Přejít na výpis diskuzí

THQ Nordic se rozrůstá o německá RPG od studia Piranha Bytes, chystá se asi Elex 2

22.5.2019 18:45
Patrik Hajda 39 příspěvků

Už to začíná být ohrané, ale společnost THQ Nordic opět vyrazila na nákupy a vrátila se s dalším středně velkým studiem. Nejnovějším úlovkem je německé Piranha Bytes založené v roce 1997, které o pět let později změnilo vlastníka, kterého má dodnes. THQ Nordic spolu se studiem získává i práva na tři...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Na to se docela těším. Z preview videí jsem měl rozpačitý pocity, ale jakmile jsem ve hře strávil 2 hodiny, vrátil jsem se v čase o 15 let zpátky :-) bohužel nadšení po cca týdnu vyprchalo a hru jsem v pokročilé fázi odložil a nejspíš nedohrál, páč si nějak nevybavuji epic end game. Myslím, že to bylo kvůli nějakému bugu, který mi ani přes to, že jsem byl prakticky před koncem hry, neumožnil vstoupit do cechu Berserků (Gothicovskému pojetí nejbliže).

    Osobně mi moc nevonělo sci-fi šmrncnutí (byť neotřelé). V poušti redneck šroťáci allá Fallout, nahoře bezcitné jednotky "HALO" a do toho tam pobíhám já s obouručákem v  nano brnění s jetpackem 😐


    Hodně mě to chytlo, hratelností je to stará Pirhanina, ale.....Dvojka snad bude vyváženější a více "tradiční".

  • Lukass

    Elex byl super,  bavil me uplne stejne jako Zaklinac 3. Poctivy rpg od pirani. 

    Dvojku bych bral hned. 

    • toka

      Mě Elex víc frustroval než bavil – a to jsem u toho strávil 90 hodin. Ten počet bugů, špatný ovládání, a hlavně absence informací ohledně skillů a statistik, to jsem Elexu odpustit nemohl. Celý ten interface byl na přes držku. Málo slotů pro všechny ty zbraně, consumables, skilly, class skilly... Radši bych si zahrál znova první Risen, což je pro mne vrchol PB. Ale na Elex 2 čekám taky, abych pravdu řekl. Ten svět byl cool.

  • UltraeMK

    Chtěl bych opravdu nový Gothic, ale Piraně se musí odprostit od jejich stylu, který mi příjde jaksi zastaralý. Naposledy jsem si užil Risen 1 a od té doby nic, miloval bych návrat ke kořenům Gothicu, s atmosférou starých dílů, ale ta hra by musela odpovídat kvalitama na dnešní dobu. Kdyby se jim to povedlo, tak by tím rozhodně zabodovaly, ale jsem skeptický.

    • ten příběh už je takovej trochu zatrpklej, a hlavně starej, spousta lidí co hrála Gothic "tehdy", na něj nedá dopustit, já taky ne, dávám ho za příklad snad při každé debatě u game designu, protože to prostě bylo a bohužel do dnes JE totálně nadčasový. SMutný na tom je to, že Piraně sami buď nepochopili, nebo nejsou schopní zopakovat to, co jednou (dvakrát) udělali tak výborně. A klidně si vydají Risen 2, Risen 3, rovný tunely, a pak ti tady lidi píšou že mají svůj rukopis. Svůj rukopis měl Gothic a Gothic 2(NoTR). Gothic 3 taky, jen to byl trochu jinej rukopis. Risen byl skvělej, bohužel se nedá hrát moc znovu. Nechápu moc, proč se někdo zastává Elexu, pro mě jako pravověrnýho extrémistickýho vlastně jinak fakt hodnýho fandu Piraní to bylo velký zklamání. Nejsem si jistej, jestli ti co se jim Elex tolik líbí, kdy vůbec hráli Gothic, když můžou říct, že je Elex bavil skoro tak jako Zaklínač. No.. kdyby si tak Piraně pustili TOHLE tak bych se na jejich hru zase těšil. Ten člověk uhodil hřebíček...

      • Inquisitor

        Tomu se říká, udeřit hřebíček na hlavičku. Video je naprosto přesný.

      • DeathFish

        Taky souhlasím se vším ve videu. Fakt dobrý, díky za odkaz 🙂

        • jo, podle mě konkrétně ty Natural borders jsou fakt velká věc, člověk má pocit že si všechno odemyká sám (a vlastně jo) a je to šíleně "rewarding" pocit, a taky vlastně to, že ten open world je nainstancovanej, něco se změní na místě který hráč už zná (a začne ho mít rád, ať chce nebo nechce) a to je strašně super, protože on tam bude dál chodit a dál to bude hrát nějakou roli. ty dnešní sandboxy nás často nutí běhat dál a dál a dělat questy a pak už se na to místo nemáme důvod vracet, nic pro nás neznamená. udělat komorní funkční systém je mnohem mnohem pracnější než naflákat tunu generickejch questů na sebevětší mapu. proto se to asi nedělá. a taky žijem v době kdy jsou tržní silou děcka, kterejm jde prodat všechno co je barevný. achjo. trochu sem pil a teď tu plácám v diskuzi😂 

          • DeathFish

            V pohodě, souhlasím se vším 😀 proto se mi ty sandboxové open world hry už zajídají, protože jen uměle (a většinou velmi nudně) natahují herní dobu. Svět ti, jak říkaš, nemá možnost přirůst k srdci a pak ten svět ztrácí duši.


          • Inquisitor

            Z her se stal čistě komerční produkt snažící se zavděčit za každou cenu všem. Takže tam nacpem všechno co teď letí, uděláme to líbivý na první signální a hlavně aby nedejbože někdo neměl zákys. To je cesta do pekel. Ale co reklama zabrala, prachy jsou, a že je hra prázdná a po pár hodinách stereotypu nehratelná? Nevadí koupíme další a jedem nanovo. Stalo se to, co se stalo se vším co se vyrábělo po "domácku" a teď to jede na výrobních linkách. Sekají to jako Baťa cvičky. Prázdný bez duše, ale hlavně že to sype.

            Ale nechci být úplně skeptik, jsou tu pořád výjimky a doufám, že jich bude čím dál víc.

            No nic tak jsem taky vybrečel a můžu jít hrát Gothic :)

            • DeathFish

              Můžete ještě (Ať už Inquisitor nebo SaviCZ), nějaké hry s dobře provedeným světem/open world designem vyjmenovat? Docela by mě zajímalo, co ještě považujete za vyjímky - nějaká doporučení by se hodily 😀

              • Reakce na příspěvek:

                hoj, za mě nic není Gothicu v tomhle aspketu ani podobný, nebo mi to uniklo. ale těžko, už 15 let googluju "games like gothic" 😂

                Ale je pár her co mi přišli fakt dobrý v tom jak tě táhnou příběhem.

                1. Vampire the Masquerade (oba díly)

                2. Vanishing of Ethan Carter (jinej žánr, asi walking sim, ale dobrej)

                3. možná..první Zaklínač.. teď jsem si na něj vzpomněl jak ho tu hrála Šárka

                4. Divinity OS 2 - to je bombová věc, super soundtrack, Rivellon je dobře natabovanej na kytaru(y).

                Ale vlastně neznám třeba nic, co by používalo podobně zemitou (vlastně realistickou) paletu barev. a mě to na hrách štve, líbí se mi, jak piraně pracovaly s texturama a detailem objektů. Veškerá architektura vypadá, jako že bylo možný ji postavit z těch stromů a kamení co jsou kolem. A třeba ty stromy mají skvělou geometrii, když se to dnes namoduje tak to pořád vypadá (pro mě) o dost líp než jiný hry, právě proto že to neřve falešnejma barvama. a k tomu ten zvuk, třeba když se něco hemží v podrostu, takovej skvělej detail..

                Jestli se nebojíš modování a ještě jsi nehrál Návraty (2ku), tak doporučuju. akorát je to tak na 300 hodin a děsně těžký 😀 všechno je na gothicz.net, hlavně boží forum.

                • DeathFish

                  Reakce na příspěvek:

                  Ty jsi asi opravdu velkej fan Gothicu, co? 😀 díky za doporučení, na Vanishing of Ethan Carter se chystám, tak mám aspoň další důvod, proč ho zkusit 😀

                  • Reakce na příspěvek:

                    já mám Gothic 2ku nejradši ze všech her. a zároveň ho nenávidím, protože mi kvůli tomu dochází jak moc velký blbosti občas hraju.

                    • DeathFish

                      Reakce na příspěvek:

                      To už ale není tvoje chyba, ale chyba tvůrců nových her a je jen dobře, že si to uvědomuješ. Více takových uvědomělých lidí! 😀 Vše závisí na prodejích - dokud lidi budou kupovat hloupé hry, budou se hloupé hry dále dělat.

      • Dobrý video! Souhlas se vším co tam říkají.

    • tomwolf

      ja som naopak rad ze ostali verni tomu s cim zacali...maju svoj jedinecny rukopis a ich hry niesu pre kazdeho...a dufam ze to tak aj nadalej ostane...pseudo rpg hier typu zaklinac a skyrim je tu az az....

  • Firingo

    Rozhodně jsem na Elex 2 zvědav. Jednička byla rozhodně dobrá hra, strávil jsem v ní 70 hodin a bavilo mě to. I když mělo to hodně much, je to opravdu jen pro lidi, kterým sedí jejich styl neboť naneštěstí od prvního Gothicu je tam dle mě minimální posun, hraje se to stále skoro stejně, což je boužel vzhledem k časovému rozmezí her pro mě trochu slabina, chce to nebát se i nějakých výraznějších inovací. 

    Vypíchnu i pár věcí co konkrétně mě opravdu neseděli. Prvně inventář, sice jednoduchý styl vypadal na první pohled pěkně ale jak byl složený jen ze dvou barev, primitivních ikonek a textu trvalo mi pár hodin než jsem se v něm naučil orientovat a to je dle mě zbytečné. Druhá věc, která je snad v každé jejich hře, minimální počet obličejů, vyloženě potkáte za hru klidně 5 lidí se zcela stejným obličejem, jen mu dají jiné oblečení nebo brýle. Třetí věc je balanc kdy plasmové pušky a planomety byly neskutečně OP protože jste s každým výstřel srazili na zem a bylo snadné takhle uspamovat s dostatkem munice kohokoliv už v rané fázi hry. Poslední bych zmínil zřejmě zbytečně velkou mapu. Našlo by se toho o dost víc, ale to už mi nekazilo jinak příjemný zážitek ze hry :) 

    • Plasmová puška byla fajn, ale zas měla drahou munici (pro začátek) a zničit s ní smečku čehokoli byl porod (nemluvě o trollech/kyklopech...), takže to zas taková výhoda nebyla.

      Ta velikost mi přišla celkem fajn i před koncem jsem nacházel místa, kde jsem nebyl a zas nebylo to moc daleko od portálů. Ale vzhledem k systému Piraní u Gothica, kdy se svět postupně zvětšoval, tak v dalším by to už mohlo být dost pusté.

      Inventář docela ušel, ale nepochopil jsem, proč u obchodníka se všechny věci sesypaly na jednu obří hromadu, takže prodat cennosti a trofeje bylo na dlouhé hledání a stejně tak nakoupit náboje, které byly až úplně dole.

    • me prisla OP magie...ta ,,imploze,, byl strasny masakr

    • Přesně, byla tam mega velká mapa. Úplně zbytečně.

  • Tak Elex jsem hrál, ale na mě byl příliš obtížný a rozsáhlý. Za prvé mě nebavilo pořád běhat z jednoho konce mapy na druhý, za druhé mi přišlo ne úplně vyvážená obtížnost. Teď jsem hrál Gothic 1 a prošel jsem tím sice s obtížemi, ale byl znán progres ve vypracování postavy, kdy na vysokém levelu dávala Orcy jedním šmahem. V Elexu jsem měl pořád problémy se souboji. Nějak mi to nesedlo.

    • tomwolf

      v elexe je to presne tak isto...v tom su ich hry daleko pred konkurenciou...ten pocit ze to co robis ma zmysel a postava je stale silnejsia...narozdiel od inych nemenovanych "rpg" kde svet leveluje spolu s hracom...

      • No tak to levelovani s hracem nesnasim a myslim ze spousta hracu.

  • Chtěl bych Gothic 4, myslím opravdový Gothic 4 a ne tu chujovinu co udělal Spellbound, nejlépe jako nástupce 3 s lepší grafikou a možná trochu slabšíma fireballama protože gobliní šamani v Nordmaru byli přehnaný

  • Gothic remaster intensifies

  • BoB.2

    Proč dělat pokračování špatné hry?

    • tomwolf

      ze je pre jedneho rozmaznanca slaba neznamena ze sa pri nej nebavili "tisice" ludi...

  • DeathFish

    Zajímalo by mě, kde berou tolik peněz na akvizici tolika různých studií.

  • Vakek

    První pohled na ELEX může odradit, ale je to pravá klasika od Piraní :)

    • tomwolf

      aspon niekto s triezvym nazorom

    • presne toto som zazival ja prve 2 hodiny som myslel ze to vymazem, ale potom som to nemohol prestat hrat

    • Carnage666

      Mě tam strašně vadí že animace chůze je stejná jako ve starym Risen 🤮

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit