The Elder Scrolls IV: Oblivion slaví 15 let. Jak na legendární fantasy RPG vzpomínáme?
-
Z dnešního pohledu má ta hra hromadu problémů. Ale v době kdy to vyšlo, to byla pecka, která snad neměla konkurenci. Rozloha a množství obsahu, volnost a svoboda, grafika,... Krom Morrowindu snad nic podobného nebylo.
-
Ten level scaling byl katastrofální. Do jisté míry ten scaling dává smysl třeba u nějakých konkrétních nepřátel, aby vždy představovali výzvu. Ale scalovat obyčejné bandity u cesty??! OMG!
Člověk se pachtí za nějakým "rare" vybavením a kvůli němu zabijí třeba imperiální gardisty a za chvilku hraní to "rare" vybavení začnou nosit zaprášení banditi u cesty. Fakt otrava.
Navíc to scalování nebylo moc dobře vyřešeno. Hráči, co udělali chyby ve stat buildu, se mohli dostat do situace, že ke konci hry většina nepřátel byla silnější než oni. Velmi nepříjemné.
-
Představ si, že někdo už bloudil v TES: Arena, když jsi ještě asi tahal kačera. No nic, všechno dobrý 😎
-
Ty brány tu hru málem zabily. Totální stereotypnost. Pár jsem jich prošel poctivě, ale zbytek jsem prolétl s cheatem rovnou k tomu orbu na vršku věže. Bez toho cheatu bych to snad ani nedohrál.
-
level scaling hre prospieva podla mna ...nie je nic horsie ako potulovat sa po krajine neohrozeny - to je nuda ...zaroven ten scaling bol vhodne spraveny nakolko aj so skalovanim nepriatelov ma clovek pocit (pravdivy) ze je ako postava ucinnejsia ....podla mna je level scaling dost nepravom zatracovana mechanika v Oblivione
co sa tyka lockov, funguje to ako ma, nakolko ta hra je akcne RPG, nie len RPG, cize uspesnost hraca nezavisi len od statistik ale aj samotneho skilu hraca ...dokazes very hard vypacit aj na nizkom leveli, ale netvrd mi ze to ide bez problemov a ze nespravis asi tak 20krat load, kym sa ti to nepodari ....skill pacenia zamkov ti ma "len" ulahcovat samotne pacenie, lebo pacit very hard lock s vysokym level skillomje neporovnatelne pohodlnejsie a rychlejsie nez napr na level 5
skvelych questov je tam kopec :)
jedine s cim suhlasim ja su brany Oblivionu, tie boli neskutocne umorne a nudne fadne
-
prva brana Oblivionu ma odradila od dalsieho hrania na dlhu dobu ...potom som sa k hre vratil a stale ich bral ako nutne zlo lebo nieco tak stereotypneho, vizualne nenapaditeho a dookola sa opakujuceho sa v RPG hrach asi ani nenachadza ....teda korejske f2p MMORPG vlastne ano
-
stale kvalitna hra (nehovorim ze po kazdej stranke) s velmi dobrymi questami, zaujimavymi dungeonmi, limitujucim RPG systemom (to beriem ako plus), moznostou vytvorit si vlastne povolanie a pomenovat ho (ktora ina hra to ma?) a rovnako otravnymi Oblivion branami ako aj v dobe vydania. ...naj je samozrejme Radiant AI a to ake nezmysly dokaze vytvorit :D:D
-
kanál bacon_ určitě stojí za zmínku!
-
jo, Wizadry 7 byl masakr. Pamatuju že tam byl nějaký exploit (možná záměrný), že díky neustálým změnám povolání, tj recyklací mezi mágem, bishopem, samurajem atd šlo vycvičit všechny skilly na 100 a člověk pak měl partu supermanů. Takže po pár hodinách grindování jsem skončil se dvěma faerie ninjama.
každý kdo s touto hrou přišel do styku na ni vzpomíná
https://www.youtube.com/watch?v=JJvSDLA6z1g
-
Mně se líbí ještě ty hlášky, gamer poop a různý parodie s oblivion hudbou.
Asi nejoblíbenější:
https://www.youtube.com/watch?v=J-yhqvmcJSA
-
To je naprosto skvělý. Ač dneska už překlady her sice vůbec nepotřebuju, tak tuhle altruistickou práci překladatelských komunit mega respektuju. Parkrát už jsem přemýšlel, jestli nevrátit "dluh společnosti".
-
No zrovna zmiňovat brány Oblivionu není moc šťastné. První setkání s bránou mohlo sice působit cool, ale tuhle herní mechaniky většina lidí brzy začala nesnášet kvůli těm stupidním věžím.
Jak člověk po dvacáté musel prolézt téměř identickou věž kvůli nějakému stupidnímu orbu, tak se i ti nejnadšenější hráči začli neskutečně nudit.
-
Hlavne to najkrajšie čo tato hra svetu priniesla su Oblivion NPC videa na You Tube pri ktorých človek chcípá od smiechu:))
-
Wizardry 7 je LEGENDA. Dodneška je na disku a občas to zkusím znovu, jestli to přeci jen nedohraji. Pamatuji ultimátní souboj s královnou T'rangů, to byl total masakr. Naprosto geniální RPG systém, samurai byl mistrem meče se skillem kirijustsu a jenom jsem masil instantní killy. Taky trénování plavacího skillu v bazénu v New city a chrápaní furt dokola. Ta hra je neuvěřitelná i z dnešního pohledu. Sakra... já to snad jdu pustit.
-
No jo... Arena byla luxus. Ale dost mi trvalo,než jsem zjistil jak ji hrát a neumrit hned v tom úvodním dungeonu. Ale jak jsem se to naučil ovládat, tak už mě to nepustilo. Ta hra byla návykova jako prase. Rozjížděl jsem to furt dokola za různé classy.
-
Jak jsem napsal"pokud se nepletu" :-) Ale pamatuji se, že Morrowind byl ve Score hodně velké haló :-)
-
Oproti Skyrimu obrovská bomba a naprostá nostalgie. Ten úžas, když člověk vstoupil poprvé do Imperial city nebo zažil první bránu Oblivionu. Takovej úžas jsem po 10+ letech zažil opět až u hraní Legend of Zelda BOTW.
-
Jako první hra, která dostala v historii Score 10/10, byl Terminator: Future Shock .-)
-
jo, Wizardry 7, to je legenda. Dlouho jsem to považoval za nejlepší RPG jaké kdy bylo udělané. Dnes už si to netroufám hodnotit, protože nedokážu srovnávat jak hry hodnotilo mé o dvacet mladší já s tím současným. Navíc jsem to nikdy nedohrál (asi jen do půlky). Ale dohrál jsem Wizardry 8, které bylo taky hodně dobré. Takže taky díky za připomenutí :-)
-
Me se hrozne na 6 libilo, ze sem vse poznaval z HOMAMu, kouzla, prisery,...atd nikdy sem to nedohral, ale vim ze sem byl hodne daleko, ale uz si nevzpominam jak ten pribeh byl daleko od Heroesu, ale bylo to bozi, a pak Wizardy 7 a bylo skoro po zivote 🙂😇 Dekuji za pripomenuti....