Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Dale rozviji jen to co funguje a co hraci chteji-nikdo nechce bezet pres celou mapu oblasti aby nasel jeden bagl ne?LOTRo to castecne rozvijelo traity,SWtor rozviji bonus nebo area questy.Je treba hrani udelat pristupne pro vsechny-i pro lidi co hraji 1-2h denne.V tomhle vidim castecnou budoucnost mmo hrani..Nemyslim zjednoduseni raidu ci questu ale casove zjednoduseni cestovani,craftovani-to zvladli v TOR
    • walltar
      Tohle zvládlo i GW2 s waipoint systémem a craftováním. Dneska se už MMO začínají dělat víc a víc pro lidi co mají málo času. Když sem byl na vysoké tak sem byl jeden z těch co na to nadávali. Dneska když pracuju tak si můžu tak leda sypat popel nad hlavu, protože nemám tolik času na hraní a tak sem za to jenom rád.
      • Zayl
        Definice MMO byla vždycky timesink. Pokud pracuješ, není lepší s přáteli zvolit vhodnější hru? Něco co člověk zapne na hodinu, pobaví se a vypne?
        • walltar
          Nevím o žádné takové hře která by mě bavila a nebyla MMO. A taky sou tu víkendy to má člověk času na hraní dost. Já si myslím že je na trhu určitě místo jak pro HC MMO tak pro SC MMO jenom se tyhle dvě skupiny nesmí nikdo snažit nacpat do jedné hry.

          Jinak hru bych na hodinu nikdy nezapínal u mě to že nemám moc času znamená že si zahraju třeba 4h .... dřív sem hrával 8+h. Jinak timesink je v MMO proto že platíš poplatky a musí tě co nejdýl udržet od endgame aby z tebe vytřískali co nejvíc peněz to nemá s definicí MMO nic společného to je možná tak definice vychcanosti té společnosti. Chceš dělat PVP? no tak tady máš nudné PVE a pěkně si tu musíš magrindit levely a gear jinak tě každý přejede jako nic. Chceš zabít něco jiného naž divoké prase? No tak si nagringi level a naber gear a sežen hromadu lidí a potom si můžeš zahrát. Jestli je tohle definice MMO tak potom máme rozdílný pohled na tenhle segment trhu.
          • Zayl
            No jo, přístup kde má vše každý je o tolik lepší... Nic nemá hodnotu a neexistuje unikátnost. Grind mě nebaví, ale dostat vše na zlatém podnosu je ještě horší.

            Dokud nebudou ty přístupy míchat, nevidím problém. Jenže oni budou, protože každý stupidní nápad je nutno vyzkoušet.
    • ?
      -pokud v tom baglu bude sance na legnedarni itemy,pak pro nej hraci klidne pobezi pres tri mapy
      -hrani pro vsechny je zabijak hratelnosti. Takovych her je na trhu nepocitane. A mimochodem;lidi co hraji 1-2 hodiny denne je hodne. Rozhodne to neni zadna minorita
      -zajimave ze zminujes TOR,kde prave hraci nadavaji na zdlouhave cestovani(a ja s tim souhlasim) a neustale dlouhe loadovani
      Holt sto lidi,sto chuti
      Pro me zatim The Elder Scrolls Online vypada tragicky. Grafikou pocinaje,gameplayem konce. Jedine co zatim taji je soubojovy system,ale neverim ze to muze nejak zachranit
      • Myslel jsme obyc questy ne honbu za legendary itemy samo.Hrani pro vsechny je prave u mmo rozhodne + k hratelnosti..protoze cim vice lidi to hraje,tim samozrejme lepe.V TOR je 30min cd na cestovani do jakehokoliv campu na planete,coz hrani rozhodne vyrazne usnadnuje(hral jsem jeste Lotro a Conana a co si pamatuju tak tam byl 1 h cd pouze na jedno urcene misto,coz je velky rozdil).Loadingu v TORu jsou podle me minimalni-na planetach nejsou zadne
  • lol ten kluk si je nejakej sebejistej, když na hru nadavam tak jo, skutečne to znamená že mi na hre zaleží, ale pokud to na co nadavam neudelaji jinak tak si ji nezahraju *7*
    a "skvely" napad udelat hlavni cast pribehu v MMO jako singleplayer lol *7*.
  • Trol.diskuzni
    Pojede to aspoň pět minut bez jediného game-breaking bugu? Nein. *5*
    • walltar
      Já sem ve skyrimu zase tak moc bugů nepotkal. Vím že jich tam bylo dost, ale podle mě u hry takového měřítka se tomu nedá vyhnout. Ta hra měla mít otevřený betatest, ale kdo něco takového dneska udělá?
      • Problém Skyrimu podle mě nejsou bugy. To jen přehání hateři. Problémem Skyrimu je několik pokažených questů a nedodělaný stav, ve kterém Skyrim vyšel a na tento stav budou bohužel mnozí hráči vzpomínat. Proč sakra vydávají hru a až poté vydávají lepší textury? Vždyť tohle je naprosto špatná strategie!

        Otevřené betatesty jsou z velké části jen reklamní trik a nicmoc neřeší.
        • Trol.diskuzni
          U mad bro? Během první půlhodiny mi po sesednutí odlétával kůň (kterého jsem šlohl), titulky běžely nečitelnou rychlostí a jednou jsem se na koni zasekl na vrcholku skály, načež jsem přežil pád z dobrých 25 metrů!
          • Kůň je fail, to přiznávám. Tohle bethesda zvorala. Ale stačí si stáhnout mod a nebo si koně sám upravit v CK.
        • Zayl
          Během těch 30ti hodin co jsem to vydržel hrát jsem propadl 2x texturama, jeden quest se mi bugnul, bugnul se mi follower. Je to moc na 30 hodin? Ani ne, dnešní normální stav.

          Ale rozhodně to není nijak úžasná hra, jelikož Bethesda není schopná poučit se ze svých předchozích her a furt dělá ty samé chyby.

          Nejlepší na celém Skyrimu pro mě byl trailer.
          • Mně se nic z toho nestalo... Skyrim je podle mě dobrá hra.

            Znova otázka: Jaké chyby Bethesda opakuje. Prosím přesně popsat. Děkuji.
            • Zayl
              No co já s tím? Mě ano. Ano je to dobrá hra. Dobrá jakože za tři. 7/10, 8/10 s modama.
    • Já hraju Skyrim tak hodinu až dvě v kuse, než příjde nějaký drobný bug - třeba vypadnutí textury. Během 30 sekund hru vypnu, zapnu a vše je v pořádku. Jak hrozné, že? To je úplná katastrofa!! Tahle hra je absolutně nehratelná!!! *1* *7* *7* *7*

      Vysvětlete mi někdo, proč má někdo potřebu nenávidět nějakou hru? Jasný, je lepší, když svou nenávist koncentruje na hry než na lidi, ale stejně. *1*

      Ode dneška budu nenávidět tetris. Ty kostky v něm jsou až příliš hranaté a to je naprosto nepřijatelné!!! *4*
      • jde o to, že jsou z toho lidi vycvrkaní, ze zabugované, škaredé, nedodělané hře (při vydání, následné verze mě nezajímají), která je taková hnusná jen proto, že nemá v podstatě konkurenci tak si řekli, že budou kálet na hlavy hráčů a oni to stejně koupí a komunita to bude zastávat a ještě sama opravovat *11*
        • To beru. Dnešní hry vychází nezřídka ve stavu, kdy bych vydavatele za jejich produkt pořádně profackoval. To jako jo. Ale že by byl Skyrim takový bug fest, jak tu někteří tvrdí, to zase jako ne. A musíš taky vzít v potaz, že Bethesda vydala nový textury a s nima už vypadá hra dost přijatelně. A samozřejmě ještě ty fanouškovské modifikace, které hru dělají zase o fous lepší.

          Bethesda je určitě lempl jako spousta dalších vývojářských a vydavatelských firem. To je bohužel prostý fakt. Naštěstí je komunita natolik vyspělá, že TES hry prostě dodělá. A naštěstí je Bethesda natolik vyspělá, že umí udělat aspoň dobrý základ hry, se kterým se dá solidně pracovat. *3*
    • deridon
      vždyt jsi Skyrim ani nehrál.. s pravdou ven, ty plantážníku! jsi placený trol ze strany D. Vávry!
      • Hairy_Ass
        Vávrovi je nějakej plantážník, co si živnost založil na pomlouvání Skyrimu v každé diskusi, u zadku. *15*
      • Asharak
        Spíš se snaží zakrýt, že je skyrim fanatikem.
        • Trol.diskuzni
          Já se to nesnažím zakrýt - Games.cz udělalo svoji práci dobře.
          • jo to udelalo no :D skyrim 10/10, risen 2 7/10 kvuli bugum no... :D:D
            • 10/10 pro Skyrim tu bude vyset ještě hodně dlouho. Snad se z toho recenzenti trochu poučí a budou hry hodnotit vyspělejším způsobem. Ale 8/10 bych mu snad i dal. 9/10 po modifikacích možná.
            • Přitom jsou obě hry zmrvené stejně...
            • Cahir
              Risen nedostalo 7 pouze kvůli bugům. A 7/10 je adekvátní, dal bych i méně, jelikož ta hra je prostě zmrvená.
      • Trol.diskuzni
        Tu sratchcku jsem bohužel hrál...
  • Za trest bych povazoval to, ze zevseho delaj MMO. Ze ja si porad stezuju, kdyz uz to nikdy lepsi nebude
    • Asharak
      To si jenom myslíš, však oni to pochopí, že to nemá smysl, když se 15M hráčů hrajících 2-3 MMO rozdělí do skupin po půl milionu a pak je to přestane bavit, a z razu je to jen hra, co není znovuhratelná a chcípla, protože když si ji chceš po pár letech zahrát, žádný server není a sp to nemá. (obecná spekulace s cca údaji)
      • jojo mas recht..ale v drtive vetsine v te mmo odehrajes i100vky hodin nez se ta hra ,skonci,.Ktera SP hra te tak dlouho zabavi?jedna ze 100:)
        • Asharak
          To je zase pravda *4*
  • Mne by zajímalo jestli se vytasí s nějakým tím DLC pro Skyrim - připravenejch a favoritovanejch módu na steamu už mám docela dost pro druhé hraní :-)
    • Cahir
      V létě vychází Dawnguard.
      • Děkuji nějak jsem přehlédl... Doufám že to bude stát za koupi :-)
        • Cahir
          BTW, co používáš za mody?
        • Ringwraith
          Kdo to koupí, neprohloupí! *5*
  • Spades
    Tak rozdělování XP v partě jsem vždycky nesnášel...
    Je to nehorázná blbost. Už jen proto, že to nutí hráče expit solo...

    Pochopitelně by měli XP být regulovány lvlem, takže když zabijete (nejspíše s pomocí) high lvl potvoru, tak dostanete míň XP jak z stejného lvl.

    Loot bych pak samozřejmě rozděloval, ale spravedlivě. Když z potvory vypadne 5 zlatých a 3 látky, tak prostě zlaté na půl, a látky tež. Lichá látka třeba leaderovi... atd
    • Já se těším, až jednou z MMORPG levely zcela zmizí... už aby to bylo!
      • walltar
        Spíš napiš až zase levely z MMO zmizí ... EVE nemá levely, Ultima online nemá levely, Starwars galaxies skoro nemělo levely i když u něho to bylo diskutabilní, Darkfall nemá levely.
        • Zayl
          EvE a UO jsem hrál extenzivně a jejich systémy bez levelů maji velmi vážné vady. Radši levely než afk makro v UO a 30dní na jeden lvl 5 skill v EvE.
      • také MMO boli už pred rokmi ale ľudia majú radšej číselká pri portréte postavy....
  • walltar
    Počkat počkat zdá se mě to nebo tu někdo kopíruje Guild wars 2? *8*

    Zkušenosti za zabití monstra .... check
    Zrušení quest NPC .... check
    Instancovaný příběh má GW2 taky i když to mají i jiné MMO

    Btw ... neviděl sem v článku slovo inovace? Nebylo by lepší ho změnit na klonovace? *7*
    • Tak ty nápady, co tu byly popsány, má snad každý druhý hráč MMO... Takže žádné kopírování GW2 ale prosté vyslyšení logiky věci, kdy je naprosto jasné, co je v současných MMO špatně a konečně si toho začínají některá MMO všímat.

      Instancovaný příběh mají úplně všechna MMO, co jsem kdy hrál.

      O zrušení quest NPC jsem v článku nic nečetl. Je pozdě a mohl jsem to přehlédnout.. ale podle mě to tak nemysleli. Nějaká úkolová NPC budou podle mě skoro určitě. Ty byla v každé hře série TES a není nutné toto měnit.

      Takže tvůj příspěvek je buď prosté nepochopení a neznalost v oblasti MMO a nebo jde o pokus o klasický trolling. *3*
      • walltar
        A nebo sem to tak z článku pochopil. Ale fakt by mě zajímalo Proč neznalost v oblasti MMO ... to že každý druhý capart whinuje už deset let na fórech že něco chce moc neznamená. Já bych taky chtěl pořádné full loot MMO a co sem dostal? Darkfail. Prostě podle popisu v tomhle článku sou ty prvky podobné tak sem to napsal.
        • Kdyby si napsal, že jsou tu podobné nápady, nenapíšu ani slovo, protože by si měl pravdu. Ty si ale psal o "kopírování" a to se mi už nelíbilo, protože tak to prostě není. *3*
          • walltar
            No to že to tak není, prostě není jisté. Klidně by to tak mohlo být.
    • Ringwraith
      Tak zas tak jistě to nevíš. TES MMO je prej ve vývoji několik let, třeba měli jen stejné nápady.

      A třeba jsem jen naivní. *1*
      • jn pracuji na tom nekolik let, ale o gw2 se narozdil o tes uz nekolik let vi:)
        • Jasně, už několik let známe ty zásadní prvky GW2. Hm, myslím že fakt ne. Víme o tom, že nějaké GW 2 má vyjít už docela dlouho, ale kolik opravdu podrobných informací o GW2 jsme měli před pár lety? Málo či žádné.
          • walltar
            My možná. Ale kolik informací měli lidi co tu hru dělají? Taky málo či žádné?
      • walltar
        Taky mě to napadlo. Třeba někdo kdo pracuje na tomhle odešel z arenanetu nebo naopak kdo ví. Ale je to minimálně podezřelé.
        • Prdlajz podezřelý... tohle není žádná revoluce a žádné unikátní nápady nutné držet v tajemství. Tohle jsou věci, o kterých se diskutuje už opravdu dlouho a kdejaký hráč MMO je dávno někde navrhoval na různých forech. Každý, kdo pořádně hraje MMORPG, tohle musí vědět...
  • Mechwarrior_bw
    takže koncept vzájomného priživovania sa má byť receptom na "nehoráznu neprávosť" keď expy získa hlavne ten kto potvoru zabije ? rozumiem tomu správne ? :)
  • Líbilo by se mě MMO bez instancování, fázování...myslíte, že někdo takové udělá? A pořádný jatka o itemy :).
    • Nezapomeň, že revoluční MMO jsou neúspěšná. Lidem se musí revoluce dávkovat v malém - v jakési postupné evoluci. Takový Mortal online je klasickým příkladem. Neříkám, že je zrovna vyloženě revoluční, ale pár revolučních prvků má - fps pohled, naprosto volně přístupné všechno okolo, stavění si budov téměř kdekoli atd. A MMO je to dle mého názoru neúspěšné. Kolik lidí tady z fora o Mortal Online slyšelo? Podle mě ne moc. A i takový Vanguard měl revoluční prvky a taky to není bůh ví jak úspěšné MMO. Naopak úplně ta nejtradičnější MMORPG jsou veleúspěšná. Bohužel...
    • Ringwraith
      Už před mnoha lety, když vyšel Vanguard se v recenzi recenzent divil, že tam není instancování.

      Takže ne, dnes už neinstancovanou hru nikdo neudělá.

      No možná Darkfall 2.0, to je prej HC.
      • walltar
        Tak DF2 bude určitě pecka ..... za evropské peníze. *1*

        BTW ... ale hru která by byla jako DF a jako EVE ... v tom že by si f DF vzala to že je to full loot fantasy a z eve to že sou tam bezpečné a nebezpečné části bych si zahrál. Hrozně mě chybí Full loot MMO které by bylo zaměřené trošku víc na PVE než všechny co sou. Aby člověk mohl riskovat kdyby chtěl ale když by měl chuť mohl ny hrát v bezpečí. Podle mě nejlepší část mojeho času v eve byla doba kdy sem jako člověk co žil v bezpečné části letěl do těch částí kde bylo plně povolené PVP. Ale v DF mě to vyloženě vadilo sem někdy neměl chuť se otáčet přes rameno jestli mě někdo ve 100x lepší výbavě nekruhne a já budu muset zase znova shánět všechno.

        Jinak DF pokud vím je už od vzniku bez instancování (pokud nejsou instance na high levelu). Ale ta hra prostě stála zaprd.
        • Ringwraith
          Tak já o DF v zásadě jen vím, že to mělo být extra hardcore, pak že to nebylo nic moc a teď, že se chystá DF 2.0.

          Z toho jsem soudil, že to asi nebude instancovaný.

          Jó, ty doby, kdy jsem hrával Lineage 2 a raid bossové byli normálně ve světě volný pro všechny a měli +-24 hodin respawn jsou už dávno pryč. Tehdy jsem třeba viděl, že nějací joudové ve městě dělaj random party na RB, a tak jsem vyburcoval klan, že to rychle poskládáme sami a vyfouknem jim to. A tak jsme naběhli, zabili, vydropovali a joudové mohli jen cry more.

          A pak jsme se cítili jak extra kingové. A někdy jsme my zase byli ti joudové, co dělali cry more, ale to prostě k takovým hrám patří.

          Nebo jsi enchantil bazuku a prdla it na +6, plameny žádný, luk nikde, v invu krystaly a cry more. Ale jindy ti zas vyšla a byl jsi king s ohnivým lukem. A pak někdo naenchantil na +10 a byl king on. A pak další na +16 a ty jsi čučel jak z jara jak to dělá.
          • walltar
            Jo kolega mě dělá o L2 přednášky ... Ti bosové přímo ve světě je podle mě to nejlepší co může hra mít. Douvfám že časem budou v GW2 WvW taky bosové aby tohle šlo.

            Si myslím že tyhle starší celkem HC hry byli to nejlepší full loot a PVP ve světě je parádní věc pokud je hra navržená kolem full lootu a open world PVP. Třeba v AOC sem hrál na PVP serveru a když sem asi po padesáté v řadě chcípnul u spawnpointu protože tam stál někdo na plném levelu a zabíjel všechny na jednu ranu, tak sem toho nechal a šel sem na RP. Ale třeba v EVE mě full loot vyhovoval ... ekonomika se točila, většina lidí věděla že musí mít připravenou záloho jak je sejmou a lodě které člověk stavěl měsíce měli jenom ti největší korporace které tahle ztráta tak nebolela.
  • Když už mluví o těch questech, možná by nebylo špatné podívat se ke Gothic 3 (nevím, jestli to mají nějaké jiné hry taky tak). Tam si tak putujete krajem a vidíte páreček Funících monster. No co uděláte, zabijete je. Přestože nemáte vzatý q, hra vám po zabití všech monster vypíše hlášku: Zabí funící monstra splněno, 5000xp získáno, reputace s tímhleatamtím zvýšeno o 5. Jakmile se pak rozhodnete jít do města, pokecáte si s lidmi a ten, který by vám ukol zadal, vám dá peněžní/nějakou jinou odměnu popřípadě ještě nějaké expíky navíc za informování.
    Nevím, jestli by to takhle šlo udělat v MMO, ale pokud jo, divím se, že to ještě nikdo neudělal.
    • Udělat by to určitě šlo. A že to ještě moc není (určitě někde ano, ale my o tom nemusíme vědět) je škoda.

      Třeba v LOTRO je něco podobného, ale je to tam ještě hodně vzácné (pouze v jednom regionu pokud vím) a jde spíše o takový náznak. Člověk zabije něco, to něco má v sobě quest item. Člověk ten quest item aktivuje a má splněný quest bez nutnosti si nejprve quest přijmout a pak odevzdat. Nebo něco typu, aktivuji cosi, to cosi mi dá quest, ten quest rovnou na místě splním a rovnou dostávám odměnu. NPC tedy nejsou třeba. Je to trochu jiné, než to o čem se tu bavíme, ale trochu se to tomu podobá.

      Prostě tu a tam je odstraněn klasický postup: jdu k NPC, beru quest, udělám quest, odevzdám quest u NPC. Už je jen dostanu quest, udělám quest a ten se jakoby sám odevzdá.
      • To je i ve wowku
    • Masa-san
      Taky mě to napadlo, když jsem četl článek, konkrétně tu pasáž o "nemusíte jít napřed do města pro questy". Pak by už stačilo najít quest givera a odvětit mu "... bandité už nejsou problém ^^"
      Vskutku ideální open-world explorace a questění v jednom.
    • Spades
      Tak samo to mělo Diablo 2 - Vlezl si do lokace s Q, a hned si ho dostal

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit