Přejít na výpis diskuzí
Trip Hawkins: „Zažíváme herní dobu temna“
13.7.2011 | Aleš Smutný
62 příspěvků
-
"Bylo nám lépe za časů, kdy nám disketovka vesele chroupala a 1,44 bylo magickým číslem?" .....mmmmm....mně osobně teda trochu jo:)) Jenže tohle je těžký rozhodnout....dneska jsou taky moc dobrý hry a né že né. Ale co se teda mně osobně tenkrát víc líbilo?
1) Komp tenkrát neměl každej ňouma a vůbec umět ovládat a někdy i spouštět hry vyžadovalo trochu fištrón a nemohl to dělat kde kdo:) Takhle mi tenkrát přinesli kámoši na disketách Little Big Adventure na výměnu s tím, že to stejně neuměj moc ovládat a neví, o co tam jde:)
2) Nebyl net..nebo byl, ale ještě to nebylo tak mohutný médium, takže jsme nebyli furt masírovaný se všech stran trailerama, reklamou, hypem a já nevím čím vším. Prostě přišla hra a člověk si na ní max. přečetl jednu recenzi v Excalibru,Score nebo Levelu a to bylo tak vše. Prostě takový víc intimní mi to přišlo.
3) Hry byly o něco těžší nebo spíš se hráč tolik nevodil za ruku.
4) Člověk neřešil tolik za*ranejch problému s technickou stránkou hry a nemusel čekat na nějakej patch, kterej mu spraví třeba i normální chůzi (viď FEAR3):)
atd...prostě nostalgie jak sviň;)
Ale nechci znít jak herní důchodce co furt naříká. I dneska je to hraní moc fajn, ale jako tenkrát to už nikdy nebude:) "Nothing is more responsible for the good old days than a bad memory.":))) -
Doba temna začala, když EA zkoupila a zkurvila dobré značky.
-
-
Jaký myslíš?
Battlefield? Mass Effect? Dragon Age?
To jsou přece všemi oblíbené tituly, ze kterých jsou všichni PC hráči hotoví...
Abych klarifikoval... já s Kr.Pa víceméně souhlasím, jen se divím, že má tolik plusek když se v podstatě jedná o hry ze kterých jsou všichni hotoví, zvlášť BF3... -
-
oni tu politiku změnili někdy před pěti lety. Za všechny oběti té doby budiž etalonem studio Westwood.
-
-
jj EA pohřbilo některá skvělá studia :-( pro mě hlavně Bullfrog i když Weeswoodu je taky škoda - to co se stalo z CaC je humus
-
Westwood jim nikdy neodpustim, a nejen on. Vydavá sezoní hry: Fifa, NHL, Tiger Woods PGA Tour, The Sims, Need for Speed, NBA Live, Medal of Honor. Prostě EA = Evil Empire
-
-
Tož u mě jsou zatím v pohodě. Z toho co hraju, mi zatím nic nezničili. Jenom u mě mají vroubek kvůli chaosu s právama na System Shocky. A u toho to navíc možná není jenom vina EA...
-
-
-
Hezky no,skoda jen,ze vsechny 3 zminene tituly vznikly primo v EA.Zatimco puvodni komentar mluvil o ZAKOuPENI a ZKURVENI jiz existujicich serii.
Ale hezkej pokus *1* -
-
Si děláš srandu...
Battlefield je od švédských DICE, kteří dělali BF hry předtím, než je koupil EA.
http://en.wikipedia.org/wiki/EA_Digital_Illusions_CE
DA a ME od Bioware... na ME1 a DA1 se pracovalo dávno před koupením EA... do ME2 a DA2 EA kecalo a jak dopadly....
Hezkej pokus kámo...
http://en.wikipedia.org/wiki/Bioware *1* -
-
Ajj,tak s bf sem ulit,ja si jen pamatoval,ze u bf1942 bylo logo EA,ale nejak mi uz nedoslo,ze bf1942 EA tenkrat jen distribuovalo.
Ale DA a ME vysli uz pod zastitou EA,i kdyz ve vyvoji byly jeste predtim.Takze v pripade tehle 2 se na to da divat ze dvou uhlu pohledu. -
-
DA1,2 jsem nehral,takze nemuzu soudit,ale co se ME tyce tak souhlasim,dvojka ,ac me bavila a mela sve nesporne kvality,za prvnim dilem tak nejak pokulhavala.
-
No, já věřím, že ME1 a DA1 jsou z velké části práce a rozhodnutí Bioware, ale dvojky byly už od začátku v režiji mamonu z EA. No a zjednodušování a citáty jako "We want CoD audience" to osolí a jak pak DA2 a ME2 dopadly... jo, ME2 je dobrá hra... ale oproti ME1 zjednodušená do střílečky s RPG prvky...
-
-
-
-
Nejvíc mě bavil BF 1942. ME je solidní hra s parádním filmovým příběhem. DA 1 se mi moc líbil, 2 už byla slabší, když to navíc srovnám s Drakensang nebo se Zaklínačem...
-
-
Mass Effect 2 byla solidní
střílečka.
-
-
-
-
"Bylo nám lépe za časů, kdy nám disketovka vesele chroupala a 1,44 bylo magickým číslem?"
Rozhodne nebylo, originalni hry se najdou i dnes, jen je nutne trochu hledat.
Za soucasnou situaci, ale nelze vinit firmy, oni musi vydelavat, to je jejich podstata. Obvinovat muzeme jenom sebe (hrace) za to, ze jsme ochotni kupovat ty nedodelky, ktere jsou vydavany, vytvaret firmam obrovske zisky, cimz jim vlastne rikame: "vase odflaknute dila se nam velice libi, jen v tom pokracujte". -
-
Například originálně originální Call of Duty.
-
Z meho pohledu bylo, protoze se delaly takticke hry jako x-com, jagged aliance, fallout tactics nebo mech simulatory mechwarriror. Tohle jsou me nejoblibenejsi zanry a ty jsou prakticky mrtve, takze mi nezbyva, nez neustale hrat opakovane tyto stare hry.
-
-
Včera jsem znovu začal JA2 1.13 :)
-
-
-
v poslednom case sa nejak roztrhlo vrece s "prorokmi" a vsetko videl vsetko viem ludmi. je sice pekne ze zazivame hernu dobu temna a hry smeruju na browseri a podobne ale to su bullshity beztak so tu len kecy aby mohli robit hry pre prachy. ked urobia prelomovu hru alebo hru so super hratelnostou a hernou dobou viac jak 6 hodin tak nech potom nieco hovoria o dobe temna. uz dlho tu nebol clanok o piratoch jak nicia hernu scenu tak som zvedavy jaky dalsi prorok alebo sef nejakej firmy to vytiahne
aj tak to kecaju len ludia co vedia prd o hrach a vidia len blocek predanych kusov a podla toho urcuju jaka hra je super... -
-
Myslim ze clanok je velmi pekny, objektivne zhrna dojmi elitneho clena hernej sceny. Navyse myslim ze clovek ktory hry robi uz nejakych par rokov a navyse sa neboji otvorit si hubu proti politike velkych spolocnosti si zasluzi trochu respektu. Peter Molyneux je (v dnesnej dobe) jedina vynimka *1*
-
Já zapomněl. Ony se hry vždy tvořili pro zábavu...
-
-
Stavajici stav se da popsat jednim vystiznym slovem - KONZUM - a ten je u masove zabavy nevyhnutelny ve spolecnosti, ktera je hodnotove nastavena tak, jako nase zapadni civilizace. Vsechno je to o hracich a o tom, za co jsou ochotni platit. Kdyby se masovy hrac zajimal o nizkonakladove inovativni hry, bylo by jich tu plno, jenze on se zajima o velkorozpoctove nenarocne filmove tituly, takze ty nejvetsi trzni stiky delaji prave takove hry.
-
At se jdou, panove zeptat VALVe, jak se to dela...
-
Napsal jsem cca před měsícem na tohle téma takovou úvahu, poslal do Games a dodnes se nedočkal odpovědi *6* To jen tak na okraj *1*
-
-
Tady nejde o to, jaký ten článek je a není. Tady jde o to, že jsem se to ANI nedozvěděl. Odpověď jsem dostal, a to že dostanu odpověď, až budeš čas článek přečíst *1*
-
-
tak vidíš. buď čas nebyl nebo se pro samou vytíženost zapomnělo. ale tohle by se nemělo řešit tady, ale soukromě na mailu
-
-
Taky dost záleží na hodnotě té úvahy. Jestli to byl prostě hatespeech proti moderním hrám... možná redakce... znáš to - když nemůžeš říct nic hezkého, neříkej nic.
-
možná jsi skončil ve spamu, mně Petr odpověděl prakticky okamžitě. zkus to poslat odjinud
-
-
ps3lover diky takhle jsem se dlouho nezasmal :D
-
Witcher 2
-
muze mi nekdo vysvetlit tohle: Dle něj není možné vydat opravdu velkou hru, pokud nemáte podporu velkého studia a pokud nevlastníte licenci na použitý software. „Kolik velkých společností bylo vytvořeno na základě www, což je otevřená platforma? Ten seznam stále narůstá. Nintendo dělá byznys 25 let a výsledkem není žádná velká společnost z této činnosti vzniklá“.
nejak nechapu smysl receneho -
-
Ide o to, nakolko poskytovane licencie a prava pre danu platformu motivuju novu spolocnost k novym myslienkam. Ak sa pozries konkretne na Nintendo, tak najvacsie esa si drzia proprietarne ( Zelda, Super Mario, atd ). Ine spolocnosti ale tento model zatial nedokazali udrzat dlhsiu dobu pri zivote ( Sega ). V pripade PC hier je situacia odlisna, nakolko je platforma otvorenejsia po HW stranke a teda netreba zivit vela programatorov na danu ideu. Pri PC je to skor o tom, ze standardy su prilis siroke a z toho vyplyvaju problemy. To je vedlajsi a neziaduci nasledok otvorenosti. A co s tym ma www ako model? Otvorenost ako zakladny koncept, na ktorom sa stavia - kazdy si robi veci po svojom v ramci velmi sirokych mantinelov.
-