Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • iSpirit

    já jsem žasl už při hraní remasteru, že to může být desítková hra. Ta hra  má jeden důležitý okamžik a to konec, který je opravdu hluboký a s dopadem na sociologii/psychologii.

    Jinak herně to bylo tragické už na PS4, příběh naprosto triviální. Vše naskriptované. Absolutně nechápu, jak ta hra může dostat 9/10 nebo 10/10 znovu po deseti letech za plnou cenu. 

    Mám pocit, že recenzenti se museli úplně zbláznit.

    • Butters

      mě ten konec přišel celkem předvídatelnej... zpracování za jedna, ale "hluboký a s dopadem na sociologii/psychologii"? ehm... nevim nevim, v tomhle ohledu mi přišlo "lepší a hlubší" TLOU2, jako vyústění toho co se stalo na konci jedničky.


      A ne, že je Ellie na holky a Abbey má větší bicák než já stehno, mi nevadí... vlastně, než sem četl různý poznámky jiných hráčů, tak bych tomu vůbec něvěnoval pozornost.

    • "herně to bylo triviální, vše naskriptované". Tady někdo hrál příběhovku na nejlehčí obtížnost 🤣 Jinak dokud jsem sám neměl děti, tak mě filmy a hry s dětskou tematikou nebavily/nezajímaly. Až teď si takové hry "užívám" a v úvodu jsem bulel jako želva 😀

    • "Absolutně nechápu, jak ta hra může dostat 9/10 nebo 10/10"

      Jinými slovy nechápeš, jak někdo může mít jiný názor? No ty nebudeš mít jednoduchý život :-D

      • CHROCHT

        Já zase nechápu člověka, který píše bez varování, či zakrytí zásadní spoilery kde se mu zachce.

        Ty musíš mít smutný život... ☹

      • iSpirit

        co tak se naučit číst? Jasně dole píši, že je to deset let stará hra, která už při remasteru měla značně zastaralý gameplay, hra dostala následovníka, který herní mechaniky značně vylepšil, jelikož tenhle "remake" tyhle mechanismy neobsahuje a vylepšili pouze vizuální stránku a to hlavně na začátku hry(na konci hry už to není tak slavné), tak je za mě zarážející, že tomu někdo je schopen dát tak vysokou známku za plnou cenu.

        Tady to není o subjektivním názoru, tady máme určité fakta, které je potřeba brát do kontextu této hry.


    • spoock

      je to příběhová lineární hra se stealth prvky, nechápu, že někdo nechápe, že i lineární hra s přesahem může mít vysoké hodnocení

      za mě je remake taky spíše za 8/10, protože tu hru prakticky v ničem neposunuli a je to velká škoda, strašně jsem si přál, aby tam přidali většinu prvků z TLOU2 a předělali levely, jak vidno to neudělali, takže koupím až v období herního sucha v nějaké pěkné slevě

      mám dojem, že jedničku dostaneme až s přidanou hodnotou v tom HBO seriálu

      • iSpirit

        já zcela chápu, že lineární hra může mít vysoké známky. Já nechápu ovšem, že hra, která nemá dobré herní prvky a nehraje se to dobře včetně stealthu, může mít vysoké známky a to i 10 let od vydání. Už na PS4 to bylo značně clunky.

        TLOU2 má přece jenom ty mechanismy o něco lepší, přesto se neobtěžovali je absolutně použít. Spousty recenzentů tohle absolutně ignoruje, proto ty recenze nejsou validní za mě.

        • Derp_1337

          "hra, která nemá dobré herní prvky a nehraje se to dobře včetně stealthu"

          Tohle je hodně subjektivní. Někdo má rád tohle, někdo zas tamto. Ty tomu můžeš dát 5/10 , někdo jiný 9/10. To, že se tobě něco nelíbí, ještě neznamená, že to ostatní musí vidět chybně.

          Znám člověka, který hraje jenom fotbal FIFA pořád dokola několik let vkuse a komentuje to slovy, že všechny ostatní hry jsou nudné. Sto lídí, sto chutí.


          PS: Jinak samozřejmě souhlasím v tom, že hodně recenzentů to vidí nadsazeně s růžovými brýlemi. Ale já už jsem hodně zkušený gamer, co už toho hodně zahrál a jen tak něco mě nenadchne. Hráči nováčci pochopitelně nemají tak velké nároky na zábavu.

          • iSpirit

            Máš pravdu, že pro casual hráče to může mít dobrý gameplay, ale objektivně dvojka má hratelnost mnohem lepší, takže je za mě zarážející, že ty mechanismy nepoužili, když se to nazývá remake. Já automaticky jako recenzent bych min 2 body strhl za gameplay a lenost předělaní systémů do dvojky, když si za to účtojí 80 éček.

            • No vidíš a přitom u některých lidí převládá názor, že dvojka je oproti jedničce trash. Já si užil oba díly. 

              • iSpirit

                Reakce na příspěvek:

                Cituji sám sebe:


                "ale objektivně dvojka má hratelnost mnohem lepší"


                Na tom se shodnou snad i ti největší hejtři hry. Dvojka selhává hlavně v naraci, v plot holes, v céčkových zvratech a nulové možnosti ovlivnit hru, herně je pak lepší než jednička, tím neříkám, že je to nějaký herní klenot. 

                Chce to pořádně číst.

            • Derp_1337

              Jo, ta cena je přemrštěná. Snad jim to moc lidí nekoupí. Nad tou hrou má smysl uvažovat, až pořádně slevní.


              Třeba Mass Effect Andromeda byl víceméně odpad, ale jednou jsem to koupil v nějakém Bundlu za 50kč, takže to beru za dobrou investici. 😂

    • Slavik_Jenda

      Za mě je 10/10 naprosto v pořádku... Funguje to skvěle jako dobrý seriál s herními pasážemi...  Každý den člověk může odehrát kousek a něco si zažít... Samotný závěr bych tolik nevyzdvihoval ... Mě dostala hned v úvodu... 

      • iSpirit

        ano, napsal jsi to správně. Funguje to jako seriál. Nefunguje to moc jako hra. 😉

  • Hra je to skvělá! Pokud má remake možnost přiblížit tuto hru další generaci hráčů, tak je to super. Za plnou cenu ho ale nekoupím, jelikož mám remaster, který jsem dohrál před rokem. Pokud by byl pro majitele Remasteru za dejme tomu 20 USD tak proč ne. Možná jednou....ve slevě....a dám si příběh znovu :-).

  • Trošku ten hejt nechápu. TLOU je samaosobě vynikající hra stále - remaster jsem snad po Xtý dal na jaře. A stejně těch 1700,- milerád dám za remake. Asi je otázka očekávání, co po remaku člověk očekává. Já očekávám převedení hry na úroveň TLOU2, kterou má taky moc rád. A osobně moc změn (v příběhu) nepotřebuji, určitě se těším na novou AI nepřátel. Recenze od Bětky mi defakto potvrdila, že to co čekám dostanu. 

    A co se týče ceny, tak ten hejt vůbec nechápu. Pokud pominu, že Sony se drží jisté finanční strategie dlouhodobě a informuje o ní. Bětka v recenzi potvrdila, že na hře ta práce je vidět. Jistě určitě jsou náklady nižší, než kdyby dělali úplně novou hru. Ale to není argument, aby hra byla levnější. Jasně u lidí, kteří TLOU hráli je otázka volby - já (a otevřeně většina mých PS přátel) hru koupím Day one, protože jsem fanoušek. A úplně chápu, že někdo si rád počká na slevu či až to bude v plusku. Je to v podstatě to samé, jako rozhodnutí zda jít na Dunu/ novou Marvelku do kina nebo počkat 3 měsíce než to bude na streamu. Takže nikdo nikoho nenutí, aby si hru hned kupoval, tím pádem ten hejt nechápu. Pochopím někoho, kdo chce hrát Day one, ale nemá peníze. 

    Uvidíte sami, že prodeje budou v pohodě, neb TLOU má slušnou fanouškovskou základnu + jak Bětka správně postřehla, jsou zde nový hráči, kteří TLOU budou hrát poprvé. A navíc, tohle je jen předvoj - hlavní prachy vydělá Sony až vydá TLOU remake na jiný platformy. Což je dle mého hlavní důvod, proč ho dělali a z toho jak dopadli jiné exkluzivity na PC, mám dojem, že se jim to vyplatí. A já z toho mám radost, neb jsem rád že moji nePS přátelé konečně budou mít možnost si to taky zahrát. 

    Vím, že tyhle diskuze jsou většinou o hejtu, ale tady mi to připadá, že si většina nevidí za špičku svého nosu a hejtuje pouze ze svého pohledu.


    • Slavik_Jenda

      Já to neberu jako hejt a svým způsobem jsem rád, že to dělají, protože hra je to super a je super mít možnost si ji zahrát v lepší grafice... Ale objektivně tam nevidím tu hodnotu pro sebe... V rámci PS+ jsem dostal remaster a teď nedám 2100 za to samé v jen hezčí grafice...

      Co mě ještě baví jsou takový ty řeči, že člověk nevidí ten rozdíl, dokud si nezahraje ty předchozí verze... To je právě ten problém... Já mám na TLOU dobré vzpomínky, které časem budou "ještě lepší"... Jaký má smysl si pak ten remake kupovat třeba za rok..?

    • Ty ale ono je to drahý i jako "nová hra pro člověka který ji ještě nehrál".

      Po technické stránce už to není top (dvojka co běží i na PS4 vypadá lépe). Po příběhové stránce je to pořád jen zombie hra. Po herní stránce je to dost basic stealth (opět třeba ve dvojce už lepší) smíchaný s walking simlatorem. A herní doba nějakých 15h.

      Za mě by pořád odpovídalo nacenění tak 1500kč pro nové hráče a aspoň tisícovka sleva pro ty, kteří už to v knihodně vlastní.

      • Slavik_Jenda

        Nevím čemu říkáš zombie hra, ale za mě to po příběhové stránce převyšuje drtivou většinu her vůbec, natož drtivou většinu zombie her... 

        • Beztak to ani sám nedohrál. :)

    • Snažit se pochopit hate, to musí bavit.

    • dworkin

      >>Jistě určitě jsou náklady nižší, než kdyby dělali úplně novou hru. Ale to není argument, aby hra byla levnější<<

      Štípněte mě někdo, že se mi tenhle pán nezdá.

      • Jevo83

        Okrem toho, ze v texte sa neprimerane vela krat odkazuje na Bětku😀, on to myslel tak, ze pokial si napriklad uplne novy hrac alebo majitel PS5 a toto bude tvoja prva interakcia s hrou, je logicke, ze zaplatis plnu sumu.

        A s tym suhlasim.

        Ale prave preto, majitelia hry mali dostat moznost kupit si to s vyraznou zlavou. Ide o princip. 

        Na druhej strane, ked Bethesda mohla reediciu Skyrimu za full price predat uz hadam 5x, preco nie, Sony je stale len korporat, kde na vrchole su akcionari na jachtach a nie nas hracsky zaujem :)

      • Derp_1337

        Haha

        Jo, v diskuzích na internetu se občas objeví opravdu zvláštní názory. 😂

  • Veskoslav

    Za ty prachy fakt ne....Stačilo že jsem jak blbec koupil II. díl. Tohle začíná zavánět typickou rockstarovinou riznutou Disney.


    A zrovna tady by to chtělo mít oddělení hodnocení hry a samotného remaku. Hra klidně na 9/10, ale podle videí atd. samotný remake za moc nestojí a mnohem větší skok byl z PS3 na PS4.

    • iSpirit

      Tak Sony v rámci her má čistě americké vedení a opravdu to jde vidět. 

      Invence na bodě nula, remastery, remaky a pořad stejné žánry dokola.

      MS má diky Bethesdě a Obsidianu velkou výhodu v množství žánru, snad to dokáži zužitkovat, aby Sony dostala klepec přes prsty.

      • uher

        Ještě bych doplnil nesmyslnou cenzuru her a zavření Japan studia.

        Americké vedení je to nejhorší co si Sony mohla udělat...

      • Derp_1337

        Tak ten problém s remastery není jenom u Sony. I takový Blizzard rýžuje na remasteru WoW. Začalo to s WoW Classic a teď se postupně znovu vydávají ty datadisky od začátku jako "classic".

        Kdyby to lidi nekupovali a nehráli, tak by to vývojáři nevydávali.

  • uher

    Velmi podivná recence. Text mi nějak neladí s výslednou známkou. Celou dobu jsem si říkal, za co že to vlastně má 9/10 a nikde jsem to nenašel 😀Pokud si hra zachovala kostrbatost originálu (tutorial, žebříky...) tak nechápu proč ji vlastně kupovat (navíc za takovou cenu). Ve své podstatě tam nevidím žádnou přidanou hodnotu. Vlastně spíš naopak, když tam není MP. Tím nechci říct, že hezčí grafika a lepší AI je zrovna málo, ale takový peníze jim za to nikdy nedám.

    A to prosím LoU mám fakt hodně rád, ale vocaď pocaď...

    • AshWilliams

      Přesně tak, já to hrál poprvé někdy lednu a ve svý době asi fakt pecka ale z dnešního pohledu je ta hratelnost tak na 5 z 10. Tvl ty žebříky... 😁 Takže si to můžou graficky leštit jak chtějí

      Jako hra dobrá jasně, ale že bych z toho byl nějak vystříkanej to ne...

    • Maxianimal

      Amen.

    • Derp_1337

      Tak recenzenti by neměli ohledňovat cenu (i když je ta cena fakt hodně přestřelená). Stačí drobný komentář na konci recenze. Přece jenom cena se po pár měsících sníží a pak ten poměr cena/kvalita bude úplně jiný.

      To by si měl každý hráč sám rozhodnout, za jakou cenu je hru ochotný koupit.

  • Maxianimal

    Tak tohle je nečekaně špatně napsaná a vyargumentovaná recenze. Víceméně z půlky negativní, jedná se pouze a jen o grafický update, ale lup ho 9/10, a kdyby se sáhlo víc do hratelnosti (tzn. sáhnout alespoň nějak), tak 10/10? Ach jo. :)

    • Tak se mrkněte na další hodnoceni. Skoro všichni tomu dávají 9/10. Jasně pro lidi co tu hru znají to možná není dost změn, ale pro nováčka kterých si koupil svoji první konzoli PS5 tohle musí být prostě pecka a o to tu jde. Za mě je tohkle nejlepší hra za dlouhou dobu takže já nemám problém investovat do toho peníze. 

      • Derp_1337

        Pravda. Pro lidi, co nehráli původní verzi, to asi může být zajímavá hra. Ale pro lidi, co hráli originál, je to prostě jenom zbytečný grafický update.

  • Jojo remake remaku, prequel sequelu, bohatá to doba plná kvality a originality .. :)))

    • mr.clayman

      I když obecně tenhle přístup moc rád nemám, musím na druhou stranu přiznat, že za některé remastery/remaky jsem rád. Např. Resident Evil 1, 2 a 3 jsem v době koncem 90. let, kdy vyšly původní hry, minul, i když bych si je býval rád zahrál, jelikož jsem si jaksi ještě sám nevydělával a PSX jsem z dobrodiní svých rodičů taky nevlastnil. Jsem proto rád, že se v Capcomu rozhodli vdechnout jim nový život.

      Souhlasím ale, že vydávat remake hry, která prošla remasterem před 7 lety, a chtít za to plnou palbu, je nechutný cash grab. Sám jsem velký fanoušek TLoU 1, ale s nákupem remaku si počkám. Za půl roku bude za polovinu.

      • Derp_1337

        Tak remake Resident Evil 2 měl v sobě tak velké zásahy, že to je skoro jako celá nová hra. Jeden z nejlepších remaků v historii.

    • Ale remaky a remastery bez přidaný hodnoty jsou odpověď trhu, protože jinak by to přece nikdo nekupoval, takže to vlastně hráči chtějí. 😍

      • Tak on i Todd narovinu říkal "Pokud nechcete další edice Skyrimu, tak je přestaňte kupovat" :-D

    • Inquisitor

      Za chvíli se budou dělat remastery rok starých her. To už je zoufalost.

    • Herní business začal požírat sám sebe. Stále větší a nákladnější hry už se nějak nejsou schopny zaplatit a tak se dělají remaky remastery re....

      • Gulivera84

        Pekne nas musi podojit na nostalgii a ruzovejch brilich...jako ta cena to je pleskanec do ksichtu..nic vic

        • Derp_1337

          Jn. Kdyby to lidi nekupovali, tak to nikdo nevydává. Jenže remastery jsou z nějakého důvodu populární, a tak se to pořád vydává.

          Např. takový WoW Classic. Vydal se původní vanilla WoW a hned to fanboys utíkali hrát. A teď se budou znovu od začátku postupně vydávat všechny Datadisky a fanboys pláčou štěstím... a peníze se sypou a sypou.

          • Ono je to i otom, že původní wow hodně lidí nehrálo, v dalším vydaném datadisku už je zájem poloviční. 

            Netvrdil bych úplně že teď vydají všechno znova a ty miliony lidí potom opět skočí.

            To že je člověk něčeho fanoušek ještě neznamená, že to bude slepě následovat za všech okolností, všechno má své hranice.

          • Gulivera84

            Presne to sem si rikal, jak sou vtom Blizardu chytri, ze jim ty datace budou vydavat postupne znovu.... A ten Classic nema nijak zmenenou grafiku, ze.....jen polazenou hratelnost, a jak rikas, fanboys bezely, shut up and take my money....

            • Derp_1337

              Sarkasmus?? Tak čím se podle tebe Classic liší od ostatních remasterů a remaků, které vylepší grafiku a trochu upraví hratelnost? Prakticky je to na stejné úrovni.

  • po tomdle bude 2ku nenavidět každej :DD

    • Proč? Souvislost je tam jaká?

  • Podíval se na to někdo z hlediska businessu? Všichni dneska na netu jen hejti všechno protože to je cool. Ano, cena je opravdu vyšší (oficiálně možná 2100 Kč což je nonsense, ale já sehnal za 1530 Kč) a ano mohly dát majitelům remasteru slevu na upgrade. ALE! Musíte to opravdu brát z pohledu, že to děláte hlavně aby vám to vydělalo. Až budete mít svůj vlastní business tak to možná pochopíte. PS5 pořád není tolik aby se jim ten vývoj vrátil. Strávili nad tím spoustu času a tím i peněz a potřebují to prostě zaplatit. Pokud by ta hra byla i na ps4 tak to je jiná. Ale pouze na PS5 je prostě problém,  protože jich prostě není na trhu dost ( přes 20 milionů ) Takže někdo chytrý v Naugty dog si spočítal, že pokud se last of us 2 prodalo 10 Mega ze 120 milionů konzoli které jsou k dispozici, tak na 20 milionů PS5 to nebude žádná sláva. Tak proto ta cena. A nikdo vás to nenutí kupovat teď za plnou cenu, takže jak tady bylo řečeno tohle půjde dolů. A v Naugty Dog, ví že s přibývajícími konzolemi se jim to bude pořád prodávat i za tu nižší cenu a tím se jim to zaplatí.

    • Slavik_Jenda

      Tohle je krátkozraké uvažování... Je jedno jestli ta hra stojí 2100kč nebo 21kč... Aby se skutečně vyplatila, tak zisk z prodeje musí pokrýt náklady + něco navíc... Pokud hodně lidí odradí 2100, tak hrozí, že neprodají dost a tedy se to nezaplatí...

      Já mám TLOU hodně rád, ale můj problém je ten, že Sony dala do PS+ kolekci her, kde je TLOU remaster jako součást předplatného... Hru jsem si užil, fakt byla super a klidně bych si ji zahrál znovu v lepším zpracování, ale 2100 je zbytečně moc... 1500 je moc... Dal bych tak 600, 800 max... Předpokládám, že většina lidí co má PS5, si platí PS+... Pak nedává smysl dávat plnou cenu za TLOU remake... Můžeš říct, že si člověk může počkat... Jenže tím to ztratí téměř veškeré kouzlo... Ta hra má hodnotu buď jako úplně nová nebo za pár šupů ve výprodeji... 

      Takže z pohledu byznysu mi celkově to vydání remaku smysl nedává... Ještě bych dodal, že na hraní nemám moc času, tak si platím jen základní PS+... Kdybych si měl platit vyšší tier, tak si 100x víc promyslím jakou hru si koupím a TLOU remake by se do toho asi fakt nevešlo...

      • "Aby se skutečně vyplatila, tak zisk z prodeje musí pokrýt náklady + něco navíc..."

        No jo. A ono to ve výsledku není o ničem jiném. Jen si troufnu říct, že oni mají tu "ideální" cenu, která se jim vyplatí nejvíc spočítanou mnohem líp, než co navrhují lidi na fórech, kteří by to jen chtěli levněji :-D

        • Derp_1337

          Jn, přesně. Markeťáci studují dlouhodobé průzkumy, aby stanovili "ideální" cenu, která maximalizuje zisku. Samozřejmě pak mají i spočítáné, jak mají hru postupně slevňovat, aby si hru mohli dovolit i lidi, co nechcou vyhodit tolik peněz za hry.

          Jediné, co hraje roli, jsou peníze. Kdo chce, koupí. Kdo nechce, nekoupí. Nějaké stížnosti na fórech jsou zbytečné.

          • Slavik_Jenda

            Veškeré komentáře jsou zbytečné... Diskuze je forma zábavy... 

    • Obhajovat cashgrab tím, že společnost prostě musí vydělat? Ok, tak mají udělat produkt, který za tu cenu stojí. Původní hra za sebou měla roky vývoje a úprav od úplného základu, přes scénář, level design, hratelnost, motion capture a stovky dalších věcí. Remake přináší jen vyleštěnou grafiku a drobné změny v hratelnosti a AI, naopak ubírá ve své době chválený a populární multiplayer, a přitom stojí o 10$ víc než hra před 9 lety. To mi připadá absurdní. Bohužel Sony si tenhle systém ověřilo už u Spider-Man: Miles Morales, když vydali DLC s třetinovým příběhem a 90% recyklovaných assetů jako novou hru.

    • No pak to mohli vydat i na PS4 (protože smyslem nebyla jen grafika, ale i předělání AI, accessibility, apod). Ale dvojka na PS4 a remake jedničky není graficky o generaci dál ne? Takže není důvod, proč by to nejelo.

      To rozhodnutí to udělat jen na PS5 je ve výsledku jen strategiské rozodnutí, aby se vyhli hejtu, že na PS4 vydavají za takovou cenu remake PS4 hry. A mohli předstírat, že je to generační upgrade, což vlastně není. Jenom do enginu, který běží na PS4 předělali hru z PS3 a z marketingových důvodu to pustili jen na PS5, aby to nevypadalo blbě.

      • Ještě mě napadá, jestli to není jen na PS5 kvůli tomu, že by optimalizace na PS4 bylo strašně moc práce.

        Nejsem herní vývojář, ale že hra jako TLOU2 běží na PS4 ve fullhd na vpodstatě perfektních 30 fps, to je malej zázrak. Možná by s tím zkrátka bylo hodně práce.

      • Toto je přece úplný nesmysl z hlediska peněz. Pokud by se rozhodly to dát i na PS4 tak by podle mě cena byla právě menší mnohem díky mnohem více konzoli. Šli cestou pouze na PS5 ( možná rozhodnuti Sony, aby podpořil prodeje PS5) a proto museli dat cenu vysoko. 

  • Smysl toho remaku je především technologický upgrade, ale v recenzi nezazní ani slovo o grafických režimech a plynulosti, jako by ani neexistovali.

    Taky mi přijde dost zavádějící toto tvrzení: 

    "Celková grafika byla solidní" a "nedosahuje next-gen úrovně"

    a o kousek níže hned:

    " rozdíl mezi tehdejší a dnešní předělávkou je masivní."

    A závěr, že vše je vzato zpět, jako by snad najednou bylo hodnocení grafiky v superlativech. Že grafika udělal velký skok je přeci zcela irelevantní, pokud je z dnešního pohledu "jen solidní" a "ne next-gen". Že je tam skok je očividně "zásluha" stavu té původní hry.

    Se stejným uvažováním, když někdo udělá remake ponga a hra bude vypadat jak 15 let stará záležitost, taky se budeme rozplývat, jakou to má skvělou grafiku, protože je to obrovský skok od originálu? Ne, prostě je to hra vypadající jako 15 let starý kousek. Proto pokud tento remake nevypadá next gen, je nesmyslné o něm mluvit v superlativech, jenom proto, že původní verze je o hodně horší.

    • Derp_1337

      S tím pojmem "next-gen grafika" je to těžké.

      Na nových konzolích převážně vycházejí hry, které se zrovna za "next-gen" nedají označit. Je tu samozřejmě pár vyjímek (Ratchet & Clank, atd.) ale bohužel většina her takových kvalit zatím nedosahuje.

      Stačí se podívat i třeba na rozdíl mezi NHL21 (PS4) a NHL22 (PS5). Bohužel jenom minimální grafické rozdíly. Spíš jenom drobné detaily. 


      Nemyslím si, že by jsme měli až moc přísně hodnotit nedostatečný grafický posun na "next-gen", když tímhle trpí většina her.

      Očekávám, že vývojáři se naučí plně využívat HW konzolí na 100% teprve až ke konci životnosti konzole. Podobně tomu bylo třeba s PS4 (hry jako Detroit Become Human začali vycházet až ke konci).

      • Zrovna NHL bych jako argument pro nedostatečný mezigenerační posun moc nepoužíval, ty hry mi přijdou docela notorické pro to, že jsou každý rok stejné.

        Jinak ale souhlasím, u všeho, co zatím na PS5 vyšlo, si říkám že jako dobrý, ale proč to pořád nevypadá líp než TLOU2 a RDR2?

        Až teď, když jsem se dostal k HFW, musím uznat, že jsme se asi zase posunuli, ta hra vypadá neskutečně. Jenom bych si přál, aby měla nějaký mód co se spokojí s 30 fps, ale nerve to do zbytečného 4K a místo toho zvedne level of detail v dálce a hustotu vegetace.

        • Derp_1337

          "Level detail v dálce a hustotu vegetace"

          Jo, takhle se pozná člověk, co je zmlsaný výkonným HW u PC. Člověk si vše může nastavit tak, aby mu to vyhovovalo. Taky s tím mám problém, když jednou za čas sednu k PS5. 😀

          Bohužel konzolisti jsou zvyklí akurát na 2 (nebo 3) různé módy nastavení, které preferují buď co nejvyšší FPS a nebo co nejvyšší rozlišení. (3. mód je compromisem někde mezi).

          • Na druhou stranu nemuset řešit to nastavení a neustále se trápit nad tím, jestli by přeci jen tahle kravinka nebyla lepší zapnutá za cenu občasnýho dropu o FPS o 5 % a neustálý skákání tam a zpět, je něco, co mi na PS nechybí :D A abych napálil vše na max, na to jsem hardware nikdy neměl a nemám ani teď.

            Nejradši bych asi byl, kdyby si autoři dávali ještě trošku práce navíc, dali nám na PS třeba 4 možnosti, který by byly odladění přesně na ten FPS cap (ať už 30 nebo 60) a bylo by. Zkrátka trošku svobody, ale ne moc :D Ale ne jako je to v novém Saints Row, kde je množství možností sice impressive, ale jsou všechny naprd :D

            • Derp_1337

              Jo, taky miluji takové ty možnosti nastavení, které pak reálně člověk na hře nepozná. 😀

      • Já vůbec nekritizuji hru samotnou, jak vypadá. Když jsem hrál Part II ještě na PS4 Pro, tak to byla nejkrásnější hra vůbec s nejlepšími xichty a animačním systémem. 

        Part I po dvou letech pravda už nedělá ten wow efekt.

        Šlo mi ale čistě o tu formulaci v recenzi, kdy Alžběta objektivně řekne, že hra nevypadá next-gen (legit), a pak obrátí a řekne že je to vlastně skvělá grafika, protože od PS3 a PS4 verzí je to velký skok :D Což je prostě hloupost. 

        Rozdíl od předchozí generace nerovná se super grafika dneska.

        Prostě to v klidu nazvěme jako dobrej posun v grafice a solidní vzhled na dnešní dobu, to není urážka. Není nutné ale ohýbat logiku.

        • Četl sis tu recenzi celou? Vždyť tam říká, že ten wow efekt na rozdíl od dvojky není, ale teprve po shlédnutí remasteru a nebo nedejbože původní hry z PS3 zjistila, "že ten skok je masivní"...

          Point je v tom, že původní hru si všichni pamatují v superlativech, takže tento remake je "fajn", ale žádný extra nextgen....

          DOKUD nekouknete zpětně na PS3 verzi..


          Jinak obecně výraz "next-gen" poslední dobou vůbec nemusím. A to z důvodu, že rozdíly mezi jednotlivými generacemi HW jsou čím dál tím mizivější - respektive potřebujete čím dál víc navyšovat výkon abyste (stejně) udělali daleko menší posun v grafice než například v roce 1998. 

          Takže rozdíl mezi PS1 a PS2 byl totálně astronomický, zatímco PS4pro vs PS5 je skok mnohem menší. 

          Vemte si že PS4 má necelé 2Tflops, PS5 jich má přes deset, vnímáte rozdíl v grafice jako 5x lepší???  asi nee.   

          • Samozřejmě jsem četl recenzi. Proč bych jí jinak komentoval :) Viděl jsem i od Digital Foundry celé 50 minut porovnání. Já Last of Us (oba díly) miluju, jsou to v mnoha ohledech jedny z nejlepších her vůbec pro mě. Part I si určitě koupím na PC. Platit v roce 2022, abych ani na PS5 nedostal 60fps 4K nechci.

            Já chápu, že skok je masivní. Chápu, že to člověk pozná, až se podívá zpětně na starší díl. Toto je jeden z lidských biasů, který jsem zažil už několikrát, vůbec mě to nepřekvapuje, recenze mi neobjevila nic nového.

            Já jenom tvrdím, že velký skok oproti původnímu dílu nerovná se super grafika nyní. A nás jako spotřebitele nezajímá skok oproti staršímu dílu (což spíš z velké části vypovídá o stavu staršího dílu) ale zajímá nás stav hry oproti současnosti. A ten popravdě zcela top není. 4k a 30 fps v roce 2022 je fakt výsměch. Zvlášť, když i PS4 Pro zvládla remaster na 1800p v 60 fps. Jasný, ve své horší grafice, ale taky je to PS4 Pro šmarja. 

            Celý můj příspěvek byl opravdu jen poukázání na tu nelogickou formulaci "grafika není nic moc dneska....jé počkat, vlastně je uplně dechberoucí, protože je tam velký rozdíl oproti PS3" :)

            Jinak souhlasím - nex-gen jen buzzword, hrubá síla konzolí nerovná se hrubý posun v subjektivní grafice.

            • Jenom opravím. TLOU 1 má buď 4K 40 fps a nebo upscale 4K v 60 fps. Myslím že 40 fps je v pohodě, ale uvidím až hru budu mít a porovnam. Je pravda že mě taky štve že slavné PS5 neumi 4K a 60fps, ale to chce čas než se stim vývojáři nauči pracovat a budou to umět optimalizovat.

              • Reakce na příspěvek:

                 Myslíš Part 1, ne původní TLoU? No to není uplně pravda. 

                Fatk doporučuju mrknout na detailní rozbor všech verzí od digital foundry (ne to 50 min video) tady - https://www.youtube.com/watch?v=v8uJL_Fx_-4 (jen 15 minut). 

                1) 40fps mod můžou mít jen lidé s 120hz zařízením. Což dost lidí prostě nemá.

                2) ten 40hz/fps mod je právě jediný, který DF nedoporučují, protože prakticky nikdy to těch 40fps nedokáže držet :( Ostatní mody jsou v pohodě.

                Takže bohužel je to 4k 30 fps a 30 fps je opravdu málo. Neříkám, že se to nedá přežít. Dohrál sem Uncharted 4, GoW i TLoU 2 na 30 fps....ale uffff. Každou sekundu jsem to cítil.

                Myslím, že čas to moc nespraví. Ten výkon v té konzoli není. Za ty peníze je to úžasná krabička, ale při současné grafice to 4K nedá. Museli by dost ořezávat detaily.

                To už vidím víc řešení v technologiích jako DLSS (ne ty verze bez AI od AMD, které jen doostřují obraz) nebo ta skoro magická technologie z nového Unreal Enginu 5, která dokáže rozlišení vizuálně taky zvedat.

                4K chce prostě hrubou sílu - ale možná tam jde dojít chytřeji. Alespoň od určitého momentu.

              • Reakce na příspěvek:

                """""4k a 30 fps v roce 2022 je fakt výsměch.""""

                Tak 4K a 30fps (40fps) opravdu výsměch není, když se vezmeš že ta konzole má v útrobách ""RX6700XT"", tak u budoucích titulů bude vůbec zázrak jestli to něco ve 4K a 30fps utáhne.


                Nejde přeci jen rozlišení samotné, ale i složitost vykreslované scény, nové hry ji budou mít čím dál víc složitější a o to těžší bude udržet pak to rozlišení a fps. 


                Obecně je nejrozumnější cesta jak tyto absurdní rozlišení provozovat právě ta dynamická možnost, kdy ve rychlé chaotické scéně rozlišení (ale i LoD, nebuďme naivní) na sekundy nebo jen desetiny sekund klesá a ty si stejně ničeho nemáš šanci všimnout.  

                • Reakce na příspěvek:

                  Viz https://www.youtube.com/watch?v=v8uJL_Fx_-4 

                  40fps Part I bohužel opravdu nedává :( Ta hra jede na max.

                  Naprosto s tebou souhlasím, že ta krabička (PS5) za ty peníze a za to co je uvnitř, podává neuvěřitelné výkony. Poměr cena/výkon naprosto luxusní záležitost. Ale byť mě o ten poměr určitě jde, tak jsou určité limity, pod které nechci jít. A pokud se PS5 profiluje jako nejlepší konzole vůbec a neustále opakuji "Play has no limits", tak 30 fps v roce 2022 limit sakra je. Už PS4 Pro bylo profilováno jako mezikrok. Buď 60 fps nebo 4k 30 fps. Beru. PS5 mělo být bez kompromisu. A je to pořád otázka kompromisu.

                  Tedy moje kritika není, že ten hw to nedává, moje kritika je, že vydali konzoli, která to nezvládá. Měli více přitlačit na pilu i za cenu vyšší ceny. Nebo udělat rovnou silnější druhou variantu místo mechanika/bez mechaniky.

                  Dyť se podívejme okolo, rok 2022, lidi hrají na 144hz monitorech (ne že bych to považoval za něco potřebného) a mastí VR tituly též 90-144 hz (to už za důležité považuji). A pak je tady krabička, co je furt zasekla na zlomku.

                  Já s tebou samozřejmě souhlasím, že nejde jen o rozlišení. Je to jasné, že Mario vykreslíme na 20k a stejně to nemá smysl. Určitě je bod, kdy honit se za pixely na úkor kvality scény je nesmysl. Ale Part I i II jedou interně jen na 1440p a to už je sakra málo, to už jde vidět hodně. 30 vs 60 už pak okecat nejde, to člověk  cítí každou sekundu. Dynamické rozlišení může být také řešení, jak píšeš, ale znovu vyzývám, koukni na to video od digital foundry. Bohužel nic takového tam implementované není. Ta hra jede v performance modu stále na slaboučkých 1440p a nikdy se nezvedá. Kdyby to bylo jak v Horizonu, kde i performance režim je pořád dost ostrej (po updatu) nebo jako v PS4 remasteru, kde to jede na 1800p, tak neřeknu ani slovo. Ale výběr mezi 4k/30fps vs 1440p/60fps není výběr pro mě.

                  Obecně cítím, že s koupí PS5 pro mě PSko uplně ztrácí smysl. Koupil jsem si ho kvůli exkluzivitím, ale ukazuje se, že všechny exkluzivity vyjdou na PC v mnohem lepší grafice a bez kompromisů  za dost méně peněz. Celá ta politika Sony se mi začíná zajídat. Hry z PS store neuvěřitelně drahé, vždy o několik stovek dražší než v obchodu, kde musí ještě platit fyzické médium a marže obchodníku. Není žádný důvod, aby to bylo v PS store tak drahé. Kašlou na starší hry - doteď neexistují updaty pro PS5 na řadu first party her. Některé hry, jako třeba Shadow of Colossus je na PS5 uplně rozbité a oni mají ještě tu drzost dát si to do traileru, který ukazuje, jak hry pro PS5 vylepšují, když tady nevylepšili nic, a ještě to zhoršili. A když už nějaký update udělají, jako třeba Uncharted, tak za něj chtějí 300Kč. Za pouhý update na 60fps, které zase nejsou pořád ve 4k. To je prostě směšné a smutné za toto platit.

                  • Reakce na příspěvek:

                    V tom případě si prostě počkej na PC verzi a pak to tam sázej ve 4k a 144fps..  Pokud ti ty desetitisíce za HW (a elektriku dnes už taky) stojí....

                    Já Last of us 1 ,2 dohrál na holé PS4 a byla to stejně pecka.

                    Na PC jedu v 1080p/60fps a tak to zůstane do konce mého života. Absolutně bez strádání :)


Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit