíš o to, že studio má pod kontrolou naprosto vše, včetně marketingu a šíření podvědomí. Pokud studio spadá pod publishera, je marketing na publisherovi. A musim říct, že zrovna v tomto případě marketing naprosto selhal, kdyby Vatra nebylo česko-slovenské studio, ani bych nevěděl, že se dělá další Silent Hill. Ale nezávislá studia si musí sama hlídat svojí p*del, to znamená, že všechen marketing je na nich a když ho podělají, tak se můžou jít klouzat. Jenže takový publisher má na marketing hezkou slečnu z PR, která rozešle pár nemastných neslaných tiskovek do médií, kde se skoro neobjeví, protože podobných tiskovek jim chodí tisíce. Slečně z PR totiž moc o p*del nejde, jejím zaměstnavatelem není studio, ale publisher a její náplň práce nezahrnuje nic jiného, než se hezky usmívat a posílat tiskovky.
      • Udelat spatnou hru s producenty z Konami za prdeli je celkem jednoduche. Indie vyvoj si dela svoji vlastni hru bez blbcu typu Devin Shatsky, kteri v zivote neudelali jedinou hru a najednou vi jak delat AAA titul. Btw. SH neni duvod uzavreni studia. SH mel tak nizky rozpocet, ze se Konami zaplatil, ten problem je opravdu mnohem slozitejsi, nez si tady nektere naivky vcetne pana redaktora mysli...
  • JJ, jd zase zaválel a ukázal pissálkům jak se to má dělat. Považte, linkuje ho nejen gamespot, ale i games.cz *15* *15*
    • No. Staci se podivat na situaci kolem noveho Metal Gear Rising (a proc byl zrusen) a jsme doma. *2* Pro Kuju je takove studio utahnout dost velky risk.

      JD je popravde uz jen takovej funny guy co asi z lasky uz smiruje i oknem zachody v 2K a o BIS se mu zdaji nocni mury dodnes. *1*
    • Predevsim, tato informace mela zustat tajna, takze at mu to vyzvonil kdokoliv, porusil NDA. A ja bych se ani nedivil, kdyby se to zacalo pravne resit nejen s nim, ale samozrejme se zdrojem uniku.
      • Tak či onak by se to někde objevilo. Navíc informace nejsou přesné;)

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit