Přejít na výpis diskuzí
Trip Hawkins: „Zažíváme herní dobu temna“
13.7.2011 | Aleš Smutný
62 příspěvků
-
tak vidíš. buď čas nebyl nebo se pro samou vytíženost zapomnělo. ale tohle by se nemělo řešit tady, ale soukromě na mailu
-
JJ no Lock On jsem nezminil stejne tak i B-17 a IL-2 protože ty hry jsou už hodně letité sice pořád udržované addony, ale originály tu jsou už skoro 10 let.
z TW mě nejvíc bavil Shogun, ale platí pro něj to samé co výše.
Jinak super budou asi DCS ale tam je problém že na to nemám adekvátní železo. -
A proto se učím C++ a C# a na velké firmy kašlu v duchu hesla "Co si člověk neudělá, to nemá."
-
Panove a vite proc se tohle vse deje? Vite proc se dnes tolik mluvi o upadku a zjednoduseni her? Proc se dnes tolik dba na fotorealistickou grafiku,ktera cloveka na prvni pohled posadi na zadek? Protoze a jednoduse nam herni prumysl prerostl v obrovskej byznys!!!Proto..
Kdysi bylo hrani,jak uz tady bylo receno,hodne komorni zalezitosti,proste konicek par vyvolenejch. Hry byly vytvareny peclive,premejslelo se u nic a hodne dbalo na hratelnost...Proc? Protoze jinak by to nikdo z tech par hracu (ve srovnani s dnesnim hernim svetem) nehral..A proc delat hry ,ktery nikdo nebude hrat...
V dnesni dobe je herni trh ohromnej mamut a kolos,je tu obrovskej pocet firem ,ktery se timhle byznysem zabejvaj a jediny o co jim jde je vygenerovat co nejvetsi zisk...Davno uz v prvni rade nejde o to aby hra cloveka dlouho bavila a udivovala svoji propracovanosti....
Dnes jde v prvni rade jenom o to nalakat co nejvic lidi ke koupi danyho kusu,at uz propracovanym marketingem,medialni masazi,nebo totalne "dokonalou" grafikou co fyzikou...
Pokud se to dany firme a dany hre povede,koupi si ji dostatecnej pocet lidi,o byznys je postarano a to je vse...Vsimnete si,ze nejvetsi hraci jako EA,Rockstar,THQ atd.neudelaj vylozene propadak...Proc? Protoze si to nemuzou dovolit...Hrozilo by,ze lidi nastvou tak,ze se k nim otoci zady a vickrat si uz od nich nic nekoupi.Ale zaroven se jim jen malokdy "povede" udelat vylozene pecku,promyslenou do detailu...To stoji hrozne penez a casu a firmam se do toho nechce tolik investovat.Predem si muzou spocitat (odhadnout) jaky mnozstvi si hru koupi a kolik na ni vydelaj.
Proto radsi delaji prumerne tituly (vetsinou),kde to usili muze byt mensi a potencionalni kupce a hrace,vysledek sice nijak nenadchne,ale ani neurazi...proste mavneme rukou,ze to nebylo tak spatny a ,ze priste to bude treba lepsi.
Chapete co mam na mysli?
S timhle vsim je i spojena tzv. jednoduchost her (co se tyce hratelnosti),dnes tolik diskutovana vec...
Aby hru koupilo a bylo schopno si zahrat co nejvetsi mnozstvi lidi,je nutne aby ji zvladli hrat petilety deti,ale i tricatnik....Pri dosazeni takovyhohle vekovyho rozsahu,je potencionalnich kupcu nejvic,tudiz je generovan i nejvetsi zisk....Do hardcore titulu,kterej si dokaze zahrat a bude bavit setina hracu na svete proste firmy nechtej investovat.....
Je to bohuzel tak...Jako se vsim v dnesni dobe..Jednoduse receno,zavsim hledej prachy!!! -
Tady nejde o to, jaký ten článek je a není. Tady jde o to, že jsem se to ANI nedozvěděl. Odpověď jsem dostal, a to že dostanu odpověď, až budeš čas článek přečíst *1*
-
Taky dost záleží na hodnotě té úvahy. Jestli to byl prostě hatespeech proti moderním hrám... možná redakce... znáš to - když nemůžeš říct nic hezkého, neříkej nic.
-
možná jsi skončil ve spamu, mně Petr odpověděl prakticky okamžitě. zkus to poslat odjinud
-
pod tohle se klidne podepisu (kdyz vynecham tu mangu a fsx vymenim za Lock On modern air combat a coh za serii Men of war). navic bych doplnil ofp/arma (od bi, ne opf 2) a serii totalwar (Rome a Medieval2) - nastupce pro me legendarniho Centurion - defender of rome.
nic vsak nezmeni fakt, ze vyse zminena trojice planescape/bg/fallout je pro me herni top (nevic jsem se na nich naucil anglicky vic, nez za 13 let skolni anglictiny) -
Napsal jsem cca před měsícem na tohle téma takovou úvahu, poslal do Games a dodnes se nedočkal odpovědi *6* To jen tak na okraj *1*
-
Reklamu to myslis to jak actovicion-blizzard pripravuje pro COD jeho klon blizzconu na ketrej budou vybirat docela drahe vstupne? No raklama jak vysita a jeste na ni dost vydelaji *1* *1*
-
Bohužel taky nesouhlasím hraji na PC od roku 92 takže už něco pamatuji. Dnes vyhází taky skvělé hry, ale problém je v tom že vyjdou tak 2 výborné hry ročně ale před těmi 15-20 lety to bylo několik her měsíčně. Jen v pár bodech...
-Kdysi hry nebyli o fotorealistické grafice ale byly o "duši" co hra to originál. Dneska je to těžké udělat originální hru a něčím překvapit, ale atmosféru snad hra může mít i dnes. Třeba příklad: Kdysi tu byly skvosty jako Planescape, Baldurs Gate, Fallout. Dnes Fallout 3 - dobrá střílečka s rpg prvky a srovnávat s původními díly si nezaslouží, ale ani zaboha jsem se do té hry nemohl "vžít". Na druhou stranu takový Inquisitor- české RPG, které sice graficky pokulhává, ale vše vynahrazuje atmosférou a to tak že jsem té hře odpustil i pár otravných bugů.
-Hry byly náročnější a těžší. Žádné vodění za ručičku a i taková nostalgická dětská hra jako Commander Ken 4, byla pěkně zákeřná hlavně ta ryba mě skoro vždy dostala :D.
-Některé žánry v podstatě zanikly jak už někdo psal hry jak JA, X-Com a letecké simulátory dnes už v podstatě nevychází. Důvod komunita hráčů je příliš malá hlavně co se týče těch simulátorů. Jo jak dnes vzpomínám na simulátory od Jane's.
-Dneska se mě zdá, že vývojáři občas až moc spoléhají na komunitu hráčů a jejich moding. třeba takový SH4-5 a trochu i 3 nepovažuji v základu za plnohodnotné hry ale spíš takové polotovary.
-Ono to bude, ale tím že kdysi hraní bylo takové komornější spíš jako regulérní koníček. Takže hry mohly být složitější komplikovanější "hlubší". Dnes díky masovému rozšíření slouží spiše na chvilkové odreagování a vypnutí mozku a vývojáři se jednoduše přizpůsobili, což mně jako hrče ze staré školy prostě nestačí.
K tomu GTA nevím jak ty, ale my jsme ho braly celkem reálně auta jak krabice, ale zábava dobrá, ale nějak extra jsme z něj vytržení nebyly, to přišlo až s Vice City :D.
Ale abych si tu jen nestěžoval, tak hry co mě docela chytli za poslední roky: Trochlight, Flatout 2 a 2.5, SH (po nahraní asi milionu addonů) Perfect World, Inquisitor, FSX, COH -
Mam doma PS3 a hral som vsetky tebou zmienene hry.
Uncharted 2 je pekna hra, ale taky tunel ti v este lepsej kvalite zvladne akekolvek highend PC.
Killzone 2 sice pekna byt moze, ale je to NUDA az to boli. Trojku som nehral, je mozne (a pevne v to verim), ze sa trochu zmenila.
Heavy Rain NEMA uzasnu grafiku. Postavy su stvarnene pekne, ale to okolie je odflaknute a bije to do oci. Stale je to ale uzasna hra.
God of War 3 - obycajna sekacka s priemernou grafikou, neviem co na tom vidis...
Si len obycajny hater, ktory nema ani na normalne PC a ani na PS3, tak sa snazis aspon uputavat pozrnost na diskusnych forach. -
Napriklad Amnesia. Par ludi obetovalo niekolko hodin denne aby vytvorili herny skvost. Koho trapi ze grafika nieje next-gen ked ta hra je taka uzasna? Skoro zadarmo oproti hernym velikanom, pritom ich Amnesia vo vsetkom okrem grafiky predci. Ked budu vyvojari robit dobre veci, financne ohodnotenie si zasluzia. Ked budu robit s*acky za 60 eur ktore clovek prejde za 8 hodin, k tomu padne 50 mega na to aby nam tu hru cpali pod nos, dakujem ale to uz nieje moc problem.
-
Uplne suhlasim *4*
-
Myslim ze clanok je velmi pekny, objektivne zhrna dojmi elitneho clena hernej sceny. Navyse myslim ze clovek ktory hry robi uz nejakych par rokov a navyse sa neboji otvorit si hubu proti politike velkych spolocnosti si zasluzi trochu respektu. Peter Molyneux je (v dnesnej dobe) jedina vynimka *1*
-
Witcher 2
-
Reklamu nemůžeš brát podle situace v ČR. Na "západě" se do toho valí dost těžký prašule.
-
Tož u mě jsou zatím v pohodě. Z toho co hraju, mi zatím nic nezničili. Jenom u mě mají vroubek kvůli chaosu s právama na System Shocky. A u toho to navíc možná není jenom vina EA...
-
jj EA pohřbilo některá skvělá studia :-( pro mě hlavně Bullfrog i když Weeswoodu je taky škoda - to co se stalo z CaC je humus
-
Já zapomněl. Ony se hry vždy tvořili pro zábavu...