Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Napsal jsem cca před měsícem na tohle téma takovou úvahu, poslal do Games a dodnes se nedočkal odpovědi *6* To jen tak na okraj *1*
    • Tady nejde o to, jaký ten článek je a není. Tady jde o to, že jsem se to ANI nedozvěděl. Odpověď jsem dostal, a to že dostanu odpověď, až budeš čas článek přečíst *1*
      • smejki
        tak vidíš. buď čas nebyl nebo se pro samou vytíženost zapomnělo. ale tohle by se nemělo řešit tady, ale soukromě na mailu
    • Psychotic
      Taky dost záleží na hodnotě té úvahy. Jestli to byl prostě hatespeech proti moderním hrám... možná redakce... znáš to - když nemůžeš říct nic hezkého, neříkej nic.
    • smejki
      možná jsi skončil ve spamu, mně Petr odpověděl prakticky okamžitě. zkus to poslat odjinud
  • Witcher 2
  • ps3lover diky takhle jsem se dlouho nezasmal :D
  • trolo
    v poslednom case sa nejak roztrhlo vrece s "prorokmi" a vsetko videl vsetko viem ludmi. je sice pekne ze zazivame hernu dobu temna a hry smeruju na browseri a podobne ale to su bullshity beztak so tu len kecy aby mohli robit hry pre prachy. ked urobia prelomovu hru alebo hru so super hratelnostou a hernou dobou viac jak 6 hodin tak nech potom nieco hovoria o dobe temna. uz dlho tu nebol clanok o piratoch jak nicia hernu scenu tak som zvedavy jaky dalsi prorok alebo sef nejakej firmy to vytiahne

    aj tak to kecaju len ludia co vedia prd o hrach a vidia len blocek predanych kusov a podla toho urcuju jaka hra je super...
    • Myslim ze clanok je velmi pekny, objektivne zhrna dojmi elitneho clena hernej sceny. Navyse myslim ze clovek ktory hry robi uz nejakych par rokov a navyse sa neboji otvorit si hubu proti politike velkych spolocnosti si zasluzi trochu respektu. Peter Molyneux je (v dnesnej dobe) jedina vynimka *1*
    • Ellendway
      Já zapomněl. Ony se hry vždy tvořili pro zábavu...
  • Musím zde něco napsat a myslím, že k tomu článku i k této diskuzy zde se to hodí.
    Nemyslím si, že by byly dnešní hry horší a nebo že by se nějak moc podřizovaly, tedy vzhledem k potencionálním prodejům asi ano, ale hry jako takové jsou pořád dobré. Myslíte si, že je call of Duty sračka? Říkáte, že dřívější hry byly daleko lepší? Podívejte se třeba ba drujou polovinu devadesátých let minulého století. Tomb Raider 1-5, to byly hry, které vycházely jako na běžícím páse, byly si kromě grafiky úplně identické a přesto je i dnes miluje mnoho hráčů. Další hry třeba Final Fantasy 7-dodnes. Ta hra je skoro pořád stejná ale hráči s nostalgií rádi vzpomínají na ty staré díly avěřte mi, že na ty dnešní jednou taky budou. Dále třeba Resident Evil 1- Code Veronica X, Syphon Filter, Silent Hill, Unreal Tornament, Tekken a já nevím, co ještě. Jo, ještě třeba GTA. Když vyšlo GTA 3 tak z něj byl každej nadrženej jako kdyby si vzal několik pilulek vijagry. Když vyšlo Vice City, tak z něho byl každej nadrženej 2x tolik, no a ze San Andreas byl každej nadrženej ještě dřív, než to vyšlo. Dokonce to pár nadrženců hrálo u nás ve škole před koncem školního roku kdysi na základní škole. Jeden si donesl do školy PC no a pak to tam hráli. Takhle nadržený z toho byli. A víte co? Ty tři hry byly pořád prakticky to samý až na to, že jste tam jednou mohli lítat s letadílkem, v dalším s vrtulníkem a jezdit na motorce no a vtom posledním toho bylo tolik, že jste ani vlastně nevěděli, co dělat. Ta hra byla ale pořád stejná a stejně takový jsou i dnešní hry. Uvidíte sami až upline zase nějaká doba jak sami budete říjat, že ty dnění hry byly dobrý a ty budoucí stojej za prd.
    • Bohužel taky nesouhlasím hraji na PC od roku 92 takže už něco pamatuji. Dnes vyhází taky skvělé hry, ale problém je v tom že vyjdou tak 2 výborné hry ročně ale před těmi 15-20 lety to bylo několik her měsíčně. Jen v pár bodech...

      -Kdysi hry nebyli o fotorealistické grafice ale byly o "duši" co hra to originál. Dneska je to těžké udělat originální hru a něčím překvapit, ale atmosféru snad hra může mít i dnes. Třeba příklad: Kdysi tu byly skvosty jako Planescape, Baldurs Gate, Fallout. Dnes Fallout 3 - dobrá střílečka s rpg prvky a srovnávat s původními díly si nezaslouží, ale ani zaboha jsem se do té hry nemohl "vžít". Na druhou stranu takový Inquisitor- české RPG, které sice graficky pokulhává, ale vše vynahrazuje atmosférou a to tak že jsem té hře odpustil i pár otravných bugů.
      -Hry byly náročnější a těžší. Žádné vodění za ručičku a i taková nostalgická dětská hra jako Commander Ken 4, byla pěkně zákeřná hlavně ta ryba mě skoro vždy dostala :D.
      -Některé žánry v podstatě zanikly jak už někdo psal hry jak JA, X-Com a letecké simulátory dnes už v podstatě nevychází. Důvod komunita hráčů je příliš malá hlavně co se týče těch simulátorů. Jo jak dnes vzpomínám na simulátory od Jane's.
      -Dneska se mě zdá, že vývojáři občas až moc spoléhají na komunitu hráčů a jejich moding. třeba takový SH4-5 a trochu i 3 nepovažuji v základu za plnohodnotné hry ale spíš takové polotovary.
      -Ono to bude, ale tím že kdysi hraní bylo takové komornější spíš jako regulérní koníček. Takže hry mohly být složitější komplikovanější "hlubší". Dnes díky masovému rozšíření slouží spiše na chvilkové odreagování a vypnutí mozku a vývojáři se jednoduše přizpůsobili, což mně jako hrče ze staré školy prostě nestačí.
      K tomu GTA nevím jak ty, ale my jsme ho braly celkem reálně auta jak krabice, ale zábava dobrá, ale nějak extra jsme z něj vytržení nebyly, to přišlo až s Vice City :D.
      Ale abych si tu jen nestěžoval, tak hry co mě docela chytli za poslední roky: Trochlight, Flatout 2 a 2.5, SH (po nahraní asi milionu addonů) Perfect World, Inquisitor, FSX, COH
      • Panove a vite proc se tohle vse deje? Vite proc se dnes tolik mluvi o upadku a zjednoduseni her? Proc se dnes tolik dba na fotorealistickou grafiku,ktera cloveka na prvni pohled posadi na zadek? Protoze a jednoduse nam herni prumysl prerostl v obrovskej byznys!!!Proto..
        Kdysi bylo hrani,jak uz tady bylo receno,hodne komorni zalezitosti,proste konicek par vyvolenejch. Hry byly vytvareny peclive,premejslelo se u nic a hodne dbalo na hratelnost...Proc? Protoze jinak by to nikdo z tech par hracu (ve srovnani s dnesnim hernim svetem) nehral..A proc delat hry ,ktery nikdo nebude hrat...
        V dnesni dobe je herni trh ohromnej mamut a kolos,je tu obrovskej pocet firem ,ktery se timhle byznysem zabejvaj a jediny o co jim jde je vygenerovat co nejvetsi zisk...Davno uz v prvni rade nejde o to aby hra cloveka dlouho bavila a udivovala svoji propracovanosti....
        Dnes jde v prvni rade jenom o to nalakat co nejvic lidi ke koupi danyho kusu,at uz propracovanym marketingem,medialni masazi,nebo totalne "dokonalou" grafikou co fyzikou...
        Pokud se to dany firme a dany hre povede,koupi si ji dostatecnej pocet lidi,o byznys je postarano a to je vse...Vsimnete si,ze nejvetsi hraci jako EA,Rockstar,THQ atd.neudelaj vylozene propadak...Proc? Protoze si to nemuzou dovolit...Hrozilo by,ze lidi nastvou tak,ze se k nim otoci zady a vickrat si uz od nich nic nekoupi.Ale zaroven se jim jen malokdy "povede" udelat vylozene pecku,promyslenou do detailu...To stoji hrozne penez a casu a firmam se do toho nechce tolik investovat.Predem si muzou spocitat (odhadnout) jaky mnozstvi si hru koupi a kolik na ni vydelaj.
        Proto radsi delaji prumerne tituly (vetsinou),kde to usili muze byt mensi a potencionalni kupce a hrace,vysledek sice nijak nenadchne,ale ani neurazi...proste mavneme rukou,ze to nebylo tak spatny a ,ze priste to bude treba lepsi.
        Chapete co mam na mysli?
        S timhle vsim je i spojena tzv. jednoduchost her (co se tyce hratelnosti),dnes tolik diskutovana vec...
        Aby hru koupilo a bylo schopno si zahrat co nejvetsi mnozstvi lidi,je nutne aby ji zvladli hrat petilety deti,ale i tricatnik....Pri dosazeni takovyhohle vekovyho rozsahu,je potencionalnich kupcu nejvic,tudiz je generovan i nejvetsi zisk....Do hardcore titulu,kterej si dokaze zahrat a bude bavit setina hracu na svete proste firmy nechtej investovat.....
        Je to bohuzel tak...Jako se vsim v dnesni dobe..Jednoduse receno,zavsim hledej prachy!!!
        • A proto se učím C++ a C# a na velké firmy kašlu v duchu hesla "Co si člověk neudělá, to nemá."
      • pod tohle se klidne podepisu (kdyz vynecham tu mangu a fsx vymenim za Lock On modern air combat a coh za serii Men of war). navic bych doplnil ofp/arma (od bi, ne opf 2) a serii totalwar (Rome a Medieval2) - nastupce pro me legendarniho Centurion - defender of rome.
        nic vsak nezmeni fakt, ze vyse zminena trojice planescape/bg/fallout je pro me herni top (nevic jsem se na nich naucil anglicky vic, nez za 13 let skolni anglictiny)
        • JJ no Lock On jsem nezminil stejne tak i B-17 a IL-2 protože ty hry jsou už hodně letité sice pořád udržované addony, ale originály tu jsou už skoro 10 let.
          z TW mě nejvíc bavil Shogun, ale platí pro něj to samé co výše.

          Jinak super budou asi DCS ale tam je problém že na to nemám adekvátní železo.
    • Nemohu souhlasit. Velmi často hraji "klasiku". Žádné růžové brýle, ty hry bývají "blokovité", prkenné a pokaždé si na ně musí člověk znovu zvyknout. Ale každá hra nebo herní série byla originál. Dnes?

      Nejmarkantější příklad: podívej se na trailery Call of Juarez: The Cartel, podívej se na trailery Far Cry, podívej se na trialery CoD, podívej se na trailery Battelfield 3. Jako přes kopírák, dokonce i graficky se ty hry velmi podobají a přitom má jít o konkurenční tituly. Nejde o prostředí, ale o "nádech" (těžko vysvětlitelný subjektivní pocit), a ten je ve všech zmíněných titulech stejný.

      Zmínil jsi Final Fantasy VII. To a VIII byly špice série, od té doby značka jenom upadá. Růžové brýle? Kdeže, hrál jsem je před dvěma lety. Obě jsou to hry to primitivní a zdlouhavé. Ale zároveň osobité a velmi poutavé. Na rozdíl od např. Gothic 3 nebo Oblivionu, kde byly sice graficky propracované a velmi detailní jenže prázdné světy.

      Resident Evil - první díly nutily hráče přemýšlet, uplatňovat spíš adventurní postup a snažit se zombie obcházet nebo alespoň likvidovat nejrůznějšími způsoby. Od čtvrtého dílu se jedná o akční smršť, kde z nepřátelských zombií (nebo infokovaných lidí) padají náboje jako někde v automatovce.

      Tekken 3 a Soul Blade byly hry které měly zajímavé nápady a sice težkopádnou, ale vybalancovanou hratelnost, špičkové hudební motivy a (na poměry bojovek) celkem solidně zvládnutý příběh. Zejména série Tekken se poté vydala směrem velmi dlouhých jugglů, kdy v nových dílech o výsledku zápasu rozhodují dvě nebo tři aplikovaná juggle komba. Alespoň že Soul Calibur šel částečně ve stopách originálu, i když ztráta možnosti roztříštění zbraně a přidání jakýchsi instant K.O. útoků podle mne nebyl dobrý tah.
      Tedy v budoucnu nebudu žehrat na nové tituly a vzpomínat na staré dobré časy 2011. Budu srovnávat, hodnotit a pokud vyjdou hry hodné zapamatování, tak je budu hrát, budu o nich mluvit a budu si je pamatovat. HOWGH
      • SA-reg
        Kdybych mohl, tak ti dám 100 plusek.
        • Uplne suhlasim *4*
  • najgeniálnejšia časy boli s PS1. genialita sa zvýšila s PS2 a PS3 do tej geniality prinieslo takmer fotorealistickú grafiku.
    hratelnosť trošku zastagnovala, ale určite sony pomohlo zdvihnúť grafickú laťku hier do nebeských výšin.
    • smejki
      Na wikipedii evidentně chybí zásadní informace: letní období se vyznačuje migrací magorů z Bonuswebu
      • MrSanta
        Nestraš, kvůli tomu jsem přestal modrý web navštěvovat. Jestli se to natáhne i sem... *9*
    • fap fap fap fapičky fap lovere, na to už nic jinýho nejde říct u tebe :DD
    • MrSanta
      Já jenom čekám kdy SONY konečně řekne, že už přišel ten bájný nextgen *7*
      • zahraj si uncharted 2, god of war 3 alebo killzone 2/3 či heavy rain.
        graficky lepšie hry nie sú ani na high end pc. crysis pri nich vyzerá ako papierová vystrihovačka.
        • Mam doma PS3 a hral som vsetky tebou zmienene hry.

          Uncharted 2 je pekna hra, ale taky tunel ti v este lepsej kvalite zvladne akekolvek highend PC.
          Killzone 2 sice pekna byt moze, ale je to NUDA az to boli. Trojku som nehral, je mozne (a pevne v to verim), ze sa trochu zmenila.
          Heavy Rain NEMA uzasnu grafiku. Postavy su stvarnene pekne, ale to okolie je odflaknute a bije to do oci. Stale je to ale uzasna hra.
          God of War 3 - obycajna sekacka s priemernou grafikou, neviem co na tom vidis...

          Si len obycajny hater, ktory nema ani na normalne PC a ani na PS3, tak sa snazis aspon uputavat pozrnost na diskusnych forach.
        • PS3 nezažívají dobu temna dobu temna zažívají hračí na PC a X boxu takovéto období příjde a zase odejde PS 3 jsou prostě v pr**li odjakživa
        • Proc mam takovej pocit,ze ses nas starej dobrej j.o.e. doktor ze slovenska? *1*
    • SA-reg
      Jó PS1 byla skvělá... Crash, Silent Hill, FF6 atd. byly hry mého mládí...

      To ale nic nemění na tom, že to jsi fag.
    • *7*
  • Od té doby, co se hry dělají hlavně pro to, aby je za dopoledne dokázal dohrát každý ňouma s prstem v nose, bych o "zatemnění" hovořit mohl - doba temna je podle mě ještě silné slovo, stále vychází sem tam jednou za uherák nějaký titul, který, když už není vyloženě invenční, tak je alespoň dělaný poctivě a nesnaží se každému za každou cenu zalíbit. Když bych to přirovnal k filmovému průmyslu, tak 90% dnešní herní produkce jsou blockbustery - taky to napoprvé zaujme, ale pak už si na to člověk nevzpomene.
  • Kr.Pa
    Doba temna začala, když EA zkoupila a zkurvila dobré značky.
    • SA-reg
      Jaký myslíš?

      Battlefield? Mass Effect? Dragon Age?

      To jsou přece všemi oblíbené tituly, ze kterých jsou všichni PC hráči hotoví...

      Abych klarifikoval... já s Kr.Pa víceméně souhlasím, jen se divím, že má tolik plusek když se v podstatě jedná o hry ze kterých jsou všichni hotoví, zvlášť BF3...
      • smejki
        oni tu politiku změnili někdy před pěti lety. Za všechny oběti té doby budiž etalonem studio Westwood.
        • jj EA pohřbilo některá skvělá studia :-( pro mě hlavně Bullfrog i když Weeswoodu je taky škoda - to co se stalo z CaC je humus
        • Kr.Pa
          Westwood jim nikdy neodpustim, a nejen on. Vydavá sezoní hry: Fifa, NHL, Tiger Woods PGA Tour, The Sims, Need for Speed, NBA Live, Medal of Honor. Prostě EA = Evil Empire
          • MrSanta
            Tož u mě jsou zatím v pohodě. Z toho co hraju, mi zatím nic nezničili. Jenom u mě mají vroubek kvůli chaosu s právama na System Shocky. A u toho to navíc možná není jenom vina EA...
      • Hezky no,skoda jen,ze vsechny 3 zminene tituly vznikly primo v EA.Zatimco puvodni komentar mluvil o ZAKOuPENI a ZKURVENI jiz existujicich serii.
        Ale hezkej pokus *1*
        • SA-reg
          Si děláš srandu...

          Battlefield je od švédských DICE, kteří dělali BF hry předtím, než je koupil EA.
          http://en.wikipedia.org/wiki/EA_Digital_Illusions_CE

          DA a ME od Bioware... na ME1 a DA1 se pracovalo dávno před koupením EA... do ME2 a DA2 EA kecalo a jak dopadly....

          Hezkej pokus kámo...
          http://en.wikipedia.org/wiki/Bioware *1*
          • Ajj,tak s bf sem ulit,ja si jen pamatoval,ze u bf1942 bylo logo EA,ale nejak mi uz nedoslo,ze bf1942 EA tenkrat jen distribuovalo.
            Ale DA a ME vysli uz pod zastitou EA,i kdyz ve vyvoji byly jeste predtim.Takze v pripade tehle 2 se na to da divat ze dvou uhlu pohledu.
            • DA1,2 jsem nehral,takze nemuzu soudit,ale co se ME tyce tak souhlasim,dvojka ,ac me bavila a mela sve nesporne kvality,za prvnim dilem tak nejak pokulhavala.
            • SA-reg
              No, já věřím, že ME1 a DA1 jsou z velké části práce a rozhodnutí Bioware, ale dvojky byly už od začátku v režiji mamonu z EA. No a zjednodušování a citáty jako "We want CoD audience" to osolí a jak pak DA2 a ME2 dopadly... jo, ME2 je dobrá hra... ale oproti ME1 zjednodušená do střílečky s RPG prvky...
      • Nejvíc mě bavil BF 1942. ME je solidní hra s parádním filmovým příběhem. DA 1 se mi moc líbil, 2 už byla slabší, když to navíc srovnám s Drakensang nebo se Zaklínačem...
        • SA-reg
          Mass Effect 2 byla solidní střílečka.
  • prestigo88
    Podle mě je největší problém v tom, že vývoj her je strašně předraženej. Do teď nechápu jak GTA IV mohlo stát 100 miliónů dolarů a CoDMW 2 něco kolem 50 miliónů. To je prostě moc na takový hry a není to na nich vůbec vidět, že stály jak středně velkej film. No a když v tom maj vydavatelé tolik prachů, tak logicky těm vývojářům do toho kecaj a dělaj takový úpravy, aby se ta hra co nejlíp prodávala. Takže dokud se vydavatelé a vývojáři nenaučej šetřit, tak se nic nezmění.
    • Náklady na výzkum a reklamu ti asi nic moc neříkají.
      • Reklamu to myslis to jak actovicion-blizzard pripravuje pro COD jeho klon blizzconu na ketrej budou vybirat docela drahe vstupne? No raklama jak vysita a jeste na ni dost vydelaji *1* *1*
      • prestigo88
        No tak to by mě zajímalo jakej výzkum byl u CoD, protože ta hra se za posledních pár let vůbec nezměnila používaj stejnou technologii atd. Navíc takový Crysis 1 stálo "pouhých" 22 miliónů. A to Crytek musel vyvinout absolutně novej engine. A co se týče reklamy, tak hry jsou hlavně propagovány na internetu a konferencích což zas, tak drahý není.
        • MrSanta
          Reklamu nemůžeš brát podle situace v ČR. Na "západě" se do toho valí dost těžký prašule.
    • CITUJI: Takže dokud se vydavatelé a vývojáři nenaučej šetřit, tak se nic nezmění.

      Je snadne obvinovat druhe, ze za neco mohou. Lepsi je hledat chyby u sebe. Zahle neni vec vydavatelu a vyvojaru, ale hracu. Vydavatele nam davaji to, co hraci chteji, za co nejvic plati. Jsou tu i nizkonakladove hry, jenze ty vetsina hracu ignoruje a tim davaji jasne najevo o co maji zajem. A teto poptavce se nabidka prizpusobuje. Jestlize jsou hraci ochotni koupit 20 000 000 kopii CoDu, tak bydou dostavat nejvic prave takoveto hry.
      • Napriklad Amnesia. Par ludi obetovalo niekolko hodin denne aby vytvorili herny skvost. Koho trapi ze grafika nieje next-gen ked ta hra je taka uzasna? Skoro zadarmo oproti hernym velikanom, pritom ich Amnesia vo vsetkom okrem grafiky predci. Ked budu vyvojari robit dobre veci, financne ohodnotenie si zasluzia. Ked budu robit s*acky za 60 eur ktore clovek prejde za 8 hodin, k tomu padne 50 mega na to aby nam tu hru cpali pod nos, dakujem ale to uz nieje moc problem.
      • Bohuzel mas pravdu a je to cim dal horsi.
    • Nezapoměň že u GTA 4 se něco dalo i do reklamy to mohlo být klidně i 20mil. Já v té hře ty peníze vidim .
  • Odulin
    "Bylo nám lépe za časů, kdy nám disketovka vesele chroupala a 1,44 bylo magickým číslem?" .....mmmmm....mně osobně teda trochu jo:)) Jenže tohle je těžký rozhodnout....dneska jsou taky moc dobrý hry a né že né. Ale co se teda mně osobně tenkrát víc líbilo?

    1) Komp tenkrát neměl každej ňouma a vůbec umět ovládat a někdy i spouštět hry vyžadovalo trochu fištrón a nemohl to dělat kde kdo:) Takhle mi tenkrát přinesli kámoši na disketách Little Big Adventure na výměnu s tím, že to stejně neuměj moc ovládat a neví, o co tam jde:)
    2) Nebyl net..nebo byl, ale ještě to nebylo tak mohutný médium, takže jsme nebyli furt masírovaný se všech stran trailerama, reklamou, hypem a já nevím čím vším. Prostě přišla hra a člověk si na ní max. přečetl jednu recenzi v Excalibru,Score nebo Levelu a to bylo tak vše. Prostě takový víc intimní mi to přišlo.
    3) Hry byly o něco těžší nebo spíš se hráč tolik nevodil za ruku.
    4) Člověk neřešil tolik za*ranejch problému s technickou stránkou hry a nemusel čekat na nějakej patch, kterej mu spraví třeba i normální chůzi (viď FEAR3):)
    atd...prostě nostalgie jak sviň;)

    Ale nechci znít jak herní důchodce co furt naříká. I dneska je to hraní moc fajn, ale jako tenkrát to už nikdy nebude:) "Nothing is more responsible for the good old days than a bad memory.":)))

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit