Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • http://www.youtube.com/watch?v=fwWrDtkJdTs

    Najdete i objasnění ohledně falangy ;-)
  • námořní gameplay:
    http://www.youtube.com/watch?v=wZthalx7bnQ&feature=c4-overview&list=UUugJq15BiB-c1NDYPHiznWQ
  • Can minor settlements be upgraded in the campaign to have walls on the battlefield?
    No only province capitals have walls and only they will have walled siege maps on the battlefield.

    What the ....??!! Když vezmu v potaz že Magna Graecia obsahuje Sicílii a jih Itálie - tak jenom římani budou mít hradby - a co sakra Syrakusy - dávný spojenec Sparty?? Ty měli ve své době jedno z nejlepších opevnění....nebo jsou tam snad i nějaká malá města?? Tohle by vůbec neodpovídalo prologu....vlastně jsem z toho zmatenej....
    • řekl bych, že právě Syrakusy budou hlavním městem té provincie. každopádně bitvy o osady, které nejsou hlavním městem té, které provincie se nemusejí vůbec odehrávat uvnitř osady, ale třeba v prostoru vedle (stejně jako v empire). údajně kvůli velkému počtu regionů (3-4 na provincii) - aby vetšina bitev ve hře nebyla jenom o mrcasení s beranidly a dobývacími věžemi.
      • http://maps.totalwar.com/
        nejsou - právě že nejsou....no já tomu rozumím, ale jsou města, která bych chtěl dobít - tak nějak postaru :D
  • Zrovna jsem si uvědomil že 3. září vychazí ROME a já 10. píšu opravné zkoušky *1* Já se nevyučím *8*
  • Cus hosi chtel jsem se zeptat budou se tam stridat rocni doby.V zadnem videu jsem nevidel zimu byla by to skoda kdyby rimani utocily na severu a nebyl by tam snih. *9*
    • Walldstein
      Já nevim ale už v původním RTW se období střídala tak proč by to měli měnit...
      • Protože prý jeden tah=jeden rok....s podivem jsem nikde neviděl tohle oficiálně potvrzené, ale ostatní vydané info mě v tom utvrzuje....nevím jestli to bylo prologem (tedy jasně daným co máte udělat), protože v gameplay v prologu trénuje pouze jednu jednotku za tah - doufám, že to tak nebude - jasně vím, že za rok si armádu nevytvořím, ale do pěti let/tahů musím mít ze dvou tří měst celou invazní armádu....tak nějak mi občas přišli trénovací časy hrůzostrašné....na jednu stranu člověk nemůže čekat, že za měsíc bude mít na poli plnou hordu maníků, ale trénovat každý tah pouze po jedné....no však mi rozumíte no ne?? ;-) Uvidíme jak to bude....V Rome I sme museli dokonce stavět pouze po jedné budově a já si říkal - tak mám tu Řím největší a nejelpší město a mám jenom tolik otroků aby postavili za sedm let jenom akvadukt - proč nepošlou pár maníků i na ty hradby?? :D To už se naštěstí změnilo....pokud opravdu udělli z tahu rok - očekávám zrychlení tvorby armád....jinak netrpělivostí zase prokoušu nějakej kabel nervozitou :D
        • Keď už sme pri tej nervozite :D nenašiel si ešte náhodou tú druhú várku odpovedí ot toho... no teraz si nespomeniem na jeho meno :D lebo už aj ja som nervózny z čakania :D diky vopred ;-))
          • Tom museli vypustit teprve někdy včera večer - jelikož předevčírem jsem to tam nikde nenašel....ale tak díky za link....jdu si počíst....
          • http://forums.totalwar.com/showthread.php/72354-Jack-Answers-Updated-with-part-2!?s=132a9a926571dee367d1376a48ba50e8

            tady jsou obě části
            • no ja som tu dal to isté, aj v mojom sú obe časti len som chcel podotknúť, že dole je druhá časť ;-))
          • už som to našiel http://forums.totalwar.com/showthread.php/72354-Jack-Answers dole je pokračovanie, už o dosť menej info ale predsa len niečo ;-)
    • Na mapě kampaně se období střídat nebudou....různá počasí budou samozřejmě v bitvách a roční období budou v bitvách obsažené také....pravděpodobně bude záležet na tom kde se bitva odehrává....přesná odpověď od CA:
      Are there different seasons on the campaign map and how are they implemented? Is there attrition on the campaign map?
      I'm answering these two together as they are linked. Seasons do not make an appearance on the campaign map but are in battles. What we do have on the campaign map is a wide variety of different terrain from snow, deserts, deep sea to mountain passes. This is a good opportunity to talk about how this has changed for Rome II. Environmental attrition is taken for standing in a terrain type but also when moving through it otherwise you might be able to bypass some of it by using forced march. Siege attackers also take attrition. Siege defenders take attrition when besieged, unless they are in a settlement with a port that isn't blockaded. They will also hold out for twice as long.
      • to se mi líbí, že obležená města s přístavem, který není pod blokádou vydrží dvakrát déle.
    • Určitě

      Hoši z Creative Assembly tady celou dobu básní o reálný hře, takže bych řek že takový základní prvek nevynechají. *3*
      • a proto tam mají města velká jak dnešní Tokyo s aglomeracemi *1*
        • Já naopak těm městům holduju, už to nejsou ty čtverečky nebo obdélníčky či kroužky(ovály-Shogun II) ale souhlasím že trochu menší být mohli.
          • Walldstein
            Proč menší? Je třeba si uvědomit že tehdy měla města mnohem více rozlehlých staveb jak dnes, obrovské trhy, náměstí, divadla, chrámy (vzhledem k tomu, že římský pantheon čítal něco kolem padesátky bohů tak jistě nebyl jen jeden ten chrám), široké ulice, lázně atd. atd.. není důvod aby byla malinkatá...
            • Moc si nepochopil co jsem tím chtěl říci. Podívej se třeba na Koloseum, přežilo zemětřesení, a ne jedno. Možná část z něho spadla, ale stojí dodnes, a jak je staré ? 2000 let.

              Tehdy bylo stavebnictví na vrcholu. Souhlasím s tebou že obyčejné domy nevydržely, ale já se bavil o těch stavbách které vydržely, možná stáli na tu dobu hodně peněz ale vydrželi.

              Jednoduše jsem tím chtěl říci že ty budovy jsou postavené velice precizním způsobem který mi nejsme schopni napodobit. *3*
            • sv.Georgius
              Ale tohle je trochu naivní. Ano velké stavby nějak odolali ale kolik těch staveb je co se dochovalo ze starověku ? Po 2000 letech by tu z měst zůstali trosky polorozbořené domy stejně jako po starověku hromada sutin.

              Taky si uvědom že stavby co vydrželi jsou kámen a kámen odolá po tísiciletí s stavby co vydrželi jsou megalomanské nebo v podstatě mramor.

              Uvědom si že ve starověkých měst byli pompézní jenom veřejné stavby a chrámy. Jinak města byli celkem pajzl kdy bohatí aristokraté utíkaly na venkov kde si stavěli pompézní vily. Ale z tohohle se nic nedochovalo.

              Spíše než kvalitu si zaslouží pochvalu estetika a umělecké cítění. To dnes není už vůbec. Taky si uvědom tady člověk žije v domě tak za 3-6 milionu ale když přepočítali kolik by stál dříve barák v Římě tak to vyšlo na 50-200 milionu ceny všechno bylo jiné proto tam bylo tolik chudiny ale tohle je nadlouho.
            • Ano určitě jim to muselo dát spoustu práce ale postavily to. Naši architekti či stavitelé by neměly vůbec tucha jak to postavit tak aby to odolalo času. Ve Starověku stavěly lidé proto aby po nich něco zůstalo, dnes se staví aby se rychle bydlelo jenže to postrádá kvalitu. Kdybys nechal rodinný domek z naší doby stát 100 let ladem tak by ten barák byl napůl rozbořenej kdybys ho po 100 letech viděl. Jsem velký obdivovatel starověkých inženýrů/architektů/stavitelů protože ti věděly jak se mají správně stavět budovy. *3* *4*
            • Nesouhlasim ;-) Diky dovolenklam jsem videl celkem dost "historickych mest", resp. jejich jader, ci pozustatku (zalezi jestli prezili, ci byli zbourany), a velikost bych zde moc nehledal. Ono je vtipne, kdyz nekam dojedete, a zjistite ze 1000x opevovane historicke misto je vlastne jen kupa kamenu na (z dnesniho uhlu pohledu) vtipnem rozsahu.
              Ale to vse odpovida dobe.. a musim uznat, ze se casem neco rozrostlo.
              Spis skladam obdiv stavitelum, bo prace s tim musela byt silena....
            • Dnešní nejrozlehlejší město světa je Tokio, řekl bych že starověký Řím nebyl ani poloviční a přitom to bývalo největší město světa s tehdy dvěma miliony obyvateli. Autoři prostě chtěli ty města zvýraznit což jenom vítám, ale zase se to nesmí přehánět *3* *3*
  • Co to sakra má bejt za falangu ???????? falanga se vyznačovala dlouhejma kopíma (3-4 metry) ale tohle je směšný to už se i římské triari víc podobají falanze tohle jsou prostě kopiníci s nataženejma kopíma ale né žádná falanga !!!!!!!!!!!!!!!! a jakýho de-ila v CA napdlo to že jízdu půjde používat stejně jako rytíře ve středověku !!!!!!!!! absolutní ignorace starověké taktiky *16* *16* *16* *16* *16* *16*
    • údajně mají být ve hře dva druhy falang - jedna s obyčejnými kopníky (ve videu), schopná reagovat na útok z boku a druhá statická "ježkovitá" , ale bez možnosti reakce (pro natočení nebo pohyb potřeba rozpustit falangu - podobně jako s pikenýry v empire). zajímavě zní i dva druhy želv pro římany
      • díky tak to jsem nevědě to by pak bylo něco jiného...
    • Magister_Peditum
      Falanga je název čtvercové formace. To nemá s délkou kopí co dělat. A k té jízdě. Equites se pravda pro tento úkol nepoužívali, ale pramáti středověkých rytířů - starověcí katafrakti - pro nájezdy do linií pěchoty byli přímo stvořeni.
      • jasně to že je falanga název formace beru ale takle prostě falanga nevypadala (to že 1. řada sevře štíty a napne kopí není falanga) k té jízdě u katafraktů je to pravda ale obecně ve se ve starověku považovala za nejdůležitější složku armády pěchota a tohle s jízdou BEZ TŘMENŮ dělat prostě nešlo (nemyslim to vtom videu ale třeba v bitvě o nil)
    • Ale hovnoo meleš sračkyy.
      • můžeš mi říct včem melu sr@čky????? vtom že tohle římský equites nedělali?????
    • a mohl by si trochu rozvést ty taktiky, myslím to s tou středověkou a starověkou jízdou.
      • Máš pravdu s tou jízdou. Taky se mi to nezdá... ty třmeny se do evropy dostali až 700 let potom
      • jj klidně ve starověku neznali třmeny a proto jízda nebyla nai nemohla být účinná kdežto středověcí rytíři třmeny měly a porto mohli najet do pěchoty nepopadat u toho
  • Podívejte se na tohle. Jedno delší video z prologu:
    http://www.youtube.com/watch?v=EM4gLC2jGLI

    Ke konci videa je ukázka bitvy....jak se (jeho jméno mi vypadlo) CA maník zakecává s redaktorem celkem slušně ztrácí bitvu....a AI mu jde po generálovi jak slepice po flusu, jakmila je zranitelný honí ho po celé herní ploše....a rozhodně je to lepší ukázka bitevní AI, než to skirmish video - kde ten maník je totální - no však víte....
    • smejki
      jé, já jsem úplně minul informaci, že je tam nově line-of-sight *8*
      Tak to mě teď Rome 2 začíná zajímat zatraceně moc!
    • Magister_Peditum
      Tady je druhá verze bitvy:
      http://www.youtube.com/watch?v=iy49TFEycTI

      S jiným redaktorem, ale s úplně stejnou taktikou. AI reaguje navlas stejně, takže mám podezření, že šlo o předskriptovanou ukázku.
    • jen bych chtěl doplnit že téhle bitvy koluje po youtube více verzí (myslím že 3) takže jestli hledáte jako já každou zmínku o Rome 2 tak se určitě koukněte po youtube
      • Zrovna ta bitva co je obsažena v článku není ani v jedné verzi natolik dobrá - jako ta co je v tom co jsem nahodil o kousek výše....třeba zjištění, že neuvidím jednotky nepřítele, protože ve výhledu mých jednotek je kopec - vynikající....a to že AI využila toho, že je nevidíme a rozprostřela a posunla jednotky natolik rychle, že jeho stingers nestačili ani utéct....líbí se mi to....i když ta pevnost - no nevím nevím - snad bude možnost ji nějak vylepšovat (třeba v tech. stromu) nebo byla jen přizpůsobena prologu, protože asi všichni víme jak vypadala standartní Římská pevnost legie....
        • No, tak tohle může být standartní pochodový římský tábor (pro menší počet vojáků). Není trvalý tábor legie, které byly většinou již postaveny z kamene a později z nich vyrůstaly i města.
          • Magister_Peditum
            Stálé tábory (které už mohly být vybaveny kvalitnějším opevněním) se začaly budovat až v době po Mariových reformách, spíš ale až za císařství.
            • Já nemyslel stálé tábory, ale Římská pevnost čili tedy tábor - byl vždy uzavřený a měl kolem sebe příkop a většinou i s kůly....myslím, že to se používalo i před reformami....a nebo už v tom mám bordel a melu nesmysly....jdu za kamarádem googlem - on mi osvěží paměť....
  • Will there be a legendary difficulty?
    Yes.

    CHALLENGE ACCEPTED!
    • pokud půjde o extrémní AI souhlas, pokud půjde o extrémní cheatování AI, nezájem

      už v prvním díle rozdíly v obtížnosti bojů byly jen na základě dodávání neviditelných hvězdiček nepřátelským generálům (5 hvězd na Very Hard), vzhledem k tomu, že se lepší AI s vyšší obtížností nekonalo, jsem tak ani neměl důvod se sám sebe nechat dobrovolně diskriminovat
  • Hoši, hoši, kdo z hratelných národů má nejlepší lučištníky? Vím, že ve starověku se to moc nejelo a Římani, Řekové, Makedonci atd na tohle byli docela břídilové...Egypt?
    • Římští lučištníci stejně jako kavaléri nestáli moc za nic svět dobyli s pěchotou...makedonci měli na starověká měřítka dobrou kavalérii a samozřejmě nejlepší falangu střelci průměrný...jestli hledáš nejlepší střelce ber parthy ale tam zas nemůžeš mluvi to lučištnících jako spíš o střelcích na koních ti se v doprovodu katafraktů vyrovnali a doká zali odolat legiím (někdy je i pemoct)...egypt měl dobrý střelce ale jinak v té době spíš upadal...u barbarů to bylo podle toho v jakém kmeni a opravdu nevim jak tad bude vypadat sraz barbarů a legie.
      • To mas pravdu,parthove byli pro Rim velkym oriskem,jejich jizdni strelecke jednotky jim davali dosti zabrat,legiím
        • to byl taky důvod proč se řím nikdy neposunul na východ a mesopotámii ovládal asi jenom 2 roky
    • první Rome jsem dohrál dlouhou kampaň víc jak pětkrát za různé národy a lučistníky jsem používal minimálně anebo za Kartágo vůbec... těch situací, kdy je lepší mít alespoň pár lučistníků namísto těžké pěchoty nebo extra kavalerii na vpády do zad je minimum, damage co udělají taky většinou za nic nestála a navíc v otevřených prostranstvích je ještě bylo potřeba hlídat, takže na sebe ještě vázali další pěchotní oddíly

      já je využil snad jen při obléhání vlastních měst k ničení beranidel a obléhacích věží, občas při bránění mostu proti přesile a pak v začátcích kampaně za Egypt, protože z počátku chybí pořádné jednotky

      uvidím, jestli Rome 2 přinese změny
      • Technicky vzato - v Shogunovi lučištnické jednotky rozhodně nejsou zbytečné, takže asi není důvod, aby tomu tak bylo v Rome 2. Jako s každou jednotkou to s nimi chce umět. Využívat terénu, stavět je pokud možno do lesa a při srážce pěchoty nepříteli do boku. BTW Římané maj proti lučištníkům želvu, takže bezvýznamná složka vojska to jistě nebude.
        • Tak formace testudo byla i v prvnim dile
      • než se tu objeví nějaká chytrá hlava opět zdůrazňuji, že mluvím o singleplayer kampani............
    • krétští lučitníci (nebo spíše způsob boje) a určitě skýthové
      • NA ty jsem zapomněl....např. Římané mají schopné lučištníky, ale spíše v rámci kvality vybavení....přirozeně nejelpší lučištníci jsou ti "barbarští" mají velké zkušenosti, znají správné metody výroby luků a jsou v tom od přírody dobří....jenže tohle není skutečnost že jo?? :D uvidíme kdo zaujme postavení nejlepších střelců....
        • A co Egypt?
        • Římané měli lučištníky vždy jako pomocné sbory. Jinak jo, ti barbaři to s lukem pekelně uměli, stejně tak i východní národy. Já osobně budu asi spíše vsázet na prakovníky, to byli teprve borci. V mnohém převyšovali lučitníky, dokonce i v délce dostřelu...
    • ehm - co třeba Krétští lučištníci?? V Rome I to nebyla smyšlená jednotka....
    • Persie --- Parthové, tam bych asi hledal, u východních národů
  • Už se ví jak to bude s doplňováním posil? Jestli jako dřív se budou muset přecvičovat a nebo to bude automaticky pokud budou ve městě nebo mít u sebe generála.
    • Pokud se ptas jestli jednotky ktere ztratili v bitve cast svych muzu se budou doplnovat tak ano, ale za urcitych podminek.
    • Psali, že budeš mít omezený počet oddílů(legii) a ty se budou doplňovat.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit