The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom – recenze jasného kandidáta na hru roku
-
První dojmy z propařeného prodlouženého víkendu:
TLDR: Je to dobré :-D
Ač na "stejné mapě", tak je to hodně jiné a větší. Rozloha mapy je odhadem 2x až 2,5x větší. A to "stejné" je modifikované natolik, že to stejně zkoumáte úplně znovu. Jasně, odzoomovaná topografie je stejná (tam kde byla sopka, tam bude zase sopka), ale když přijdete blíž, zjistíte, že je tam většinou úplně něco jiného, než minule a zkoumáte to stejně od nuly. Rozhodně nepočítejte s tím, že když znáte BotW, že víte co kde najdete.
Sandbox možnosti jsou takové mnohem větší. Zatímco v BotW byly hrátky s fyzikou takový vedlejší prvek navíc, tak hráči si to oblíbili a tady je z toho plnohodnotná fíčura. Trošku škoda, že schopnosti nebyly jen přidány, ale nahradily ty původní, které ve hře nyní nejsou. Výhoda - musíte to hrát jinak, takže to není stejná hra. Nevýhoda - kdo si zamiloval ty předchozí, musí se bez nich víceméně obejít. (i když některé vyřazené schopnosti zastoupí nové jiné. Třeba jasně, nemáte už bomby. Ale můžete házet výbušné kytky, apod)
Svět je mnohem živější (víc NPC, víc dialogů, víc questů, vaše činy víc mění lokace,...). Ta hra díky tomu působí mnohem víc vedeněji (ne že by tam nebylo to BotW exploration, ale v tom množství questů můžete mít pocit, že na něj ani není čas). Hodně to změnilo feeling z celé hry. Při hraní BotW jsem měl stejný pocit jako z Elden Ringu (free exploration obří mapy vlastním tempem s tím, že většinu času nevím, kam přesně jít a co tam najdu). Při hraní TotK mám spíš stejný feeling jako u Skyrimu (plný quest log a v hlavě checklist kam všude se chci vydat, protože tam splním nebo odevzdám quest). Ať si každý přebere, jestli je to pro něj plus nebo mínus.
-
já vždy doporučuji tady těm kultistům mrknout na Xenoblade X na WiiU.
https://www.youtube.com/watch?v=qaYfIdZ-_a0
Zelda vypadá hůře než skoro osm let stará hra na předchozí generaci konzole od Nintenda. Od textur, geometrii světa, stínu, AA,AF, Zelda vypadá ve všem hůře.
-
-
No a co? :D
-
ANo, vypada hur, ale je tam moznost takove fyziky sveta jako prave u Zeldy? Jde spojet neskutecne mnozstvi predmetu libovlne, ktere se chovaji dle fyzickych zakonu, funguje tam ohen tak ze se veci od sebe zapaluji, vybuchuji, padaji, kutaleji a ragdolluji?
Uvedomujes si, kolik tohle vsechno sezere vykonu?
Ja tim neobhajuju moloch, jako je nintendo, kde na Switchi uz hraju jen first party hry obcas, dvojka je celkem nutna. Ale porovnani techto dvou her je nesmysl...
-
-
Fyzika je super a v Breath of the Wild mě bavila opravdu dlouho, na druhou stranu je tam lepší oheň než u patnáct let starého Far Cry 2, který běžel Xboxu s 512 MB ram? Je ta fyzika tak vskutku náročná, nebo spíše zcela vývojáři na tenhle aspekt hratelnosti zapomněli a zcela ho ignorují. Nejsem na tohle expert, třeba někdo s větším know-how bude vědět.
-
-
Fyzika obecně je hodně náročná na výkon.
-
-
-
Zrovna Xenoblade Chronicles X byla vyjímečně dobrá hra. Ona nebyla zrovna nějaký běžný standart, který jsme před 8 lety denně viděli, a tudíž to není zrovna ideální případ pro srovnání.
Jinak Xenoblade X můžu všem doporučit, kdo nehrál.
-
-
jj skvělá hra, ale já všude četl spousty nesmyslů, že Zelda nemůže vypadat lépe, prý že už vypadá dobře, na čemž běží. Tohle je jasná odpověd pro tyhle jedince.
Jinak před osmi lety to standart nebyl, ale že po osmi letech Zelda není schopna téhle hře konkurovat, je ostuda.
-
-
No tak jasně. Grafika je fakt retro zastaralá.
Akurát to chce prostě vzít v potaz demografiku. Ten switch si většinou kupují lidi, kterým zas až tak o grafiku nejde.
Kdo chce nejlepší grafiku, ten má PC za několik desítek tisíc.
-
-
Přesně tak. Switch nemám kvůli technický dokonalé grafice.
Mám herní pc s hdr monitorem na "hezkou grafiku" a k tomu Switch.. a vlastně ještě PS5 (na tom hraju nejmíň)
Přes to všechno, že nová Zelda má zastaralou grafiku (slušně řečeno), tak přece není potřeba být "kultista", abych si hru mohl užít.
Ba co víc - přes pomalý začátek a nespornou technickou nedokonalost, to i přesto JE už podruhé jedna z nejlepších open-world her ever made. Hraje se to prostě dobře.
Lito se evidentně neumí povznést přes slupku nedetailní grafiky a zastaralosti, a je pod jeho úroveň si užít zábavu na tak "ostudné" platformě, jako je Switch. Anebo jen trollí..
Prostě grafika není všechno.. Viz Baba is You, jako příklad "odpudivé" grafiky a zároveň geniální hry.
-
-
-
-
Tebe evidentně hrozně štve, že těm milionům hráčů, je to úplně u zadele :)
-
-
ale vůbec ne, Zelda a Mario byl vždy japonský kalkul na západní hráče, který extrémně dobře fungoval.
Já jsem rád, že to hráče baví, jen je potřeba upozornit na fakta, že ta hra je vyloženě hnusná a technologicky neobhajitelná v roce 2023 a je docela fajn zmínit i morální hodnotu produktu, jelikož dostaneš 80% stejné mapy jako 6 let zpátky ve stejně hnusné grafice, přitom se ještě zvedne cenovka.
-
-
Tobě někdo z Nintenda znásilnil psa? Nejvíce tady přesvědčuješ sám sebe. A z podstaty hry vytrhuješ jen nějaké střípky, které ti zapadají do tvé vlastní mytologie.
Prý "já jsem rád, že to hráče baví". Naopak, tebe to nekonečně sere.
-
-
vůbec, já jsem dlouholetý hráč Nintenda, takže určitým způsobem mě fascinuje, jak Nintendo funguje. Ta značka dokáže svým způsobem hypnotizovat, že kritika absolutně odpadá u hlavních značek. Přitom Nintendo má lepší hry než Zeldu či Mario, jen je mířen pro niche trh.
Jinak podle sebe nesuď ostatní.
-
-
A fakt je ta mapa stejná?
-
This.
Už jen to, co jsi napsal, by ji automaticky mělo vyautovat z hodnocení 10 (100, pět a půl pračky Whirlpool, nebo cokoliv co dané médium používá pro maximální hodnocení).
-
-
-
-
Ta hra je hnusná. Zubatá, přesvícená, s rozmazanými texturami. Hnusná.
-
-
Jako jo no. Ale stejně tam mam už 50 hodin 😀
-
Co na to říct: sto lidí, sto chutí.
Někomu prostě nevadí hrát na retro kostičkované grafice jako kdybychom se ocitli 20 let zpátky v minulosti. Ti lidé spíš docení zábavný gameplay a objevování.
-
A přesto dobrá. To ti nějak vypadlo :-D
-
-
Je dobrá, ale není to desítková hra. Spíš zase recenzenti podlehli nějakýmu davovýmu šílenství.
-
-
Však to tady desítku nedostalo :-D Prostě když není o čem s hádat, tak si to vymyslíme :-D
-
-
Píšu o recenzentech. Podívej se na Metacritic.
-
-
Ta hra je naprosto skvělá a nemůžu se odtrhnout. Za mě desítka úplně v pohodě. A to nejsem Nintenďák. Používáním je to doma až čtvrté zařízení.
-
-
-
-
-
-
Tak uvidíme, jestli se bude opakovat upalovaní všech recenzentů. kteří si odváží dát pod 8/10 jak u BOTW
Už je jedna 6.
Nboys jsou horší než kultisti.
-
-
Mluvíš tu něco o "Nboys kutistech" a přitom tady celé dny neděláš nic jiného, než že brečíš, protože si nová Zelda odnáší dobré hodnocení v recenzích... Ty kultisto.
-
Snad ano, protože ta hra si 8 a méně rozhodně nezaslouží. Tudíž na hranici s nimi.
-
-
ty jsi mi ale brepta.
-
-
Víš co, když napíšeš blbost, nemůžeš se divit, že to na to lidi reagují blbostí.
-
-
-
-
V roku 2023 nechcem hrat 720p s 30 FPS s prepadmi na jednociferne cisla a dynamickym rozlisenim, ktore moze este klesat.
Ak hru kupim ale rozbeham ju na emulatore pojde o pirastvo ? Podla videii 4K 60 FPS je dosiahnutelnych aj na starsich kartach.
Dakujem za recenziu, len kvoli Zelde som si pozical Switch a teraz vaham ci prekusnem ten nizky vykon....
-
-
Nevim, skusil jsem to přes Ryujinx, dal jsem na to 60fps patch a na RTX4080 mi to lítalo mezi 20-45fps ať jsem dělal co jsem dělal, vytížení CPU a GPU okolo 30%
-
-
Zkus Yuzu. 60 FPS stable.
-
60 fps tam nikdy nebude stabilně fungovat ,protože na to ta hra prostě neni stavěna. Vsechno ve hře je vázaný na 30 fps. Na pc se doporučuje přepnout na vulkan a nedávat 1.1.0 patch ale hrát verzi 1.0. A vývojáři Ryujinx neustále updatuji a optimalizuji přímo pro Zeldu,takže je předpoklad že to poběží líp.
-
-
Za mě je koupě hry a její následné "upirátění" morálně ok, pokud je tohle tvůj dotaz.
-
Tak to nehrej. A jestli ti někdo drží pistoli u hlavy a nutí tě hrát jakoukoliv hru, tak dvakrát zakašlej.
-
-
Ty si nikdy nechcel hrať hru ale jej technický stav ťa odrádzal ?
Ja som hral BotW, oceňujem jej kvality ale v roku 2023 už 30FPS má byť minulosť. Zelda je zrovna hra kde naozaj treba dobre reflexy.
-
-
Ani ne. Já začínal na osmibitech, dooma jsem hrál ve čtvrtinovém okně tak na 10 FSP, HL1 v sw renderningu tak v 20 FPS, takže mě nižší rozlišení a FPS nijak neiritují.
Oproti např. Bloodborne, které na PS4 trpělo propady i pod 20 FPS, a dalo se to v pohodě hrát, je potřeba dobrých reflexů v Zeldě naprosto nicotná :) -
-
Hele, já taky hrál kdysi sotva při 20FPS, ale rozhodně se k tomu nechci vracet. Vývoj techniky jde dál a my jdeme s ním.
Hele, já chápu, že zvyknout se dá na hodně. Klidně si třeba i zvykneš na to, že budeš místo jídla jíst krysy z kanálu... ale proč by jsi to dobrovolně dělal?
-
-
Neříkám, že se k tomu chci vracet, ale že mi nižší rozlišení, 30 FPS a občasné propady nevadí natolik, abych kvůli tomu nehrál jinak špičkovou hru.
Na tu analogii s krysou mám krátkou odpověď: https://www.youtube.com/watch?v=-bL9BWEtLpM
-
-
-
Když tě odrazuje technický stav hry, tak ji nehraj. Nikoho nezajímá, že ty si myslíš, že by hra měla být ve 4k nebo mít 60fps. Prostě to nehraj.
-
-
-
-
Že byl/je Elden Ring graficky odpudivý, to se hned mávnutím ruky přešlo, ale u Zeldy se najednou z toho polovina diskuzního osazenstva může pokakat. Přičemž Zelda na tom zlomkovém hardwaru ani nevypadá o moc hůře.
-
-
https://www.youtube.com/watch?v=LOBJGzP4DU8&t=293s
odpudivý je čistě tvůj subjektivní pohled. Za mě je extrémně přitažlivý. Na PS5 jede nativně ve 4K kolem 40FPS s perfektním HDR. Switch v roce 2023 nepodporuje ani HDR, Zelda jede v 720p bez AA, kompletně s kostičkovanýmí stíny s naprosto základními texturami. Jestli chceš srovnávat grafiku Zeldy a Elden Ring, tak jsi jen troll.
-
-
Ale já primárně nesrovnávám grafiku těchto her, ale dvojí metr k určitým specifikům. Mimochodem tohle video jen potvrzuje, že ta hra má mnohdy překrásný design ve velmi průměrném technickém zpracování. Některé textury jsou 2010 - 2013 max.
Samozřejmě porovnávat přímo grafiku Zeldy a Elden Ring nedává žádný smysl.
-
-
"Ale já primárně nesrovnávám grafiku těchto her"
"Přičemž Zelda na tom zlomkovém hardwaru ani nevypadá o moc hůře. "
"Samozřejmě porovnávat přímo grafiku Zeldy a Elden Ring nedává žádný smysl."
Chtělo by to koherenci v myšlenkách. Pokud napíšeš, že Zelda nevypadá o moc hůře, tak je to blábol.
Zelda vypadá tak od 10 let hůře, Elden Ring si je schopen obhájit i přes kompromisy v grafice svůj původ vzniku, tak grafika Zeldy směruje přesně k roku 2012. Což není jen subjektivní názor jako tvůj, ale to jsou fakta, protože Switch je výkonově na tom dost podobně jako WiiU, stačí se podívat na srovnání Breath of the Wild na Switchi a Wiiu.
Je pravda, že některé textury by ER potřeboval zlepšit, ale zase jsi naprosto mimo. Podívej se na textury na PS3 v roce 2013.
https://www.youtube.com/watch?v=RkPi2r2NCa0
-
-
Proč zrovna PS3?
Ne , nesrovnávám primárně grafiku, ale dvojí metr. A samozřejmě "Zelda nevypadá na zlomkovém hardwaru o moc hůře", je trochu rýpnutí.
Ale jen trochu, protože mně se Zelda subjektivně líbí, Elden Ring se mi subjektivně moc nelíbí. Je to dáno i očekáváními.
Ono s tím, kdo si co obhájí, je to velmi ošemetné.
Zelda si v pohodě svůj vzhled dneska taky obhájí, protože vyšel na Switchi, který už v době vzniku nebyl žádné dělo.
To jsou ta očekávání.
Elden Ring rozhodně mohl vypadat lépe než vypadá, Zelda ani tak moc ne.
-
-
a ve finále máš dvojí metr ty :).
K těm tvým myšlenkám:
Ano, Elden Ring mohl vypadat lépe jako každá druhá hra. Tohle jsou obecné věci, co můžeš napsat ve finále u každé hry, dokud nebudou fotorealistické. Zelda mohla vypadat samozřejmě také lépe, je to jen rozhodnutí Nintenda, že takhle bídně bude vypadat. Oni prodávají HW z roku 2012 v roce 2023, Zelda je přímo od N, takže argument, že Zelda by nemohla vypadat lépe, je poměrně úsměvný.
"Proč zrovna PS3"?
Akceptoval jsem tvůj časový úsek😉. 2010-2013 je snad éra PS3, ne?
-
-
Reakce na příspěvek:
Jo, ale přece nemusíme vybírat hry jen z konzole. Jsou mnohem hezčí hry z těch let než Last of Us na trojku.
A ne, snažíš se to svést trošku zavádějícím směrem. Říct to možná u každé druhé hry můžeš, ale jsou hry, které jsou určitým etalonem, a určitě by bylo v možnostech ER se k tomu alespoň přiblížit. Nikdo neříká, že to musí být zrovna graficky ta nejvýznamnější a nejkrásnější hra, má spoustu jiných předností. Ale ta grafika je prostě o úroveň, o dvě, níže než by mohla být.
-
-
Reakce na příspěvek:
spíše to stačíš ty někam od začátku, protože jsi napsal blbost a teď jedeš damage control, jelikož mám dobrou náladu, tak ti projevuji respekt a nekoupu tě v tom a chci v klidu diskutovat.
Hele, já souhlasím ve finále, úplně mě vytáčí pop in v Elden Ring, to je něco šíleného a dost mi to narušovalo imerzi, textury jsou ve finále docela v pohodě, ale některé by šly vylepšit, takže je co vylepšovat. Obecně ten engine je nic moc a aplikovaní nových technologií na starý engine není to, co je ideální. V globále je to ale krásná hra i přes jasné nedostatky, které jsou neoddiskutované. Ve hře jsou nekrásnější lokace v rámci fantasy, co jsem měl možnost vidět, za mě je to vrchol abstraktního fantasy. Leyndell, Azula, Haligtree jsou nádherné lokace včetně grafické stránky a míry detailů, k tomuhle se graficky Nintendo přiblíží tak za 15 let.
Mám Zeldu rád, Breath of the Wild hráče vrátí svoji hravostí zpět do dětství, člověk se vždy těší, až hru zapne, k tomu hraje fenomenální OST, ale nerozumím, proč bych měl akceptovat grafiku o dvě až tři generace zpět, jen proto, že je to Nintendo.
-
-
Reakce na příspěvek:
Jsi tak strašně šlechetný, že tě ve zpětně projevené šlechetnosti ujistím, že tvůj první odstavec rozhodně do zdravé diskuze nepatří, a ani ji neprospívá.
Už jenom představa, že si myslíš, že jde o nějaký damage control, přičemž jsme v anonymním prostředí, a vidíš mě jen jako nějakého anonymního avatara, je úsměvná a velmi podnětná pro diskuzi.
Ale jelikož mám dobrou náladu, projevím ti určitý respekt svým komentářem v tomto vlákně.
Narážel jsem na dvojí metr hodnocení, ani ne tak redakce, ale určité skupiny fanoušků, která si velmi rychle plivne na jednu hru, přičemž u druhé zjevné nedostatky odpustí bez mrknutí oka.
Samozřejmě jsem také diskuzně nezdravě příhodil nějaká žhavá polínka, aby se někdo ponořil do protidiskuze, a mohli jsme si vyměnit nějakou dojmologii.
Což se stalo, nikdo krvácet nakonec nebude, a můžeme být rádi, že si ve finále přehazujeme velmi subjektivní dojmy o dvou výjimečných hrách.
A stejně tak v té dojmologii si zcela stojím za tím, že Elden Ring mohl vypadat mnohem lépe, a mnoho textur a detailů (třeba i částicové efekty) je jak z období deset let mínus. Last of Us z PS3 není měřítko. Mám v hlavě několik her z té doby, které v pohodě snesou srovnání, a v pohybu mnohdy vypadají i lépe.
-
-
-
-
lol :D zelda mohla vypadat lépe, kdyby Nintendo chtělo. lol
-
-
-
-
-
Protože ta plovina si mohla Elden Ring zahrát, tak hledala důvody proč je to fajn. Zeldu nemají na čem, tak hledají důvody, proč je to na prd :-D
-
-
Elden ring teda rozhodně nebyl graficky odpudivej. A každej kdo rozjel na pc Elden ring rozjede i Zeldu v emulatoru, takže si to maji na čem zahrát...
-
-
Jo, protože běžný hráč hraje v emulátorech. :-)
-
-
-
-
K diskusi na téma "výkon switche" mi zase hlodá hlavou i pohled z trošku jiné strany - pokud HW jako Switch utáhne hru tohoto rozsahu a kvalit, proč kurňa nemůže někdo vydat takto kvalitní a velký sandbox open world na platformy, kde je HW lepší? Přiblížil se tomu Elden Ring, ale i ten by po stránce množství herních mechanik chudší.
-
-
Na to bych řekl jenom NO BODY PERFEKT 😬 Někto umí využít výkonní HW, ale neumí dělat takový dobrý hry, a někto zas dělá krásný hry, ale pro ňákýho blbce na zastaralý HW...co nadeláš, sem zvědavej na Starfield...😉
-
-
Na druhou stranu, možno že právě tohle tvúrci chtějí: Žádný 4K textury a pokročilý grafický efetkty, nevimco je už dneská povinost ve hře...co stojí hodně práce a peněz, místo toho se radší soustředí na hru, svojskou stilizaci, silný příběh, obrovský svět...A pro ty který dneska vykřikují Hra musí mít 4K rozlišení a 120fps !! Nooo HELE nemusí...😂 Tak přemejšlím, kolik rokú, kolik lidí a kolik peněz by to stálo, kdyby ji dělali opravdu v next gen grafice...jenom to zastaralý nádobíčko za 400€ mě mrzí...😬
-
-
Jako já na to téma kdysi četl i článek, že ten výkon hry v určité smyslu zabíjí. A ne že bych s tím úplně nesouhlasil. Kdykoliv vyjde nová výkonnná konzole, tak najednou jde většina zdrojů do toho, jak udělat co nejnablíštěnější hru, aby to dobře vypadalo a nalákalo lidi. Což sice akceleruje technický vývoj, ale defakto brzdí gameplay vývoj. Pokud děláš hru na něco jako Switch, tak tam prostě grafikou a technickou stránkou nikoho neohromíš (a i když uděláš po technické stránce machrovinku - a imho to že něco jako Zelda na switchi vůbec jede je machrovinka - tak to fakt nikdo neocení), tak jediné čím můžeš prosadit je udělat fakt dobrou hru. Já si takhle někdy říkám, jestli je fakt fajn, že každou chvíli přijde třeba nový playstation apod. Jestli by nebylo lepší počkat až třeba na PS4 narazí všichni na ten strop a nechat tam pak ještě to období pár let, kdy jediné čím budou moci zaujmout, bude hratelnost.
A i co se týče té jednoduché grafické stránky, tak jsem četl zajímavou úvahu, že ono to paradoxně může stát za kvalitou Zeldy. Právě díky tomu, že do toho světa nemůžeš nacpat tolik detailů, tak je tam mnohem víc čitelnější co je interaktivní a zajímavá lokace (protože mimo to tam nic moc není). Což právě umožňuje vytvořit tu exploration freedom, kde můžeš nechat na hráči ať si všechno najde (protože on to na těch prázdných pláních najde). Mimoto hry na moderní HW (Horizon, Witcher,...) se snaží narvat do světa co nejvíc detailů. A paradoxně právě kvůli tomu musí mít to vedení za ručičku v podobě různých focusů, detective módů, witcher sense, žlutých ikonec, GPSce na mapě a jiných kravin, které ti rozsvítí na co můžeš kliknout. Protože ve světě s tolika detaily hráč ty interaktivní prvky nenajde. (V Zeldě můžeš Korok seeds schovat pod "náhodné" šutry nebo hromady listí a oni jdou najít, jen proto, že jeden šutr na zemi vypadá podezřele. V Horizonu fakt nemůžeš po hráči chtít, aby se šel dívat, jestli náhodou za nějakým šutrem není nějaký secret. Tam mu musíš dát ikonku na mapu, na kompas a přímo do světa - což pak vede k úplně jinému zážitku ze hry)
-
-
-
Teoreticky je možné cokoli... Ale řekl, že jde zejména o to, že Zelda je exkluzivita a jejím cílem není jen prodávat kopie, ale prodávat / budovat platformu... Péče, které se jí pak dostane, je neúměrně větší než u běžných her, kde hledí na to, aby si na sebe co nejlépe vydělaly... Podobně jako proč mají PS exkluzivity češtinu, když se to nevyplatí... Možná se to nevyplatí pro tu hru, ale pro platformu je to dobré...
-
-
Prodávat platformu, jako jo, i když je ta platforma hódně zastaralá, a dokdy budou na túhle platformu vydávat tyhle zastaralý-technicky hry...Já jenom říkám, že je to prostě škoda, takovou krásnou a srdíčkovou hru "sprasit" na starý HW, jenom aby se doprodal...špatný rozhodnutí...prostě ŠKODA...
-
-
Nejde jen o Switch, ale o Nintendo obecně... Nástupce bude těžit z historie Switche... Nintendo nemusí hned vydat Zeldu na novou platformu, aby všichni věděli, že to přijde a přitom věřili, že bude dobrá... Podobně jako PS... Spencer bulí, že knihovny... Houby knihovny, ale historie dobrých her...
-
Otázkou je, co bylo vlastně původně v plánu. BotW vyšla i na Wii U, ale stala se hlavním tahákem Switche. Možná měli podobný plán s TotK (koneckonců je načase), ale když vidí neupadající zájem o Switch, tak odsunuli vývoj nového hardware, ale vývoj nové Zeldy už ne.
-
-
-
-
Podla mna troska kapanek nefer ze sa hre strhavaju body za to ze tvorcovia nespravili lepsiu konzolu. :D Hra za to nemoze :( :( :D
-
-
Tvůrce hry i konzole je v tomto případě jedna a ta samá firma, takže je to dokonce více fér než v jiných případech, kdy se recenzent trefí do nepovedeného portu na určitou platformu (a i tam i přijde fér hodnotit technickou kvalitu toho portu).
-
-
No první díl jsem nakonec dohrál. Ale po tom, co jsem četl, že je to nejlepší hra historie, tisíciletí, století, roku a že nikdy nikdo to neudělal lepší jsem od toho očekával více.
Dost mi vadilo, že si to nedokázalo ani udržet stabilně 30 fps, dost prázdné místa na mapě, kde prostě nic nebylo (hrozně mi to připomínalo Immortal Phoenix v tomto) a jediné, co mě vlastně hrnulo dopředu byl příběh, protože jsem prostě chtěl vědět, jak to dopadne.
Ale všeobecně mi přijde, že pro nekritického hráče, co není vyloženě fanoušek Nintenda si člověk u hodnocení musí odečíst většinou 1-2 body. Přijde mi, že těm hrám se odpouští spousta věcí, neduhů jenom proto, že je to Nintendo. Zrovna teď se snažím dohrát Mario + Rabbids Sparks of Hope (kupováno na základě Vaší recenze a protože jsem hrál první díl) a zatím žádná hitparáda a jenom mírně nadprůměrný "Xcom s králíky a Mariem". Tady se bojím, že to bude stejné. První díl pro mě osobně maximálně 8/10 ale není to něco, co bych si zapnul znova a chtěl to znova hrát. Mimochodem když jsem si to pak zkoušel dávat na emulátoru na pc, tak rozdíl 30 a 60 fps a 720p vs 1440p je naprosto o něčem jiném.
-
-
Nejsem fanoušek Nintenda, je to prostě jedno z mých herních zařízení, a Zelda je pecka. Ta logika se dá snadno obrátit. Prostě to nesedí tobě. Nedělej z toho, že je to nějakými nekritickými Nintendo fanoušky. Je to tebou, a tobě to prostě nesedí, což je samozřejmě ok. Mně nesedí hromada "vyhajpovaných" her z různých platforem.
-
Mam to uplne stejne. Switch jsem si koupil hlavne kvuli Zelda BOTW. Abych si to teda taky zkusil. Vsude jsem na to slysel ody a obvykle tresky plesky.
Hra to spatna neni, to rozhodne ne, ale opravdu mi nejprijde tak vyjimecna, jak ji nekteri prezentuji.
Nakonec me dorazil sok, jak je bazarova scena na Switch hry naprosto marginalni, na rozdil od Xbox nebo PS a jak jsou hry na Switch pomerne drahe (i bazarovky po delsi dobe). Takze jsem to zase poslal dal.
-
Hele, já si v roce 2017 kupoval switch a k tomu Diablo 3. Na konci roku jsem se odvážil a koupil teda tu Zeldu Botw. Za sebe, jako člověka, co set považuje za PC master race (a neví tedy dle tvých slov fanoušek Nintenda), je Botw jednoznačně nejlepší hra, jaký znám. Sesadila Witcher 3 z piedestalu.
-
-
Já původně rozehrál BOTW na nedodělaném emulátoru v roce 2017 a dost mě štvalo jak to bylo rozbité, tak jsem si koupil Switch i se hrou. Už v emulátoru jsem věděl, že je to něco speciálního, no a BOTW se pro mě stala hrou, která je na prvním místě mezi hrama, které jsem kdy hrál, sice tomu trochu dýchá na záda MDK, ale to bude spíš i částečně z nostalgie. TOTK jsem rozehrál včera a už jen ze začátku je cítit, že koncept BOTW šel ještě dál.
-
-
MDK? Jaké hry je to akronym?
-
-
MDK je prostě název hry (zkratka Murder Death Kill). Pecka hra, hlavně první díl.
-
-
Oh, díky. Nečekal jsem, že to bude až tak stará hra. 26 let.
-
-
-
MDK je MDK
-
-
Děkujeme za tvou skvělou radu a posíláme klíčenku.
-
-
-
-
-
-
Jo, každý má trošku jiné chutě a není nic překvapivého, že se něčí názor nemusí být úplně totožný. Ale i když si dle svých osobních preferencí odečteč ten obligátní bod, tak 8/10 je pořád dost dobré hodnocení.
-
-
To nepopírám. Ale když čtu, že technický stav je ještě tragičtější než u prvního dílu a to jsem málem zlomil ten Switch napůl, když to začalo dělat Powerpoint, tak jde vidět, že cena a technický stav prostě není v recenzi moc brán zřetel. Protože pokud má někdo jednociferné FPS, tak hra je prostě nehratelná...
-
-
dle všeho není. Dle Digital Foundry to patch vyřešil, i když to občas dropne na 20FPS, tak to většinou drží 30FPS. Hra používá FSR 1, takže to scaluje do 720p handlendu a do 900p v decku. Jsou tam o něco lepší stíny, textury, lepší dohled, ty změny jsou ale kosmetické, výkon Switche prostě vývojáře více nepustí, pořád je tam fantastická fyzika.
Pro mě osobně škoda, ta stylizace je super, hratelnost taky a je prostě škoda, že ten první trailer byl čistě reklama, nebo to pouštěli na PC. Tak třeba na Switchi 2 se dočkáme slušné kvality a 60FPS.
-
-
Uvidíme:) Chtěl jsem čekat, že počkáme na slevu, pak mi došlo, že Nintendo. A Switch 2 počítám tak 2025 nejdřív. Letos nic a příští rok možná představí nástupce. Ale podle mě teď budou chtít pumpnout ten OLED aspoň na 30 miliónů.
-
-
Pravda.
To je velmi nepříjemná vlastnost Switche. Na dnešní dobu je to fakt už zastaralý hardware. Takže pokud hra opravdu není dokonale vyladěná, tak propad výkonu je velký.
A to ani nemluvím o tom, kdyby člověk chtěl Switch napojit na televizi. To pak těch 10-30fps a 540p je fakt otřesné.
Někdo níž psal, že zkusí vykompenzovat nedostatek výkonu Switche emulací na PC. Uvidíme, jak to bude fungovat.
-
-
V emulatoru naprosto bez problémů. V závislosti na síle vašeho hardwaru můžete zvýšit rozlišení, odemknout framerate, zapnout antialiasing. V emulatoru je to úplně jiná hra...
-
-
Dík za tip.
-
-
-
-
-
-
Videjko mame cekat kdy? Zitra nekdy?
-
-
Ano, zítra ve tři.
-
-
Pecka, uz se tesime
-
-