The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom – recenze jasného kandidáta na hru roku
-
No první díl jsem nakonec dohrál. Ale po tom, co jsem četl, že je to nejlepší hra historie, tisíciletí, století, roku a že nikdy nikdo to neudělal lepší jsem od toho očekával více.
Dost mi vadilo, že si to nedokázalo ani udržet stabilně 30 fps, dost prázdné místa na mapě, kde prostě nic nebylo (hrozně mi to připomínalo Immortal Phoenix v tomto) a jediné, co mě vlastně hrnulo dopředu byl příběh, protože jsem prostě chtěl vědět, jak to dopadne.
Ale všeobecně mi přijde, že pro nekritického hráče, co není vyloženě fanoušek Nintenda si člověk u hodnocení musí odečíst většinou 1-2 body. Přijde mi, že těm hrám se odpouští spousta věcí, neduhů jenom proto, že je to Nintendo. Zrovna teď se snažím dohrát Mario + Rabbids Sparks of Hope (kupováno na základě Vaší recenze a protože jsem hrál první díl) a zatím žádná hitparáda a jenom mírně nadprůměrný "Xcom s králíky a Mariem". Tady se bojím, že to bude stejné. První díl pro mě osobně maximálně 8/10 ale není to něco, co bych si zapnul znova a chtěl to znova hrát. Mimochodem když jsem si to pak zkoušel dávat na emulátoru na pc, tak rozdíl 30 a 60 fps a 720p vs 1440p je naprosto o něčem jiném.
-
-
Nejsem fanoušek Nintenda, je to prostě jedno z mých herních zařízení, a Zelda je pecka. Ta logika se dá snadno obrátit. Prostě to nesedí tobě. Nedělej z toho, že je to nějakými nekritickými Nintendo fanoušky. Je to tebou, a tobě to prostě nesedí, což je samozřejmě ok. Mně nesedí hromada "vyhajpovaných" her z různých platforem.
-
Mam to uplne stejne. Switch jsem si koupil hlavne kvuli Zelda BOTW. Abych si to teda taky zkusil. Vsude jsem na to slysel ody a obvykle tresky plesky.
Hra to spatna neni, to rozhodne ne, ale opravdu mi nejprijde tak vyjimecna, jak ji nekteri prezentuji.
Nakonec me dorazil sok, jak je bazarova scena na Switch hry naprosto marginalni, na rozdil od Xbox nebo PS a jak jsou hry na Switch pomerne drahe (i bazarovky po delsi dobe). Takze jsem to zase poslal dal.
-
Hele, já si v roce 2017 kupoval switch a k tomu Diablo 3. Na konci roku jsem se odvážil a koupil teda tu Zeldu Botw. Za sebe, jako člověka, co set považuje za PC master race (a neví tedy dle tvých slov fanoušek Nintenda), je Botw jednoznačně nejlepší hra, jaký znám. Sesadila Witcher 3 z piedestalu.
-
-
Já původně rozehrál BOTW na nedodělaném emulátoru v roce 2017 a dost mě štvalo jak to bylo rozbité, tak jsem si koupil Switch i se hrou. Už v emulátoru jsem věděl, že je to něco speciálního, no a BOTW se pro mě stala hrou, která je na prvním místě mezi hrama, které jsem kdy hrál, sice tomu trochu dýchá na záda MDK, ale to bude spíš i částečně z nostalgie. TOTK jsem rozehrál včera a už jen ze začátku je cítit, že koncept BOTW šel ještě dál.
-
-
MDK? Jaké hry je to akronym?
-
-
MDK je prostě název hry (zkratka Murder Death Kill). Pecka hra, hlavně první díl.
-
-
Oh, díky. Nečekal jsem, že to bude až tak stará hra. 26 let.
-
-
-
MDK je MDK
-
-
Děkujeme za tvou skvělou radu a posíláme klíčenku.
-
-
-
-
-
-
Jo, každý má trošku jiné chutě a není nic překvapivého, že se něčí názor nemusí být úplně totožný. Ale i když si dle svých osobních preferencí odečteč ten obligátní bod, tak 8/10 je pořád dost dobré hodnocení.
-
-
To nepopírám. Ale když čtu, že technický stav je ještě tragičtější než u prvního dílu a to jsem málem zlomil ten Switch napůl, když to začalo dělat Powerpoint, tak jde vidět, že cena a technický stav prostě není v recenzi moc brán zřetel. Protože pokud má někdo jednociferné FPS, tak hra je prostě nehratelná...
-
-
dle všeho není. Dle Digital Foundry to patch vyřešil, i když to občas dropne na 20FPS, tak to většinou drží 30FPS. Hra používá FSR 1, takže to scaluje do 720p handlendu a do 900p v decku. Jsou tam o něco lepší stíny, textury, lepší dohled, ty změny jsou ale kosmetické, výkon Switche prostě vývojáře více nepustí, pořád je tam fantastická fyzika.
Pro mě osobně škoda, ta stylizace je super, hratelnost taky a je prostě škoda, že ten první trailer byl čistě reklama, nebo to pouštěli na PC. Tak třeba na Switchi 2 se dočkáme slušné kvality a 60FPS.
-
-
Uvidíme:) Chtěl jsem čekat, že počkáme na slevu, pak mi došlo, že Nintendo. A Switch 2 počítám tak 2025 nejdřív. Letos nic a příští rok možná představí nástupce. Ale podle mě teď budou chtít pumpnout ten OLED aspoň na 30 miliónů.
-
-
Pravda.
To je velmi nepříjemná vlastnost Switche. Na dnešní dobu je to fakt už zastaralý hardware. Takže pokud hra opravdu není dokonale vyladěná, tak propad výkonu je velký.
A to ani nemluvím o tom, kdyby člověk chtěl Switch napojit na televizi. To pak těch 10-30fps a 540p je fakt otřesné.
Někdo níž psal, že zkusí vykompenzovat nedostatek výkonu Switche emulací na PC. Uvidíme, jak to bude fungovat.
-
-
V emulatoru naprosto bez problémů. V závislosti na síle vašeho hardwaru můžete zvýšit rozlišení, odemknout framerate, zapnout antialiasing. V emulatoru je to úplně jiná hra...
-
-
Dík za tip.
-
-
-
-
-
-
Tak uvidíme, jestli se bude opakovat upalovaní všech recenzentů. kteří si odváží dát pod 8/10 jak u BOTW
Už je jedna 6.
Nboys jsou horší než kultisti.
-
-
Mluvíš tu něco o "Nboys kutistech" a přitom tady celé dny neděláš nic jiného, než že brečíš, protože si nová Zelda odnáší dobré hodnocení v recenzích... Ty kultisto.
-
Snad ano, protože ta hra si 8 a méně rozhodně nezaslouží. Tudíž na hranici s nimi.
-
-
ty jsi mi ale brepta.
-
-
Víš co, když napíšeš blbost, nemůžeš se divit, že to na to lidi reagují blbostí.
-
-
-
-
"Milovník Breath of the Wild ve mně Nintendu pořád věří a skálopevně doufá, že The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom bude famózní. Ten stejný milovník by ale po takové době chtěl a očekával něco víc než jen hrstku nových herních mechanik a vzdušných zámků." - Adam Homola ve svém nedávném skeptickém článku. Víc než koho jiného mě zajímá právě jeho názor na novou Zeldu.
-
-
Taky si sem si rikal pri cteni toho clanku jestli to neni zbytecny breceni....ale chtel se snamy podelit....
-
-
Nejprve dohraji jedničku, pak až dvojku. Do té doby bude technický stav lepší. Mám objednanou collectorku. Těším se. :) A díky za recenzi.
-
V roku 2023 nechcem hrat 720p s 30 FPS s prepadmi na jednociferne cisla a dynamickym rozlisenim, ktore moze este klesat.
Ak hru kupim ale rozbeham ju na emulatore pojde o pirastvo ? Podla videii 4K 60 FPS je dosiahnutelnych aj na starsich kartach.
Dakujem za recenziu, len kvoli Zelde som si pozical Switch a teraz vaham ci prekusnem ten nizky vykon....
-
-
Nevim, skusil jsem to přes Ryujinx, dal jsem na to 60fps patch a na RTX4080 mi to lítalo mezi 20-45fps ať jsem dělal co jsem dělal, vytížení CPU a GPU okolo 30%
-
-
Zkus Yuzu. 60 FPS stable.
-
60 fps tam nikdy nebude stabilně fungovat ,protože na to ta hra prostě neni stavěna. Vsechno ve hře je vázaný na 30 fps. Na pc se doporučuje přepnout na vulkan a nedávat 1.1.0 patch ale hrát verzi 1.0. A vývojáři Ryujinx neustále updatuji a optimalizuji přímo pro Zeldu,takže je předpoklad že to poběží líp.
-
-
Za mě je koupě hry a její následné "upirátění" morálně ok, pokud je tohle tvůj dotaz.
-
Tak to nehrej. A jestli ti někdo drží pistoli u hlavy a nutí tě hrát jakoukoliv hru, tak dvakrát zakašlej.
-
-
Ty si nikdy nechcel hrať hru ale jej technický stav ťa odrádzal ?
Ja som hral BotW, oceňujem jej kvality ale v roku 2023 už 30FPS má byť minulosť. Zelda je zrovna hra kde naozaj treba dobre reflexy.
-
-
Ani ne. Já začínal na osmibitech, dooma jsem hrál ve čtvrtinovém okně tak na 10 FSP, HL1 v sw renderningu tak v 20 FPS, takže mě nižší rozlišení a FPS nijak neiritují.
Oproti např. Bloodborne, které na PS4 trpělo propady i pod 20 FPS, a dalo se to v pohodě hrát, je potřeba dobrých reflexů v Zeldě naprosto nicotná :) -
-
Hele, já taky hrál kdysi sotva při 20FPS, ale rozhodně se k tomu nechci vracet. Vývoj techniky jde dál a my jdeme s ním.
Hele, já chápu, že zvyknout se dá na hodně. Klidně si třeba i zvykneš na to, že budeš místo jídla jíst krysy z kanálu... ale proč by jsi to dobrovolně dělal?
-
-
Neříkám, že se k tomu chci vracet, ale že mi nižší rozlišení, 30 FPS a občasné propady nevadí natolik, abych kvůli tomu nehrál jinak špičkovou hru.
Na tu analogii s krysou mám krátkou odpověď: https://www.youtube.com/watch?v=-bL9BWEtLpM
-
-
-
Když tě odrazuje technický stav hry, tak ji nehraj. Nikoho nezajímá, že ty si myslíš, že by hra měla být ve 4k nebo mít 60fps. Prostě to nehraj.
-
-
-
-
chválím recenzi, protože to olizovaní Nintendího korporátu za 10/10 už mi leze trochu krkem. U většiny her se špatný technický stav do recenze promítne, Nintendo má roky freepass, takže úplně v pohodě může vydávat v roce 2023 20FPS a 540p hry za 2000Kč a dostat 10/10.
Nejlepší to má Kotaku, ti nemají žádné vztahy s N, takže nemusí taky dodržovat lajnu, aby dostali hru na recenzi první den.
-
-
😂😂😂 Kotaku? Myslíš ty kterým Nintendo odmítlo zaslat hru pro recenzi, jakožto i hodně jiných vydavatelů, protože jsou naprosto neschopní a jejich recenzent kvůli tomu chytl temper tantrum a vyhrožoval násilím? Nintendo je mi u (!) a věřím že Zelda může být skvělá hra, ovšem ten kult kolem toho nechápu, zvlášť když ty hry jedou jako prezentace na Switchi, ovšem zmiňovat Kotaku je i na diskuzi na games.cz trochu moc.
Jinak rád bych řekl že by ostatní hry dostaly klepec, ale není to tak vždycky. Kde se to hodí jako třeba CP, tam jo, a budou o tom psát 3 roky, protože je to trendy, ale teď např Jedí Survivor? Skoro nehratelné na PC, a stejně tak i na Konzolích, 8/10.
-
-
myslím to KOTAKU, které nějak moc nemusím, ale jako jediné se chovali jako novináři a psali o leacích, emulatárech apod a nezalezli jako krysy do díry, aby nepřišli o své předčasné kopie, proto dostali ban.
-
-
Jinými slovy spoilovali nevydanou hru, to není herní novinařina, tím se baví trolíci v diskusích, když někomu chtějí zničit zážitek. Kotaku nemá kredibilitu ani integritu. A neprofesionalita není odvaha.
-
-
hele, Nintendo není tvůj kámoš, Nintendo chce po tobě peníze. Pokud někdo napíše velkým spoiler a ty na to klikneš, tak je to tvůj problém a vyspoiluješ si to sám sobě.
-
-
Nintendo není můj kámoš, ale jak to souvisí s Kotaku nechapu. Všechno co se jim stalo jsou následky jejich jednání. Existuje něco jako novinářská etika, ta spočívá mj. i v tom, že spoiler na hru, která ještě nevyšla nenapíšu, tečka.
-
-
Reakce na příspěvek:
https://www.youtube.com/watch?v=rrIFB7CmmVA
pusť si, vypni ze sebe fanboye a zkus se nad tím zamyslet.
-
-
Reakce na příspěvek:
Hele já mám pc, Nintendo a Xbox, nějaký fanboyovství je mi víš kde. A po té co jsem si poslechnul jeho esej o tom, jak nejsme kámoši transkomunity protože jsme si koupili Hogwarts Legacy a jak nam už nikdy nemůžou věřit, protože máme radi videohru u mě Sterling skončil, takže sorry, ne.
-
-
Reakce na příspěvek:
jasně, to byla samozřejmě hlavně obrana sama sebe, na druhou stranu, nikdo netvrdí, že má 100% pravdu, ale nějaký body jsou z zamyšlení. Nemůžeš odsoudit myšlenku na základě jen toho, kdo ji vymyslel, ne? To je takové primitvní.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Hele, ono to ale nic nemění na tom, že je to všehovšudy naprosto famózní hra, ať už je to devítka nebo desítka v této konkrétní recenzi.
-
-
no, to samozřejmě je, ale je potřeba si přiznat, že v těch recenzích hraje hodně fakt, že Nintendo recenzenty pevně drží za kule. Breath of the Wild je skvělá hra, ale to co nám prezentuje IGN či Gamespot a další jsou jen nekritické adorace.
-
-
Nikdo nikoho za koule nedrží a žurnalistickou žumpu kotaku už vůbec ne. To že někdo nepromítá technický stav, který mimochodem patch který vyšel zatím jenom v Japonsku výrazně zlepšuje, není nic nového. Navíc recenzenti v téměř všech případech nemají k dispozici performance patche. Bloodborne má horší propady fps než BOTW, zaslouží si taky "jenom" 9? Imho ne, i když Aleš tomu tuhle známku dal, ale respektuju Pavlovo rozhodnutí bod strhnout stejně jako ty, co se rozhodnou tomu napálit plnou palbu.
-
-
to žiješ v hodně naivním světě. Recenzenti dostávají přesné manuály, jak postupovat a hrát, pokud to nerespektují, tak riskují, že nedostanou možnost recenzovat mezi prvními, tím, že jim prostě nebude poslaná kopie.
Jestli Bloodborne měl propady k 20FPS? Nepamatuji si, je to možné, tam byl spíše špatný frame-pacing, ale ve finále je to hra z roku 2015, tady se bavíme o hře z roku 2023. Přece jenom to je 8 let a v herním světe je to velký časový úsek. Pokud jsi s tím v pohodě, tak cool, já si určitě počkám na normální kvalitu na novém Switchi.
-
-
Jaké přesné manuály? Když jsem psal recenze tak jediné co ten "přesný manuál" obsahoval bylo embrargo datum na vydání a pak co z příběhu se nesmí ukázat a vyzradit protože spoilery (takže pro normálního recenzenta, který nechce hru lidem zkazit to vlastně ani nebylo omezení). O jakých dalších manuálech, které ke hrách chodí mluvíš? Co třeba konkrétně hřeba chodí za instrukce "jak hrát nebo jak postupovat"? :-D Jak kontrolují, že jsem hru hrál podle manuálu a pak mi podle toho nepošlou příští hru? :-D
-
Tak vzhledem k tomu, že jsem BOTW naposledy dohrál 2 týdny zpátky, nepochybuju že TOTK na novém systému budu hrát taky, a tam taky nejenom jednou. Co s tím provede day one patch uvidím zítra. Skoro jsem se bál, že se na mě nedostane, ale naštěstí mi přišlo potvrzení, že sběratelka je na cestě.
-
Promiň, ale tohle prostě není pravda. Žádné přesné manuály samozřejmě nedostáváme, v průvodních dopisech jsou jen vyjmenované věci, kterým se v recenzi vyhnout, ale VŽDYCKY jde o potenciální příběhové spoilery, tzn. ty pokyny mají především chránit hráče. Případně jsou tam uvedeny známé problémy, na které recenzenti v prerelease buildu mohou narazit, a jejich případné řešení. Za těch skoro osm let, co píšu o hrách, mi prošly rukama stovky NDA a tohle je fakt jenom mýtus :)
-
-
Reakce na příspěvek:
No, musím se podělit se svým zážitkem s novinářskou etikou.
Kdysi dávno (určo přes 20 let), když jsem ještě pravidelně odebíral Score, jsem se zúčastnil soutěže, která vždy byla na konci časopisu. A....vyhrál jsem! Horké léto 2! Nemohl jsem tomu uvěřit když jsem viděl své jméno mezi výherci - to bylo poprvé v životě so jsem něco většího vyhrál...
A tak jsem čekal a čekal, ale hra nepřicházela...dokonce jsem se odhodlal zavolat do redakce, což bylo vzhledem k mé sociální fóbii dost výkon....no a že se prý nepohodli s vydavatelem.
V nějakém dalším čísle byla omluva, že vydavatel nebyl spokojený s hodnocením hry, ale oni že jsou zásadoví, takže žádná hra nebude....
No a o pár čísel dále jsem četl přívěsek ve Score- že se s hodnocením spletli, a místo 7/10 chtěli dát 8/10 (nebo tak nějak)....no, tolik k novinářské etice.
A nejhorší na tom bylo, že jsem nedostal ani třeba předplatné na půl roku, ani jedno blbý číslo zdarma, a nakonec vlastně ani tu omluvu, to mě tehdy dost zklamalo
-
-
Reakce na příspěvek:
To je samozřejmě politováníhodné, ale situace v českých herních časopisech před bezmála čtvrt stoletím (Horké Léto 2 vyšlo v létě 1999) se nedá se současností úplně srovnávat. Tvůj příspěvek mě nicméně inspiroval k drobnému bádání, díky kterému jsem zjistil, že se ta nešťastná soutěž trefila zrovna do období krátce po jednom z mnoha palácových převratů ve Score, kdy byl odejit Andrej Anastasov a otěže převzal Tomáš Zvelebil. Kulantně řečeno mě moc nepřekvapuje, že to tak dopadlo :)
-
-
Reakce na příspěvek:
jasně. Spíš jsem se chtěl o to podělit, tohle jsem neřekl ani svému terapeutovi :) Tehdy mi bylo tak 13 - 14 a ve Score byli moji hrdinové, takže jsem trochu pak přišel o iluze....
Ale teď vážně, je mi jasné že to se současnou situací nemá co společného, a osobně zrovna české herní žurnalistice důvěřuji, rozhodně tu nemáme takový hnůj jako třeba Kotaku
-
-
-
Reakce na příspěvek:
ok, takže proč se preview kopie nedostanou třeba Sterlingovi? On sám to popisuje, že je moc riskantní pro tyhle korporáty, bere to jako benefit, že má v tomhle svobodu. Např. u Jedi Survivoru nedostali náhodou recenzenti "doporučení", že by měli vypnout HDR na PS5? Proč by někdo ve finále měl vypínat HDR, že jo?😉 V kolika recenzích jsme se pak dočetli, že na PS5 je HDR buglé? Hmm?
-
-
Reakce na příspěvek:
Nemám tušení, proč ten či onen novinář recenzní kopie nedostává, sám jsem se nikdy nedostal pod tlak jakékoli herní společnosti, abych psal nějakým způsobem. A ad Jedi Survivor, ano, jak jsem psal, v průvodních dopisech může být popsáno, že něco nefunguje (a případně jak to vývojáři budou řešit), nikdo ale novinářům nebrání, aby na to upozornili :)
-
-
Reakce na příspěvek:
Pokud ses k tomu nedostal ty osobně nebo tady na Games.cz, tak to je super, jen bych to automaticky neaplikoval pro všechny všude , protože v byznyse, kde se točí tolik peněz, by mě překvapilo, kdyby všechno bylo čisté a sluníčkové, jak to popisuješ.
Asi jsem naivní, ale kdybych dostal doporučení hrát s vypnutým HDR, tak ho okamžitě zapnu a zjistím, proč jsem dostal tohle doporučení, následně bych informoval čtenáře. Pokud to ovšem novinář neudělá, tak to beru buď jako selhání novináře, nebo že respektuje doporučení.
-
-
Reakce na příspěvek:
No já mluvím samozřejmě jen ze svojí zkušenosti, protože se nechci pouštět do dojmologie o rozesílání přesných manuálů k recenzování (btw ta NDA jsou pro všechny stejná). A ano, vyzkoušet, proč chtějí vypnout HDR a následně o tom informovat není nic proti ničemu, v tom žádnou konspiraci nevidím a rozhodně v tom nikdo nikomu nebrání :)
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Tomu, že není grafika stavěna na 164palcovou televizi (více než 4 metry úhlopříčka), docela i věřím. Zároveň gratuluji k takovému monstru :D
-
-
No, to je tak, když se člověk nemůže rozmyslet, v jaké jednotce ten údaj dá :)) Díky za upozornění, opraveno.
-
-
První dojmy z propařeného prodlouženého víkendu:
TLDR: Je to dobré :-D
Ač na "stejné mapě", tak je to hodně jiné a větší. Rozloha mapy je odhadem 2x až 2,5x větší. A to "stejné" je modifikované natolik, že to stejně zkoumáte úplně znovu. Jasně, odzoomovaná topografie je stejná (tam kde byla sopka, tam bude zase sopka), ale když přijdete blíž, zjistíte, že je tam většinou úplně něco jiného, než minule a zkoumáte to stejně od nuly. Rozhodně nepočítejte s tím, že když znáte BotW, že víte co kde najdete.
Sandbox možnosti jsou takové mnohem větší. Zatímco v BotW byly hrátky s fyzikou takový vedlejší prvek navíc, tak hráči si to oblíbili a tady je z toho plnohodnotná fíčura. Trošku škoda, že schopnosti nebyly jen přidány, ale nahradily ty původní, které ve hře nyní nejsou. Výhoda - musíte to hrát jinak, takže to není stejná hra. Nevýhoda - kdo si zamiloval ty předchozí, musí se bez nich víceméně obejít. (i když některé vyřazené schopnosti zastoupí nové jiné. Třeba jasně, nemáte už bomby. Ale můžete házet výbušné kytky, apod)
Svět je mnohem živější (víc NPC, víc dialogů, víc questů, vaše činy víc mění lokace,...). Ta hra díky tomu působí mnohem víc vedeněji (ne že by tam nebylo to BotW exploration, ale v tom množství questů můžete mít pocit, že na něj ani není čas). Hodně to změnilo feeling z celé hry. Při hraní BotW jsem měl stejný pocit jako z Elden Ringu (free exploration obří mapy vlastním tempem s tím, že většinu času nevím, kam přesně jít a co tam najdu). Při hraní TotK mám spíš stejný feeling jako u Skyrimu (plný quest log a v hlavě checklist kam všude se chci vydat, protože tam splním nebo odevzdám quest). Ať si každý přebere, jestli je to pro něj plus nebo mínus.
-
Takže pro nás ze Switche frame-drop otrlé 10/10. Užásný — tak zítra!
-
-
Já vám všem otrlým hrozně držím palce, abyste měli ten zážitek spíš jako Matúš ze Sektoru, ta hra si to zaslouží :))
-
-
Videjko mame cekat kdy? Zitra nekdy?
-
-
Ano, zítra ve tři.
-
-
Pecka, uz se tesime
-
-