Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Tesim se na tuto herni bombu uz ji mam v predobjednavce na tojepohoda.cz za pecka cenu.
  • Proč prostě neřeknou jsme reálnější arkáda co chce vypadat dobře? Ne oni prostě musí říct nejrealističtější hra. To mne hrozně štve nic bych proti tomu neměl, kdyby furt neměli plnou hubu keců. Když vycházely jedničky, tak se kámoš bál, jestli vůbec bude 3rd person a jestli se to bude dát hrát a pak tohle a tohle je stejný. Jak klouže ve všech zatáčkách, pak zrovna nevypadá, že by musel opatrně s plynem, ale tím si nejsem jist kvůli tomu hroznýmu pištění! Co to sakra je? Nicméně jsem zvědavej
    • Zdá se Ti to pištění silný? Věř, že v leckterým reálným závodním autě je to o dost silnější a horší. Není tam holt žádný tlumění... a dělá to převodovka, používá se přímý ozubení, ne úhlový jako u normálních aut.

      Zvuková stránka věci je už v prvním Shiftu naprosto báječná... a ve dvojce, zdá se, zase o kousek lepší.
    • Jel jsi nekdy v aute??? A jel jsi nekdy v aute s turbem??? *7*
      • http://www.youtube.com/watch?v=dmJH84FnQa8 Tady si můžeš poslechnout pořádnej vysavač *1*
        • Hanzales
          to znám, uřvanec je jedno z mých nejoblíbenějších videí :)
        • Auuuuuuuu.. to trochu bolelo... Nemuzes varovat? *1*
          • To bych zkazil to překvapení *1*
  • Tak já se do rFactoru navezu, protože mě nebaví o něm furt dokola číst jen a jen slavnostný ódy. Přiznejme si, že celej slavnej rFactor je jen tak dobrej, jak dobrá je jeho komunita. Upřímně hrát za ty hnusný nelicencovaný plechovky, co vypadaj všechny stejně a člověk si k nim nevytvoří žádnej vztah, od pohledu neví, co od který může čekat (chybí tu vazba k realitě), to je docela dost bída. Takže první věc, co člověk udělá je, že sáhne po nějaký modifikaci. Máme tu modifikace absolutně výborný, jako je Historic GT & Touring Cars, na který těžce ulítávám a na kterou nedám dopustit, ale pak tu máme tunu dost bídnýho obsahu. Nedávno jsem nainstaloval modifikaci s milovaným XJ-220 a co jsem se nedozvěděl. Že zatáčku se zavazením o plyn nejde projet, protože auto s plynem (byť jen třeba 5 % výkonu) prostě nezatočí, jede rovně a to i ve čtyřicítce. Že nebuduje žádnej přítlak s nabývající rychlostí, takže ve 150 plave po trati, až to není hezký (realita - menší spoiler vzadu, dál účelně uzpůsobenej podvozek). Že má 6ti stupňovou převodovku (originál má samozřejmě 5ti) a podobný kraviny. Vtipnej je i McLaren F1 mód, kde vůbec není znát ta pověstná lenost předku a valivost celýho auta při vyšších rychlostech. Zatím mě nejvíc nadchl právě Historic GT, kde je podvozek ze 60. let opravdu znát, a než si člověk zvykne na ukrutnou nedotáčivost střídanou poletujícím zadkem u E-type, pořádně se zapotí (tedy pokud si nepohrajete nějak extrémně ošklivě s nastavením, takže auto bude třeba jen nedotáčet, zato pojedete trať měsíc a den). Co jsem si stáhl smyčku Nordschleife, tak to bych taky nehodnotil zrovna kladně. Polygony se dost šetřilo a auta často nehezky skáčou, čili musím jít a zkusit objevit jinou verzi. Takže o rFactoru bych mluvil opatrně a nevyzdvyhoval ho do nebeských výšin, leda tak fyzikální engine hry a skvělou práci modderů. Když řeknu A, mám taky říct B.

    A čistě náhodou (opravte mě, pokud se pletu)... Ta míň hardcore simulace, jak se často GTR nazývá, běží na stejným enginu, jako rFactor. A na upraveným enginu GTR běží první Shift. A druhej Shift běží na upraveným enginu prvního. Z EA zní jasně, musí to bej hra pro masy, takže se auta nebudou chovat tak nekompromisně, jako v rFactoru, ale ve chvíli, kdy se najde šikovnej modder, tak by z toho mohl být normální simulátor v dnešní grafice. Vzhledem k tomu, kolik bude v Shiftu2 aut se toho možná jen tak nedočkáme (a možná taky vůbec), ale reality mod na první Shift hru vylepšil o tisíc procent. Pořád tam zůstalo pár blbostí (hopsání, nestabilnost ve vyšších rychlostech jako při tornádu...), ale mezi arkády bych to už neřadil.
    • F1 2002, GTR, GTR2, rFactor, Race07 (+datadisky) - ty všechny používají engine gMotor2. Samozřejmne SimBin/Blimey si je lehce upravili, ale nedá se mluvit o nějak velice výrazné změně.

      Shift1 má také v sobě gMotor2, ale nad ním je ještě jedna vrstva, která zajišťuje známou klouzavost. Některé mody se snaží tuto novou vrstvu potlačovat, aby se hra chovala zase jako GTR2 (předchozí hra stejných lidí).
    • já si teď ujíždim na iracing:-)
      • Já jsem martin! A v životě jsem iRacing nehrál, jen rFactor!
        • pardón jsem si nevšiml,tak ja jsem martin2. a ujíždím si teda na iracing.:-)Rfactor mi nevím proč nejak nesedí.Asi proto,že nemám náladu se v tom tak moc hrabat,věčne instalovat nějaký mody a na nastavení volantu jsem taky nějak nepřišel.Pokud můžu srovnat rfactor s iracingem tak u mě vede iracing.(ale vím že je to subjektivní)Po instalaci jsem prakticky skoro nic nenastavoval a vše funguje jak má.V jednoduchosti je síla....-až na ty peníze teda.:-DD
          • iRacing má dle mého názoru skvělou formu, v jaké je hra naservírovaná. Sice se za všechno platí, ale člověk má jistotu, že obsah bude mít 100% kvalitu. Jen mě moc neberou ty americké pekáče
            • jj.. naservírované to mají opravdu parádně.To se mi na tom právě moc líbí.Amerika mě taky moc nebere,ale třeba takový chevrolet C6R je masakr:-)))Grafika musim říct,že se mi ze všech simulátorů líbí nejvíc díky nasvícení.Nikdy jsem u žádného simulátoru takové neviděl...:-)Prostě to vypadá fakt reálně - stíny a všechno:-)
            • Hanzales
              Ja jezdijem s V8 či Radicalem a už se pomalu objevují i evropské či zámořské tratě ;o) Podle mně až dodělá ten plešatý ale chytrý pán pneumatiky, ostatní polepší trochu engine co do grafiky, k převodovce přibyde nějaká ta další habaďura, tratí, aut 4/4 kousky přibydou (cca 1 a půl až 2 roky) a tou dobou už pomalu bude hafo modů do RF2, k tomu nějaký ten Shift3, Grid 2, LFS 3.0, další 4 evoluce GTR a kdo ví co ještě, takže bude pořád co hrát, juchů :)
    • Samozřejmě. rFactor stojí a padá s modama. Taky na to byl koncipován. Problémem je, že rFactor už je dneska "přemodifikovanej", je pro něj sice velké množství skvělých módů, ale taky hromada naprosto zbytečných a takřka odpadních (vykradené modely, nesmyslná fyzika atd... třeba Subaru WRC co zajede Brno za 1:45 atd...). Ale i tak si myslím, že množství těch velmi dobrých modů i tratí je tak vysoké, že tomu žádná jiná hra snad ani nemůže konkurovat.
    • Ale vsak rF bol vytvoreny pre modovanie. Ako by inak zarucili, vzdy aktualnu sezonu F1, WTCC ..., No tých onicom modov je dost, ale su aj super mody, ten co si spominal, alebo take Fsone, F1 od LMT, a rozne ine mody od znamych skupin, dalej trate su nadherne spravene, samozrejme zase od tych velkych skupin ako CTDP a podobne.

      A myslim, ze v GTR neni uplne rovnaky engine ako v rF.
      • Je to gMotor2 od ISI. Nevím do jaké míry si ho SimBin upravil pro svoje potřeby ale základ je každopádně identický pokud vím.
    • Dobrej je do rFactoru i Octavia Cup od český komunity... rFactor už je taky pořádnej dědeček, uvidíme, jak dopadne dvojka. A taky uvidíme, jak nový GTR, který doufám půjde o dost dál než nějaký Shift 2... no a nad tím vším je pro mě iRacing, který má jedinou nevýhodu v tom, že je v něm málo vozů a tratí, ale zase bezkonkurenčně zpracovaných. Kdyby v iRacingu někdy naskenovali Nordschleife, tak bych byl v sedmým nebi...
      • Hanzales
        já možná i v osmém *1*
  • Ach jaj, vyzera to ehm, cudne. Ok kimacanie hlavi sa dá asi vypnut, ale tie prejazdy zakrut, ziadna plynulost, len smyky. Ziadna idealna stopa vobec nic. Este ten vsade pritomny blur. No jedine co tam bude asi dobr budu zavody v noci.

    Na stole mam volant, ale pochybujem, ze h pouzijem, Shift sa hral lepsie na klavesnici, lebo tie reakcie volantu su uplne opozdene.


    Uz by mohol niekto spravit poriadnu hru(rFactor a pod.), ale s namakanou grafikou, napr od CM a podobne. Predaje by urcite mali, vsak kolko ludi hra rfactor.
    • Hanzales
      No Shift myslím nebyla zase hra, kde by gamepad nebo klávesnice zvítězila nad volantem. Když jsem jel první závod (shift1) s volantem, málem jsem se rozbrečel, neboť ani nešlo regulovat průjezd zatáčkou pohyby volantu a plynu. Po důkladném nastavení pak ale bylo vše v pořádku a třeba Nordshleife se Zondou byla dost zábava a s tím modem pak ještě větší. Pokud hra jela pod 35fps tak už ten volant ale pravda lagoval. (případně známý "render frames ahead=3 nastait na 0) Na gamepad /klávesnici byly spíše NFS Carbon. Ten fakt s volantem hrát nešel a taky hrán ani nebyl, nebo Hot Pursuity atd. I ten Pro Street se hrál možná lépe na gamepadu s analog L1/R1. Jinak ale vše ostatní (grid, flatout) a já nevím co všechno se hrálo vždy lépe na volantu, jen si s tím bylo třeba od defaultu trošku pohrát a mnohdy, pokud má volant 900 stupňů i ubrat rozsah.
  • hahahaha :D, videli ste ako išiel tú poslednú zákrutu na tej trati ? Keby takto rýchlo išiel v Gran Turisme 5 tak vyletí to piesku. A áno, súdim z videa, toto bude arkáda ako hrom, už len vyberanie zákrut hovorí o všetkom.
    • Hanzales
      No já se na Shift 2 hodně těším tak jako tak, ale mně pro změnu zase ťukl pohed na tu první prudkou levotočivou zatáčku :)
      Počítám s tím, že je ta hra cílena trochu jinak a věřím, že si ji užiju na maximum i jako přívrženec simulátorů, člověk od toho jen hold nesmí očekávat "ultra realistic simulator" nebo jak tomu PR říkají ;o) Snad ale jízdní model doladí trošku zase komunita a bude to další skvělá závodní záležitost doplňující různé odnože rychlých kol.
    • fixcz
      tj. poslední zatáčka je pomalejší http://www.youtube.com/watch?v=6uYlICRXJyo
      • Hanzales
        kdyby jenom poslední zatáčka :) s touhle jízdou (na videu z článku) by v iRacing nedojel nikdo nikam :)
        Ono tahle hra je ale samozřejmě cílená jinam, jen ten slogan měli spíše změnit na "the most realistic-looking simulator" protože ta hra simuluje více spíše pocit z jízdy a vůbec pocity závodníka, ale jízní vlastnosti jsou samozřejmě přizpůsobeny širokému hráčstvu. Ale to je důvod proč jsem za tu hru vlastně i rád. Takhle je aspoň na výběr mezi těžkou a realistickou variantou a tímhle a člověk si pak zahraje to či ono podle stávající nálady :) Podle mně se ale nikdy nedočkáme něčeho, co bude mít slušnou grafiku, fyziku a kariéru dohromady. Ani třeba NFS s dlouhými cestami a fyzikou klidně i toho shiftu asi nehrozí. Což je samozřejmě škoda, protože kvalitní fyzikální model se dá tomu casual hráčstvu asistentama přizpůsobit vždy, ale arkádový jízdní model už k rozumnému chování aut nenaučíte... Shift má naštěstí něco mezi a asoň se dá jízdě toho auta věřit a po trochu úpravách komunitou se to ani nějak moc nevzdalujě hrám typu GTR. Víceméně věřím, že nějaký ten mod odstraní, nebo zredukuje i ty "kokpitotřasy"
        • No mě to právě štve. Buď tu máme hardcore simulátory s nudnou grafikou nebo arkády s pěknou grafikou, ale strašnou fyzikou... Shift2 vypadá sice fakt pěkně vizuálně (na PC to zatím nemá konkurenci), ale mně třeba tydle "něco mezi" nebaví. Hrát na volantu něco, kde se auto nechová přesně podle reálu mi příjde mnohem horší, než hrát hardcore sim na klávesnici, nerad se při jízdě přizpůsobuji jiným fyzikálním zákonům než těm, na které jsem zvyklý ze skuečného ježdění *4* Nezbývá než vložit naděje do rF2. Když se povede graficky a zlepší feedback, tak to bude fajn.
          • No rF2 uz by mohol konecne byt. Povodne sa planovalo do konca roka 2010 len sa to nejak pretiahlo :-D
          • Hanzales
            Přesně no ;o) Já jsem hlavně nadšený, ře vývojáři jak iRacing, tak rFactor, LFS a nkPro pracují na novém modelu (fyzice) pneumatik. Veškerá práce prý přináší opravdu šťavnaté ovoce, tak jsem velmi zvědav, jak se to vše vyklube ;o)
  • Rfactor si na klávesnici zahraješ jenom to nesmí být klávesnice na notebooku na té se nedá ze závodních her hrát skoro nic.Zajímyvý bylo ,že i když jsem k notebooku připojil externí klávesu reagovalo to furt stejně blbě. Volant tam šel ,ale ta klávesa je na zabití.
    • jj zahrajes, ale bez asistentov to nebude nikdy take rychle kolo ako na volante,
  • Wow......... absolutně nic neříkající.

    K WRC 2010 taky dělal promo Petter Solberg i když hra stojí za starou belu. Pokakaný pre-release adverisment -)
    • Jo, zrovnatak Tomáš Hrdinka byl na krabici Rally Championship Xtreme a psal tam něco ve smyslu "nejrealističtější rally simulátor, jaký jsem kdy hrál" a o pár měsíců později prozradil v jednom rozhovoru, že počítačové hry nikdy nehrál *4*
  • docela zvláštní, že PR video, který má ukázat, jak si hru dává konečně někdo zkušenej, tak ve videu "propálí", že vlastně hraje ze statickýho pohledu z kapoty a né z toho ultrasupermegarealistickho pohledu z přilby.. přecijen.. v tu chvíli se trochu EA kope do zadku při pomyšlení na to srovnávací video mezi Shift 2 - Forzou 3 - a GT.. kde byl tenhle zásadní rozdíl v dynamice pohledu hodně vyzdvihován.

    prostě ten pohled vypadá dobře na videu, ale ve Forze, GT a spoustě dalších her je ta "strnulost" pohledu z nějakýho důvodu
  • mmrrxx
    to bude hra co bez volantu nema zmysel hrat *3*
    • Neboj, pokud to dělá EA tak to půjde ovládat i na klávesnici .) Ještě jsem se nesetkal se závodní hrou od EA která by byla primárně dělaná pro volant. Zatím vše co vydali i když jsi ovládal ťukáním na šipky klávesnice tak jsi mohl valit jak Fitipaldi :D
      Podle toho se taky hodně pozná jak je dělaná fyzika aut, v pořádných závodech pro PC jako např (rFactor, iRacing, nebo třeba ne tak extrémní simulace jako GTR, GTR2, GTR Evo, Race07) si na klávesnici nezahraješ a pokud ano tak jen velmi těžko. A je to jedině dobře, lidi co chtějí pořádnou fyziku by si neměli stěžovat že jim to nejde ovládat na klávesnici. To si přece ani nikdo nemůže vychutnat. Nevím jak bych se cítil kdybych svoje auto ovládal mačkáním tlačitka doleva / doprava na palubovce :DD...
      • to poťukavání na klávesnici jde snadno vyřešit přidaním ovládání na myši, na přidávání plynu můžeš mít pomocníka akorát na to všichni prdí to tam dávat
    • To je možné, já volant nemám a na Shifty 2 se nechystám, ale kdybych volant měl, myslím že by mi docela vadilo mít volant před sebou a zároveň ho ještě vidět na obrazovce - tedy v tom pro Shift "hlavním" a specifickém pohledu...
      • To snad pude vypnout, taky to nemam rad.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit