Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Tohle neni ani o faktech, tohle je o pouzivani ty vyplne v toho spuntu na krk ... Napsat ze testovani je vlastne jen hrani hry muze leda dmnt.
  • platit niekomu, ze sa hrajka v pracovnej dobe, LOOOOOOOOL, Take 2 zazaluj toho smrada.
    • bud jen trolujes a nebo o vyvoji SW nic nevis (jako autor tohoto clanku). Pro dalsi podobne vseznalky - testovani her neni zabava!
      • jj, hrat po 150 stejnej desetiminutovek usek aby clovek vyzkousel 150tou variantu pruchodu je fakt zabava, autor clanku necht se de zahrabat.
  • vidim ze nie som sam koho tento clanok vytocil :) resp. sposob akym to autor napisal, nech ide pisat o dedinskom futbale radsej...
  • XorxoxTalarius
    Jako clen QA v hernim byznysu s triletou praxi zadam po autorovi clanku omluvu. Jelikoz poznamka "což je v zásadě obyčejné hraní her a poznámkování/hledání chyb" mne velice urazila. Je videt ze autor nema o praci v QA nejmensi poneti a zjednodusovat to na proste hrani her, je neco co ve mne vari krev.
    Doufam v brzkou omluvu, dekuji.
    • Podepisuji se, chapu ze autor clanku nemuze vedet o kazde profesi vse, ale kdyz uz chci neco takoveho napsat tak si zkusim aspon zjistit fakta. Jsem rad ze aspon nekdo zde nevidi zabugovanost=mizerna prace testeru, protoze to je naprosta kravina. A jak uz nekdo psal, prace je to tezce podhodnocena a ve vetsine firem panuje to, ze tester neni dulezita pozice, i kdyz nebyt QA oddeleni, tak vetsina produktu co vyjde ven je naprosto nepozitelna. Ted uz jde o to jake ma QA ve firme vahu.
    • MishKonn
      No jo, už jsme zase u toho podporování a iniciování "svobodných a originálních názorů" ze strany šéfredaktora. Možná by to fungovalo, kdyby ty názory za něco stály...
    • Vždyť je to levis. S každým článkem dokazuje, že ví prd o kdečems. A omluvu nečekej, tohle je převlečenej Sillmen -> Napsat, vydat, zapomenout.
    • pridavam se, taky jsem si QA uzil a autoruv popis QA je velice nestastny a vubec neodpovida skutecnosti.
    • no, přečetl jsem si článek, rozčílil se a následně s uspokojením z komentářů zjistil , že čtenářská obec disponuje mnohem širším rozhledem než autor článku. Příslušná oprava ze strany redakce by byla více než na místě.
  • "jednorázově najatý zaměstnanec" ; "obyčejné hraní her a poznámkování" - Hlavně jak dělat herního redaktora je o moc prestižnější práce ... tfuj .
  • To autor: "což je v zásadě obyčejné hraní her a poznámkování/hledání chyb". Neni to tak docela pravda. QA (Quality assurance) neboli testovani probiha podle predem stanovenych protokolu, kde se testuji specificke situace treba nekolikrat dokola. Takze rozhodne nejde o klasicke hrani a uz rozhodne nejde o zabavu, protoze clovek dela dokola porad to stejne, pripadne jen predem dane kroky....rozhodne nejde o hrani jen tak....
  • V Číně lidi umírají, protože se od hry nemohou odtrhnout a tenhle si stěžuje, že nedostal zaplaceno. No, asi ho ty hry nebavili. Což je zpětná vazba pro Take2.
  • co musim umet abych mohl delat testera tahle prace by me bavila
    • Jestli te bavi kazdou hru odehrat 50x ...
      V principu to funguje tak, ze dostanes (napr) nejaky save, popis lokace a k tomu seznam 50, 10, 150 ... variant jak mas tu lokaci projit. V zavislosti na projektu, samo. Nekdy se testerum nechava volnejsi ruka, nekdy je presne predepsany co a jak musi udelat.

      K tomu dostanes popis co se ma kde stat a ty jednoduse potom zpatky reportujes kde si narazil na bug, nebo kde si narazil na usek kterej neslo projit, quest kterej neslo v nejaky kombinaci splnit (napr pro splneni qstu potrebujes mec, ale tvoje postava ho nema a neni ho kde vzit ...).

      Nekdy to je tak, ze vyvojari jednoduse vyberou N zajemcu a nechaji je hru hrat a ocekavaji podnety ciste na zaklade jejich dujmu, ale tyhle veci sou prevazne o tom, ze ty to delas gratis a ziskas za to tak maximalne tu hru (pripadne dozivotni acc ...).

      A samo, nekdy si te vyvojari muzou otestovat - napr ti daji postup, o kterym vedi ze nefunguje a kdyz to nenareportujes, tak si skoncil.
    • K testovani her se u nas asi nic moc nedostanes, zas tak narocny projekty se tu vesmes nedelaji, ale jinak obecne nabidek na testery je hodne ;-)
      • alien, ja jsem prave ve hrach takovej ze zkousim kdejsou meze co jde a co ne
    • ucho
      moc dobře placené to není a ve finále to není ani taková zábava :) no musíš to prostě někde zkusit, tady ti tu práci patrně nikdo nenabídne.
  • Prímo se Take-Two nezastávám, ale to by ty betatesty taky musely za něco stát. Jakože nestojí...
    • Máš pravdu, podle mě je to jedna z nejnudnějších prací na světě...
      • Drak_1
        JJ hlavne ak si pozreš film Král videoher *1*
      • Je videt ze jste to nikdy nedelali ze? :-) No dobre, necham vas v tom, kazdopadne ja jako tester pracoval a rozhodne znam horsi prace a take je potreba si uvedomit ze to ze jsou v produktu chyby neznamena ze by je testeri nenasli, tak 60% chyb se nikdy neopravi, protoze jsou povazovany za mene zavazne a nejsou na to penize, toto je rozdhonuti kravataku, testeri muzou najit klidne milion chyb ale ze je nikdo neopravi za to nemuzou, tak prosim vas tu nekecejte o vecech do kterych nevidite. Viz prispevek vyse - ze by beta testy musely za neco stat.
        • No mě občas nebaví hrát hru ani na poprvé natož se v tom nimrat:)
        • Pak ale "kravaťáci" (bože, jak jsem na to slovo už alergickej) nemusí najímat tolik pracovníků. Jsi si tak jistej, že je chyba jen na jejich straně? Často vídám bugy, o kterejch rozhodně nikdo nemohl prohlásit, že jsou nezávažný...
          • Vzhledem k tomu ze jsem se taky cca dva roky pohyboval okolo jedne nejmenovane ceske velmi zabugovane vojenske serie tak tomu ver... vedeni je schopno prohlasit i o chybe kterou cely testersky sbor púrohlasi za ultimatni, ze je nepodstatna nebo ze na to neni cas, pripadne ze neni rentabilni to opravovat. Dalsi oblibene hlasky byli "engine limitation" a "as design" ... a nejvetsi prasarna kdyz se odbivaly testy bylo prohlaseni "na to neni cas, to udela komunita" ... krom toho ze je ta prace mizerne placena je jeste podhodnocovana a nepochopitelne trpena pouze jako nutne zlo. Nekteri lide si totiz neuvedomuji ze kdyz lide plati tak chteji kvalitu... *16*
            • Neco jako WoT - staci projit ofiko fora, naslibovano tuna veci a vysledek - po roce provozu prakticky zadny zmeny. Pritom hraci casto volaji po vecech, ktere jsou na 10 minut prace.

              BTW: Napr vydat v roce 2011 hru, ktera NEUMI pouzivat vice jader a navic je tak neoptimalizovana, ze i na top strojich lita FPS klidne pod 20 ...
            • Zavedeny termin je "By design" :-)
          • Musis se na to divat z globalniho problemu. Vem si ze ten bug muze najit 1 ze 100 lidi, naklady na to spojene jsou obrovsky, tak proc to opravovat? tak to proste dnes funguje. Nerikam ze to je v poradku, jen mluvim ze zkusenosti, kdyz se najde v produktu rekneme 50 000 chyb, tak ze zacatku vyvoje se opravi co se da, potom se opravuji zavaznejsi a potom ty nejzavaznejsi. Takhle to funguje v drtive vetsine firem. Tester je od toho aby chybu nasel. Co pak s ni je, to neni o nich, to je o tom kolik jsou ochotni ruzni VP apod dat penize na jejich opravu. Proto mi prijde hrozne hloupe kritizovat testery za to ze je produkt zabugovany, samozrejme je mozne ze neodvedli tak dobrou praci, to nerikam, ale proste co bude a co nebude opraveno neni v jejich rukach. Doporucuju si vyhledat bugzillu firefoxu. Je verejne dostupna a muzete mrknout kolik chyb zustane otevreno.
            • Díky *3*
        • Drak_1
          Moj sen bol vždy pracovať ako tester *14* *14* *14* ( pre DUREX ) *1* *1* *1*
          • no jen aby si se nelekl kdyz musto kozade baby by te daly nejakou vakuovou masinu do ktery bys to strkal :D
          • Jo ale musela by firma na sebe vzit "zavazky" pokud produkt selze :-D

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit