Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Hrál jsem jedničku. Bude to zase fungovat na systému, že zadám jednotkám úkoly a jednotky udělají něco úplně jiného, pokud možno zaútočí úplně nejblběji jak mohou? Vykráčí zase nepřátelský boss skrz moje jednotky kamsi do lesa se uzdravit? Chci hrát strategii, ne přesvědčovat svou jízdu, že si skutečně přeji, aby útočili na střelce a ne na kopiníky. Tuhle novou módu, když neumíme vyvážit obtížnost, uděláme z tvých jednotek debily, nesnáším.

    • Veskoslav

      Tady spíše vidím problém v tím, co má v ruce myš než AI. Rozhodně se mi nestalo, že jsem poslal jízdu na pěchotu a ta se šla zmasakrovat o kopiníky. Spíše mi přijde, žes dal rozkaz na útok a mezitím se kopiníci přesunuli do tvé původně plánované dráhy útoku a ty si na to kašlal a až začalo rudě blikat, že ti to někde chcípá, tak sis všiml, že se ti jízda rozbila.

      • Jistě, a střelcům se před kopiníky připletli jízdní střelci, a proto je honili po celé mapě a nechali do sebe střílet. Já mluvím o tom, že označím jízdu a kliknu na střelce a rovnou se mi ukáže šipka, my zaútočíme na kopiníky. A v bitvě opravdu nemám čas jednotce 10x ukazovat na koho má zaútočit s tím, že podesáte to třeba udělají.

        • Veskoslav

          Pokud v bitvě nemáš moc čas, nehrej TW hry. To není pro Tebe. 

        • Derp_1337

          "v bitvě opravdu nemám čas..."

          A tady je kámen úrazu. Očividně jsi nikdy moc nehrál Total War a jestli ano, tak jenom na ty nejlehčí obtížnosti. Při těch těžších bitvách se člověk totiž naučí využívat funkce zastavení času.

          • Rome: Total War na těžkou, nastavení bitev na nejtěžší a dalo se to, zvlášť když jsem si všechny bitvy vybojoval sám. Je to realtime, zastavení času stačilo použít opravdu v nouzi nejvyšší. Nebo proto, že nepřítel udělal nečekaný manévr a já musel změnit rozkazy. Zastavovat čas, abych do zblbnutí opakoval rozkaz mě nebaví a v tom se shodneme, hrát to nebudu. Mimochodem v remasteru, ten manévr, kdy jízdě dám rozkaz vyjet z brány a postavit se k hradbám a jízda vyběhne rovně 30 metrů vpřed, nabodne se na kopiníky a pak teprve odbočí a vrátí se k hradbám a ještě to tou namalovanou šipkou drze ukazuje, se bez problémů dá vygooglovat jako obrázek. Mnoho obrázků.

            • Derp_1337

              Uvádět Rome:TW jako příklad. LOL 😂


              Už je to pěkných pár let, co to vyšlo. (17!) Od té doby AI pokročila trochu dál.

              Ten díl byl slavný neskutečně hloupou AI, kde hráč dokázal v bitvě porazit klidně i 5 násobnou přesilu. A špatný path finding ani není potřeba zmiňovat.

              Prostě jsi trochu mimo, když 17 let starou hru ukazuješ jako příklad...

              • Reakce na příspěvek:

                AI pokročila dál? Já to uvádím jako příklad právě proto, že ta AI je od té doby čím dál blbější. Jednotky útočí na někoho jiného, než se jim řekne, je toho plný Youtube, tak asi to není jen můj dojem. Total War: Warhammer I. je poslední, co jsem hrál a prostě jsem se s tou neuvěřitelnou stupiditou jednotek nesrovnal. AI pokročila v ovládání nepřátelských jednotek, to uznávám. Jak dokázali jeho jednotky proběhnou skrz moje a zaútočit na ně zezadu bylo přímo geniální.

                • Derp_1337

                  Reakce na příspěvek:

                  LOL

                  Uvědomuješ si, že Warhammer je žánr (high) fantasy??!

                  Tam proti sobě opravdu nebojují jedni a ti samí lidé. "Normální" lidé by se ve většině případů jen tak lehce neprotlačili skrz nepřátelskou jednotku. Jen se ale nad tím zamysli, jak moc "normálně" působí třeba kaválerie na Gryfynech??


                  Je tolik různých důvodů, proč mohla tvoje obrana selhat: Mohlo to být způsobené tvou vlastní chybou, kdy jsi nechal svou obranu děravou... nebo třeba nízkým odhodlání tvých jednotek "leadership" (třeba kvůli nějakým negativním bufům nebo hexům) ... nebo až po převahu nepřátel (ať už početní, nebo síly jejich "charge" statistiky, a nebo prostě jenom velikosti jejich jednotek "mass") ...atd. atd. atd.

                  • Reakce na příspěvek:

                    Já nevím jak už to říct. Označím jednotku, ukážu jí kam má vyrazit, jednotka jde jinam. K tomu, abych udělal strategickou chybu mě ta hra vůbec nepustí, protože je za mě dělá sama.

                    • Derp_1337

                      Reakce na příspěvek:

                      Nebudeme to dál řešit. Nehrál jsem TW:Warhammer hned po vydání, tak je klidně možné, že se tam objevili nějaké chyby v pathfindingu než to opatchovali.

                      Ale jedno ti zaručeně můžu říct: TW:Warhammer 2 je MNOHEM lepší. Nejen je tam skvělý pathfinding, ale taky dost dobrá AI nepřátel. Když si nedáš pozor, tak AI dokáže krutě potrestat tvé chyby ve formacích na Hard obtížnost.


                      Párkrát mě fakt AI dokázala vyškolit a prohrál jsem i když jsem měl přesilu. Ale můžu si za to jenom sám svými vlastními chybami.


                      Věřím, že TW:Warhammer 3 minimálně bude mít stejně vysoké kvality jako TW:W2.

                      • Reakce na příspěvek:

                        Když bude demo nebo crack, můžu to zkusit. Pak se uvidí.

                    • Reakce na příspěvek:

                      Panáčci procházejí skrz panáčky jako duchové, ne jednotka skrz jednotku, panáčci mezi sebou. Ale funguje je to jen v případě, že se to nepříteli hodí k obraně nebo útoku, u mě ne.

              • ja_nic_nevim

                Reakce na příspěvek:

                Víš, že mezi tebou a Jackem už není moc rozdíl? 

                • Derp_1337

                  Reakce na příspěvek:

                  Ty jsi ještě pořád naštvaný, jak jsi tehdy ze sebe udělál hlupáka, když ses se mnou dohadoval o psaní jména Glukhovsky/Gluchovjskij ?? 😉

                  Nemyslíš, že už je na čase, aby ses přes to přenesl a přestal vidět můj nick s rudým zabarvením? 

    • Derp_1337

      Nevšimnul jsem si nějaké extrémně špatné UI jednotek ve TW:Warhammer 1. V horším terénu (les, hory, atd.) jednotky občas chodí zbytečnou oklikou, která může rozházet formace, ale na rovince většinou vpohodě.

      Když zadám jízdě útok na lučišníky, tak automaticky kontroluju, jestli jim v cestě nestojí kopiníci, protože vím, že se jim sami od sebe nevyhnout. Prostě na to hráč musí myslet a poslat je obloukem.

  • LittleDirty

    Výtečně vypadající bitva která by mohla doplnit klasické kolikrát aź automatem přeskakované stereotypní bitvy TW. Co mi vrtá hlavou je, jak je to s municí u střeleckých jednotek. Kolikrát se stane že mi munice dojde po 15 minutové bitvě neumím si představit jak vystačí munice na 1,5 hodiny.

    • solomon.short

      Tak si ten clanek precti ;)

      Kapitola "Málo peněz, málo vojska"

  • Jen technicka poznamka: ackoli si vetsina zapadanu mysli, ze Kislev je inspirovan Ruskem, neni tomu tak. Jde o Polsko-Litevske knizectvi, ktere ne zcela odpovida tomu, co dnes vnimame jako Polsko a Litvu. Jde o risi, ktera zabirala vychodni cast dnesniho Polska, Ukrajinu, cast Beloruska a pobalti a tvorila civilizovanejsi podobu vychodniho slovanstvi, na rozdil od Ruska. 

    Prave Rusko ve Warhammeru taky je. Je to ta rise, ktera Kislev ohrozuje ze severovychodu a v Gotrekovych putovanich je popsano velice realisticky.

    • ja_nic_nevim

      Nebudu komentovat svět Warhammeru. Ale pokud jde o žvásty typu "civilizovanější podoba východního slovanství, na rozdíl od Ruska" zkus si místo Avengerů radě přečíst nějakou literaturu faktu. Začít můžeš u výbojných výprav Vikingů, kteří tě k počátkům ruských knížectví dovedou.

      • Veskoslav

        Nic proti, ale ono to skutečně je tak. To, že mělo Rusko pár světlých desetiletí ve své historii za vlád skvělých Carů a v počátcích Kyjevské Rusi (dnešní Rusko, Bulharsko, Ukrajina a část Ruska) z něj nedělají něco vyspělého. Rusko skutečně bylo a je zaostalé oproti Evropě. Ať už v době dožití  ženy 77 let a muži 67 let (ČR je to pak 82 a 76 let), největším poměru alkoholiků na 100k obyvatel nebo v míře gramotnosti, která je v rámci Evropy jedna z nejnižších. A to ti ani nevytrhne nádherná ruská literatura a to nemluvím o té současné (např. Lukjaněnko). Rus je prostě barbar, kterého pošleš bojovat s medvědem a budeš doufat, že se z nich nestanou kámoši.

        • ja_nic_nevim

          Dočetl jsem to jenom do půlky. Nezbývá, než tě také odkázat na literaturu faktu, místo beletrie. Rusko, které se stavělo i přes mimořádně těžké podmínky mezi Evropskou elitu bohužel trpí předsudky rozpadu sovětského svazu. On všeobecně nebyl život moc růžový ani v prostředí západní a střední Evropy. Tím neříkám, že dědina na Sibiři či Kavkazu byla úplně jiným světem než Petrohrad, nebo Kijev.

          Jako elementární argument bych zůstal u umění a zároveň připomenul, že technologii výrobních linek v průmyslu a obloukového svařovaní dosáhli první USA a Sovětský svaz.

          • Veskoslav

            Můžeš mi prosím tě napsat, kdy Rusko patřilo mezi evropskou elitu? Prosím.

            Napadají mě tři etapy: Za vlády Ivana Hrozného, Petra Velikého a Kateřiny Veliké. 

            Ten zbytek? Pokud myslíš svařování, tak zaprvé to fakt nedosáhlo SSSR. Máš na mysli Nikolaej Slavjanova, že? Zaprvé nebyl sám a za druhé se SSSR ani nedožil, zemřel ještě v 19. století.  A můžeš mi prosím tě dát odkaz na tu výrobní linku (montážní linku) v SSSR? Rád bych si to přečetl, protože o tom zaprvé nic nevím a za druhé si nemyslím, že by SSSR na úrovni 18. století předběhl Anglii či Francii.

      • Derp_1337

        Tak úplně mimo yurax nebyl. V dobách prvotních počátku evropských knížectví na území dnešního Ruska vskutku moc civilizace nebylo.

        Ale je pravda, že nejde úplně generalizovat, protože se jednalo o celkem dlouhé období. Během toho období na území Kyjeva vykrystalizovalo knížectví.

    • Veskoslav

      Ne. To je hodně zkreslené. Kislev jako takový je inspirován Východní Evropou a to včetně České republiky (město Praag například a jeho gotické hrůzostrašné vzezření (chrliče)). A jak píše pan Václav. Vzal si od každého něco a myslím, že taková Ulrika Magdovna a její otec jsou typičtí bojaři, což je inspirace pro změnu z Kyjevské Rusi. Kde stejně jako ve skutečnosti se jednalo o nejvyšší feudální aristokracii.

    • vaclav.pechacek

      To je myslím dost zjednodušený. Jasně, mají polský husary, ale zároveň medvědí symbolika k Rusku odkazuje dost jasně, stejně jako carská garda, Kreml guard, rusky pojmenovaný města nebo samotná carevna Kateřina (předtím navíc vládla dynastie Romanovců). Bojaři jsou taky daleko spíš spojovaní s Ruskem než s PL. Spíš to je východoslovanskej amalgam.

  • Reeki

    No uz se tesim jak maly Jarda,  z TWWH jsem mel ze startu obavu, jelikoz slo o fantasy a TW serie byla vzdy vicemene dejepisna, me obavy se vsak rozplynuly po vydani Mortal Empire kampane a dnes mam jiz odehrano pre 2000 hodin a porad me hra bavi a na 3 dil se jiz fakt moc tesim. 

  • Derp_1337

    Taky se nemůžu dočkat. Jsem celkem rád, že tam budou zase nějaké příběhové bitvy ve stylu Warhammer 2. Kampaň Eye of the Vortex bylo celkem dost příjemné zpestření, i když jsem většinu času strávil hraním kampaněMortal Empires (kombinare map W1+W2).

    Teď jenom aby to vývojáři stihli letos ještě vydat.


    PS: Mortal Empires je snad nejlepší Total War hra vůbec... teda až na to, že se člověku chce plakat při ukončování tahu. Člověk si stihne udělat svačinu než AI dokončí tah těch 120 různých frakcí 😂

    • tuco

      To uz neplati, s tou svacinou, bylo to patchnuty. Ted (mi) to trva pod 20 vterin (15). 

      Nicmene, osobne TW hraju jako sandbox a v tomto smyslu mi prisel WH2, potazmo Mortal Empires, vynikajici. Dnes ma kolem 66 legendarnich lordu v 15 frakcich na obrovske mape. Ve hre mam pres 1000 hodin a stale mam co objevovat a ucit se, coz je prave dany zminenou rozmanitosti a rozsahlosti. Znovuhratelnost z myho pohledu skvela, hra skvela.

      Trochu mam obavu z toho, ze WH3 bude vskuku spis "vortexem" nez "sandboxem". Jako jo, vypada to hezky a nepochybuju o tom, ze survival battles jsou fun a exciting. Jenze ja nejsem hrac kterej to v 50 hodinach dohraje jednou za Kislev a podruhy za Chaos a rekne .. to byla pecka!

      • Derp_1337

        Jo, díky za info o patchi. Už jsem to nějakou dobu nehrál.

        Jinak já celkem s tím dost počítám, že WH3 bude spíš jako "Vortex". Teda za předpokladu, že vývojáři opět vydají DLC s kombinovanou mapou (všech 3 dílů) ve stylu Mortal Empires. Tam si užijeme Sandboxu až dost. 🙂

        • tuco

          No prave. O tom jak se spoji nove se starym, coz me primarne zajima, jsme se nedozvedeli nic.  Ze predstavena kampan muze byt nejlepsi kampan vsech dob me neuspokoji.  Dokonce ani ne to, ze budu mit medvedy.  WH3 ma nejmene dve cilovky. 

          • Derp_1337

            Já moc nechci podléhat hype, tak nečtu podobné tiskové zprávy. Raději si počkám na hotovou hru a pak si udělám názor.

            Ale nevyhnul jsem se informaci, že kombinovaná mapa by se měla jmenovat Immortal Empires a oproti mapě v Mortal Empires by měla být dokonce až 2x větší. To zas budou utopené stovky hodin 😂

  • Super ukázka a hezky doplněno o postřehy ze hry. Dík.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit