Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Keyz
    Btw opravdu je co dělat i po dosažení "maxima" během volného hraní?
    TotalBiscuit tvrdil, že pak již hráč nemá co dělat, protože nepřihází katastrofy ani ekonomické krize apod...

    Jinak souhlas s výrokem:
    "udržet místní Stranu zelených spokojenou je nemožné, neboť by to znamenalo zastavení veškeré průmyslové výroby. "
    Jak je vidět, inspirovali se realitou *15*
    • kovar.jakub
      Jak se to vezme - co dělat je, pokud si člověk zábavu i do jisté míry vyrobí. Osobně mně při volném hraní docela stačilo na ještě tak pět hodin. A pokud jsem už byl jedním ostrovem unavený, vzal jsem si jiný. A série misí je rovněž povedená a vydrží.
      • Keyz
        tedy nejsou tam, nějaké neštěstí apod? Je potřeba si vymyslet vlastní motivaci, jak tomu je u mnoha stavěcích her?
        • kovar.jakub
          Sorry, špatně jsme se pochopili - neštěstí tam jsou. Je tam tsunami, výbuch sopky, zemětřesení a tornáda (jsou i na screenech). A ekonomické krize... ono celkově je to dost závislé na obchodním systému, takže ve chvíli, kdy se něco podělá tam, máš trochu problém.
        • Chim
          Neštěstí tam (asi) jsou (sopky, tsunami etc.), i když já to ještě nezažil (mám odehráno doslova pár minut)
    • Sakra, seš rychlejší, napadlo mě u Zelenejch přesně to samý.
    • Chim
      Přesně to samé s těmi Zelenými mě při čtení napadlo *1*
  • Zayl
    Pan recenzent hrál nejspíš jinou hru než já, ale tak každý má jiný vkus no. Ačkoliv 8 je hodně štědré.

    Tedy za mě - Kupte si collector edici 4ky, která je lepší krom grafiky asi ve všem. Po roce DLCček bude 5ka možná lepší.

    Nebylo by na škodu zkusit místo 6ky remake 2ky a udělat ji pořádně.
    • presne, od recenze jsem čekal srovnaní s 4., resp. s 3., jestli to prineslo nejaky novinky protože to vypada stejne
      • kovar.jakub
        Velká novinka je právě postup mezi obdobími, výzkum a ještě větší důraz na úkoly. Jinak je to stále stejná a stejně dobrá budovatelská strategie. Což v recenzi je.
  • Tenhle typ recenzí nemám moc rád. Srovnání s min. díly téměř žádné, místo toho spousta rádoby omáčky okolo, ať je z toho hezký příběh, ale pokud jste hráli 1,2,3,4 tak stačí podívat se na screenshoty a dozvíste se zhruba to samé co v recenzi.

    Spíš bych měl dotaz, jak to vypadá s dopravou, která byla v minulých dílech prakticky vždy problémem. V jedničce nestíhali lidi nikam dojít a ve 3-4 díky nesmyslnému řešení křižovatek kolabovala doprava celkem rychle.
    Jinak to, že se budovy odemykají postupně a postupně přibývají potřeby vidím spíš negativně jako zjednodušení, které právě víc vede k té jediné prošlapané cestičce. Kdežto předtím se dalo vybrat směr a ten za začátku držet, když nejsou peníze na uspokojení všech. Např. masivní armáda a likvidace, nebo spíš industriální a podplácet aby byl klid nebo se snažit udobřit lidi a peníze shánět kde se dá.
    • kovar.jakub
      Dopravu do jisté míry řeší parkoviště, stanice metra a postavení více budov pro dopravce. Doprava nekolabuje, i silnice se staví inteligentněji.
      • ja by som len doplnil, ze ju hlavne vyriesili tym, ze prazdne auta idu do najblizsej 'garaze' ktora moze byt hocktora budova ktora ma vjazd pre auta. oproti 4 je doprava bezproblemova
  • Tak jsem vyzkoušel a letí to pryč, zlatá 4.

    Srovnání která v recenzi není:

    (+) - svižnější i na plné detaily oproti minulým dílům.
    (+/-) nejde zazoomovat tak blízko, budovy a lidi nejsou tak detailní - hlavně animace, ale to není potřeba
    (+/-) lidi již nechodí fyzicky pro jídlo/zábavu/do kostela atd. ani turisté -> odhlehčí to dopravě
    (-) doprava mi přijde ještě horší, protože vznikají nesmyslné kolony, a čekající auta z bočních ulic (vedlejších vjezdů u domů). Aby se mohlo vozdilo dostat z vjezdu na silnici, musí být volný celý úsek v obou směrech... navíc při vjezdu totu vozdilo nachvíli zastaví kompletně provoz na silnici. Nakonec jsem stavěl jen "T" křižovatky, po tipech na foru ("X" křižovatky jsou katastrofální, co se týká Ai)
    (+) zajímavý systém změny obchodu, který v základu funguje stejně + máte vlastní lodě, kterým určujete speciální obchodní trasy s bonusy a možností ovlivnit zahraničí.
    (-) zmizely možnosti přepínání funkce domů, např. škola - způsob vyuky. Lze to pouze přes upgrady a vše je aktivní, takže pak elektrárna funguje jak na plyn, tak na uhlí...
    • (-) Zjednodušení finanicování budov a platů pouze do 5 stupňů. (málo/středně/hodně) - financování je navíc společné i pro platy a ovlivňuje výkonnost a bohtaství lidí. Bohužel se nastvuje relativně a v pevně daném intervalu, který má každá budova jinak. Problém nastává u bydlení a zábavy, kde toto financování ovlivňuje kvalitu, ale i minimální bohtaství nutné pro vstup/bydlení. Takže po přestavbě domů na paneláky a pak modernější věžáky jsem měl najednou slum, protože spusta lidí si nemohla dovolit v nich bydlet, když jsem snížil úroveň financování věžáků, tak klesla úroveň bydlení a i cena, ale stále to bylo moc vysoko i na nejnižší úroveň financování, takže např. seniory tam není možné dostat.
      To samé s minimálními odchylkami platu, pokud ho chcete jen doladit, aby ta a ta budova měla větší prioritu pro zaměstnance, tak tady máte svázané ruce jen na 5 (z toho 3 použitelné) možnosti financování, navíc při max. financování dostáváte bonusy, ale když je nastavíte všude, tak se může stát, že škola bude bez učitelů.
      (-) Nastavení musíte klikat pro !každou! nové postavenou budovu zvlášť. Lze sice nastavit hromadně pro stejný typ budovy, ale jen pro už postavené. Nové stejně dostanou defaultní financování.
      • (+/-) stavění do mřížky, zjednoduší stavění a plánování, ale vše je potom strašně hranaté. Ve městě nemá smysl stavět silnice jinak než pravoúhle, zatáčka zabere prostor, který nelze využít.
        (-) Přechody mezi dobami - nápad je to pěkený, ale zpracování už je horší. Možná kdyby to brali jako "vyspělost ostrova" a vylepšování by se odemykaly další možnosti, tak ok, ale hrát si na historii mi přijde trochu mimo mísu.
        (-) Militantní - bez armády ani ránu, navíc přechod mezi dobami (hlavně ze začátku) je spojen s nějakou tou invazí. Takže moje T34 vyjížděly častěji, než bych viděl jako ideální. Navíc kulomet ve středověké věži i v posledné éře vypadá poněkud divně, ono vůbec to zasezení budov a modernizace je tak někde na půl cesty.
        (+/-) Hudba osobně mi přijde horší, ale není tak výrazná, takže tolik neruší, pokud tedy nepřijde bubenické sólo, to bych nejradši vyhodil repráky
        (-) zmizely vtipné hlášky z rádia (dá se bez toho žít, ale tak nějak už to nemá tu atmosféru)
        (-) upgrady u budov již nemění vzhled budovy
        (-) podivné chování frakcí a nejasné požadavky, ve 4 to bylo celkem srozumitelné, tady na frakce působí hlavně ústava a vyhlášky, co stavíte a jak uspokojujete potřeby lidí na to má minimální viliv
        (+/-) farmy mají pevná obdélníková pole - lépe se staví a plánuje výstavba, ale je náročnější trefit farmu na správné místo, aby obsahovala max. úrodnosti, což předtím farmáři vysazovali sami, tam kde bylo nejúrodněji
        (+) víc upgradů budov a hlavně farem, které se navzájem ovlivňují
        • (+/-) doly a dřevař se sám zničí, pokud se vyčerpaly zásoby/vykácely stromy. Dobré, ale pokud jste po čase chtěli zapnout vysazování stromů, tak smůla, případně doly mají upgrade na zvětšení ložiska, existují i edikty, nicméně pokud se důl vytěží dřív, tak se zničí i s ložiskem a to už neobnovíte. Radši bych rozhodnutí, zda zničit nechal na hráči, tak jak to bylo původně.
          (-) zimizelo poměrně hodně přehledů a také značné množství barevných náhledů ostrova (např. naleziště minerálů. Ty jsou sice fyzicky vidět, ale musíte je sami hledat na mapě a klikat na každý šutr a zkoumat jakou rudu obsahuje a kolik). Ty stávající jsou dost nepřehledné, protože barevná je jen mřížka a obdélníky uvnitř jsou průledné. Takže pak poznat kde je zelená, kde zelenožlutá a žlutá je v silné vegetaci a na zelenožlutém podkladu kapku složitější.
          (-) žádné doplňkové skiny /modely budov. Předtím byly alespoň u obytných budov, teď stavíte vedle sebe jeden domek jako druhý.
          (-) kompletně zmizel volební program
          (-) místo několika vlastností + způsob jak se chopil moci a rodina se nyní vybírá pouze! jeden atribut u postavy. Postupně lze sice mít více avatarů (členů rodiny), jejichž bonusy se sčítají, nicméně vliv na hru to má minimální, jde o zanedbatelné bonusy.

          No nic, jdu instalovat 4
          • jsi za to vypláznul plnou cenu? to je škoda se vracet do 4
            • ne, nejdřív vyzkouším jestli to má cenu. Pokud to za to stojí, tak nemám problém koupit, pokud ořezávání a zjednodušování prvků vítězí nad přidáváním nového obsahu - což je bohužel trend u téměř všech her, tak to letí. Bohužel recenze jsou většinou dost povrchní, takže se tam nějakého důkladného srovnání nedočkáš. Nechápu, který šílence kupuje early access nebo předobjednává ještě než to vyjde. To je jak kupovat zajíce v pytli.
              Nicméně tak jak to vypadá teď tak 4 je pro mě i bez DLC lepší než 5 bohužel.
  • Dal sem cely T5 za jednu noc... T4+MT mi trvalo asi tak trojnasobne... T5 prinasi sem tam novou grafiku, jenze k cemu to? T4 bylo pekny a hejbalo se svizne i na starsich masinach a v pripade ekonomicky strategie jde spis o "tabulky a model", nez o "juuu tohle je tak roztomile namalovany a rozhejbany"... doufam, ze vydaj nejaky tezsi DLC a hlavne poradnej patch... tech bugu je tam neurekom... Ruznorodost ukolu je stale stejna, ale uz nemaj tolik humoru jako meli predchozi, Penultimo je nudnej, mam pocit, ze Sunny uz tam vubec neni... skoda .. tenhle zamilovanej parecek me vzdycky dokazal pobavit :-) ... takze kolem a kolem shrnuto: Vemte T4 bez MT, nacancejte grafiku, brutalne zjednoduste gameplay, odstrante porci humoru a vyjde z toho T5 ...
    • neumim si predstavit vic zjednodušenou strategii než 4. tohle je ješte jednodušší?
      • tak ve 3 i 4 bylo používaní rumových továren skoro jako cheat na neomezené peníze. Už jedna dokázala zabezpečit chod středně velkého ostrova a díky importu cukru ve 4. bylo možné přeskočit farmy a stavět jen továrny.

        Bohužel předpokládám, že potenicál modů zase zabije ziskuchtivost, kdy budou po x eurech postupně vydávak packy s jednou budovou, jedním skinem na postavičku a 4 okrasnými prvky jako minule...
    • kovar.jakub
      Tady ovšem o ty tabulky a model jde taky, všechno může zkrachovat - doporučuju si zvýšit politickou i ekonomickou obtížnost.

      Jinak čtyřka je delší ve smyslu "trvá, než dohraju kampaň, protože vždycky začínám od píky" - tady se hraje s ostrovy podstatně déle a musí se plánovat víc dopředu. Nové výzvy pak přidává spíš volná hra.
      • urcite se nejedna o spatnou hru, ba naopak, je to zabavny straveni noci u PC (pritom sem alespon shlidnul znova Mortal Kombaty ;-) )
        Tak rikal jsem si, ze jako "ostrileny harcovnik" T1 a T4 (pirati me nebrali a trojka mi utekla), si davam vetsinou vsechno na vyssi obtiznost a az na sibenicni terminy urcitych exportu se opravdu nic extra nestalo. Priroda mi jednou za cas srovnala neco se zemi, sem tam nejaky ten rebel. Dam tomu sanci hrat to jako "svobodomil" a ne "utlacovatel" - ackoliv i jako totalni despota co tuneluje snad od prvni stavby, strili do delniku, vsude policajti a armada sem mel "overall" nekde kolem 70-80. Hru trapi stale stejna primitivnost "udrzuj si jako kamarady delniky, armadu a ty zly a vse se zadari" :-)
        Tabulky a obchodni model nehraje moc roli, vzdycky se da rejzovat priorizovanym exportem (10 obchodnich lodi staci). Smutny na ty hre je fakt, ze pokud si uvedomite na zacatku "pockat, tady mam zivarnu, jeden nudnej quest, tak si v klidu postavim co potrebuju" a az na levely, kde se rozsiri/vylepsi technika, se "zije z predchozich uspor", nektery mise sem proletel tak rychle, ze sem jenom klikal na questy (mam pocit, ze rekord mam kolem 10ti minut). Jako obrovsky klady povazuju modernizaci staveb v zavislosti na dobe, staci par kliku a hned ctvrt mega v coudu, ale vsechny baraky pekne o uroven vejs. Tady moc nechapu proc nedodelali cudlik "electrify all".
        Davejte si pozor na jeden velice osklivy bug: obcas se nekde na silnici zasekne auto a nehne se.. proste ani zaboha se s tim neda nic udelat, coz mi dokazalo na chvilku "zastavit" ekonomiku mezi jednim z center.
        tak zatim zdar :-)
  • Jsem zvedavy na konzolovou verzi.
  • vymakana hra..hral som to prvy krat v živote včera a presedel som pri tom 5 hodin v kuse..niesom sice anglican ale obcas by sa mi cestina zisla ked neviem prečo ta a ona tovaren neprodukuje ale vacsinou sa mi podarí zistit prečo...momentálne mam problem vo free hrani umiestnenie cesty k tazbe uranu..bud chyba hry alebo neviem..ale este som nezistil ako sa da vyrovnat povrch:)uran ale dost potrebujeeeeeeeeeem!!! :D ak niekto viete pomôcť tak dakujem :)
  • XXHUGOXX
    Tropico 5 má novinky oproti predchodcom ? Veď tropico 4 bez DLC-čok má 5 GB a tropico 5 má 4 GB. A to má ešte vraj kúsok lepšiu grafiku. Hmmm...
    • Mozno to lepsie spakovali.
  • tropico 4 modern times porad stojí na steamu 15 e wtf, no jo protože jinak by si asi nikdo nekoupil tuhle recyklovanou petku. stejne jsou to zmrdi protože vydavaji hru postupne, modern times melo být už v základu, bez toho není 4 kompletní
  • chce to DX11 kartu tak to je fail *7*

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit