Přejít na výpis diskuzí
Tomb Raider se pomalu rýsuje díky novým informacím
27.4.2011 | Petr Poláček
69 příspěvků
-
Lara se ocitna sema na ostrově a s bolavým břichem? Že bychom se konečně dočkaly menstruace? Úplně si to dovedu představit - Lara to dostane v ten nejnevhodnější okamžik, krev stéká po stehnech a láká vlky, takže prvním úkolem bude výroba tampónů z přírodních prostředků. Použité tampony půjde asi používat na tvorbu pastí - vlci půjdou za pachem krve, a pak je Lara dobije posílená Menstrual cramp a Hormonal boost combem. Konečně někdo pochopil kolik možností poskytuje v herním designu ženská postava...
-
-
*1* *1*
-
He...he.
-
-
Jestli mě ve hrách něco fakt točí, tak to sou quick time eventy... a nechápu proč to v poslední době cpou do všeho. Co na tom má být zábavného: "...a teď zmáčkni tenhle čudl a teď zas tenhle..." co to je prostě za gameplay? Mi dycky připadá, že se ze mě někdo snaží dělat idiota..."Umíš zmáčknout tlačítko, když tě o to požádáme?" A nejhorší je, že se jim to často daří...takového RE5 sem málem vyhodil oknem, když už jsem po desáté koukal na tu samou animačku abych si tipnul, co to po mě chcou za čudl, protože jim prostě nedochází, že klávesnice není gamepad. Nehledě na to, že často ani čék netuší, kdy se po něm bude něco takového chtít, takže sleduje cutscénu najednou baf - ....a game over. Jednou se ta hra nějak ovládá, tak se tak má ovládat celou dobu. Vždyť o to v těch hrách přeci jde - že tam je nějaký mechanismus a ten se člověk snaží ovládnout aby tou hrou prošel.
Nebo ty všemožný ručkování, lození atd...jednou se pohybuju W-čkem dopředu, tak proč při ručkování mám najednou střídat L-R mouse button. Dyť to je jak kdybych mačkal dvě tlačítka při běhání jakože střídám nohy. Prostě zábavu si představuji jinak. -
-
Tak to hlavne nepis u vsech clanku o tomb raider uz to pises u druheho ale jinak s tebou souhlasim *4*
-
-
Kdybys nebyl uplné veménko, tak by sis všiml, že to je ten samý článek akorát aktualizovaný, a že ta diskuse pod ním, jak taktéž pořád ta samá.
-
-
Tak me nemusis hned urazet za to ze sem si toho nevsiml a normalne mi to rict ale to te asi bohuzel nenapadlo *3*
-
-
-
Mě to až tak neotravuje. QTE dle mého vznikly tak, že si vývojáři řekli "Hele, a proč by měli hráči jenom čumět na animačku? Ať se do toho taky trošku zapojí, ne?"
-
-
Když chtějí abych se do toho zapojil tak proč tam je animačka? Tak to mají udělat jako v HL..
-
-
Mne nějak ani nevadí, v RE5 to byly stále čtyři tlačítka. Myslím, že tohle odstartovala adventura Shenmue od Segy. Ta vyvíjí arkádové hry no a v dnešní době se to všechno plácá páte přes deváté. Jinak u Mass Effectu 2 to bylo docela povedené stisknout v danou chvíli tlačítko miši a ovlivnit tak situaci, avšak nebylo to nutné a trestané GAME OVER. Celkově jak píšeš si myslím, by se to obešlo i bez toho :-)
-
-
Mass effect 2 to bylo dobře využito a nebylo to v animačkách, navíc to vždy upozornilo zvukem a jěště většinou se shepy 3x podíval na něco, co prozradilo, že uprostřed rozhovoru se může udělat něco navíc. Tohle tady je něco jiného, tady to bude rušivý element :)
-
-
No tem quick time event bejvá většinou zpomalenej ... aspoň poprve .... a já stejně hraju hry na gamepadu, protože to je pohodlnější na ovládání, když to jsou většinou konverze z Xka.
-
-
QTE jsou humus, a je to jeden z důvodů, proč jsem věrný PC a ne konzolím (PLZ, tohle není základ pro flame PC vs konzole). Konzole z lidí dělají kvůli tomuhle jen tupé mačkače tlačítek. Opravdu mě otrávilo, když jsem tuhle ptákovinu viděl v Crysis 2, ale naštěstí v omezené míře.
Vnímám to jako jeden z prvků ztráty herní svobody. Já jsem ten co říká hře co má dělat. Ne naopak. A je to podle mě i jeden z důvodů nevraživosti PC hráčů ke konzolovým hrám. Uráží je to. PCčkáři se prostě nepovažují za tupá zvířata, která ne povel udělají kotrmelec. A divím se, že to konzolistům nevadí a víc proti tomu nebrojí. -
-
Já QTE beru jako zpestření, pokud se vyskytnou občas a umožní hráči udělat něco efektního, rád se na tu interaktivní cutscénu podívám. Pokud ovšem na nich hra částečně stojí, beru to stejně, páč chci hrát hru, ne jen interaktivní film.
2TLBlade Na štěstí je BO jen jedna z těch horších a stupidnějších her na pc, tak ji neuváděj jako příklad za všechny. *3* -
Nechápem úplne zmysel tohoto príspevku , to sú snáď konzolové hry založené len na tom že sa dívaš na video a občas stlačíš klávesu ? Panebože , asi som zaspal dobu pretože vo vačšine hier ktoré som ja hral boli Quick time eventy skvelím dramatickým spestrením počas hrania , ktoré umožovalo robiť interaktívne veci ktoré si predtým nemohol . Typický príklad , v rámci Bossfightu v Resident evil 4 si na ľodke hádzal harpunu po bosákovi a zrazu sa ti zamotala noha do lana a to si musel presekať tak , že si mlátil do tlačítka pre mlee attack nožom . Ako inak by toto mao byť vyriešené ? Mala by v rámci tejto situácie hra predstaviť úplne nový ovládací model pre ruku s nožom ? Asi ťažko . A ak chceš tvrdiť že tam nič také byť nemuselo tak ti rovno poviem že práve toto dodalo celému bossfightu skvelí filmoví a mezabudnutelný náboj , vďaka ktorému si na neho dodnes pamatám , keby som len šiel na ľodke, mieril a strialal , zrejme by mi do pár minút celá scéna vydymila z hlavi. RE 4 pritom ponúkalo dosť kreatívnej slobody, systém nakupovania a kombinovania predmetov ktorí by mohlo kdejaké RPGčko závidieť , obrovské množstvo možností využitia zbraní , rozsiahle leveli , adventúrne úlohy etc. etc. ale QTE jed rozhodne len pridávali na hodnote.
-
Tlačítka mačkají všichni to jen ty se to snažíš dělit na dobré a špatné. Problém PC hráčů je ten že ze sebe dělají něco extra a nikdy si nechtějí přiznat že jsme všichni stejní. Děláte ze sebe něco víc ale ve vašich řadách jsou ty samý děcka jako na konzolích. Je fajn že se nepovažujete za tupá zvířata ale někteří z vás se tak chováte a ty jsi jeden z nich.
-
Tohle byl perfektní základ pro flame pc vs. konzole..
-
PC hráči se nepovažují za tupý zvířata? Tak mi vysvětli, proč hrají CoD? QTE je skvělá věc, díky které si tvůrci mohou zaručit, že tu hru budeš vnímat a budeš připraven na téměř cokoli. Například poslední RE si to zařídil tak, že si prostě i u videí raději dával pozor, a fungovalo to skvěle.
-
-
Když se dívám na nějakou předscriptovanou sekvenci, která se většinou týká dějové události chci si ji v klidu vychutnat a ne se stresovat tím, kdy na mě vyskočí text "Stiskni Q ať se ta kráva postaví na nohy".
-
-
Nevím, proč sem plácáš CoD. Myslíš, že pokud je někdo PCčkář, že nutně musí hrát CoD? To je jako tvrdit, že všem konzolistům vyhovuje QTE. A jak sám vidíš v přízpěvcích kolem, není to pravda.
A nevím proč považovat hráče CoD za tupá zvířata. Nepleť jablka s hruškama, negeneralizuj, neškatulkuj a nesuď podle sebe.
Já si kupuju hry abych je hrál, ne abych si je přehrával. Nechci sledovat rádoby-interaktivní .... něco, a celou dobu se stresovat s tím kdy na mě vybafne nějaká hláška kdy mám něco zmáčknout, protože obzvlášť v načasování těchto věcí mají vývojáři dar umístit to naprosto nevhodně. -
-
Proč jsem "plácám" CoD? Protože ta hra je naprosto stupidní - drž W+LMB pru úspěšné dohrání hry.
"Nepleť jablka s hruškama, negeneralizuj, neškatulkuj a nesuď podle sebe. " - začni s tímto nejdříve u sebe.
"PCčkáři se prostě nepovažují za tupá zvířata, která ne povel udělají kotrmelec." - a co dělají v CoD? Jaký je rozdíl mezi tím, že běží tupě dopředu v CoD nebo jestli mají QTE v jiné hře?
A o jakém stresování to mluvíš? QTE mají pravidelné kombinace tlačítek, takže stačí mít při videosekvenci (například v RE) prsty na na těch tlačítkách a jedna z těch kombinací může vyskočit... Ó jak složité. -
-
Ty budeš ultra čurák
-
TesteraThor: Ty budeš mladší hráč, co? Asi si nikdy neslyšel o on-rails shooterech či o light gun shooterech. Což jsou hry, u kterých se rozdíl mezi "můžeš" a "musíš" nedělá, protǒze hra jde sama kupředu a Ty pouze obstaráváš střelbu. K tomu směřuje i CoD, kde jdeš tunelem a musíš jim projít, protože jinudy nemůžeš... Rozhodně si rád zahraji hru, kde bude občas nějaká ta QTE na odreagování...
-
Hmmm, dostals mě. Naprosto si mě umlátil argumentama T.L.Blade. MÁŠ PRAVDU !!!
- QTE je přece naprosto to samé co ovládání pohybu postavy.
- Ano, stejně jako ty nevidím rozdíl mezi slovy "chceš" a "musíš". Je to vlastně to samé. Proč jedno nezrušíme?
- A hlavně děkuji za vysvětlení. Vždyť nejde přeci o to aby sis zahrál, ale abys splnil předem určený počet zmáčknutí kláves. Protože tak to "nejvyšší tvůrce" chce.
A teď vážně.
Každému vyhovuje něco jiného.
Nech si své tlačítka, já si zase nechám svobodnou vůli.
-
-
Souhlas .. místo toho abych sledoval akční filmovou sekvenci jsem nucen rychle mačkat náhodná a mnohdy nelogicky poskládaná tlačítka a v podstatě skoro nevím co se ve videu děje.
Pokud hraji já tak chci hrát já, pokud je filmeček chci čučet na filmeček. Pokud se na mě něco ve hře valí chci sám ovlivnit jak tomu uteču místo toho abych prostě tupě mačkal nesmyslné náhodné kombinace tlačítek.
Asi jsem staromódní, nevim *2* -
-
Když to jinak nejde hraji hry i na gamepadu (př.Devil May Cry - ten zrovna nemá přerušený filmečky tlačítkováním a je japonskej ), ale stejně mě tohle mačkání irituje přes všechnu mou lásku k Japonské tvorbě od filmů až po hry. Netuším jak moc tohle mají Japonci rádi.
Jediná Japonská hra co jsem hrál a měla zmáčkni tohle tamto, když byla sekvence, byl Ninja warior a tam se to dalo, protože se při zmáčknutí špatného tlačítka neobjevilo "game over" , ale jen se to vrátilo o kousek z5 (k předchozímu tlačítku) takže jsem nedělal jednu sekvenci 10x jen jsem z ní moc neměl. Možná kdyby to aspon takle zaonačili, ale stejně lepší bez toho! *2*
Navíc nemají Ediosáci velitelství v Anglii ? tak o co jim jde jako *1* -
Tohle je obrovská výhoda konzolí, protože na nich jsou tlačítka barevně a tvarově odlišena, díky čemuž se mohu v klidu dívat na video a periferně vidím barvu/tvar tlačítka, takže s tím není žádný problém - a v naprosté většině případů to nejsou "náhodné kombinace tlačítek", ale stále se opakující 2-3 jednoduché kombinace. A na QTE byly postavené celé hry - Bishi Bashi příkladem. Přijde mi, že většina Japonců QTE miluje, "západ" je povětšinou nemusí. Já je mám rozhodně rád...
-
-
-
-
-
-
Presne. Ja ked som to videl prvy krat v tomb riderovi, tak som pozeral cut scenu a zrazu tam bola sipka a ja som len cumel WTF? a potom musel loadovat. *7*
-
QTE mi nevadí, v Resident Evil 4 to naprosto skvěle doplňovalo herní náplň, např kdybych sledoval souboj s Krauserem jen jako videosekvenci, tak by v tom nebyl onen adrenalin, takhle pomocí QTE z toho udělali nervy drásající situaci, která vás stejně jako hlavní postavu nutila udržovat pozornost.
Pokud je tento prvek do hry implementován vkusně, tak nevidím důvod proč by mi to mělo vadit - je to vývoj -
V nových dieloch TR sú podla mňa QTE používané ideálne , ako dobré spestrenie a nie ako hlavný prvok hratelnsti . Inak predstava že QTE b v hrách uberajú slobodu ovladania sa mi zdá byť absúrdna , čo proste neide vyriešiŤ ovládaním a muselo by byť inak iba ako animačka je takto súčasť gameplayu. A tvrdiť že sú quick time eventy len pre tupé hry pre tupých konzolistov je debilita vysokého kalibru , taký Resident evil 4 je na nich do značnej mieri postavený a ide pritom o hru inteligentnejšiu a prepracovanejšiu než vačšina súčasných hier.
-
Quick time eventy už jsou s námi od Legendu, což je můj nejoblíbenější díl série. Crystal Dynamix umí dělat Tomb Raidery, takže ani tentokrát nemám strach, i když se vydávaj dosud neprobádanou cestou..
-
Koncepčně tenhle "nový" TR zní velmi zajímavě a příjemná změna.Snaha autorů přijít s něčím novým se cení.Poslední 3 díly(z toho 1 remake) se povedly,tak snad se povede i tento "restart".
Držím jim palce -
je to hrůza louskat tu španělštinu, škoda, že to není lepší scan. tak píšou tam, že začínat se bude s lukem a pistolí. postupem času ale prý bude mít i další zbraně. kladou prý rovněž velký důraz na otevřenost prostředí.
-
Na tohle se dost tesim, ale ta znimka o QTE mne teda prilis nepotesila *9*