Přejít na výpis diskuzí

The Legend of Zelda: Majora's Mask 3D - recenze

24.2.2015 20:51
Miloš Bohoněk 37 příspěvků

Majora’s Mask je jednou z nejvíce stresujících, frustrujících a nepřátelských her, jaké jsem za poslední léta zkusil. Coby chlapeček v zelené tunice jsem se ocitl v zemi Termina, která, jak již název napovídá, čelí svému konci. Za tři dny jí spadne na hlavu děsivě se smějící měsíc, a je na hrdinném...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Ubohá recenze s kupou spoilerů. Oproti recenzi na Hrej je to hodně slabé. že jsem to vůbec četl...
    • maros.goc
      no ake ze spoilery tam autor prezradil? :)
      • Obyvatelé Terminy se mezi sebou dohadují, zda měsíc skutečně spadne, nebo ne, a jestli mají zůstat na plánovaný karneval, nebo radši vzít roha. Jeden z nejsložitějších (vedlejších) questů končí sotva dvě hodiny před pádem měsíce, když se vám po třídenní práci konečně povede sjednotit zamilované snoubence. Město se tou dobou už otřásá v základech, ale oni jsou konečně svoji a vy jste dotáhli jeden z nejdojemnějších úkolů v historii Zeldy.

        Za tři dny jí spadne na hlavu děsivě se smějící měsíc, a je na hrdinném Linkovi, aby s tím něco udělal. Což se v takto šibeničním termínu samozřejmě nedá stihnout. Apokalypsa se nezastavitelně blíží, obloha rudne, lidé utíkají, hudba zrychluje, hráč zmateně pobíhá po světě a měsíc se nakonec zakusuje do povrchu zemského. Život končí, Link se vrací na začátek třídenního cyklu, přichází o všechen postup a jede nanovo. Co to sakra je?

        Tu poslední větu si hráč asi těžko řekne, když mu pan recenzent vše prozradil...
        A ještě se na Twitteru diví, že neví jaké spoilery prozradil. Pokud to bez nich neumí, tak by bylo dobré se zamyslet, zda má hry vůbec recenzovat, když nepozná co je spoiler. *13*
        • milos.bohonek
          Díky za upomínku, byť se s tím nedovedu ztotožnit. Chápu, že každý má práh toho, co považuje už považuje za spoiler, posunutý jinam, ale pokud ti vadí i tyhle věci, možná by bylo lepší recenze titulů, o něž se zajímáš, radši vůbec nečíst.

          Zaprvé, element tří dnů zbývajících do konce světa je naprosto zásadní pro celou hru - a to nejen z hlediska příběhu, ale také (resp. hlavně) z hlediska hratelnosti. Těžko o Majora's Mask mluvit a tři dny do apokalypsy nezmínit. Vždyť jde o základní premisu.

          Zadruhé, je to 15 let stará hra. Zmiňovaný sidequest se za tu dobu už stal kultovním a běžně ho znají i lidé, kteří nikdy žádnou Zeldu nehráli.
  • Osobně považuju Majora's Mask za nejlepší Zeldu a jednu z nejlepších a nejgeniálnějších her co jsem kdy hrál. Zajímavý svět i postavy, neuvěřitelně propracovaný podtext a jedinečná atmosféra.

    Osobně pro mě svého času byla Ocarina trochu zklamáním (byť ji stále považuju za skvělou hru), ale Majora mi stála za všechen čas a peníze.
    *14*
    • maros.goc
      len 4 dungeony z ktorych prve 2 su lahke, masky na jedno pouzitie a jedina odmena za tie sidequesty su bud prazdne flase alebo kus srdca, co z toho robi prosim ta Majoras Mask najlepsiu Zeldu pod Slnkom? :)
      • Podání, atmosféra, skrytá témata zpracovaná v sidequestech...
        Dungeony mi přišly zajímavé díky používání masek. Stejně tak i ten časový limit a možnosti které poskytoval mi přišel hodně unikátní a zajímavý zážitek

        Ocarína je sice mechanicky výborná, ale pro mě jí chyběla jedinečná atmosféra. Kromě princezny Ruto mě tam neoslovila žádná z postav a i ta docela lezla na nervy. Prostředí a hudba byly špičkové, ale...

        Majora mě zvládla zaujmout nejen hratelností, ale i postavami a příběhy které v tom světě vyprávěly (Tatl měla narozdíl od Navi charakter a podílela se na ději, Mikau měl nádherně tragický příběh, na Kafei & Anju sidequest nikdy nezapomenu, a Skullkid mi přijde jako jeden z nejzajímavějších antagonistů, které jsem ve hrách viděl...), tak tím světem samotným...

        elite:
        Jinak Wind Waker jsem samozřejmě hrál a asi bych ho umístil na druhé místo v mém žebříčku oblíbených Zeld...
        Jediné Zeldy, které jsem dosud nedohrál jsou Minish Cap (který v brzké době plánuju) a Four Sword Adventures.
      • Asi nehral Wind Waker a povodne 2 z 8bit NES, to boli najlepsie zeldy. Co sa MM tyka, moc som ju chcel mat rad ale podobne ako autor recenzie uvadza, i pre mna bol time limit problem.
  • Jack1947
    Ty jo nečekal jsem že tu recenze bude tak rychle, přitom stačilo jediné zmínit o této hře do éteru (Gamesplay). *8* Vy mne tedy umíte překvapit.

    Tedy za předpokladu že bych na zmíněnou recenzi čekal i tak palec nahoru. *3*
    • Thorar
      Jo jo Jacku, to bude přesně tim. Kdybys to nenapsal, kdoví jestli by se to tady někdy objevilo....
      • Jack1947
        Až na to že jsem to nenapsal já. Jinak ok. A jeje rozumbrada ten dole *3*
        • Thorar
          Poukazoval jsem na nesmyslnost Tvého příspěvku. Je irelevantní kdo to tam napsal, nesmysl jsi napsal ty.
        • Až na to že sklapni.
  • Dobrá recenze, i když zřejmě se spoilery.

    Dohrávám na DS lite Spirit Tracks, což je skoro tak dobrá Zelda jako Phantom Hourglass.

    Málem jsem koupil 3DSko XL v Majora Mask edici, ale v obchodě jsem zjistil, že je tam hra jen nahraná na SD kartě.

    Tak si koupím radši normální černé DSko XL a začnu Ocarinou.

    A ani mi nevadí, že DSka mám v podstatě jen na Zeldy a Maria, ty hry se neohrajou :-)
    • ja som si kupil nove 3DS bol k nemu Skull kid soška a aj hra na cartridge. ALe nie XL - aj tak je tam potom horší obraz. Mam staré 3DS xl *7*
      • maros.goc
        takze predsa je len na XL horsi obraz? ja mam tiez povodne XL no aj ked som obraz na mensom 3DSku nikdy nevidel, stojim si za tym ze grafika je na XL proste strasne zubata ...takze konecne sa nasiel clovek ktory by moju teoriu potvrdil?

        co sa tyka new 3DS, jednoznacne idem do tej mensej verzie
        • Také potbrzuji. Malé 3DS má mnohem lepší obraz.
      • A tak taky půjdu teda do té menší :)
  • Naprosto skvělá hra. Pro PC hráče se může zdát trošku obtížnějš, ale mechaniky si rychle osvojí a hru si zalíbí. Trošičku zaostává za Ocarina of time, která však podle metacritic je nejlepší hrou na světě (99%) a to oprávněně. Jsem rád, že jsem si recenzi mohl přečíst i na Games.
    • Neblázni. Jak by hra z handheldu, ještě k tomu od firmy co se zaměřuje na děti mohla být pro PC hráče složitější? Teď si mě rozesmál!
      • Už mě ten trapný všudypřítomný trolling přestává bavit...
        • del0
          Vzhledem k tomu, že na PC byly vždy komplexnější hry (a hlavně víc multiplayeru + pro-gaming), než na konzolích, tak Shertyho pokus je opravdu slušným trollingem.
          • Řekni mi co má co multiplayer a pro-gaming dělat s obtížností hry. Raději si ještě jednou přečti co jsem napsal a až pak reaguj, ať to dává smysl. Nebyla to narážka proti PC. Já sám Q3A věnoval tunu času. Na PC i na konzolích hraju od poloviny 90tek a jsem v tomhle ohledu naprosto nestranný ( hraju na PC/PS4/WiiU a 3DS) a můžu říct, že některé tituly na konzolích v té době byly prostě o něco složitější (hlavně v puzzlech). O pro-gamingu a skillcapu tady nebyla žádná řeč, takže prosím nemíchat jabka a hrušky. *2*
          • hmm, to by som netvrdil. Hlavne za doby (S)NES, PS1 a ciastocne aj PS2 boli na konzolach jednoznacne komplexnejsie hry ako na PC. Teda nie vsetky samozrejme, ale vseobecne ich tam bolo viac. Momentalne si myslim konzolovi a PC hraci nemaju co vycitat - vychadza v podstate vsetko vsade. Moze sa argumentovat tym, ze na PC vychadzaju strategie (coz je komplexny zaner) a nejake simulacie (ci uz FM alebo vseliake tie lietadielka atp), ktore na akonzolach nie su - ale zas tam je kopa fighting games (tiez komplexny zaner) a kopa exkluzivit (hlavne od Nintenda).
            • Tak v tom pripade sa obavam, ze si ziadnu bojovku na vysokej urovni nikdy nehral. Ten skill co do toho ide je bez akychkolvek problemov porovnatelny s tymi FPSkami ako Unreal ci Quake. Samozrejme skill-based FPS na konzolach byt nemozu, ale ako hovorim, fighting games sa im bez problemov vyrovnaju.

              No a co sa tych Ultim ci Wizardry tyka - Xenosaga? Suikoden? Tactics Ogre? V podstate lubovolne Final Fantasy (hlavne post-game content v mainline, specialnu zmienku zasluzi FF Tactics)? Co takto stare Fire Emblem hry? Dragon Questy? Wild Arms? Shin Megami Tensei od Nocturne cez Digital Devil Sagu az po Raidou Kuzonoha seriu? A tak dalej a tak dalej... JRPG boli v tej dobe prepracovanejsie a komplexnejsie nez takmer lubovolne PC RPG a hlavne ich bolo viac.
            • del0
              Ukaž mi z dob PS1/PS2 komplexnější hru, než třeba Ultima 7, Ultima Online, Wizardry 7, Everquest.

              Ukaž mi na konzolích víc skill-based FPS, než UT nebo Q3. Bojovky jsou fakt slabý odvar proti multiplayerovým FPS/RTS.

              "fighting games (tiez komplexny zaner)"

              Očividně máš trochu deformovaný pohled na pojem "komplexní".
  • Dogkiller
    WTF? Jsem hodně tolerantní člověk, ale toto už je moc i na mě. *8*
    http://foto.games.tiscali.cz/the-legend-of-zelda-majora-s-mask-3d-16846/435877
    • Nechápu?
    • jakubc
      Je to handheld s malým displejem, který si navíc musí poradit s 3D, a tohle je navíc 15 let stará hra, tak co bys chtěl?
    • Keyz
      Všimni si pokročilého vyhlazování *15*
  • maros.goc
    Krásna hra a skvelý remake, ale súhlasím s recenzentom, že tá hra na dokonalú Ocarinu of Time proste nemá :) Má neporovnateľne menší počet dungeonov, masky človek využije len pri vedľajších úlohách za ktoré dostane v drvivej väčšine aj tak len kúsok srdca a úlohy v hlavných lokáciách (bažiny, či goron village) sa mne osobne nikdy nezdali dosť príťažlivé...taký pocit som mal už pri hraní verzie pre Nintendo 64 a taký som mal aj teraz pri 3DSku :)............Ocarina of Time je holt kompaktnejšia a celistvejšia :) Majoras Mask je každopadne krasnou hrou tiez a ta 8cka je v pohode :)
  • Vogon
    Co to sakra má znamenat?
    Dnešní hry musí být tvořeny z 90% cinematic hnědou barvou, musí být v cinematic 24fps a musí zaujímat jenom cinematic 75% cinematic obrazovky(zbytek je zahalen v cinematic černých pruzích), protože proto. Navíc tato hra má hratelnost a projevuje originalitu v příběhu, což v dnešní cinematic době prostě odpustit nelze. Navíc ta hra vypadá, jakoby grafici byli tak sprostí, že používali představivost(!!!!), co to má znamenat? Hry přece musí striktně dodržovat realitu. Navíc mi tam chybí cinematic mikrotransakce a cinematic placené DLC.
    Já osobně tomu dávám cinematic/10.
    • TheGGG
      dyť ani nemáš PS4, zase další chytráček, pctard co ví prd a jen pčuje na diskuzi. Proč si radši nejdeš hrát nějaký výkvět PC hraní, omalovánkové brakové plastové p2w moba hry? Hmmm jednou za rok vyjde hra co má atmošku a stejně milovnící omalovánek zase zvrací.
      • Vogon
        Už se zase válím po zemi smíchy, dík, žes mi rozradostnil den.
        A věř mi, že bych si přál, abych PS4 neměl, jelikož za ten rok+ co tu je, na něj vyšla pouze jedna jediná hra, která je "OK" a zároveň si ji na PC nezahraješ, každá jiná, která na něj vyšla, byla buďto nuda, nebo se hraje o dost lépe na PC. Fakt dobře utracených 12 tisíc, to ti povím.
        EDIT: A vážně o něčem svědčí, že jsem tento a minulý rok více zábavy strávil v nedokončené originální kreslené hře s malým rozpočtem za přibližně 600kč, kterou jsem hrál na mém starém low-end noťasu(mluvím samozřejmě o Darkest Dungeon), než v jakékoli gigantické hnědé AAA hře, které stojí v den vydání 1000+kč a mají rozpočet, který by utáhl malý africký stát. Čestnou vyjímkou je nový Wolfenstein.
      • vlastik.plaminek
        Že je ta Zelda strašně temná a depresivní. Dyť je to barevnější jak WoWko. Takovej trip sem neměl ani na Silvestra.
    • Keyz
      Ještě bych tam dodal, že je nutné mít další aplikaci pro telefony a tablety kterou spojíš se hrou a musíš tam něco dělat aby to šlo dohrát do 100%: Příklad AC.

      To je přeci také super a nemůže to být zápor. Prostě musíš mít další zařízení aby to šlo dohrát anebo aby šlo ve hře něco použít.
  • Přehršel remaků? Nevim o nich...
    Jinak recenze slušná.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit