Přejít na výpis diskuzí

Total War Saga: Thrones of Britannia – recenze

2.5.2018 19:32
Václav Pecháček 24 příspěvků

Domníval jsem se, že nová dílčí strategická série Total War Saga má být experimentálním prostorem. Že má zkoušet různé variace, ohýbat pravidla, hrát si se zažitými koncepty tak, jak by si to klasický díl nemohl dovolit. Že zkrátka bude vypadat trochu jako Rise of the Tomb Kings, vynikající DLC k druhému...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Zdravim, ja odehral cca 16 hodin za Wessex. Dobyl jsem uplne celou mapu.
    Pro me urcite zadne zklamani klasicky dobry Total War
    Plusy
    Grafika vypada to vazne skvele jen jednou jsem narazil na bug kdy ma armada stala vedle reky ale reka se vznasela, skvele animace sipu vcetne zvuku
    Zadni agenti nikdy me nebavili byli spis na obtiz v Attilovi prilezli vzdycky nesmirne namakani typci ke konci a dokazali tam delat neskutecne nesmysli a chytat je po mape me nebavilo. Jedine bych si umel prdstavit speha kvuli dohledu
    Kratsi nahravaci casy. V Attilovi i kdyz byla pul mapy dobyta tak se to nahrava neskutecne dlouho
    Minusy
    Spatne reseny move point a stridani mezirocniho obdobi. Nez dojdu z vychodu na zapad to trva 3 roky?? 16 let ze severu na jih? Silene. Mohli tam nechat ten rychlej presun a treba kvuli nemu obetovat zasoby coz je taky super novinka hned si rozmyslite jetli se vydate nekam daleko a ke vsemu v zime. Taky tam mohli nechat nejake prepady v trave a tohle manevrovani armad udelat trochu detailneji.A plavba lodi taky desne pomala
  • Mam odehrano o vikendu. Cca. 12 hod dohromady. Rozhrani je o zvyku a osobne tam najdu vsechno co potrebuju. Novy system doplnovani armad je supr. To ze armada musi vystavi s jidlem taky supr. To ze ji dochazi jidlo na nepratelskem uzemi taky supr. System regionu a privincii uplne presne odpovida dobe. Presna tehle to tehdy vypadalo. Jedna hlavni mesto spousta vesnic kazda invazni armada mela nejdrive uspechy potom doslo k hlavni bitve u mesta nebo na poli.Armad nebylo hodne a pokud jste o nejakou prisli meli jate velky, ppravdu velky problem a v podstate jste prisli o korunu. Takze za me realna historicka strategie. Diplomacie snad poprve dela co ma a dodrzuje dohody. Rychlost pohybu po mape kampane........neralna. celou anglii projdete za cca 15 let. Chapu, ze se tim ma dodat pocit narocnosti v logistice, ale chce to alespon o 50% vice movement point. To ze kazde mesto ma vlastni stilizaci i velke i male je taly historicky presne. Jen si davejte na zacatku pozor..... pokud k odmeknuti technologie je vyzadavana nejaka budova a vy ji v zadnem meste nemuzete najit.....je to protoze tam opravdu neni. Musite proste dobit mesto ktere ji muze stavet. Hra po me chtela trhy a zadne s mych mest nebylo trzni. Az kdyz jsem dobil....nazev si nepamatuju jine mesto zjistil jsme, ze hlavni budova je trzni a potom to teprve slo. Je to tedy hodne o zdrojich na mape. Celkove vzato ta hra je prvni total war, kterej je historicky verny ke svoji dobe. Proto tolik rozcarovani ze skupiny, ale jako celek je ta hra prijemna, sice zdlouhava, ale o to vic zabavy prinese. Za me jeden s nejlepsich total waru. A to jsme jich uz odehral. Zacal jsem na Rome jednicce a krom Shoguna 2 jsme hral vsechny a dlouhoooo. :) omlouvam se za preklepy atd. Pisu na mobilu a rychle.
  • Dovolim si s recenzi docela nesouhlasit. Mam hotovou komplet 1 kampan a spokojenost. AI je min debilni jak v Attile hlavne na mape kampane... Rody a slechta se musi resit vse ma svuj vliv. Bitvy jsou lepsi jak v Attile. Optimalizace je lepsi. V pozdni casti kampane se nestane ze mate hodne penez( vzdy je za co utracet) Doplnovani i verbovani armady se me libi i s propracovanosti zasob a jidla.. Rozhrani se da nastavit dle libosti. Hraju tw 12let a za me 8/10.
    • Presne. Souhlasim se vsim.
  • XXDarthVaderXX
    Taková menší vsukva k recenzi...

    Pokud chci zobrazení co jaká jednotka umí, tak kliknu na mezerník. To samé platí i pro mapu kampaně, takže ano, ty informace tam jsou. Dá se na to přijít celkem snadno....tak do hodinky na to člověk přijde sám, ale ano, mohlo by to být zakomponováno v tutorialu, ale na druhou stranu, kdo z nás trošku zkušenějších pouští tutorial?...nikdo. Těm ostatním snad doporučím pustit rádce pro kampaň, kde to jistě bude.

    To jestli je Warhammer I či II tak moc přehlednej...no nevím
  • sabracon
    Co by jste doporucili ? Attilu nebo tohle ? Cena je stejna a technicky mi to prijde taky dost stejny co se tyce grafiky.
    • Attila z toho jednoznačně vyznívá líp. Je více user-friendly, zajímavý frakce s odlišným typem hraní a ten samy engine
  • Tu hru jsem zapl a hned v 1. Bitve zmacknu mezernik a hele ..nastaveni uzivatelskeho rozhrani
  • Zatím jsem nehrál, chystám se na to o víkendu...ale už jen dle menu (ve kterém jsem byl) má ta hra za mě OBROVSKÉ mínus...zase omezenej engine na 3GB grafické paměti...v dnešní době je to TRAPNÝ!!!
    • Bohužel je to tak. Stále jen 32bit engine je dosti omezující. Sám mám 1080ti a při pohledu na nastavení, kde je hra schopná efektivně využít jen 3GB grafické paměti, se mi chce brečet.
  • No, tak mám odehráno pár hodin..

    Kdyby ve hře nebyly hezké realtimové boje... tak zbytek je dost málo i na nějakou flashovku na webu - to je takový první pocit, trochu přehnaný, já vím, ale přijde mi to tak. Samozřejmě, odehráno jest pár hodin, kdoví, jak to bude dál.

    Celá má dosavadní hra byla jen o tom nabrat si pár vojáků (postupné doplňování se mi líbí) a vytvořit si tak jednu armádu (aby byla konkurence schopná)... víc armád mít nemůžete, ani si bránit ostatní města či usedlosti, neboť na to nemáte jídlo (leda že objetujete spokojenost a rychlost doplňování jednotek). No a následně běháte s armádou z místa na místo - mapa je vlastně dost velká, takže dost často jen klikáte na tlačítko další tah.
    Co se týče stavění - jen postupně odklikáte stavbu budov na víc peněz, nebo jídla.
    Technologie se odemykají postupně a naprosto lineárně - v podstatě budí dojem toho, že zkoumáte to, co ve hře děláte - víc bojujete, tak máte vojenské technologie, víc budujete, tak máte občanské technologie.
    Hrozně fajn je, když druhý tah jste díky spojencům, co máte od začátku hry, vmanipulováni do několika válek najednou. (při záhy spuštěné nové hře, jsem prostě spojenectví vypověděl a byl klid- ono když se na vás hrnou armády ze všech stran a vy s tou jednou se je snažíte nahánět - no otrava).
    Taktické možnosti vlastně nijaké, úkoly jsou naprosto nesmyslné - jako když mám zabrat město, které je přes půlku mapy - jako proč, proboha?
    Hra má spoustu náznaků, ale nic není doladěné - jakoby ve hře nic nemělo jakýkoli význam! Takže trocha té zábavy začíná až u bojů, které jsou prostě standard. PS: Uživatelské rozhraní, ovladání a podobně je naprosto v pořádku, intuitivní, přehledné a od první chvíle jsem s tím neměl ani malinkatý problém (naposledy jsem hrál Total war: Medieval :)), tak nevím co tím bylo myšleno v recenzi. Tohle je asi jediný aspekt hry, ke kterému nemám ani nejmenší výtku :-D (což je ale děsně málo )
    • naposled .. medieval 1 ?? tak to ti muselo od 2d placek připadat jako tochnologické orgie : D ja?
      • medieval dvojku... :) Chvilku taky Empire (ale to fakt jen chvilku)... ostatní mě nezaujali tématem.

        V.Pecháček: Je to o přístupu, a o tom jak je kdo zvyklej. Upřímě, mít všechny informace o všem přímo viditelné tak se to šíleně znepřehlední, nebo ne? Navíc vizuálně vidím co potřebuju, pokud to chci přesně tak tou myší přejedu nad jednotkou a je to... vzhledem k tomu že nejsem typickej hřáč Total waru, ale naopak velmi typickej hráč her od paradoxu (CK, EU, Stellaris) - tak je tu to uživatelské rozhraní pro mě vcelku ráj :-D
    • vaclav.pechacek
      No jo, oproti Medievalu... Možná jsem rozmazlený, ale nemít před sebou na mapě rozložené informace o městech, nevidět na bitevním poli VŮBEC ŽÁDNÉ detaily o jednotkách, aniž bych na ně musel přímo najet myší, plus ještě dost hrozná menu (například to s přidělováním estates, nemožnost jednoduše rozkliknout guvernéra u města) nebo nemožnost minimalizovat obrazovku narativní volby, abyste se podívali, o kom nebo o čem vlastně rozhodujete, to všechno mě dohromady fakt štve. Obzvlášť oproti Warhammeru, který to všechno dělá líp, ale i obecně oproti ostatním strategiím, žánru, v němž je způsob předávání mnohdy komplexních informací jedním z nejdůležitějších prvků.

      Uvidíš. Jestli tě to nezačne štvát, tak máš zjevně tlustší kůži než já (nebo nejsi zhýčkaný modernějšími díly), ale osobně bych se divil, kdyby se ti to množství zbytečného klikání a nejistoty nezačalo po dalších pár hodinách zajídat. Pokud ne, tím líp :) Budu jenom rád, když se přes moje trable co nejvíc lidí přenese (nebo je vůbec nepocítí) a hru si maximálně užije. Jen ať hry rozdávají radost, nafrněným recenzentům navzdory.
      • XXDarthVaderXX
        Pánové nechci se nikoho dotknout(zvláště pan Aleš Smutný je taková urážlivka), ale tady je pouze vidět, že nikdo z vás neví co je to tutorial u her a pak jednoduchá věc, která si třeba říká nastavení, kde je většinou vše potřebné. Pak se člověk nemůže divit, že něco chybí, když je to zrovna vypnuté. Ano, autoři udělali tu chybu, že nenacpali tutorial jako u WH I, II rovnou pod nos. Ono by stačilo tak málo...jak na mapě kampaně, tak při bitvě zmáčknout mezerník. A pokud vezmu zpětně, jestli byl nějakej díl TW bysloveně dokonalej, tak NEEEEEEEEE

        Zbytečné klikání? Když vezmu poslední WH II, který mě hodně baví, tak tady to snad nemá cenu ani komentovat, protože tam, je to ještě o fous horší a pouze se budu opakovat...je to o nastavení(což zabere cca 5 minut).
  • Dopadlo to přesně dle očekávání co pidi díl TW to méně zábavy a horší a horší.
  • sabracon
    Tak zatim co ctu recenze na steamu tak spousta lidi si chvali UI, trochu paradox ale jeste jsem nehral tak neposoudim.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit